Zo, we kletsen weer lekker vandaag! @ TJ82: Succes bij de gynaecoloog vandaag! Ik hoop op een mooi resultaat voor je! @ Trek: In tegenstelling tot vele anderen heb ik sinds twee dagen neegens meer trek in en moet ik me echt zetten tot eten. Beetje jammer, maar wel herkenbaar. Mijn vorige zwangerschappen kwam ik niet aan, maar viel ook niet echt af (zwaar overgeven 9 maanden lang). Na de bevalling vloog het er echter wel vanaf en woog ik binnen enkele weken 10-14 kilo minder. Dat was dus niet echt gezond en ik kreeg dan ook medische bijvoeding. Ik hoop deze keer gewoon te kunnen eten en iets aan te kunnen komen, lijkt me superfijn. En dan mag dat gewicht er na de bevalling wel af en afblijven . Alleen met de wegblijvende trek nu zal het wel wen uitdaging worden. @ Cursus: Bij de eerste heb ik een zwangerfitcursus gevolgd en dat was erg leuk. Ik heb nog steeds contact met die meiden. Bij mijn tweede heb ik een speciale cesarcursus gedaan voor volgende kindjes. Die was helemaal gericht op praktische tips om bekkeninstabiliteit en overige klachten te voorkomen door huishouden, werk en kinderen op een goede manier uit te voeren. Dat was een fantastische cursus en heeft me gigantisch geholpen. Alleen geen contact meer met die meiden. Nu ga ik denk ik in ieder geval zwemmen en misschien weer zo'n opfriscursus voor een volgend kindje. Wil er toch even bewust mee bezig zijn 1 keer per week. @ Smerig beddengoed: Ik week het eerst in biotex en dan op 60 graden wassen. @ Inwendige echo: Ik ben ook niet zo'n fan van pottenkijkers. Dus ik heb ook mijn man gevraagd om naast mijn hoofd te blijven en ik gebruikte een laken om alles te bedekken tot mijn knieen. Zo heb ik dat ook gedaan bij de bevalling, en dat hielp ontzettend voor mijn gemoedsrust. De verloskundige en verpleegkundige waren daar heel netjes mee en begripvol.
Xnonnie: Jeetje, dat is heftig! Hopelijk ben je deze zwangerschap niet zo misselijk en kom je lekker aan
Oh gelukkig ben ik niet de enige de bevalling lijkt me ook zo erg ik ga ook een laken doen denk ik. Het is gewoon zo vies en lelijk daarom wil ik niet laten zien.
Daar heb ik nou helemaal geen last van, schaamte totaal voorbij sinds mijn eerste zwangerschap. Zoveel mensen zoveel wensen Hier bij mijn vorige een zwangerschapscursus gedaan, was wel leuk maar moet nog even nadenken of ik dat nu weer wil. Verder nog geen enkel kwaaltje nu, begin bijna te twijfelen aan de testen van afgelopen maandag. Van het weekend nogmaals testen en dan bel ik maandag de verloskundige.
Vanmorgen bij de gyn geweest, alles was helemaal goed! Hebben een mooi kloppend hartje gezien, helemaal blij nu! Bloeddruk was goed genoeg, maar nu al aan de hoge kant (140/80). Hij verwacht dat ik weer last ga hebben van een hoge bloeddruk deze zwangerschap. Blijf daarom onder strenge controle, moet elke 3 weken naar de gyn. Maar dus wel vaak een echo Ik ben gisteren met honger naar bed gegaan en vanmorgen pas om 8.30 uur ontbeten. Was niet zo'n succes, 1e keer overgeven is een feit, haha! Ik heb de vorige keer zwangerschapsyoga gedaan, maar was niks voor mij. Wil nu wel weer een zwangerschapscursus gaan doen, maar even kijken wat. Ik heb de vorige keer een spoedkeizersnede gehad zonder weeen of id, dus word dit mijn 1e echte bevalling als het goed is. Toch fijn als je dan weer info over bevallen enzo krijgt. Vanmorgen boodschappen gedaan, nu even lekker met de voetjes omhoog! Straks bbq bij m'n zus. Morgen nog een dagje werken en dan weer weekend! Kijk er nu al naar uit!
Wat leuk trouwens dat er een aantal zijn met even oude 1e kindjes! Hebben jullie al iets verteld over een baby? Ik denk niet dat J. daar iets van snapt...Hij was vanmorgen wel meegeweest naar de gyn (had geen oppas), maar hij snapte niet echt wat er allemaal gebeurde. Ik heb trouwens wel een inwendige echo gehad, maar daar zag je echt weinig van hoor! Je ligt echt niet met je benen omhoog in het zicht! Ik vond het niet ongemakkelijk (maar heb er al vaker een gehad).
Wat fijn TJ een mooi kloppend hartje!! Wel balen van je bloeddruk. Maar je kan er zo weinig aan doen. Rustig blijven.. CC93 hier ook weinig kwalen hoor. Gisteren was ik dan wel s ochtends misselijk maar vandaag weer veel minder. Maar het kan. Ik heb even gekeken naar mijn vorige zwangerschap + symptomen en toen had ik ook nauwelijks klachten en die wisselden af. Pas vanaf week 6 iets vaker klachtjes maar alles goed te verdragen.
Enne over schaamte, hier ook geen moeite mee. Sowieso vaak onderzoek gehad downunder vanwege blaasontstekingen, uitstrijkje, en idd de bevalling. 3,5 dag bezig geweest... hoeveel handen er toen wel niet naar binnen zijn geweest om te voelen... en zoveel verschillende artsen. Maar die zien na mij weer andere billen en staan nergens meer van te kijken hoor. Maar goed, het is een persoonlijk gevoel.
TJ82 wat fijn dat alles prima is!!! Vandaag ook amper last van kwaaltjes. Gisteren werd ik vaak moe maar nu ben ik weer heel wat fitter. Het enige waar ik van baal is dat ik 's morgens om 5u klaar wakker ben! Dan verplicht ik mezelf om toch nog even te blijven liggen. Nog dames die moeilijk slapen 's nachts en veel te vroeg wakker zijn? Schaamte heb ik ook al niet meer voor inwendige echo. Ik heb tig follikelmetingen ondergaan en iui. En niet altijd bij dezelfde arts. Het is niet fijn, maar ik stoor er mij niet meer aan. Hopelijk ook z'n mooie hartslag te zien volgende week!
Ik kan me bij jullie aansluiten, 16-03-14 staat ons 2e wondertje gepland @blike1987 Hahaha ik moest ff lachen om je banner i've got more brain cells than Paris Hilton Hihi
@ TJ82: Gefeliciteerd met je mooie echo en een kloppend hartje! Een mooie en fijne bevestiging! Vervelend van je bloeddruk, maar wel goed dat ze je zo in de garen houden! @ Veto: Ik slaap ook niet heel lekker hoor, en daar helpen de kids ook niet bij. Bij ons start de dag tussen 5:30 en 7:00 iur. Ik droom trouwens ook veel en ook echt ronduit bizar. Heb jij dat ook? @ Geakksuus: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je mee komt kletsen!
@ TJ82 Gefeliciteerd met je mooie echo en kloppend hartje. Ik mag morgenvroeg voor een echo. stond voor 6 aug de eerste echo,alleen had gebeld of het eventueel ook eerder kon en dat kon morgen wel
Ik wil me ook wel melden bij jullie, maar vindt het nogal spannend. In het afgelopen jaar 2x een miskraam en 1x een vroege miskraam (4 weken 3 dgn) dus ben erg onzeker, maar wil eigenlijk op een of andere manier ook proberen een klein beetje te genieten. Mijn gegevens voor de lijst zijn: 32 jaar en vooralsnog is uitgerekende datum 20 maart.
Wauw wat wordt er veel geschreven! Kan het écht niet bijhouden..., Gisteren gekke afscheiding mét drup oud bloed gespot! Brrr.... Zit nu ook rond de termijn van mijn mk. Hopelijk blijft het goed gaan. Qua eten. Ik heb ook extra trek. Neem gewoon een extra boterham. Mijn lijf heeft het blijkbaar nodig. En die zwangerschapskilo's zijn er, bij mij, zo weer af. Bij de eerste pastte ik binnen twee weken weer in mijm eigen broeken :-D
Tj82: wat een mooi nieuws! Geniet ervan! Matjol: welkom! Wat een nare tijd hebben jullie achter de rug.. Snap dat je erg onzeker bent. Ik hoop dat je wel wat kan genieten.. Hier wel een goede dag vandaag. Voel me vandaag niet zwanger, geen last van kwaaltjes dus. Daar wordt ik dus onzeker van. Ben bijna in staat om nog een test te kopen haha...
Tj82, fijn een goede echo! En balen van je bloeddruk, heb ook hypertensie gehad en hij stijgt nu ook al maar zo weinog aan te doen. Marjol, mijn duimen draaien voor een mooie plakbaby en dat het allemaal goed mag gaan
@Geakksuus en marjol: allebei gefeliciteerd en welkom! @Tj82: wat een goed nieuws, fijn hoor! Ik kan het gewoon nog steeds niet geloven en vind het echt een raar idee dat ik zwanger ben. Misschien omdat het zo snel is gegaan? Hoop echt dat het besef snel gaat komen, zodat ik er van kan gaan genieten.
Mijn dromen zijn ook heel absurd! Vandaag een drukke dag achter de rug en hopelijk slaap ik vannacht wat beter. Gefeliciteerd Geakksuus en marjol! @meissie: leuk dat je morgen al mag gaan!! Spannend