Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Ik had heel lang geen koortslip meer gehad, maar nu voor de tweede keer binnen twee maanden. Nou ja, liever nu dan net na de geboorte. Heel erg hopen dat dat niet gebeurt!

Vanmorgen mijn eerste draagdoek besteld. Kan niet wachten tot we die kunnen gaan proberen :)

2. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Draagdoek kan heel fijn zijn inderdaad. Bij mijn zoontje te laat mee begonnen...toen wilde hij niet meer. Had nl eerst begrepen dat hij vanwege risico op heupdysplasie niet in draagdoek mocht. Uiteindelijk bleek het juist een hele goed manier te zijn om hem te vervoeren juist bij risico op heupdysplasie...beetje jammer...verkeerd voorgelicht. En uiteindelijk had onze zoon dus ook echt heupdysplasie...hoop echt zo dat 'Puk' dat niet heeft! Moet er niet aan denken!

3. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    priscilla Sorry dat had ik gemist, maar je kunt het altijd even vragen idd.

saartje, Jeee 30 weken alweer, wat gaat het snel! hier morgen alweer 28 weken.

2bmama heerlijk zeg! even rust

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Zo weer ff een berichtje :)

Hier gaat t goed alleen deze baby is zooooo druk die kan echt 18 uur op een dag wakker zijn of bezig zijn.

Mn man is sinds maandag thuis en blijkt een hernia te hebben....
    Nu hopen dat het snel en vanzelf over gaat.

Liefs!

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hee dames

Wat gaat het snel hè!
    Hier nog altijd geen internet..eind vh jaar.sluiten ze t eindelijk aan...gelukkig! Hoop dan weer actiever te worden.

Kwoonnin Duitsland dus hier geen kraampakket. Haal n pakketje verbanden enzo bij t geboortehuis en koop tzt bijm als t niet genoeg is. Man is immers zo bij de apotheek en zal die eerste dagen wel vaker ff heen moeten.
    Vorige x was het pakketje genoeg.

We gaan met kerst naar oostenrijk, lekker sleeën met onze kleine man.
    Wens jullie dus alvast fijne dagen!

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sorry dames, ik moet even ventileren...

Als buitenlander (Belg) heb ik een beetje moeite met het NL systeeem van gezondheidszorg. Hoe dicht onze landjes op elkaar liggen, zeker wat betreft bevallen is er echt een wereld van verschil en ik begin het daar steeds moeiljker mee te krijgen. Ik loop bij een praktijk met 7 verloskundigen maar de meeste afspraken zijn tot nu toe bij dezelfde persoon, een hele aardige meid. Ik heb bij hun keuze uit 2 ziekenhuizen, eentje op 15 min en de andere op 17min rijden, maar eigenlijk wil ik liever bevallen in het academisch ziekenhuis, 21 min rijden. Het laatste ligt echter buiten hun werkterrein en daar willen ze geen poliklinische bevallingen doen maar ze kan mij wel doorverwijzen voor een epidurale. Ze had mij gevraagd om te checken of het ZH daarmee akkoord was aangezien ik daar al eerder bij de poli's gynaecologie en de fertiliteit patiënt ben geweest. Na veel gebel was het goed en mocht ik ook op de informatieavond komen, daar had ik gesproken met de anesthesist en die raadde me aan om vast even op gesprek te komen. Prima, ik kreeg een verwijsbrief van de VK, maar nu wil het ziekenhuis geen afspraak maken omdat ik geen patiënt ben op hun poli Verloskunde en niet poliklinisch onder begelediing van de verloskundige daar kan bevallen omdat mijn VK daar niet werkt (ondanks het feit dat ik dus per definitie bij een gynaecoloog zal bevallen als ik word doorverwezen voor een epidurale).

Ik heb verschillende redenen om voor het academisch ziekenhuis te kiezen:
    - zij geven 24u dekking voor anesthesie (dus meeste kans dat ik daar ook daadwerkelijk 1 zal krijgen, bij de andere ziekenhuizen heb je 's nachts vette pech)
    - Zij hebben de meeste ervaring met epidurales en dus de minste kans op complicaties
    - Voor mijn gevoel kunnen zij de beste zorg bieden aan de baby moest er iets mis zijn (grote afdeling high care neo)

Gezien de eerdere ervaring met mijn zus ga ik er niet zomaar vanuit dat alles wel goed gaat, bij haar is het 2x goed gekomen dankzij het feit dat er enorm snel gereageerd is door de artsen. Zij is bijvoorbeeld na een vliesscheur meteen opgenomen in het ziekenhuis en mocht absoluut niet meer naar huis, gelukkig maar want alles leek rustig en onder controle maar plots kwamen er toch weeën en is ze uiteindelijk in no time bevallen.

Mijn zus is zelf arts en heeft al aangegeven dat ze geen vertrouwen heeft in de NL gezondheidszorg. Ik zit dus nu enorm in dubio wat ik moet doen. Ik dacht dat ik een goede middenweg had gevonden door te bevallen in een ziekenhuis waarin ik vertrouwen in had en waarvan mijn zus moest toegeven dat het in ieder geval het best mogelijke scenario was om in Nederland te bevallen. Helaas is het nu dus heel onzeker of ik daar uiteindelijk wel terecht zal kunnen. Als er wat mis gaat dan weet ik nu al dat ik van mijn familie het verwijt zal krijgen dat het in België niet zou zijn gebeurd en dat ik en de kleine daar veel beter zouden zijn verzorgd.

Vooral de houding van mijn zus maakt het er niet makkelijker op en gisteren heb ik echt een behoorlijke tik gekregen. De hele avond een knalharde buik, krampen, hoofdpijn, suizen en hartkloppingen gehad en ik ben uiteindelijk van uitputting in slaap gevallen om na 5u weer klaarwakker te zijn. De kleine is hierdoor ook erg onrustig wat het alleen nog maar erger maakt!

7. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Misdeel ik ken het deze week ook gehad haha viel de safari van me iPad weg:D

2bemama oh wou dat ik het had als hier een vriendje van jayden kwam spelen dan was jayden druk omdat dat mannetje druk was maar die mag niet meer spelen hier maak het speelgoed van me zoontje kapot:(

Delilah nou ik mag het hoor:D:D

Roos hier vooral in de nacht:D

Amons oh skieen vrienden van ons zijn een week in kaprun geweest:)

Saartje doe wat je hart zegt..

Nou meiden alles was goed mag meer doen ik blijf wel in de ziektewet gister belde de arbo van het uwv en zei dat ik waarschijnlijk ook bij de arts moest komen na wat gesprekjes over me oude werk..en uitleg over de weeen.paar minuten later belde hij terug en zei nou mevr je hoef niet te komen je blijf tot je verlof thuis:)dus ik hoef me nergens meer druk over te maken gelukkig..dus ik kan nu alles rustig aan doen:D

8. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    @Roosje: sterkte voor je man. Hopelijk gaat het snel weer beter!

@Amona: fijn weer een berichtje van je te zien. Heel veel plezier in Oostenrijk :)

@Saartje: wat vervelend dat ze zo moeilijk doen bij het ziekenhuis. Toch zou ik me niets aantrekken van wat je omgeving zegt. De kans dat het allemaal goed gaat is sowieso veel groter dan dat er iets niet goed gaat. En mocht er iets niet helemaal goed verlopen, wil dat echt niet zeggen dat dat in België niet was gebeurd. Zó slecht is Nederland nou ook weer niet hoor, we hebben het niet over Afrika ofzo he.

@Priscilla: fijn dat alles geregeld is met het UWV. Geniet lekker van je rust ;)

9. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    image.jpg

Mijn buikje... Morgen 28 weken. Joepie! Het schiet al aardig op. Ben met de adressen bezig voor de geboorte kaartjes. Zo moeilijk waar je een grens moet trekken. Wil de hele wereld wel een kaartje sturen haha

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mooie buik Memmie!!

@ Wien, je hebt helemaal gelijk maar ja, je weet hoe dat kan gaan met moeders, die van mij ziet NL als Afrika ;).
    - Off topic - Overigens geen slecht woord over de zorg die je in Afrika krijgt, mijn beide ouders leven nog dankzij een Zuid-Afrikaanse en een Malinese dokter en waren ze ziek geworden in B hadden ze het misschien niet gered omdat de medicijnen die ze daar kregen hier in Europa niet eens goedgekeurd zijn!!

Ik heb gisteren een goed gesprek gehad met mijn zus en ze ziet ook in dat het lekker dicht bij huis bevallen gewoon het beste is! We waren een beetje aan het geinen dat als ik tijdens mijn verlof bij mijn ouders zou intrekken, de baby zo goed als zeker binnen een week geboren zou worden door alle stress die dat oplevert :p. Ze begint ook vertrouwen te krijgen in mijn VK dus dat is erg prettig, die schat van een VK doet er nu alles aan om mij in het ziekenhuis van mijn voorkeur te laten bevallen!

Wat zijn hormonen soms toch monsters...

11. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Saartje wat een stress zo zeg! Fijn dat je een lieve verloskundige hebt! Hoop dat de rest van je familie bij draait! En het zal vast allemaal goed gaan hoor!

Roos wat balen voor je man zeg! Hoop dat het gauw beter gaat

Memmie, mooi buikje! Ik heb nog steeds maar 1 buikfoto en die is niet echt goed gelukt...vergeet het gewoon de hele tijd en heb geen spiegel waar ik het zelf kan doen, dus moet ik er aan denken als mijn man thuis is....en dat doe ik dus niet!

Priscilla, moest er nog bij komen ook zeg, dat je naar de arbo arts moet omdat je te vroeg weeën hebt (gehad)...Goed dat ze dat zelf ook inzien.

Amona, fijne vakantie! Hoop dat je in het nieuwe jaar weer lekker kan internetten!

Hier een beetje aan het balen: Vanmorgen 30 weken echo gehad en de kleine heeft een wat groot hoofdje...zit op de bovenste lijn. Op zich niets mis mee, maar alles mag groot zijn, behalve het hoofdje voor een gewone bevalling. Heb nu 20 januari (op m'n verjaardag) weer een echo en als het zo doorgaat ben ik toch echt bang dat het een keizersnee moet worden! Hoop dus heel erg op een verjaardagscadeautje van onze puk...
    M'n zoontje mocht mee, maar helaas snapte hij er weinig van! Had het hem helemaal uitgelegd, en hij had er van te voren zin in. Ze heeft zelfs nog even in 3D gekeken speciaal voor hem, maar dat hielp niet. Doordat m'n zoontje zo onrustig was heeft m'n man er ook niet zoveel van mee gekregen, dus dat was een beetje jammer!

12. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Oh ik vroeg mij al af of er een maart-mama topic was. Hier een aanstaande maart mamma. Net door de VK gebeld, ik ben negatief, aanstaande dochter lief blijkt een positieve te zijn. Dus moet over 2 weekjes (30 wkn) eerste prikje halen en dan nog een prik bij geboorte. Qua bloedgroep mag ik mopperen, zit in mijn DNA maar dochterlief wordt dus een positievelingetje, kan dan alleen maar meevallen toch :)

13. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Net weer op controle geweest bij de gyn. Bloeddruk is wederom weer te hoog. Urine is gelukkig schoon. Hij heeft een groeiecho gemaakt en t blijkt dat ons mannetje zn buikje achterloopt qua groei. Moet nu weer veel rust gaan houden.

Nou maak ik me weer zorgen...

14. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    memmie mooie buik meid! balen van de hoge bloeddruk zeg

2bmama hopelijk valt het de volgende echo weer mee, en blijkt het hoofdje gewoon gemiddeld te zijn.

15. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    @memmie jeetje... wat een toestand... Ben je druk geweest laatste dagen? En was het een groot verschil qua achterstand?

@2Bmama, ook balen!!! Daar zit je niet op te wachten, een keizersnede. Hopelijk goed nieuws 20 januari!!

@Priscilla, neem jij ook wel je rust?

Hier gaat alles zn gangetje. Veel pijn bovenin mn buik.
    Dokter geweest, maagtabletten en paracetamol meegekregen, helpt niets.
    Volgende week weer terug....

Ik zal straks ook ff een buik selfie uploaden.
    En ik ben al behoorlijk!! Gaat zo snel een tweede!! WOW!

Iedereen een fijne avond! Ik ga weer languit naar The voice kijken totdat ik in slaap val hahahahaha..

16. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    De gyn liet zien op de grafiek dat alles mooi op de middenlijn zat maar t buikje een stukje onder de onderste lijn.
    En nee ben niet bijzonder druk geweest ofzo de laatste dagen. Gewoon de normale dagelijkse dingen. Nu maar weer wat extra rusten denk ik

17. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    missDee ben benieuwd naar je buik!

memmie balen zeg, krijg je nu een extra groeiecho?

18. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames hier ben ik weer.zijn eindeijk verhuisd.babykamer gelukkig bijna klaar.
    Vandaag ook een groei echo gehad en beide baby's zijn goedgekeurd.
    Jongentje is wat zwaarder als het meisje.ze zijn wel allebei dwarsliggers.maar kan nog goedkomen.

19. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    hier even een buikfoto van mij, 1e foto is vorige zwangerschap, 2e foto is van nu.. inmiddels al wel weer een week verder ;)

20. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Hoi meiden hier alles goed alleen weer onrustig gevoel in buik geen weeen denk dat het komt door de kleine meid die por lekker met haar hoofdje naar beneden:)vandaag intake kraamzorg gehad en heb 3 uur per dag genomen ook over vorige keer besproken omdat dat een slechte kraamverzorgster was..verder last van me keel lijk wel schuurpapier!!

Deel Deze Pagina