Echo's op medische indicatie worden ook in 2014 nog altijd vergoed maar het gaat dus om de gewone echo's die de verloskundigen aanbieden. @ guus, beterschap! Het lijkt me inderdaad niet echt goed als je harde buiken krijgt van het hoesten!! @ 2bmama, jammer dat je geen nieuw contract krijgt! Volgende week eindigt mijn proeftijd, stiekem toch een beetje spannend!
priscilla: wat fijn dat je weer thuis bent,maar wat zal je geschrokken zijn. hopelijk blijft je kleine in ieder geval tot week 37 zitten. Doe maar rustig aan. Guus: wat vervelend en harde buiken van het hoestte kan goed hoor vooral in deze periode groeit je baarmoeder snel. Ik weet dat ik tot een week terug ook veel last had van harde buiken en mijn banden, maar dat is nu gelukkig een stuk minder, maar mijn buik is wel flink gegroeit. 2bmama: kan me voorstellen dat het niet leuk is om het zwart op wit te zien, dan is het echt!! Hier volgende week de 30 weken echo, ben benieuwd hoe ons mannetje er nu uitziet, want we krijgen ook een 3d echo vanwege de schedelnaden. 23 december gaan we de kleine met onze kinderen samen bewonderen bij het echobureau. Vinden hun heel leuk en ik vind het toch leuker om ontspannen ons kleine mannetje te bewonderen. Net even de vvvbonnen uitgegeven bij de prenatal. Was 12,5 jaar in dienst bij mijn werk en kreeg een leuk bedrag aan vvv bonnen, maar 1 keer shoppen bij de prenatal en het is alweer op. Heb wel nuttige dingen gescored voor de kleine en een rokje en bolero voor de kerst voor onze jongste.
Terug van de ha met een Ab kuur. Kan nog geen 5 min fietsen zonder te vergaan van de pijn, en zonder slaap s het al helemaal niks. Hopelijk slaat hij snel aan
Ben aan t uitzoeken hoe t allemaal werkt met borstvoeding. Mijn dochter heeft 9 dagen via sonde borstvoeding gehad en daarna is de productie gestopt dus heb er totaal geen verstand van. Wellicht dat jullie wel weten of wat ik wil wel kan. Ik wil graag borstvoeding geven. Overdag via borst en snachts afgekolfde melk via de fles zodat mijn partner ook wat kan doen. Wil hij zelf graag en t lijkt mij ook fijn. Maar kan ik dan wel een hele nacht slapen zonder dat mn borsten pijn gaan doen of gaan lekken? En ik wil na de bevalling als ik weer opgeknapt ben en alles weer in t ritme heb wel weer eens een avondje uit met vriendinnen en een drankje doen. Kan dat dan wel? Ik zou denken dan kolf ik gewoon een voorraad voor in de vriezer zodat ons kleintje genoeg voeding heeft als ik weg ben. Maar ik weet helemaal niet of dit allemaal wel kan. Iemand tips??
Memmie zal ik zeker doen!! Misdeelde idd heel fijn 2bemama dat is idd helemaal niet leuk nee was bij mij ook toen ik het persoonlijk hoorde dat ik geen verlenging kreeg.. Guus heel erg veel beterschap!! Saartje hopelijk mag je blijven!! Oxbow ik heb gewoon gehuild mag je eerlijk weten ben best bang nu hoor..wil je voor mij ook shoppen ik mag niet Mammie geen verstand van haha wil ook borstvoeding geven.. Hier Pff vind maar niks bij elk krampje denk ik ojee het begint weer..ik tel nu gewoon van dag tot dag morgen of volgende week kom me kraampakket al had gebeld en uitgelegd maar was al onderweg kraamzorg ingelicht en morgen me tas alvast inpakken klink stom wil alles klaar hebben gewoon..ben niet op me gemak in iedergeval
Memmie, hier word in het zkh en door een kraamzorg organisatie iedere maand borstvoedings voorlichting gegeven. gewoon 1 avond waar dit alles aan bod komt.... ik ga er heen want weet er ook niets van! Wellicht is dit bij jou in de buurt ook?
Dikke knuffel!! Het is ook niet niks, dus huilen mag best. We duimen dat je meisje blijft zitten! Enne shoppen kan altijd nog online!
Memnie, vwb de bv. Je kan niet een.voeding over slaan door een nacht door te slapen en je man een flesje te laten geven. Je staat op klappen dan. Daarbij komt dat je vraag/hoeveelheid niet meer op de baby is.afgestemd. En alcohol is ook nog uit ten boze. Dan moet je afkolven en weggooien.. Daarbij als vraag en aanbod op elkaar is afgestemd, ga je soms zelfs al lekken op het voedings tijdstip.. Mocht je.nog vragen hebben, roept u maar.. Heb ruim ee jaar gegeven nl
priscilla: kan me voorstellen dat je gehuild hebt, dat zou ik ook gedaan hebben het is niet niets allemaal he meis. Ik hoop voor je dat het nu allemaal rustig blijft. En ik wil wel shoppen voor je hoor, maar ik zit zelf met mijn bekken dus het was hier ook omdat het moest even de prenatal in en uit, ben al met al een half uurtje in de winkel geweest Ik hoop dat jou tijd straks komt en je misschien ook nog kan shoppen. Guus: wat vervelend toch een luchtweginfectie? Hopelijk slaat de kuur snel aan. memmie: in het begin is het zeker niet aan te raden om de nachtvoeding over te slaan, maar na een week of wat moet dat lukken (afhankelijk van je kindje) maar de eerste tijd zullen jou borsten er aan moeten wennen en zal je dus echt wel last van stuwing hebben. Alcohol en bv is not done tenzij je de gekolfde melk daarna weggooit als jij dus 's nachts niet geeft kun je wel wat alcohol drinken. Persoonlijk heb ik het nooit gedaan, maar ik heb wel gelezen dat het na zoveel uur uit je lichaam is, al moet je wel de eerste melk weggooien geloof ik. Heb verder nu geen tijd om uitgebreid te reageren op het bv verhaal, want de kids moeten uit bed. Bij vragen mag je altijd komen hoor, al weet ik ook niet alles, maar heb 2 keer 2 jaar bv gegeven en bij de meiden 7 en 9 maanden en nu dus weer bv.
Goedemorgen weer een tijd geleden hier maar beetje veel aan de hand geweest. Kleine was met 25 weken ingedaald veel harde buiken stress en lage bloeddruk tot meermalen eerste hulp door flauwvallen. Nu is het afkloppend even rustig aanstaande maandag de 3 d echo. En hoop dat me mannetje nog even fijn blijf zitten want die stress is niet fijn. Pris las ook jou berichtten sterkte overal mee hou je rustig komt echt wel goed vertrouwen op je eigen lichaam.
Thanks for the info! Had op t forum zwangerschap ook al veel uitleg gekregen. Moet nog veel leren haha.. Wil persee beginnen met borstvoeding want wil weten hoe dat is, vooral omdat dit ook de laatste is dus dan krijg ik vast spijt achteraf als ik t niet doe. Lijkt me heel bijzonder om te doen
Meiden met gerommel, rustig aan en dat de baby nog maar even lekker mag blijven zitten! Interessant verhaal over de borstvoeding, ik ga me er ook eens in verdiepen! Vanochtend bloed laten prikken voor ijzer, waarom zijn die mensen zo eigenwijs? Ik ben links erg moeilijk te prikken dus ik vraag om rechts te prikken maar dat mens vindt dat niet nodig. Na wat heen en weer gevroet geeft ze het toch op om rechts te gaan prikken met als resultaat twee pijnlijke armen voor 1 stom buisje... Ik kon het niet laten om haar nog even een venijnige ïk had het toch gezegd" toe te werpen in het bijzijn van haar collega's!
Ik ben te weinig op dit forum. Nog 4 weekjes en dan vakantie en verlof. @ Priscilla: Goed dat je weer thuis bent! Rustig aan doen, maar dat heb je vast vaker gehoord.... Hier 2 uur minder gaan werken ivm de vermoeidheid, slecht slapen. Gelukkig in overleg met mijn teamleider. 24 dec nog even een 30-weken echo. Spannend. Zowel de echoscopist met de 3d-echo als mijn verloskundige gaven aan dat ze ''goed'' groeit. Ik ben benieuwd!
Ik heb heel lang niet gereageerd en meegelezen. Was te moeilijk. Nu gaat het wel weer. We zijn een weekje weg geweest en hebben sinds deze week weer een beetje ons normale leven opgepakt. We krijgen begin februari pas meer duidelijkheid over de afwijkingen bij B.* en hoe het iedere keer misgaat. Het kan ook zijn dat daar niets uitkomt. Het wordt dan voor ons een moeilijke tijd om te gaan kijken of we het toch nog willen proberen. De wens voor een tweede wordt met elk verlies eigenlijk alleen maar groter, maar als blijkt dat de kans op een gezond kind te klein is, moeten we misschien toch onze zegening tellen en ons richten op dat fantatische wonder dat er is en gewoon met zijn drietjes een gezin vormen, zoals we nu al 3 jaar doen.
marjol dikke knuffel voor jou! ik heb ook een hele tijd niet meer gereageerd shame on me, maar heb het heel druk gehad, probeer wel steeds mee te lezen en zal proberen meer te reageren hier! Het gaat hier overigens heel goed, voel me prima, kleine doet het goed en nieuwe kamer voor S en babykamer zijn klaar! nog 9 weken werken voor verlof!
Marjol, wat fijn dat je even wat van je laat horen. Ik denk regelmatig aan jullie, hoe zou jet gaan, nu met die feestdagen, hoe moeten jullie dat beleven? Etc. Ik hoop dat jullie duidelijkheid krijgen maar eigenlijk hoop ik ook dat jullie geen nare dingen te horen krijgen en dat de mogelijkheid voor een tweede kindje toch er is.
Nog even over die alcohol tijdens bv. Naar mijn idee mag dit wel maar je moet even timen. Maar als je twee uur wacht na een wijntje met voeden dan is de alcohol uit je lijf en ook uit je melk. Je hoeft niks weg te gooien. Dus als je nou net hebt gevoed dan kan je daarna wel een glaasje nemen. Met het idee dat je toch pas na drie uur weer gaat voeden
marjol fijn wat te horen, hebben ze jou schildklier ooit na gekeken?? ik heb heel veel mk`s gehad omdat mijn schildklier niet goed is en ik daabij een autoimuun ziekte heb, vooral die laatste bezorgde mij en moeilijk zwanger worden en veel mk`s. nogmaals veel sterkte!! na aanleiding van jullie vragen over bv, heb ik maar eens in de agenda van ons ziekenhuis gensuffelt, ik zie dat ze elke maand voorlichting geven, volgende maand toch maar eens heen gaan
Zo zegt mijn vk het ook. Die hadden pas een artikel erover op Facebook gepost. Je kunt na een voeding gewoon een wijntje drinken, je lichaam zuivert de melk in ong. 2 uur weer.
Hier veel gerommel in mijn buik. Ben blij als iedereen netjes gekapt 2013 verlaten daarna doe ik het lkr rustig aan heb er nu al zin in! We hebben een weekje vakantie in januari, ik zou graag nog eens met ons 2e lekker naar de zon vliegen. Heeft iemand nog tips of leuke ideeën? Fijn weekend iedereen