Noor: Wat een goed nieuws zeg!! Heerlijk Klachten: Gisteren voor het eerst wat misselijk. En heb een trekkend gevoel in mijn baarmoeder als ik te snel opsta. Verder moe, moe en nog eens moe! Ouder kindje: Mijn zoontje is 2,5 als de baby komt! Hij zegt nu soms al baby tegen mijn buik... ( maar ook tegen zijn eigen buik trouwens ) MvM: Die komen donderdag. Ga alleen volgende week op vakantie dus zal daarna wel beginnen met opvangen.
MvM is hier net geweest en ik had weer een echte mooie knaltest! Dat was wel weer een mooie bevestiging. Voor degenen die het leuk vinden om te zien staat er een foto in het album in mijn profiel. Ik kreeg wel ontzettend de kriebels van de informatrice, maar ik heb gelukkig verder niets met haar van doen. Ik kreeg ook een leuk blad over de zwangerschap en een ontzettend zacht en schattig wikkeldekentje. Erg leuke attenties! Ik mag direct beginnen met plassen. Verder een rustig dagje thuiswerken. Met dit weer ontzettend prettig in ons koele huis...
Tipje voor de verstopte dames...slik magensium (400mg - eventueel meerdere tabletten). Vorige zw. een paar keer jankend op het toilet gezeten... tot ik aan de magnesium zat tegen harde buiken... veel magnesiym werkt laxerend. Wat een verademing. Slik nu dagelijks magnesium en als ik een paar dagen niet goed ben geweest slik ik er 3 of 4 ..ligt eraan hoe snel je hier zelf op reageert. Helpt ook tegen kramp in de kuiten maar die klacht heb ik nog bij niemand gelezen
Mooie test Xnonnie!! Hopelijk is die van mij donderdag ook zo mooi Goeie tip Amona, ik had daar vorige keer ook zo'n last van tijdens de zwangerschap...
Welkom en ontzettend gefeliciteerd Veto, cc93, MissDee @ Noor: Ontzettend gefeliciteerd! Wat super dat je een mooie echo had met een kloppend hartje! @ Juni2013: Wat fijn dat je vorige week een mooie echo had met een kloppend hartje! Gefeliciteerd! @ Jackystory: Wat ontzettend prettig dat ze je zo goed in de gaten houden met deze zwangerschap, zeker met bbz! @ Blike: Dank je! Ik was er ook erg blij mee! Hopelijk heb jij donderdag ook zo'n mooie test! @ Werk: Ik ben werkzaam als projectmedewerker. Een niet zo heel zware baan dus. Na de geboorte van mijn dochter ben ik van 40 naar 24 uur gegaan wat erg goed beviel. Na de geboorte van mijn zoon vroeg mijn baas me om meer te werken en heb ik dus tijdelijk 32 uur gewerkt. Dat vond ik wel behoorlijk pittig maar ook wel leuk. Nu werk ik weer 24 uur en dat wil ik eigenlijk doorzetten na de geboorte van de volgende. Mijn man werkt 36 uur in 4 dagen en is dus ook een dag thuis met de kids. Wij vinden het voor ons gezin een mooie balans op dit moment. Als alle kids op de basisschool zitten wil ik wel weer een opleiding gaan volgen. @ Kwaaltjes: Hier naast de moeheid en zeker een cupmaat grotere borsten heb ik verbazend weinig klachten en hoewel het me soms onzeker maakt ben ik er eigenlijk wel blij mee. Na twee zwangerschappen waar ik negen maanden lang alleen thee, water, wat droge crackers en vreemd genoeg pannenkoeken binnenhield, ben ik wel toe aan een niet zo heftige zwangerschap. @ Buikje: Hier begint het ook langzamerhand al zichtbaar te worden. Daar schrik ik wel een beetje van, want we willen het niet echt wereldkundig maken nog. Vorige keren was het pas zichtbaar bij 17 weken en daar hoopte ik nu eigenlijk weer op. Nu moet ik echt gaan bekijken hoe ik dit zo lang mogelijk kan verhullen. Hebben meer daar last van? @ Kinderen vertellen: Mijn kinderen zijn bijna 4 en 2,5 jaar. Vooral de oudste zal deze zwangerschap dus behoorlijk bewust meemaken. Toen ze een broertje kreeg snapte ze het allemaal nog niet zo, maar accepteerde ze het erg goed. We hebben het toen pas echt verteld aan haar met ongeveer 8 maanden en toen hebben we haar regelmatig Kleine Pluis voorgelezen. Nu hopen we het ook pas echt te vertellen met een maand of 3/4, als de rest van de wereld het ook weet. En ook deze keer krijgen ze allebei een boekje over het onderwerp. Ze zijn hier dol op boekjes dus dat vinden ze vast heel erg leuk. Met kerst moet er dan een beddenwissel komen zodat de kleine uiteindelijk in het ledikant kan, maar dat is gelukkig nog een eind weg. En ik verwacht dat dat wel goed gaat als ze zelf mogen helpen met het verslepen, in elkaar zetten en het uitzoeken van een mooi dekbedovertrek. @ Essie28: Inwendig of uitwendig verschilt een beetje per echoscopist, maar heeft ook te maken met de ligging van je baarmoeder en je gewicht. Ik heb tot nu toe met 7/8 weken een uitwendige echo gehad. Ik zorgde dat ik goed veel gedronken had vantevoren en aangezien mijn baarmoeder vrij vooraan lag was het allemaal erg duidelijk te zien.Ik ben niet de slankste en omschrijf mezelf altijd als ietwat mollig. Ik heb alleen een inwendige echo gehad na mijn miskraam om te kijken of alles schoon was.
Essie: Ik kreeg vorige keer met 7,5 weken een uitwendige. Toen was het al prima te zien. Ben nu iets eerder omdat we met vakantie zitten. Dus ik weet het niet... Ik scheer in ieder geval de boel toch maar even Kom ik niet voor verrassingen te staan xnonnie: Ik heb van mezelf al een buikje, dus denk niet dat het mensen zo snel opvalt
~Bevallingslijst~ 1 Maart Baukje85, 27 jaar, 2e kindje Noor88, 24 jaar, 2e kindje Saartje5, 31 jaar, 1e kindje Oxbow, ?? jaar, 5e kindje Kirstenx, ?? jaar, 1e kindje 2 Maart Amaroen, 24 jaar, 1e kindje 3 Maart TJ82, 31 jaar, 2e kindje 4 Maart Katrientje, ?? jaar, ?? kindje 5 Maart Juni2013, 28 jaar, 1e kindje 6 Maart Blisskarin, 30 jaar, 2e kindje 7 Maart Wendy27, 29 jaar, 1e kindje Amona, 28 jaar, 2e kindje Jackystory, 25 jaar, 1e kindje 8 Maart Suuzie, 27 jaar, 2e kindje JVS12, 32 jaar, 2e kindje 9 Maart 10 Maart Det84, 28 jaar, 2e kindje 11 Maart Priscilla1987, 25 jaar, 3e kindje 12 Maart FrummelK, ?? jaar, 2e kindje XNonnie, 28 jaar, 3e kindje Meissie1984, 28 jaar, 3e kindje 13 Maart Nova, 31 jaar, 2e kindje Memmie1986, 26 jaar, 2e kindje 14 Maart Purified, ?? jaar, 2e kindje Goldduke, ?? jaar, 2e kindje 15 Maart Marral, 28 jaar, 1e kindje Atlantis, 34 jaar, 4e kindje 16 Maart Blike1987, 25 jaar, 2e kindje Delilah86, 26 jaar, 2e kindje Lovelyme, 25 jaar, 2e kindje MissDee, ?? jaar, 2e kindje 17 Maart 18 Maart 19 Maart cc93, 29 jaar, 2e kindje 20 Maart Bumbaaa, ?? jaar, 4e kindje 21 Maart moi79, 33 jaar, 2e kindje Veto, 27 jaar, 1e kindje 22 Maart Wien046, 25 jaar, 1e kindje 23 Maart Essie 28, 22 jaar, 1e kindje 24 Maart 25 Maart Nog onbekend Suuuuus, 26 jaar, 1e kindje, bv Vlindertjes: Zonnebloem, zes weken Nuage, vijf weken Suuzie, zes weken JoCo82, zes weken Gwendoline, zes weken ~Afspraken~ 16-07 Noor88 Intake VK 16-07 Jackystory Echo 17-07 TJ82 Gyn 19-07 Suuuuus Gyn 19-07 Monatoetje84 Echo 23-07 Wendy27 Echo 24-07 Jackystory Echo 24-07 Priscilla Eerste echo en intake 24-07 Det84 Eerste echo bij gyn 25-07 Blike1987 Intake VK + echo 26-07 Nova81 Echo 26-07 Veto Echo 29-07 Blisskarin Eerste echo 29-07 Suuuuus VK 29-07 MissDee Eerste echo 30-07 XNonnie Intake VK + echo 30-07 Jvs12 Intake VK + echo 30-07 Memmie1986 Intake VK 30-07 kirstenx Echo 01-08 Frummelk Intake + echo 05-08 Essie28 Intake VK + echo 06-08 Baukje Intake VK + echo 06-08 Meissie1984 Eerste echo 07-08 Saartje5 Intake VK + Echo 07-08 Noor88 Termijnecho 08-08 Lovelyme Intake VK 12-08 moi79 Intake VK 14-08 Delilah86 Intake VK + echo 15-08 Marral Intake VK 21-08 Marral 10-weken echo
whaha nou, je mag er wel wat van hebben hoor... Iemand vroeg een maand of twee geleden of ik zwanger was... Nou nee, toen nog niet dus...
Wat fijn Noor! Gefeliciteerd. Vandaag wat minder last van steken. Wel snel en meer trek en wat last van maagzuur. Over het algemeen niets te klagen dus. Vandaag vroeg een vaste klant of ik van het weekend in de zon gelegen had. Hij vond me er gezond uit zien. Ik gok dat wat hij ziet een andere reden heeft
Ik heb.momenteel weinig klachten...dat maakttoch wel wat onzeker. Buikje heb ik ook.al. Gelukkig pas ik wel nog in mn normale broeken anders.wordt het helemaal benadrukt. Heb van mezelf.ook een buik maar de.vorm is toch al anders hoor.
Blike en nonnie: bedankt voor jullie reactie ben blij dat te horen want ik wil liever geen inwendige echo. Maar de vl heeft niks gezegd over veel drinken ?
@Essie28 als ze hele goede apparatuur hebben is dat niet nodig, was bij mijn echo met bijna 6 weken ook niet. Ik was er wel met een volle blaas maar dat was niet nodig geweest is mij verteld
Je hoeft ook echt niet bang te zijn voor een inwendige echo, het is even raar dat je je moet uitkleden maar uiteindelijk mag je naar je kindje kijken!!
Een inwendige echo stelt niet zoveel voor, ik heb er 1 gehad met 6 weken. Hier bij de gyn doen ze pas met 8 weken uitwendig. Jeej mijn tweede echo heb ik een weekje eerder. 31 juli, dus dan ben ik ongeveer 9 weken Voor op de lijst: 31 juli tweede echo, 6 september geslachtsbepaling