Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Ik zou me er niet te druk om maken hoor. Je bent niet van 2-3 weer na 1-2 gegaan, dus hoeft je HCG helemaal niet afgenomen te zijn. En misschien zat je de eerste keer wel heel dicht bij de 2 weken. Gewoon niet meer testen ;)

2. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    @Moi en Essie: mij werd gisteren gezegd dat ik me over bruin verlies geen zorgen hoef te maken. Dit is oud bloed en kan bijvoorbeeld nog van je laatste menstruatie zijn. Als je helder rood bloed verliest dan zeker gelijk bellen. Als je je nu zorgen maakt trouwens ook.

3. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wien, mij werd hetzelfde verteld maandag. Ik probeer het ook maar een beetje te negeren. Het is ook alleen bij de 1e plas s ochtends, en dan een plas later veel minder en eind vd ochtend is het weg. Heel raar. Wel nog 1,5 week wachten op de echo. En dat voelt nog lang!
    Net wel de echopraktijk gebeld en gevraagd of de afspraak niet naar volgende week mag, maar ze vond m al vroeg genoeg gepland, met 8 weken. "Normaal doen we het pas bij 10 weken..." Daar heb ik geen boodschap aan.
    Dan moet ik de vk bellen en via hun regelen dat ik een vroege echo krijg.
    Ik wacht nog even af, komt er weer (oud) bloed dan ga ik bellen.

4. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Sterkte baukje.... Knuf

Roosje23, wat een rotsituatie. Laat je niet gek maken dat je egoïstisch zou zijn. Jij weet beter!

Joh, wat fijn dat je niks meer bent verloren, hoop dat je uk goed blijft zitten!!

Wien046, om voor jou heel fijn dat het beter gaat. En groot gelijk dat je je niet geroepen voelt om extra te komen werken:p

Meiden met een goede echo,gefeliciteerd!

Hier vandaag alweer 9 weken. Heb gister een angelsound besteld...Ja erg vroeg, maar wilde het alvast in huis hebben;)
    Ik weet ik dat je het hartje ook niet altijd kan horen, dus ik pin me nergens aan vast. Dames ervaring mee?

5. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

#Situatie tussen man en mij....
    Gister avond was hij weer aan het slijmen.
    Alles is goed zolang het woord baby, zwangerschap of iets wat er mee te maken heeft maar niet gezegt wordt....

@Oxbow Jij ook al :(
    Ik heb de echo nog die in de abortus kliniek gemaakt is en die koester ik. Ook al voel ik me zo schuldig..... Ook al was het onder dwang dan denk ik wrm heb ik niet meer voor mezelf op kunnen komen???
    Hier is onze oudste een zorgen kindje maar dat kwam pas via de dokters naar buiten toen hij 3 was terwijl ik t al vanaf 9 maanden wist......
    En ook ik wilde wel een 4de. Hij wilde er 2 dus onze compromie was 3. Hij is echt heel bot en hoopt ook nog steeds dat het mis is ed. Neem m liever niet mee naar de echo.
    Maar hij weet dat hij me dan er helemaal alleen voor laat staan dus gaat hij toch met tegen zin mee nou voor mij hoeft dat niet. Volgende keer plan ik de afspraak niet in de avond.
    En over de abortus dit maal nadenken. Nou dat was heel kort want alles van de 1ste keer kwam weer naar boven :(
    Aan de ene kant verschikkelijk dat nog iemand in t zelfde schuitje zit maar aan de andere kant ook lekker dat we er over kunnen praten. Mijn man ziet het allemaal als mijn schuld..... Niets is zijn fout.

@Amona, Nee hier weet niemand het pas als we de 12 weken hebben bereikt en alles ziet er goed uit vertellen we (oftewel ik) het aan iedereen. Zie er heeeeeeel erg tegen op want heb niemand die achter mij staat. Mijn ouders behandelen me iedere zwangerschap als bij die eerste keer van de abortus. Alles is fout als ik zwanger ben. Maar als iemand anders zwanger is is het super!
    En een echo helpt hier niet.... Misschien als het een meisje is want hij wilde allemaal meiden en heeft 2 jongens en 1 meid maar die kans is klein want in zijn fam is 90% mannen.

@Oxbow Dat had ik gister ook, toen heel veel gelegen. En op tijd op mn bed gaan liggen. Man heeft opgeruimd. Ja hij kan wel lief zijn als t maar niet over de zw gaat.....

@Ploon wat zegt je gevoel? Anders ga je een bloedtest bij dd huisarts doen??!? Misschien komt daar meer uit?

@Joh hopelijk blijft er een plak baby zitten *duim*

@Wien046 gelukkig niets meer verloren :)
    En hulp nou als het na de geslachtsecho nog zo is dan zal ik dat misschien best wel doen. Ook al is hij als ex marinier niet echt dol op zulke hulpen. Hoe hij dat zo mooi zegt: Die mensen hebben daar niets van mee gemaakt die zitten altijd op een stoel hoe kunnen ze ergens over praten als ze de situatie niet hebben mee gemaakt.

@Moi79 misschien toch langs de vk gaan, want je vertrouwd t niet. Dus dan bellen en vragen langs te komen!

@Essie28 wat ik allemaal zie en gezien hebt is bruinslijm niet zo erg zolang het maar niet helder rood word

@MamaZe ja is wel moeilijk want je blijft maar denken, doe ik er echt goed aan. Moet ik het echt wel doen? Moet ik niet meer aan mn kids denken? Moet ik mn man niet voorop zetten? Allemaal van zulke vragen.
    En angelsound nee helaas geen ervaring mee. Ben er bang voor een beetje. Stel je voor je vind het hartje niet nou dat stress ik al nee niets voor mij denk k.

6. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Dank je wel allemaal voor het steunen! Het doet me goed dat ik hier mn ei kwijt kan!

En Oxbow dank je wel dat je er ook voor uit komt. Weet hoe moeilijk het is maar we zijn nu beide niet alleen, dus kunnen af en toe tegen elkaar ouwehoeren over de mannen

Cyber hug allemaal! xxx

7. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

pffff we zijn weer misselijk......
    En 3 kids die allemaal iets van me willen, mn kittens uit de handen van mn kids houden en dalijk nog ff wat in het huisje doen

8. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    @ Ploon: Vervelend zeg van de digitesten die niet oplopen zoals je zou willen. HCG aanmaak verschilt heel erg per persoon, maar zolang de test niet terugspringt naar 1-2 zou ik me geen zorgen maken en komt het vast goed.

@ Joh: Fijn dat je nu niets meer verloren bent! De stolsels van gisteren zijn wel heftig en ik zou zeker je vk daar nog over bellen.

@ Roos: Het blijft een heftige situatie zeg! Wel goed dat hij nog aardig tegen je deed gisteren en dat hij meegaat naar de echo. En je ei kan je hier altijd kwijt. En vervelend van de misselijkheid!

@ TJ: Succes bij de gynaecoloog vanochtend!

@ Amaroen: Fijn dat je genoten hebt van je vakantie! En succes vandaag!

@ Oxbow: Een lastige situatie ook bij jou zeg! Hopelijk komen jullie er samen goed uit en kan je van de zwangerschap genieten ondanks de misselijkheid.

@ Amona: Wat rot zeg dat je zulke negatieve reacties krijgt op je zwangerschap! Dat is echt niet leuk!

@ Memmie: Dat niet kunnen slapen is heel herkenbaar hoor, ik lig ook uren doodmoe wakker.

@ Lovelyme: Fijn zeg dat je je kraamhulp hebt kunnen regelen!

@ Essie: Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt zeg! En ook nog bruinverlies, maar dat hoeft niets te zijn hoor!

@ MamaZe: Leuk dat je een Angelsound hebt, ik heb er geen ervaring mee.

@ Wien: Lastige situatie van je werk! Maar ik snap wel met je contract dat je je dan niet geroepen voelt.

@ Moi: Wat vervelend dat bruinverlies! En zeker bellen als je je niet fijn bij voelt!

9. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lastig hoor de situatie met moeilijke mannen. Ik wens jullie heel veel kracht toe.

MamaZe, ja ik heb ook een Angelsound. Regelmatig gebruikt bij de 1e. ik vond het prettig als ik haar een dag minder voelde dat ik dan kon luisteren. En sowieso de weken dat ik nog niks voelde was dat mijn bevestiging dat ze het nog deed. Ik weet niet meer per wanneer ik het hartje zelf kon vinden. In het begin hielp wel een volle blaas en plat liggen op je rug.

Ik vond het hartje vrijwel altijd. Soms wel eens niet. Dan legde ik het wel en dacht: dan proberen we het vanavond nog een keer. Niet echt paniek ofzo.

10. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    wel = weg

Oh ja, hier geen spoortje bruin meer te vinden. Hopelijk blijft het nu echt weg.

11. XNonnie

XNonnie Actief lid

26 mrt 2013
    264
    0
    16
    Hier trouwens erg moe na een slechte nacht en een beetje misselijk. Ook heb ik een heel dubbel gevoel na de echo van gisteren. Natuurlijk ben ik superblij met het kloppende hartje en kleine prulletje dat we zagen. Maar tegelijk ben ik ook verdrietig over het lege vruchtzakje dat het niet gered heeft want het was heel welkom geweest! Als ik een vroegere echo had gehad had ik waarschijnlijk wel twee kindjes gezien en ben ergens opgelucht dat ik het in dit stadium zie. Het fenomeen heet "verdwijnende tweeling" en komt heel vaak voor bij tweelingzwangerschappen in het eerste trimester. Het vruchtzakje wordt waarschijnlijk gewoon opgenomen door mijn baarmoeder en de volgende keer is er niets meer te zien. Maar dat dubbele gevoel blijft nu wel, voel me zelfs schuldig over het verdriet wat er toch is aangezien we toch een mooi hartje hadden zeker na alle verhalen hier. Maar moest het toch even kwijt...

12. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

XNonnie, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen. Dat er een (gelukkig) is blijven zitten, betekend niet dat je geen verdriet mag hebben om de andere. Net als de andere meiden die helaas een miskraam hebben gehad, heb jij dat ook gehad. Geef het de tijd.

Moi79, wat fijn dat het is gestopt. Zolang het bruin bloed is geweest, is er niks ergs aan de hand, heb ik altijd begrepen.

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

moi: fijn dat het bruinverlies weer weg is, kan me voorstellen dat het je onzeker maakt.

Xnonnie: tuurlijk mag je verdrietig zijn en het is ook dubbel, kan wel zeggen gelukkig zit er nog een kleintje, maar dat haalt echt de pijn niet weg die je nu voelt.

mamaze: volgens mij hoorde ik het bij de laatste met 10 of 11 weken, maar ik weet dat ik met 13 weken controle had bij de verloskundige en er geen hartje te vinden was, mocht gelijk door voor een echo in de hoofdpraktijk en daar zagen we een slapend babytje, toen sloeg de angst wel even toe, want geen hartje vinden en in de eerste instantie je kleintje niet zien te bewegen, maar naar wat gepor werdt ze wakker en sprong ze er heftig op los.
    Het kan dus best zijn dat je hem de ene dag wel hoort en dan zomaar ineens een tijdje niet.

Roosje: wat vervelend dat hij er echt helemaal niet over wil praten.
    Ik praat er hier wel over met hem, maar ik krijg meestal o ja en mmm, maar hij reageerd niet bot of zo.
    Het enige waar hij niet over praten wil is het vertellen aan zijn ouders, want die gaan abolsuut niet leuk reageren en daar is hij emotioneel nog niet aan toe.
    Terwijl ik mijn buikje echt niet meer kan verbergen heb ik zoiets van we moeten het vertellen en ik wil die last gewoon van mijn af hebben, want ik maak me er nu druk over.
    Voor de rest sta ik er wel alleen voor, want hoe moe of beroerd ik ook ben de nachten zijn over het algemeen voor mij en soms mag ik er dan voor 2 a 3 kinderen uit en nog eens voor de katten.
    Maar ja hoor dat zal straks ook wel weer zijn.
    voor de rest wachten we het allemaal wel af hoe het lopen gaat, ik hoop dat we er goed doorkomen samen en we het ook samen kunnen doen en dat hoop ik ook voor jou.
    Sterkte ermee in ieder geval, weet precies hoe jij je voelt en dat is gewoon niet leuk.

PFF voel me echt zo misselijk en de kids laten me echt geen moment met rust, heb net wel even rustig geknutseld met ze en straks kom tmijn zusje en zouden we naar de binnenspeeltuin gaan, maar daar zie ik wel tegenop, want dan moet ik overal door heen klimmen en klauteren terwijl ik voor mijn gevoel nu net aan het water binnen hou wat ik gedronken heb.
    Voor de rest krijg ik vandaag echt niets naar binnen.
    Ben nu 5 kilo kwijt ondertussen.

14. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

@Moi79 gelukkig geen verlies meer :) Hopelijk op de eerste echo een mooie "plak baby".

@XNonnie natuurlijk mag je je rot voelen het was toch ook jullie kindje! Sterkte meid! We zijn er hier voor je! xxx

#Hiero opeens nog misselijker als dat ik al was..... Ben ik al bijna 12 weken? Want ben dit beu.... Wil normaal kunnen eten. K krijg geen normale maaltijd naar binnen na 2 happen al misselijk en de 3de hap dan spuug ik t al bijna uit. En daarna minimaal 1,5 uur geen honger meer. En dan begint het verhaal weer overnieuw.
    En heeeeel moe ZZzzzzz als t kon sliep ik hele dagen. Maar ja met 3 drukke kids (die over 1,5 weken 2 weer van naar school gaan) is liggen geen optie met mijn 3 drukke kids. Als deze kleine eris, dan nog een paar maandjes met mn dochtertje erbij. Dan kan zij ook nog ff aan de situatie wennen. Zal wel goed voor dr zijn. Zie alleen op tegen de volgende zomervakantie met 4 kids. Hopelijk zijn mn kids dan wat minder drukjes. Dan zijn ze weer al wat ouder.

15. amaroen

amaroen Actief lid

10 okt 2010
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff geen kloppend hartje meer. Gestopt met 7 weken. Ergens denk je natuurlijk nog dat het mis kan gaan, maar het is en blijft een klap in je gezicht. Zit er even helemaal doorheen.

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

amaroen nee meid heel heel veel sterkte dit verwacht je zeker niet ze snel meer met ruim 9 weken zwangerschap.
    Was dit de eerste echo of had je al een keer een kloppend hartje gezien?
    Nogmaals heel veel sterktemet dit grote verdriet

17. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

@Oxbow als ik er over wil praten is het of bot of er wordt overheen gepraat.
    Hier zijn het meer mijn ouders. Zijn ouders zijn zwaar van de kerk dus hoe meer kids hoe beter is het daar. Dus die zeggen er niets van. En mn buik ja merk wel dat die dikker wordt nu moet m echt inhouden als er iemand bij me is. Mn kids zijn nog te jong om t echt op te vallen gelukkig en vragen niets erover. En de nachten waren bij de laatste 2 ook voor mij, gelukkig slapen ze allemaal al heel vroeg door, maar als er iets is ben ik degene die er naar toe moet. En katten. Ja ik ken t als er weer eens ruzie is ben ik degene die er tussen springt. Hoop dat het een meisje is dan zal hij meer er voor me zijn als dat het een jongen is. Terwijl mn gevoel een jongen zegt omdat het meer op de eerste 2 zwangerschappen lijkt als op de laatste. Jij ook sterkte. Leuk is het zeker niet.

En misselijk..... Komt me heel bekend voor, heb t idee dat ik ook goed aan het afvallen ben. Alleen overgeven doe ik niet ook al heb ik t gevoel dat ik mn vinger in mn keel moet stoppen want mn maag is niet blij. En denk dat ik t dalijk ook ga doen. En de kids..... Hier precies t zelfde :( Hier zodalijk naar het ziekenhuis met mn oudste. Zo geen zin om weer 2x 30 min in de auto te zitten maakt me nog misselijker.... En hier nu 1,2 kg kwijt.

18. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Heel veel sterkte Amaroen :(

19. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Heel veel sterkte meid :(
    Dikke knuffel xx

20. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Wordt steeds banger voor mn echo 8 aug, zoveel moeilijke en nare berichten. Ben er nooit bang voor geweest maar ditmaal wel :(

Sterkte allemaal dames xx

Deel Deze Pagina