Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Deal!

2. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Maak me er ook niet super druk om maar was wel geschrokken want zie t zelf niet zo goed in de spiegel terug. En mn vriend vind t allemaal wel meevallen. T getal lijkt wel hoog maar heb een grotw buik en mn borsten zijn veel groter geworden. Nouja, zolang de baby t maar goed doet haha... En we bevallen in een mooie tijd. Lekker veel buiten wandelen en daarna misschien sommigen wel hardlopen... Komt vast goed. En is t nou zo dat je bij borstvoeding sneller afvalt? Of is dat ook weer zo'n fabeltje???

3. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Dat van borstvoeding en afvallen is geen fabeltje, maar hoeft niet gelijk aan het begin zo te zijn. Kan ook pas na een paar maanden.

En het hardlopen hoop ik zeker weer op te gaan pakken in het voorjaar!

4. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    He meiden,

Hier +9! Ze gaf aan dat ik die 23 kilo niet haal (net als vorige keer). Maar daar ben ik niet zeker van hoor. Ik groeide enorm de laatste weken. En overal vocht!

Ik ben een beetje depri... Heb erg veel pijn onder mijn borstbeen en wordt maar weer weggestuurd met het zal wel iets in de verdrukking zitten. In mijn vorige zwangerschap ook helse pijnen gehad hiermee maar toen had ik geen kind rond lopen en heb ik goed op mijn tanden gebeten.
    Maar nu.. als ik denk dat ik nog dik 12 weken met deze pijn moet lopen... Echt de tranen zijn vandaag niet te stoppen.
    Het doet zo'n verschrikkelijk veel pijn. Als ik lig is het weg, maar zodra ik wakker wordt en ga recht op zitten. PANG, weer dat pijnlijke gevoel onder mijn borst en dat wordt met de loop van de dag erger. Nu moet ik vrijdag naar de huisarts, omdat de VK er niets mee kan. Ik ben boos.... Ik wil gewoon goed nagekeken worden!! Ik ben echt een bikkel en kan veel hebben dus er MOET iets aan de hand zijn...............................

5. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Ik heb ook zo'n soort pijn. Net alsof er een spier of zenuw klem zit. Liggend is t inderdaad goed. Volgens de gyn is dat maagbranden.. Nou dat geloof ik niet... Ben benieuwd wat je huisarts zegt

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Deal! Alleen, vanaf mei pas? Ik heb besloten dat ik nu vast ga temperen, kappen met suiker is zowiezo goed voor de baby dus dat moet makkelijk kunnen. Dus snoepen is vanaf nu fruit of groente eten en we gaan tussen de feesten door maar even voor mager vlees. De toetjes in de koelkast verdwijnen vanaf nu en er hoeft echt niet elke keer een lekker kaasje op de boterham.

Afvallen zal ik er niet van, wel de schade beperken en vast voorbereiden op na de bevalling. Ik ga vol voor de borstvoeding, dus dat is ook weer dubbel winst omdat dan ook de wijntjes nog even moeten beperkt worden.

Iemand nog een idee voor een alternatieve verjaardagstractatie? Morgen word ik 32 :)

Oja, de verloskundige schrok er niet van, hoort erbij en mijn buik groeit netjes, bloeddruk is prima en ik hoef me ook geen zorgen te maken over suikerziekte.

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overigens nog een tip dames, vanaf 2014 worden echo's niet meer vergoed, probeer dus nog voor 1 januari je liggings/groei-echo te plannen want daarna moet je hem zelf betalen!!

8. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Kan me niet echt geloven dat de verloskundige zelf een echo zou plannen en dat deze dan niet vergoed word.. lijkt me onlogisch..

Hier krijg ik pas met 36 weken een liggingsecho dus dat haalt 2013 niet .

9. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Linkje?

Hier is het ook nog veel te vroeg voor een liggingsecho.

10. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Ik moet ook met 34 weken (dus in het nieuwe jaar) nog een keer voor een groei echo...als die door de gynaecoloog voorgeschreven wordt omdat de grote van het kind in de gaten gehouden moet worden lijkt het me toch wel dat dit vergoed wordt?

Miss Dee, wat balen zeg! Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap 1 dag gehad en dat vond ik verschrikkelijk! Bleek toen een vorm van hyperventilatie te zijn en was niet echt iets aan te doen...maar was dan ook volgende dag al weer over! Hoop echt heel erg voor je dat ha wat kan doen!

Dat van die borstvoeding ging bij mijn eerste in ieder geval zeker op! Kon, toen ik weer aan het werk ging, 8 boterhammen meenemen, thuis komen en dan een bord eten met enorme kop (en we hebben grote borden) naar binnen werken en dan halverwege de avond weer ergens zin in hebben...en nog moeite doen om niet verder af te vallen! Zal zo eens even spieken hoeveel ik aangekomen ben, maar denk dat ik vanaf mijn minimum tot nu (vind ik wel zo eerlijk om mee te tellen) zo'n 8 kilo aangekomen ben...best netjes. Moet ook zeggen dat ik echt geen snoeper ben, ook niet nu ik zwanger ben...daar heb ik dan maar mazzel mee denk ik maar.

Wat een verschil trouwens in die suikertesten. Hier moest ik eerst nuchter prikken, dan gewoon naar huis en normaal ontbijten en 2 uur daarna terug voor volgende prikken.

11. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Ben weer thuis me man heb bed in huiskamer gezet haha en ga koken voortaan ik mag wel lopen etc hoor niet te veel alleen me stoelgang kwam maar niet op gang gister avond wel veel en boven net thuis kwam gelijk weer haha..

O en de kilo's meiden hier ook aardig wat aangekomen haha:D

Alleen vind me kleine man zo veranderd gegroeid goed praten enzo echt raar is het om thuis te zijn..

12. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Fijn dat je thuis bent! Pas goed op jezelf!

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat je thuis bent!

Dit is het overzicht met uitleg voor 2013, van 2014 had ik nog niet digitaal maar dus enkel op papier dat enkel de 12-weken (voor +36) en de 20-weken nog vergoed worden.
    Tarieven 2013

14. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Fijn dat je weer thuis bent Priscilla. Goed om te horen!

Memmie, lijkt me ook geen maagbranden. Ik ben juist van de rennies af! Ja, ik ben ook benieuwd of de dokter er wat mee kan.
    Ik moet morgen zowiezo urine inleveren ivm harde buiken en morgen ook de hele dag bloed afnemen ivm suiker. Wat een gedoe...:cool:

Saartje zoiets hoorde ik ook. Maar ik vind dat zo raar. Ik MOET een groeiecho omdat babyboy een iets dikkere buik heeft. Dus eigenlijk medische check. Ik zal eens googlen hoe en en wat...

15. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Ik ben onder controle bij gyn en krijg bij elke controle een snelle echo. En moet nu al om de 2 weken komen. Moet ik die echo's dan ook zelf gaan betalen??

16. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    CZ:

Echo's: krijg ik medisch noodzakelijke echo's en pretecho's vergoed?
    De basisverzekering vergoedt het aantal echo's waarvoor een medische indicatie bestaat. De zogenaamde pretecho wordt niet vergoed.

17. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Ik denk dat sommige verzekeraars de STANDAARD 30 weken echo niet meer vergoeden. Dat deed mijn verzekering zowiezo al niet.
    Alleen de 12 en 20 weken, de nekplooi en alle medische.

Ik maak me geen zorgen... :)

18. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Nu ik dit lees, maak ik me ook geen zorgen....

19. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Is mijn 2e groei echo op medische indicatie straks, dus dat zal sowieso nog vergoed worden als ik het zo lees. Vanmiddag gebeld voor afspraak en kan 22 januari terecht. Eerst volgende week vrijdag al de 30 weken echo! Echt super zin in! Vooral omdat mijn zoontje nu wel mee mag. Ben zo benieuwd of hij er wat van zal snappen!

Vandaag officiële brief thuis dat mijn contract beëindigd wordt... toch niet zo leuk om zwart op wit te hebben, al is het wel 2 dagen later dan ik dacht...

Manlief kan elk moment weer thuis komen...Vind het toch altijd wel erg fijn als hij meld dat hij veilig weer geland is hoor...vliegen mag dan wel de veiligste manier van transport zijn......

20. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Even klagen hoor, nu alweer een week flink verkouden nu al 4 nachten amper geslapen waarvan 2 nacht op de bank, ben net een blaffen de zeehond. Straks de ha maar bezoeken, heb door de hoesten pijnljke harde buiken vooral mijn banden zijn er pijnlijk fietsen en lopen wil amper

Deel Deze Pagina