@ Delilah, mannetje is weer wat actiever, waarschijnlijk was hij gewoon moe @ Guus: wat ben je snel met kaartjes! Ik zat eraan te denken om daar tijdens mijn verlof maar eens werk van te maken hihi... Wij gaan zowiezo pas na een week de kaartjes opsturen, de eerste week wil ik enkel ouders en schoonouders en onze directe buren over de vloer, de week erna mogen onze grootouders komen en eventueel een enkele oom of tante. Pas daarna komt de rest aan de beurt. In de babykamer zit geen verandering, al moet ik nu toch maar eens verduisterende rolgordijnen bestellen. De laatste dagen voel ik me wat slap en heb af en toe periodes dat ik me echt niet lekker voel. Ik heb het pas sinds ik weet dat ik een ijzertekort heb dus ik denk dat het psychologisch is
ik vind het wel zo fijn als alles optijd klaar staat/ligt. aangezien mijn man nogal moeilijk is kwa keuzes, en we de vorige keer alle boeken hebben bekeken................... en ruim 2mnd bezig zijn geweest (dus ook pas 2 wk van te voren de kaart hadden) wilde ik nu graag optijd beginnen, en nu was hij al meteen met mijn keuze eens hahaha. vind al dat ik laat ben. nieuw rolgordijn moet ik ook nog halen, de andere is stuk. net weer wat opgeruimd op de kamer, speelgoed uitgezocht, dat nu ook gesorteerd. nu de rest nog............. hahahaha
Zojuist weer naar de vk geweest. Mag weer bloed laten prikken jeeaahh *not* Hou niet van naalden haha Volgende week maandag (30 dec) de groei echo. Ben dan 30.1 weken. En zoals de vk zei omdat ik zoveel klachten heb en het erg zwaar is deze keer gaan ze met 37 weken eens kijken of de baby er klaar voor is om te komen das ff 3 weken eerder... Dat wordt nog opschieten
@ geboortekaartjes nog niks gedaanheb er wel uit gekozen via hipdesign.. W.b.t. Kraamweek hier 3 uurtjes per dag man en ik hebben dat besloten.. Verder vandaag dokter geweest heb veel last van me keel is rood ik zeg geen keel ontsteking ja het moet zonder peneceline kuur over gaan pak maar een paracetamol:xbegon die over me gebit die niet super jofel is dacht ik kom toch voor me keel:x heerlijk die hormonen.. O en hier een boxspring met enkel matrassen en op de zolder dik matras die pakken wij vorige keer was ook geen probleem dat we geen klossen hadden..
Guus hier ook ks de eerste keer, gelukkig stelde de kraamverzorgster zelf voor om de klossen onder het bed weg te halen.. in en uit bed gaan was idd de eerste dag een crime.. pffff pijnlijk, ging in het ziekenhuis toch een stuk makkelijker geboortekaartje al een aantal weekjes klaar, zelfs proefdruk al een tijdje geleden ontvangen, helemaal gelukkig mee ik hou er ook van om alles op tijd klaar te hebben, kamertje is ook sinds een week of 3 klaar saartje fijn meid! priscilla balen zeg, beterschap hier ook een boxpring, maar toch moest het bed zo'n 10 cm hoger.. dus heeft mijn broer houten blokken gemaakt voor onder de 12 poten die gaan er dit keer zo weer onder!
Drankje delirant was ook een vervanger eigen dokter is op vakantie is er maandag weer dus bel dan wel weer als nog zo is.. Blokken is ook wel handig zal is aan de oom van man vragen we hebben een lage boxspring.
Ik draag nog steeds hoog Delilah in het zh heb je het voordeel van verstelbare bedden, met in en uit stappen lekker op een lage stand
Dag dames, Ik zit op een uitgestorven kantoor. Dus mooi even de gelegenheid om hier weer even bij te lezen! Saartje, hoe laag was je HB? Gisteren is hij bij mij geprikt, hij was 6,7 maar moest boven de 6,4 zijn, dus oke. Alhoewel ik me soms ook wat slapjes voel. Heb je medicijnen? Of veel ijzerrijk voedsel eten? Mijn bloeddruk is redelijk stabiel nu. Ik heb thuis ook een meter, dat geeft wel rust. Als ik me minder lekker voel maar de onderdruk is tussen de 80 - 86 vind ik het prima. Ligt het in ieder geval niet daar aan. Buik groeit lekker door, zie foto. En de beeb beweegt flink! Nu nog de ruimte natuurlijk. Ik vind het wel gezellig. We zijn eindelijk een stuk verder met de babykamer. 3 van de 4 wanden zijn behangen. Als de laatste ook klaar is begint het grote schoonmaken. Op de vloer liggen best was verfspatten, hopelijk gaan die goed weg met terpetine. Dan gordijnen ophangen, ik heb ze al in huis. En de meubels verhuizen van dochterlief naar zoonlief. Ben wel blij als het klaar is. Die kamer is nu beetje no-go area omdat er gevaarlijke spullen staan (lijm, krabbers, scharen) en de overige kamers zijn rommelig omdat daar spullen staan die in de babykamer moeten. Geboortekaartje heb ik ook zo goed als af. Ik zoek alleen nog een mooi tekstje voor er in. Twee regeltjes oid. Maar we hebben dezelfde kaart als bij F. Alleen dan jongensvariant en ander jaargetijde. Ik ga zo nog even op zoek naar een raamsticker. Die hadden we ook bij de geboorte van F. Maar weet niet meer precies waar we die vandaan hadden. Dus even terugzoeken in de mail. Oh ja, over die klossen... Dat hoefde bij ons ook niet. We hebben al een redelijk hoge boxspring. Deze kwam misschien 8 cm onder de norm, maar dat was oke. En we krijgen weer dezelfde kraam, dus zie ik nu ook geen probleem. Goed, laat ik weer eens wat werken... Fijne kerst allemaal!!
@ moi, ik zit op 6.9 wat op zich nog wel hoog genoeg is alleen wilde mijn VK vermijden dat hij nog verder zou zakken dus daarom zit ik wel aan de ijzersupplementen (ferrofurmaraat). Bij 12 weken zat ik nog op 7.6 overigens. Wat een mooie bolle buik heb je! Ik krijg nu constant verbaasde blikken als ik vertel dat ik al bijna 31 weken ben, hij is volgens de VK niet abnormaal klein maar ik zal wel blij zijn als dat volgende week met de echo wordt bevestigd!
Ja he, ik heb echt een bowlingbal ingeslikt. Bij mij kijken de mensen juist weer op dat ik nog 3 maanden "moet"! Mijn buik is groot. Maar de VK voelde gister (heerlijk dat geduw in je buik), en zei dat de baarmoeder best meevalt. Buik oogt groot, maar valt in werkelijkheid wel mee. De huid eromheem is ook minder elastisch dan bij de 1e dus rekt sneller op. Ik krijg al angstbeelden hoe de buik blijft lubberen als de beeb eruit is...
Guus idd, heerlijk vond ik dat.. viel thuis toch vies tegen moi ook wel saai zeg zo'n uitgestorven kantoor.. jij ook fijne feestdagen meid! mooie buik zeg!
Mooie buik! Hier groeit hij hard de laatste weken....! Kinderkamer schiet al op! Eigenlijk alleen nog maar accessoires! Dat is toch het leukste! Het idee voor het kaartje is er al.... maar manlief moet het nog ontwerpen, dat is zijn werk dus dat is in een avond redelijk af.... moet hij er wel even tijd voor plannen! Klossen....brn er nog helemaal niet mee bezig geweest. .. kraamhulp komt ovet 2 weken op intake dus dan hoor ik het allemaal wel! Kraampakket van de week ontvangen! Gauw in de kast gezet want blij word je er niet van Iedereen hele fijne kerstdagen! Geniet ervan! Voor ons de laatste keer met zn tweeën. ..zo moeilijk voor te stellen!
iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap!! ik ben ook uitgerekend in Maart 15e, besef steeds meer dat het niet meer lang duurt! best spannend, leuk maar ook eng! Grt, Sha
hier nog 12 week, tijd gaat nu wel erg hard, en die kamer lijkt maar niet leger te worden hahaha. wie heeft de beruchte zhtas al klaar staan?? ik stel het telkens maar uit, zo van als hij niet klaar staat gebeurd er ook niks hahaha. moet alle babykleertjes nog wassen, oja en een beetje fatsoenlijke nachthemden voor mezelf kopen, nu gewoon tshirts, maar na de ks is een broek niet echt fijn,.
Fijne kerst iedereen!hier alles klaar staan kleertjes bijna allemaal gewassen en de bekleding van box kinderwagen en maxicosiik ben benieuwd of ik ks krijg of normaal mag bevallen hoor ik met 36 weken.
hier nog geen vluchttas klaar staan, denk dat ik dat tussen 34 en 36 weken ga doen, krijg verlof met 36 weken en wil dan eigenlijk pas de kleertjes wassen.. maar de tas moet rond die tijd ook klaar eigenlijk.. ach we zien het wel fijne kerstdagen allemaal!
Mrrm. Ik was laatst maandag naar het ziekenhuis gegaan voor de uitgebreide echo voor naar de nierbekken te kijken.. heeft de verloskundige een fout gemaakt met het verplaatsing van de afspraak.. alleen een consult.. Heeft mijn partner dus voor niks vrij genomen.. consult wat niet nodig. We wisten al dat we een echo nodig hadden.. Nu 10 januari een kennismakingsgesprek én echo in weer een ander ziekenhuis, maar deze keer wél het ziekenhuis waar ik in wil bevallen. Blijf nu onder de controle van de gynaecoloog aangezien de verloskundige iedere keer fouten maakt, en hun assisteren daar toch niet.. Nu de kerstvakantie afwachten.. paar leuke dingen doen met mensen en dan binnenkort laatste dingetjes gaan winkelen en de laatste dingen voor de kamer kopen.. Duurt nog veels te lang zo...
Hier is de babykamer gisteren geverfd. Is toch iets paarser uitgevallen dan verwacht, een soort Milka kamer Vind m'n man niet zo erg, want die werkt bij Milka, haha! Even kijken hoe het is met de meubeltjes en de aankleding... kan ik straks beginnen met kleertjes etc wassen, kamertje inrichten etc. Ben benieuwd naar het resultaat! Gisteren weer op controle bij de gyn geweest. Bloeddruk was weer veel te hoog, 140/95. Moet nu volgende week weer terug en als ie dan nog te hoog is, moet ik per direct stoppen met werken en wordt dosis medicijnen weer opgeschroefd. Afwachten dus! Iedereen hele fijne kerstdagen!!!