Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ahhh, lief pakje!!

Zo, vandaag even thuis gewerkt omdat er een en ander geleverd werd.

4 dozen ledikant, 5 dozen commode, 2 dozen box en een mega doos van de Hema met de complete uitzet van badje tot rompertjes. Super efficient online geshopt! Het enige wat ik nog mis is een kruik, de klossen en het kraampakket (maar dat stuurt de verzekering op).

Nu alle oude zooi uit de studeerkamer zodat het kinderkamer kan worden!

Vluchttas kan ik niet bij helpen maar ik ga hem ook vast klaarzetten, mijn zusje was een week verder dan ik nu toen haar vliezen braken... Best confronterend!

Het ventje in mijn buik is nu echt hyperactief, ze zeggen dat je de kleine 10x moet voelen op een dag maar ik voel hem zowat constant. ALs ik aan het werk ben leidt hij me gewoon af omdat hij zo hard schopt!!

We zijn nu volop bezig met een naam kiezen, zoo moeilijk want je hebt al snel een associatie bij een bepaalde naam.

2. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Wij zijn al uit de naam volgens mij. Vind m allebei supermooi en met ons heeeeeel veel andere mensen. Staat in de top10. Dat is t enige waardoor ik nog twijfel... Is dat niet vervelend voor de kleine later??

3. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff vluchttas! Nog helemaal niet mee bezig. Dat komt met een week of 36 wel.
    Als je nu gaat bevallen, dus veel te vroeg, dan lig je met spoed in een zkh. Na alle commotie gaat mn man dan wel een pyama voor me halen.
    En kleren voor de baby heb je dan nog lang niet nodig, die ligt de eerste weken alleen maar in een luier in de couveuse.

Maar goed, wat je mee moet nemen? Er zijn wel lijsten op internet te vinden denk ik. Pyama (nachtpon handiger dan shirtje/broek want je loopt toch in je blote kont, een lang vallende pon is dan misschien wat prettiger), schone kleren en ondergoed, toiletspullen, kleding baby, evt flesje = voeding als je geen bv wil proberen. Dat hebben ze ook wel in het zkh. Maar bij F wilde ik geen bv proberen en had voor Nutrilon voeding gekozen en de difraxfles. In het zkh hadden ze standaard flesjes en Friso voeding. Om haar darmen niet om te zetten naar Nutrilon na ontslag, zijn we meteen met eigen eten begonnen.
    Een kruik (rubberen zak) is handig om mee te nemen. Dat kan pijn verlichten en in het zkh zijn er vaak niet zo veel.
    Pantoffels/slippers.
    Spullen voor je man, bezigheid dingen (boekje, ipad) lenzenspul, deo om op te frissen...

Neem 2 mutsjes mee voor de bevalling. 1 die vies mag worden en een mooie. Na de geboorte gaat 1 meteen op maar die wordt bloederig. Als de baby aangekleed wordt en het bloed er wat af is kan de mooie muts op om te showen aan de familie.

Iets te eten en drinken.

Volgens mij kom je zo al een heel eind.

4. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Niet zo handig om klaar te zetten in je 'vlucht tas' maar neem wel eten voor manlief mee...als mama wordt je redelijk verzorgt, maar als man moet je dan maar naar het ziekenhuis café om eten en drinken te halen...beetje jammer! Geldt trouwens ook voor de volgende dag(en)...als manlief er rond etenstijd is kan hij mooi toezien hoe jij eet en krijgt hij zelf dus echt helemaal niets!

Hier een ziek mannetje. Gisteren door gastouder gebeld op mn werk. Gelukkig kon mijn man naar huis, want ik kom anders nooit aan mijn uren...maar kleine boef bleek een dubbele oorontsteking te hebben. Die behandelen ze tegenwoordig met (schrik niet) een neusspray....Echt ik kan er met mijn kop niet bij. Hoop echt dat hij niet al te veel last heeft, want weet zelf helaas uit ervaring hoe een enorm bagger gevoel oorontsteking is. Doe mij maar een bevalling!!!!! Tot mijn eigen verbazing is meneer wel lekker aan het spelen. Kunnen toch blijkbaar veel hebben die kleintjes!

Ow, blike vroeg geloof ik over dat zwemmen. Hij zwemt zonder iets, gewoon samen met mama...ik hou hem vast en af en toe ook niet (dan gaat hij even onder water 'zwemmen'...vindt hij helemaal geweldig). En door een gat duiken enzo...echt best stoer :)

Gisteren trouwens zwaar afgestraft voor het 'sprintje' naar de bus...hele dag last van mijn bekken gehad. Nu gaat het gelukkig wel weer na even 'bal zitten' en een warm bad gisteravond.

5. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    2bmama, beterschap met je kleine man, mijn dochter had ook dubbele oorontsteking maar ik kreeg gelukkig wel medicatie mee. misschien ook verschil dat ze hele hoge koorts had en amper tot niks dronk.

net terug van de gyn, alles was goed!! ook even de baby gekeken, die was lekker druk bezig, lag nog steeds dwars, maar zie dat ook niet meer veranderen. suiker is tot nutoe goed, maandag nog wel de suikrtest doen

6. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Ja hier al een naam! Zo blij.... weet hem al met 16 weken!! Manlief was voor 75% overtuigd. En die laatste 25% een beetje geforceerd. Oeps..

Hij heeft de naam van onze dochter bepaald. Ik vond hem ook mooi uiteraard. En nu is het andersom. Ben er zo blij mee!!
    Je moet er niet te veel over nadenken hoor want dan blijf je twijfelen. Onze naam wordt ook aan meisjes gegeven terwijl het toch echt een Italiaanse jongensnaam is.

En de naam past ZO GOED bij onze dochter. Zucht.

Tja top 10 namen zijn erg leuk, maar je hebt wel de kans dat er altijd iemand in zijn klas zo heet.

Ik heet zelf Daisy, en ik zat 8 jaar lang op de basisschool ook bij een Daisy in de klas. Toen werd het Daisy H en Daisy O.
    Niet zo heel erg leuk.... Daarna heette ik gewoon weer Daisy op school haha.

Maar als je echt achter de naam staat, moet je het gewoon doen natuurlijk.

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Vluchtkoffer:
    Die moest ik vorige keer tijdens mijn weeën nog pakken haha... was NIET handig kan ik je wel vertellen ;) Dus ga daar nu wel iets eerder mee beginnen!
    Wat je niet moet vergeten:
    pyjama, toiletspullen, schone kleding, fototoestel +lader of batterijen.

Isadora:
    Welkom :)

Guus:
    én? nog een echo gehad? beterschap met je gekwakkel!

Memmie:
    Wat een schattig pakje zeg :) En die opruimtik herken ik wel... best handig ;)

Saartje:
    Jij bent goed bezig geweest met shoppen :D

moi:
    Ze krijgen vaak een mutsje van het ziekenhuis op, die je later mee naar huis krijgt. Als ze schoon zijn kun je dan je eigen mutsje opdoen!

2bemama:
    Echt?? al onder water?? jeeetje! Dat zie ik mijn zoontje nog niet doen, wat goed zeg!!
    Beterschap voor je mannetje, oorontsteking is inderdaad vreselijk! hopelijk knapt hij snel op!

Naam:
    Hier zijn we er ook al uit! Vind het een fantastische naam en hij past zo goed bij de naam van mijn zoontje!
    Voor zover ik weet staat die van ons niet in de top-10. Die van mijn zoontje nét niet.

8. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had eigenlijk al jaren een naam maar nu begin ik te twijfelen, hij is populair, bekend en sinds 2 weken werkt de klant bij ons op kantoor en die man heet ook zo :(

9. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Hm tja namen en associaties zijn lastig. Wij zijn er inmiddels wel helemaal uit. De meisjesnaam staat al vast van de vorige zwangerschap en vind ik gelukkig nog steeds helemaal geweldig. De jongensnaam was lastiger. We hadden voor de zwangerschap deze naam al, maar ben toch giga gaan twijfelen. Onlangs de betekenis ervan gezien en sindsdien helemaal om! Dit moet hem zeker worden als 'Puk' een jongetje is.

Erg schattig trouwens, hoe mijn zoontje het nu steeds over 'Puk' heeft...ik hoop dat hij er straks een beetje aan kan wennen dat Puk geen Puk meer is :)

Ow en dat had ik nog helemaal niet gezegd maar Welkom Isadora! Alles goed in de zwangerschap tot nu toe?

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Ja weer een echo gehad, wel heel kort, maar toch even kunnen genieten van een druk spartelend babytje, en nog steeds dwars hahaha. die blijft de hele zwangerschap wel zo liggen dat durf ik nu wel te beweren, deed onze dochter ook.

wel grappig de gyn helemaal trot o zo is ze mooi in beeld, hij wil het laten zien, draaid ze gelijk om, hahaha.

alles was goed, bloeddruk was goed, suikers zijn totnutoe gewoon goed, maandag DE suikertest, maak me er niet druk om, telkens mooie waardens met prikken. vol de kleine ook volop schoppen en doen. zelfs aan de buitenkant al. placenta laag echt heel hoog, heel mooi. geeft toch een stuk rust.
    over 4 week naar de vk in het zh, dan ook bespreken over de bevalling hoe en wat. spannend hoor, tijd gaat nu toch wel heel hard. ben nog niet echt opgeschoten op de babykamer hahaha. ik wil het in februari helemaal klaar hebben, geeft me rust.
    van onze uk nr1 was hij begin november klaar, en dat gaf me toen ook veel rust. mijn moeder had toen gelukkig veel gewassen, dus alles vers in de kast.
    aankomende week ff naar groningen naar de ikea, kast voor onze dochter ophalen, kreeg nu 20 euro korting.

ga uk nr 1 ff oogdruppels geven, blijft een ramp

11. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Mijn vriend en ik hadden ook al jaren onze naam klaar voor een eventuele dochter. En ja hoor ik werd zwanger van een meisje.
    Ook wij begonnen te twijfelen. Na jaren was het niet meer zo speciaal en inmiddels heten heel wat meisjes zo: Kayleigh.
    Opgelost door het als 2e naam te geven. Toch nog de naam die wij beide zo mooi vonden maar niet als roepnaam. Ideetje?

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    mmm, wij gaan onze kleine vernoemen dus naam 2 en 3 liggen al vast. Eigenlijk is het traditie bij mijn man dat de stamhouder (oudste jongen van een niewe generatie) naar zijn grootvader wordt vernoemd maar we vinden dat niet zo'n leuke roepnaam dus wordt het de tweede naam en mijn vader de derde naam.
    Het stomme is dat het bij ons allebei onze favoriete naam is dus misschien moet ik mij er ook niet te veel van aantrekken, die klant is ook zo weer vertrokken misschien! Het is ook mijn zwager zijn 2de naam dus ik kan altijd zeggen dat hij daarnaar vernoemd is :)

Het was wel leuk toen manlief thuis kwam en de stapels dozen zag, opeens werd het wel heel erg echt!! Hij was maar wat blij dat hij niet mee was genomen op jacht naar hydrofielen, lakentjes en dekentjes...

13. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    de naam die wij gaan geven staat al sinds vorig jaar voor ons vast, maar toen een mk, maar de naam blijven we mooi vinden, dus die gaan we nu alsnog gebruiken.

we vonden lisa/liza ook mooi, ,maar begon toen toch te twijfelen en niet gedaan.

nu mooie nederlandse namen, vooral roep naam lekker simpel lekker nederlands en toch heel mooi

14. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Blike, wij kregen geen zkh mutsje. Vandaar dat er werd gevraagd naar een vies mutsje en een schone.

Wb de naam: we hadden bij de eerste zwangerschap al voor beide geslachten een naam. En we vinden de jongens naam nogsteeds de leukste. Iemand van hier heeft een zoon met die naam. Weet niet meer wie.

15. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Populairste babynamen 2013 (eerste kwartaal)

rang meisjes jongens
    1 Tess Daan
    2 Emma Bram
    3 Julia Finn
    4 Sophie Luuk
    5 Saar Sem
    6 Lisa Lucas
    7 Anna Levi
    8 Sara Milan
    9 Mila Thijs
    10 Lieke Noah

:D

Benieuwd naar alle namen dames!
    En Saartje gewoon doen als het zo goed voelt. Dan hoort de naam gewoon bij jullie zoontje.

Wij gaan onze jongen ook vernoemen naar mijn vriend 2 naam, en naar zijn vader 3e naam hij is ook stamhouder dus!
    En de enige denk ik..... mijn vriend is het nu en heeft geen broers en geen neven met die achternaam.
    Opa verwacht het helemaal niet, dit komt echt uit onszelf.

16. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden

blike aan zijn oortjes 3e keer al buisjes gezet:(

wien ja kan hoor ik heb er ook namelijk last van zijn me bekken..

isadora welkom!!

memmie das vroeg hier nog geen vluchtkoffer moet er nog heel even niet aan denken..

saartje dat zijn een hoop spulletjes!!vond ik ook leuk bij de eerste..

2bemama ah beterschap met je mannetje en neusspray nog nooit van gehoord:$

guus wat fijn dat alles goed was!!

namen nog niet aan uit haha..

nou hier gister jayden geholpen ging rustig in narcose krijsend er uit heel avond heeft die pijn gehad 2 keer het ziekenhuis gebeld ook hap maar die verwees ons door naar de kno..mochten niet komen moesten maar druppelen mannetje tot 2 uur kwart over 2 vannacht op geweest met me man..zijn ze allebei in de bank gaan slapen ik stond overeind in bed zijn deur was open trap hek bleef me man thuis..

maar een half dagje hoor en wat denkje ging super goed tot in de middag krijsen huilen in de auto bij vriendin ziekenhuis gebeld konden komen wegens koort blijk nou oorontsteking en etter uit oor gezogen:(

hij zei ja ook een luchtweg infectie terwijl die alleen in oor heb gekeken dus maandag ff de huisarts bellen..ik zo kan die geen antibiotica krijgen zeg die ja ik ben de arts ik zo ja snap ik kon die arts wat aan doen met me hormoontjes..:)nu ben ik gesloopt:p

o en ken de babydoos van prenatal ophalen:D

17. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    o leuk, kan niet wachten om die doos op te halen!! ben zo nieuwschierig wat erin zit.

arm klein mannetje, hopelijk heeft hij snel minder pijn

18. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Ik heb de doos van prenatal al, vond hem best leuk! :)

Namen zijn we nog niet over uit :$

Vannacht en vandaag echt nog heel veel pijn gehad in mijn rug en het trok naar onderen. Groot deel van de dag liggend op de bank doorgebracht. Gaat nu een stuk beter gelukkig. Volgende week extra bezoek voor acupunctuur en massage en met haar overleggen of bekkenfysio verstandig is. Baal hier echt van :( aan de andere kant heb ik best een zwakke rug dus is het ook niet heel raar.

19. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi meiden,

Al een tijdje niet echt meegeschreven..erg druk geweest, ook met mijn nieuwe baan, en nog een heleboel dingen te doen.

Hier druk bezig met de nieuwe kamer van onze dochter. Daarna toch echt de babykamer aan de beurt!
    Namen zijn we nog niet over uit, helaas..

Zijn er trouwens meiden die bij een tweede weer een zwangerschapscursus doen of gaan doen? Twijfel heel erg. Vond het bij de eerste niet echt een toegevoegde waarde bij de bevalling, maar ik zoek nu iets waar ik even dat uurtje in de week bewust met de zwangerschap bezig kan zijn. Gaat me te snel allemaal, en te veel langs me heen;)
    Het bevalbad is in ieder geval besteld! Wil dolgraag weer thuis in bad bevallen, als het lukt.

Ga nu al minder uren draaien op het werk, ik werk 4 dagen, totaal 24 uur, waarvan 2 dagen 8 uur. 3 uur reistijd per dag..
    Die lange dagen, red ik niet meer, puur vermoeidheid, ook een lage bloeddruk. Maar na een paar uur werken zie ik gewoon niet helder meer. Alles begint te draaien, wordt wazig en zit gewoon te knikkebollen. Lig elke avond al om 2030 in bed, dat heb ik echt nodig. Nu moet ik zeggen dat mij teamleider echt top is! Onwijs begripvol, en was me steeds een stap voor met wat ik het beste kan doen. Ze vindt mij en de baby absoluut prioriteit. Dit terwijl ze erg lastig doen als iemand om andere redenen bijvoorbeeld minder uren wil. Zo een benadering ken ik helemaal niet vanuit mijn vorige werkgevers!

Ga weer even, dochter is huilend wakker geworden. Zegt dat ze gedroomd heeft dat papa haar niet van school kwam ophalen, omdat hij niet wist waar ze was:)

Ik ga straks even wat dingen teruglezen!

20. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga 1x per week sporten met andere zwangere dames, toch lekker bewust met zwangerschap bezig maar niet dat zweverige!
    Over een half uurtje weer even lekker buiten trainen!

Deel Deze Pagina