Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Zo meiden, al weer veel geschreven in een dag! ;)

Nieuwe meiden, welkom!

JoCo, he wat een naar nieuws! Heel veel sterkte gewenst met het een plaatsje te geven. Hoop snel op een plakbeep!

Eten, ik ga heel erg de Carpaccio en filet american missen! (Dat laatste krijg in na de bevalling van mijn vriendin, dat krijgt zei als eerste van mij. Hihi)
    En parmezaanse kaas wist ik helemaal niet zeg. Ga echt goed opletten waar rauwe melk in verwerkt zit.

Ik heb ook zo af en toe krampen onderin mijn buik, moet ze dat echt een beetje wegpuffen, of heel goed in/uit ademen, dan zakt het af. Met vlagen misselijk, dan eet ik iets, en denk ik, gatver waarom eet ik dit eigenlijk.

Hier komt om 20u MvM, ben heel benieuwd naar de test, had eigenlijk zelf nog willen testen, maar het is maar goed dat ik geen testen meer heb, anders blijf ik aan het testen.

Angst, ik heb bij elk toiletbezoek wel van dat ik oplettend ben met evt bloedverlies. Ben sinds de test wel heel voorzichtig met alles. Gister was mijn neefje van drie bij me, en die wilde over de bank over mee heen springen (lees, half op met terecht komen) en dan bescherm ik gelijk me buik. En in me werk let ik erg op dat ik niet snel meer te zwaar til.

Nou het is alweer een heel stuk tekst, fijne avond allemaal!

2. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    wendy ik duim dat er volgende keer een mooi knipperlichtje te zien is!

eten - ik ga de biefstuk en andere rauwe vleessoorten heel erg missen, ik hou dr van ;)

hier trouwens ook wel onzekerder dan de vorige zwangerschap, maar kan het redelijk los laten gelukkig! duurt ook nog wel even tot de echo, bijna 5 weken nog.

Suuuus spannend, maar de test zal vast en zeker positief zijn!! hier komt maandag mvm

3. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Ik wil ook een echo! Dan weet ik precies hoe lang in zwanger ben!
    Moet nog een week wachten, dan moet ik naar de Gyna voor o.a. controle naar de Leo, dus hoop ook op een echo!
    Heb vd er naar toe gebeld, en ze weten dat ik zwanger ben.

Zo mijn urine staat te wachten op MvM! hihi :D

4. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    xnonnie dat wel maar merk dat ik heel moe ben laatste tijd haha..

amona hier goed soms wat steekjes of benauwd denk dat alles plaats ga maken nu!!

memmie1986 welkom!!

frummelk gaan we samen op bankje zitten ik doe ook heel de tijd broekloeren haha als ik maar wat voel dan ga ik al kijken..

saartje fijn dat het hartje klopte ik wil ook!!

joco ah sterkte dikke knuffel en hopelijk snel een plakbeeb!!

tj welkom terug van vakantie wel leuk zo een shirtje!!

kirstenx gefeliciteerd met de goede echo!!

@combinatietest wij laten hem ook doen..

wendy ik ga duimen voor een kloppend hartje!!

zo ben weer ver bij hmzz eten ik ga morgen naar kookpunt dus moet ik ook uit kijken wat ik eet haha en ik vind al alles zo lekker:)

5. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je ;) Op die plek zit het litteken van m`n keizersnede.Dat jeukte (ook van binnen zeg maar) maanden,tot ik zwanger werd :p

6. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend zeg,dat het maar snel 23 juli is voor jullie!

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Zooooowwww jullie kunnen snel kleppen!!
    Ben ff een dagje wezen werken en moet direct een stuk of zes pagina's terug lezen. Heb ff globaal alles doorgelezen en haak nu weer in :p

Combinatietest:
    Nee, gaan wij niet doen. Bewust voor gekozen!

MvM:
    Vandaag toch maar voor aangemeld! voelt goed :)

8. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Zo. Vandaag een inwendige echo gehad, echoscopiste dacht dat ik wel iets korter dan 5 weken was maar alles zag er wel goed uit. Goed /genoeg vruchtwater te zien en van binnen zag ook alles goed.

Het ziet er nu positiever uit dan de miskraam vorige keer, daar was met 5,x al te zien dat het fout was.

Om uitwendig te kijken waren mijn darmen te actief aan het samentrekken. Volgende week vrijdag kan ik daar weer terecht. Gaan we ook weer gewoon inwendig kijken en dan zou het vruchtje wel te zien moeten zijn.

Nu maandag maar de verloskundige bellen om me aan te melden, deze week eigenlijk vergeten. De echo's tot nu toe zijn expres niet bij de verloskundige omdat ze toch nooit zo vroeg echo's doen, en voor die 20/30 euro laat ik het niet zitten.

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ben even gaan googlen maar lees overal dat Parmezaanse kaas prima kan... Hier doen we het over de pizza in de oven dus dan is het sowieso veilig omdat het goed word verhit.

10. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ben heel benieuwd naar je echo Noor, we zijn even ver zoals het nu lijkt maar ik moet nog 3,5 week wachten op de eerste echo, pffffff.....:$

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier geen combinatietest. Geen verhoogd risico en zou het idd niet zo gauw weg laten halen...

Ook doe ik dit keer niet mee aan MvM. Vorige keer wel gedaan. Ging er eigenlijk een beetje vanuit dit keer ook giga misselijk te zijn en heeeeel slecht tegen geurtjes te kunnen, maar dat valt mee. Dit was namelijk een giga probleem met het verzamelen, moest zo kokhalzen boven die bokalen :( Ik doe nu mee aan FoliumzuurExtra onderzoek. Wordt hier in Noord-Nederland gehouden ism UMC Utrecht en UMC Groningen. Dus doe toch nog iets voor de wetenschap/medische wereld ;)

12. Atlantis

Atlantis Actief lid

6 feb 2006
    134
    0
    0
    Hallo, meld me ook aan! Denk dat ik 15 maart ben uitgerekend.

Ik ben 34 en zwanger van de vierde. Andere kindjes zijn 2, 5 en 6 jaar. Al behoorlijk ervaren dus, maar leek me toch leuk om me hier aan te melden omdat ik deze zwangerschap graag heel bewust wil meemaken. Het is mijn laatste.

Heb nog steeds superleuk contact met forummeiden van destijds mijn tweede kind, dus dat is al ruim 6 jaar!

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik heb het over een stuk parmezaan of de vers geschaafde vlokken hier van. Weet niet of dat het verschil maakt?
    Die hebben ze bij de ah...
    Die is (of was in ieder geval) van rauwe melk gemaakt, stond er letterlijk op!

14. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik drukte met mn dikke vingers op abo opheffen! Dus zo maar een nieuw abonnement ;)
    Wat sturen jullie lange posts! Dat lukt mij echt niet op mijn telefoon! Ik lees wel alles :D

15. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    In pandano kaas zit eigenlijk nooit rauwe melk. In de vlokken parmezaan ook niet maar in de meeste lokken wel. Tis inderdaad gewoon een kwestie van kijken.

16. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Jaaaa, hier vanmorgen begonnen met mvm. Geeft echt een super goed gevoel!! (voornamelijk omdat ik mijn zwangerschap er aan te danken heb denk ik, dan voelt het toch anders)

Eten: Veel dingen die je niet mag lust ik toch al niet (ik lust geen 'rauwe' dingen). Dus ik heb er niet zo'n moeite mee gelukkig.

Is iemand van jullie bekend met een bloedonderzoek in Belgie voor afwijkingen? Daar kwam mijn man mee, maar ik ken het niet...

17. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden,ik ben een weekje afwezig,tot over een week :D

18. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Ga je op vakantie Bumba? Fijne vakantie!

Ik ken geen bloedonderzoek in België.

19. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden kom vanavond bij kletsen ga een dagje weg met man en vrienden en vanavond bij kookpunt roosendaal uit eten:D

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Bedoel je dat bloedonderzoek waarin ze het syndroom van Down op kunnen sporen?
    Volgens mij kun je dat in Duitsland of België wel laten doen op eigen kosten, maar weet niet hoe de betrouwbaarheid hiervan is???

Deel Deze Pagina