Goedemorgen allemaal, Ik wens jullie een Fijne Sinterklaas, voor degene die het vieren! Denpatx welkom! Amona, gezellig dat je er weer bent! Moi, zo dat was even spannend! Wel goed dat ze je zo goed controleren. Op jezelf letten he. Saartje ik heb het wel warmer als normaal. Buiten loop ik nog even lekker met mijn jas open. Heerlijk. Priscilla, en de gyn nog gebeld.... Of viel het mee. Oxbow, ja zo denk ik deze zwangerschap ook, eerst de 12 weken. Dan weer de 20 weken echo, nu wanneer het levensvatbaar is. Zucht, geniet er wel wat minder van merk ik. Voor je het weet is het zover.... Hier vandaag ook Sinterklaas vieren. De cadeautjes staan klaar, de dvd is gearriveerd. SPANNEND. Verder voel ik mij enorm.... hele dikke buik en boobs... Afgelopen zondag gaan zwemmen, en tsja... je kan er niet omheen zeg maar hahaha... De kleine beweegt de hele dag lekker, daar geniet ik wel van. En ben ik weer wat bewuster van deze zwangerschap.
Eergisteren was ik net zo ver als mijn zusje toen ze beviel van haar dochter, nu loopt daar een vrolijke 2-jarige peuter bij haar thuis maar het was een zwaar trajct! Iedereen van de familie gaat er eigenlijk vanuit dat de kleine wel een maandje te vroeg zal zijn, de 2de van mijn zus kwam met net geen 36 weken. Je zal zien dat ik met 42 weken ingeleid moet worden en dan al weken gezeur heb moeten aanhoren dat die kleine er nóg niet is en dat het bij mijn zus toch sneller ging
Hallo allemaal. Ik ben ook weer terug van vakantie. Vannacht weer heerlijk in mn. Eigen bed geslapen en dochterlief weer in eigen bed. Mn vriend heeft niet stil gezeten in de vakantie. Babykamer js leeg en bijna klaar. Alleen nog de aankleding. Ook allemaal andere klussen in huis gedaan. Ben heeeeel blij. Vandaag lekker binnen blijven, bijkomen en wassen...
OHH wat een heerlijk thuiskomen van vakantie! Saartje haha ja dat zou wel het andere uiterste zijn wie weet?! Moi hoe is het bij de gyn gegaan? Helaas begint het hier goed druk te worden, iedereen wil weer goed gekapt aan het kerst diner zitten. Wat ook wel lekker is heb het de afgelopen weken ook wat rustiger gehad. Al ben ik wel benieuwd hoe ik me voel op 1e kerstdag?! Het zal wel zwaarder zijn dan de andere jaren
Christiana, lief dat je informeert. Mn bloeddruk was iets lager 130/90. Dat is nog te doen Maar ze houden m in de gaten. Maandag weer naar de vk en donderdag weer gyn. Dis weer twee meet momenten. Als hij stijgt naar de 100 moet ik aan de medicijnen. Voor ni os het vooral rustig houden. Onze dochter gaat vaker naar opa en oma als ik alleen met haar thuis ben. Dan kan ik even rustig zitten ook thuis. Wij hebben ook pakjesavond gevierd. Zoveel kados die kinderen kunnen weer een jaar spelen!
Goeiemorgen, Net mijn man uitgezwaaid! Toch wel even een paar traantjes gelaten.... Hij is wel eens vaker weg voor zijn werk, maar nooit zo lang achter elkaar... en nu ben ik ook nog zwanger, dus dat is wel even extra spannend! Mocht er iets gebeuren met mij of de kleine dan duurt het toch minimaal anderhalve dag voordat hij thuis kan zijn!
@Moi: duimen dat je bloeddruk zo blijft en je niet aan de medicatie hoeft! Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. @Blike: sterkte! Kan me voorstellen dat dat moeilijk is nu. Ik ben elke keer weer blij als het weekend is en manlief lekker de hele dag thuis is. En hier is hij gewoon elke avond thuis, dus kan je nagaan
@ Blike: succes meid, ik ken het gevoel maar dan van de andere kant! Ik heb een tijd aan boord van een schip gewerkt en dan gebeurde het wel vaker dat het spannend was als manlief vlak voor de bevalling nog aan boord was. Ze mochten ook niet eerder naar huis omdat er dan nog geen vervanging was. Vooral de niet-westerse mannen misten vaak belangrijke familiegebeurtenissen. Je mocht daarvoor ook niet naar huis, een enkele keer werd er een uitzondering gemaakt als een van je ouders of je partner overleed maar dat was het dan wel. Ik heb het "geluk" gehad dat ik mijn vertrek enkele dagen kon uitstellen om de begrafenis van mijn opa nog bij te wonen. Mijn man moest in die periode ook vaak weg en soms kwam het net slecht uit dat de ene pas terug thuis was als de andere al weer vertrokken was voor een paar weken.
Ow balen Blike! Heel veel succes de komende tijd! Mijn man hoeft gelukkig niet meer hele weken weg nu. Komende dinsdag en woensdag gaat hij nog wel even naar Zweden, maar dan is hij er gelukkig ook zo weer! Heb wel tegen hem gezegd dat ik wanneer ik met verlof ben niet meer wil dat hij gaat (daar heeft hij dan gelukkig nog wel weer een beetje inspraak in) Dat klinkt ook pittig Saartje! Ik begrijp dat dit voor jullie nu dus niet meer zo is? Vandaag mijn suikertest gehad...ben benieuwd! Verwacht er niet teveel van hoor. Was alleen wel een lange ochtend: Stond net met de jassen klaar om mijn zoontje in de jas te hijsen om naar het ziekenhuis te gaan voor ronde 1 toen er hier achter ons huis in de brandgang 2 fietsen op elkaar klapten, waarvan 1 met een moeder met 2 kindjes. Snel naar buiten gerend om ze overeind te helpen en toen gelukkig alles op de schrik na goed bleek te zijn ze even mee naar binnen genomen om wat te drinken voor de schrik. Al met al dus ruim half uur later naar het ziekenhuis en daar toen nog half uur moeten wachten voor ik eindelijk aan de beurt was. Was blij dat ik ontbijtkoek mee had, zodat ik meteen na het prikken kon eten. Ronde 2 ging gelukkig stuk sneller. Toen was hier ook een vriendin die even op mijn zoontje kon passen...dat scheelde ook! M'n zoontje is nog steeds helemaal onder de indruk van die kindjes die gevallen waren. Elke keer als hij nu wat drinkt zegt hij: Even wat drinken voor de schrik...zo schattig! Nou, zo nog maar even de beentjes omhoog, want ben weer helemaal moe. Huishouden moet maar even wachten tot vanmiddag of morgen!
Ojee... Mn darmen helemaal in de war... Zit al de hele avond op de pot... Auwwww.. Wanneer beginnen jullie met het uitwassen van de kleertjes en andere dingen en leggen t in de kast etc. Wil nu al wel beginnen maar t is nog zo vroeg. En waar wassen jullie t mee? Speciaal wasmiddel of gewoon wat je normaal ook gebruikt??
Hoi dames. hier ben ik weer even.zijn druk aan het inpakken.maandag de sleutels van ons niruwe huis.kunnen we eindelijk aan de kinderkamer beginnen.hebben gelukkig alles al in huis voor de baby's. verder heb ik 2 weken terug mijn suikertest gehad.alles was gelukkig goed. ik voel me verder ook goed gelukkig.alleen veel last van maagzuur op de avond en in de nacht. zal de aankomende 2 weken niet veel online zijn vanwege de verhuizing. Ik was de babykleding in neutral wasmiddel en dan zonder wasverzachter.
Wij gaan deze week aan de babykamer beginnen (verven) en als dat klaar is ga ik beginnen met alles van zoontje uit te zoeken wat ik nog kan gebruiken en alles te wassen. Ik was alles met Ariel, gebruik voor de baby de Sensitive variant. Vind de geur zo lekker!
Ik gebruik ook neutral...maar dat doe ik sowieso. En wasverzachter daar hoef ik ook echt niet aan te beginnen...zoontje is best gevoelig ervoor en ook ikzelf kan er niet goed tegen, dus hoef er ook niets speciaals voor in huis te halen. Ga nog even wachten met alles wassen. Wel alvast uitgezocht wat ik sowieso weer kan gebruiken en dit apart in een zak klaargezet om tzt te wassen. Ga vandaag de boel maar eens versieren hier. Ben het sombere weer nu al zat, dus hoog tijd voor kerst versiering. Ben aan het twijfelen of ik de box even weg haal om ruimte te maken voor een boom, maar vind het toch nog wel erg makkelijk hoor (aangezien zoonlief er nog niet uit klimt). Misschien dan toch maar een kleine boom. Puk is mega druk elke keer. Manlief was vanmorgen weer diep onder de indruk van het getrappel enzo. M'n zoontje zat veel meer naar binnen, dus dat voelde hij eens stuk minder goed. Voordeel is dat ik nu nog wel gewoon normaal kan eten zonder na 2 happen vol te zitten! Kan me wel voorstellen dat als het zo doorgaat, Puk me nog wel zeer gaat doen naar het einde toe!
2bmama, wat bedoel je met de 2e ronde? Ik moest bij de suikertest nl in het zkh blijven, mocht niets eten of drinken tussendoor. ... en zo min mogelijk bewegen! Dus dat is nogal anders dan bij jou! Kleertjes wassen ga ik pas in mn verlof doen! Dan is alles lekker fris als we het nodig hebben! Wil eiglk gewoon het wasmiddel gebruiken wat we altijd hebben. ik was maandag voor mn suiker bij de diëtist. Heel de week moeten prikken. Vrijdag overleg gehad, waardes zien er keurig uit. Volgende week nog maar 2 dagen dagcurve bijhouden.... als die weer zo netjes zijn hoef ik nog maar 1 dag in de week te checken of het niet gaat pieken. Klinkt dus allemaal positief!
Hoi meiden hier ff een update heb veel rust nu soms wat harde buikendie pijn doen en bruin verlies en wat roep die pleuris vent van me dat is toch niet erg grrr wordt er echt pist om:x
Hoi meiden ik ben gister opgenomen met harde buiken vannacht werd het erger en er werd verwerking gevoeld heb wee remmers en longrijping.