Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Pffff... Hoor ik net dat vriendlief eind feb 3 dagen/2 nachten naar eindhoven moet omdat zn bedrijf daar op de beurs staat. Wij wonen zelf in de buurt van leeuwarden dus t is een heel eind uit de buurt. Er is niemand anders die in zijn plaats kan gaan... Baal echt als een stekker! Straks gebeurt er wat in die 3 dagen....

2. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Ow begin feb.. Dat scheelt nog iets.. Maar toch... Kan me er nu al druk om maken haha

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    haaiii,
    poosje afwezig geweest, het ging niet zo lekker
    Heb weer een blaasontsteking en vaginale infectie en uit de kweken komt wederom de gbs... De bacterie waar mijn oudste zo doodziek van is geweest na de bevalling. De bacterie die vroeggeboorte kan veroorzaken.

Naast dat ik me lichamelijk niet lekker voel, wou het psychisch daardoor ook even niet. Ik maak me zorgen over de baby, ben bang voor een vroeggeboorte. Ik moet extra controles bij de huisarts en de vlos. Zit te dubben of ik, ipv bij de 36 weken, nu al over wil gaan naar de gyn.

Begin te twijfelen of ik de normale (vaginale) bevalling wel aan durf, ik stuur immers het kind dan door het 'besmette' gebied of dat ik nu toch voor een geplande ks kies. Ik had altijd een groot gezin gewild en als dit een ks wordt zal dat nooit lukken/mogen.

Daarnaast wordt ik bang voor de kraamtijd. Wat als de baby ziek wordt. Of juist niet? Zal ik niet doodsbang en onzeker blijven? Kortom ik ben aan het malen, al is het nu al ietsje rustiger in mn hoofd ;) Het ziek zijn van de gbs rakelt veel oud zeer op, wat een plaatsje moet hebben/krijgen. Misschien ook maar beter dat het nú gebeurd

4. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Marjol, kan me heel goed voorstellen dat het te moeilijk voor je was.
    Wat flink dat jullie zo langzaamaan jullie 'oude' leventje weer oppakken. Heeft het weekje weg jullie goed gedaan?
    En wat lijkt februari dan ver weg. Het duurt lang voor jullie uitslagen krijgen. Waar is B* op onderzocht als ik vragen mag? Of het erfelijk is of iets anders?

Ik kan me invoelen dat dit eventueel moeilijke keuzes met zich mee brengt. Het sloopt je om iedere keer afscheid te moeten nemen van een droom. En wat je ook schrijft, misschien moet je je droom bijstellen en met zijn drieen een gezin vormen.

Heel veel sterkte met het wachten op de uitslagen en met het maken van eventuele keuzes!
    Digi knuf

5. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Frummelk wat naar. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als je het al een keer zo hebt meegemaakt. Dat wil je niet nog een keer. Schrijf al je twijfels en vragen op, zou ik zeggen, en stel ze aan gyn/vlos. Misschien is het risico op besmetting wel nihil als je nu gewoon tot 40 weken loopt en dat de ontsteking na deze kuur weg is. Maak je je voor niks druk over een natuurlijke bevalling. En misschien is je angst wel terecht maar dan kan je ook misschien reëler keuzes maken.

Wij zitten moe maar voldaan op de bank. Vandaag de tweede verjaardag van onze dochter gevierd. Een prima dag, leuk feest.

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

marjol: wat fijn dat je iets van je laat horen meid! Moet vaak aan je denken en hoe het nu met je gaat. Ik duim voor jullie dat de uitslagen goed zijn.
    Sterkte met alles meis.

frummelk: wat vervelend allemaal kan me voorstellen dat je daar onzeker en angstig van wordt. Zou het anders ook eens goed met de verloskundige of gyn overleggen wat wijsheid is.

Memmie1986: kan me voorstellen dat het niet prettig is in dat stadium van je zwangerschap, maar je hebt nog wel een paar weekjes te gaan dan.
    Maar ik kan met het gevoel heel goed voorstellen. Mijn mannetje heeft vanaf begin maart curcus in Ede, dus ik hoop echt dat die kleine op tijd komt en niet net als de oudste besluit een dag of 10 langer te zitten want dan vind ik het echt niet fijn dat hij zo ver weg is. En anders is hij dus weg in de kraamtijd. Heb besloten me er niet te druk om te maken.
    Gelukkig is hij 's avonds gewoon weer thuis.

7. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Nou had heel verhaal getypt weg verhaal haha ff opnieuw:D

Guus ik hoop het ook hoor ik tel van week tot week..

Oxbow ik heb in de avond veel last van me bekken en rug..

Piena doe jij ook rustig aan..

Saartje nog veel lastvan je armen of niet?ze willen niet altijd luisteren..

Noor fijn dat de kleine goed groeit!!

Marjol dikke knuffel voor jou!!

Mammie dat is idd niet leuk maar hopelijk dat de kleine gewoon blijf zitten hè die dagen..

Frummelk snap ik dat dje dan niet normaal wil bevallen kan je geen afspraak met de gyn maken en het daar bespreken..

Meiden hebben jullie het kraampakket al ik wel haha vrijdag gekregen:)

8. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Mn vriend heeft vrijdag ook t kraampakket opgehaald. Was ff vergeten hoe groot die maandverband ook alweer was... Haha

9. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    De vlos vroeg maandag nog of ik angstig was voor de bevalling ofzo.
    Maar als ik het kraamverband zie:$
    Wordt ik er bang van haha.

10. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Om het nog even nog smeuïger te maken, de eerste paar dagen had ik twee van die verbanden tegelijk in mn broek! Twee achter elkaar. Dat plakten ze in het zkh zo voor je
    En het is nodig ook! Maar hey, je hebt net een kind op de wereld gebracht! Niemand let op die randvoorwaarden!

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Marjol, Lief dat je wat van je laat horen hier en ik wens je het allerbeste toe voor komend jaar, wat ook uit de testen komt.

@Memmie, niet te veel zorgen maken hoor, dat werkt alleen maar averechts...

@frummel, wat een verhaal! Ik zou toch nu al overstappen naar de gyn, de belangen zijn te groot!

@Priscilla, 1 arm is nog blauw, ze had ook op een nare plek aan de zijkant geprikt ipv gewoon de grote ader die door het midden loopt. Volgende keer als ik moet prikken vraag ik wel een verwijzing naar het andere ziekenhuis, mijn bloed begint al te koken als ik daar de deur binnenstap!

Zijn er nog dames die overstappen van zorgverzekering? Ik twijfel een beetje of alles dan wel goed gaat, kraamzorg is via de zorgverzekering geregeld en ik weet dus niet precies wat er gebeurt als ik overstap.
    Ondertussen weer een druk weekend gehad met de begrafenis van mijn oma waarbij een aantal bekende en onbekende mensen ongevraagd even aan mijn buik moesten zitten - GRUWEL! Ik vind het vooral jammer dat ze ons mannetje niet meer heeft mogen ontmoeten, ze was helemaal gek van die 2 spruiten van mijn zus en keek erg uit naar achterkleinkind nummer 3.

Morgen komt de kraamzorg langs, ik ben benieuwd...

12. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Liever die gigantische kraamverbanden dan dat je onderbroek de hele tijd onder de bloed zit.. Brrr.. Ik had een catheter na mijn eerste bevalling dus ook al had ik twee giga kraamverbanden drupte het nog overal over de vloer.. en ik kreeg maar commentaar van de schoonmaaksters.. ja kan ik er wat mee..

Hier nu de waterpokken in huis.. Word dus een druk/rustig weekje aangezien ze nu even niet naar de peuterspeelzaal mag.. hopen dat ze donderdag beter is want dat is net de laatste dag voor de vakantie..

13. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Ik denk dat ik dat kraampakket maar gewoon dicht ga laten zodra het binnen is. Hoef ik me van te voren ook niet druk te maken :D

@Frummelk: wat super vervelend van die bacterie. Misschien sowieso eerder een keer een afspraak bij de gyn voor een gesprek? Wie weet dat je dan beter je keuzes kan maken voor wat je wil. Sterkte!

@Memmie: wel fijn dat het begin februari blijkt te zijn en niet aan het einde. Het is maar een paar dagen, komt vast goed!

Hier nu alweer een koortslip :x wel te merken dat je weerstand echt een stuk lager is tijdens de zwangerschap. Voor de zwangerschap had ik er echt nog zelden last van. Gelukkig is het tot nu toe op 1 plaats gebleven en niet zoals 1,5 maand geleden op 3 plaatsen ;)
    Voor de rest gaat alles goed hier gelukkig :)

14. Juni2013

Juni2013 Lid

27 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi girls, lees nog steeds mee, alles gaat hier goed maar vaak te druk om te reageren, hoop dat dat straks in mijn verlof beter wordt :).

@Saartje5 ben toevallig zelf net overgestapt dus zal even snel reageren.. Bij mij viel het me op dat mijn vorige zorgverzekering (speciaal afgesloten omdat het kraamzorg e.d. vergoedde) dat ineens niet meer ging doen per 2014 dus ben snel overgestapt. Misschien goede tip voor iedereen, check even goed of de voorwaarden niet zijn gewijzigd van je aanvullende verzekering! Dit heeft niemand mij verteld, las ik zelf in de kleine lettertjes.

Maar goed, ben dus overgestapt en ging supermakkelijk. Enige wat ik heb moeten doen is de 'kraamzorg afdeling' van de zorgverzekering bellen en aan hen doorgeven dat ik kraamzorg al had geregeld via mijn huidige verzekeraar. Zij hebben vervolgens contact gehad met de kraamzorgverstrekker en kreeg een brief dat het verwerkt was.

Volgens mij kan het alleen problemen geven wanneer je zorgverzekeraar je kraamzorgverlener niet op de lijst van officiële bureaus heeft staan. Maar dat is zeldzaam.

Bij je verloskundige moet je alleen melden dat je bent overgestapt van verzekeraar en je nieuwe gegevens aanleveren.

Nog bijkomend voordeel, mijn 'nieuwe'(dus vanaf 1 jan) zorgverzekeraar verstrekt wel een kraampakket, mijn 'oude' niet. Maar heb kraampakket al in huis, kreeg ik al opgestuurd van mijn 'nieuwe" verzekeraar, wel netjes.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel, het 'werk' dat het me gekost heeft om om te zetten is mij in ieder geval enorm meegevallen!

15. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    #4855 Saartje5, 16 dec 2013
    Laatst bewerkt: 16 dec 2013
    Dank je voor de info! Ik heb geen aanvullende verzekering en bij mijn huidige verzekeraar zou dat nu ook niet echt voordelig zijn, dan kan ik beter de eigen bijdrage voor kraamzorg zelf betalen. Daarnaast vergoeden ze maar beperkt cursussen dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.
    Mijn oude verzekering verzorgt wel een kraampakket maar dat heb ik nog niet gekregen. Nu ja, dat kost volgens mij ook niet de wereld, toch?

Edit: ik zie net dat ik het pakket 3 maanden voor de bevalling had moeten krijgen, misschien maar eens navragen want dat is al bijna een maand te laat dan!

16. Juni2013

Juni2013 Lid

27 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dan maakt het niet zoveel uit inderdaad. Bij mij zorgt een aanvullende verzekering van c.a. 15 euro in de maand (dus 180 euro per jaar) er voor dat ik de eigen bijdrage van kraamzorg (volgens mij 4,10 per uur x 49 dus 200 euro), plus de zwangerschapscursus a 200 euro plus de eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling zonder indicatie plus de 30 euro (kost inderdaad niet veel dus daarvoor zou ik het niet doen) voor het kraampakket nu worden vergoed. Wel de moeite van het overstappen waard :)

17. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Zo, ff weer bij gelezen...Zal even proberen overal op te reageren...maarja, dat geheugen he...:)

Marjol, goed om van je te horen en heel veel sterkte nog gewenst de komende tijd! Succes met eventueel maken van moeilijke keuzes!

Priscilla: Blij te horen dat je kleine er nog zit! zoals je meer gehoord hebt: Doe rustig aan! En iedere dag dat die kleine blijft zitten is er weer eentje! En Piena, dat geld ook voor jou natuurlijk!

Guus, hoe is het met de kuur? Slaat hij aan? Hoop het wel voor je zeg!

Saartje wat kunnen die lui eigenwijs zijn zeg! Hier hoefde ik alleen maar te zeggen dat ik liever 2 keer links geprikt wilde worden (gewoon omdat ik er niet van hou dat er in mijn schrijf arm geprikt wordt) en ze deden het!

Ga niet overstappen van zorgverzekeraar. Teveel gedoe voor te weinig...en heb toch indicatie voor ziekenhuis, dus dat scheelt al 200euro. Hoef maar half kraampakket te halen omdat ik nog eea heb van de vorige keer...ga wel wat extra van dat kraamverband halen...was nodig de vorige keer! Ow, en dat is nou niet echt iets waar ik benauwd van wordt hoor

Wat de borstvoeding betreft: Ik heb de eerste maanden eigenlijk nog helemaal niet gedronken, omdat ik me daar gewoon niet lekker bij voelde. Later wel af en toe een glaasje 's avonds, maar dat leek mijn zoon aan te voelen en net die nachten werd hij dan weer wakker...zucht;) Heb wel heel lang gevoed (tot een week voor ik er achter kwam dat ik weer zwanger was...) en hoop dat nu echt weer zolang vol te houden! Vond het echt heerlijk! Zo'n gaaf gevoel als je kind zichtbaar groeit en dat alleen van jou! Met daarbij dan nog dat heerlijke intieme wat je zo'n periode met je kindje hebt! Echt absoluut aan te raden hoor (als het lukt natuurlijk!)

Vanmiddag weer naar de verloskundige. Daar maar even bespreken dat ik de laatste weken toch weer veel angstig ben geweest. Had ik bij mijn zoontje ook veel last van...continue denken dat het vast mis zou gaan enzo...heel frustrerend. Ging deze zwangerschap echt super veel beter, tot het overlijden van dat kindje hier 2 weken geleden! Heeft me echt super van slag gemaakt! Gelukkig beweegt de kleine erg veel en krijg ik dus niet veel tijd voor twijfels, maar als het dan een dagje wat rustiger is, dan wordt ik meteen helemaal gek!

18. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland

Mag ik vragen bij welke zorgverzekering je zit, en welk aanvullend pakket je erbij hebt?
    Opzich is die van mij wel goed geloof ik, maar dan kan ik evt even vergelijken..

19. Juni2013

Juni2013 Lid

27 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, Delta Lloyd en pakket aanvullend heet 'start' geloof ik. Heb via het collectief van Independer, dan krijg je korting. Deze kwam ook het beste/goedkoopste uit de test van Independer..

20. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Kom ff zeggen dat alles hier goed gaat :)
    Vind gewoon echt niet de tijd te lezen of te reageren.
    Al de tijd die ik over heb besteed ik door te slapen of met mn schat samen te zijn...

xxxx

Deel Deze Pagina