Maart 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Baukje1985, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen heeft andere prioriteiten,denk dat het vooral daar in zit.Wij hebben nu een kleine auto,met 3 kindjes (scheelt dat we maar 1 autostoel nodig hebben)... dat gaat dus prima.
    Straks met 4 kindjes past het niet,een grotere auto komt er dan ook niet.
    Wij hebben alle voorzieningen (winkels,huisarts,school enz) op loop/fietsafstand.Dus voor ons is het niet zo ingewikkeld,een grotere auto "moet" voor ons iig niet ;)

Ruimte in huis hebben we wel genoeg,slaapkamers niet.We komen straks voor de baby 1 slaapkamer "tekort". De baby komt de eerste tijd (heb een jaartje in gedachte) op onze slaapkamer slapen.Na dat jaar is nr 3 drie jaar en kan hij bij nr 2 op de zolder slapen.Nr 2 wil dat graag .Mochten ze later behoefte hebben aan ieder een eigen plek dan kunnen we daar makkelijk 2 kamers maken.

De baby kan ook altijd nog bij nr 3 op de kamer,schuiven we daar een bedje bij.

Kortom,het is zo ingewikkeld als dat je het zelf maakt :D

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hoe we dat doen met meerdere kindjes?

Een grote aauto hadden we bij nummer 3 toevallig al gekocht, omdat we 3 autozitjes in de auto gewoon krap was, dus we hadden al een zevenzitter, helaas is deze aan vervanging toe, nadat we er net een heleboel in geinvesteerd hadden, maar nu is de automaat stuk :(

Wat kamers betreft hebben we nu dus ruimtegebrek en weten we nog niet hoe we dat gaan doen.
    Verhuizen is nu geen optie omdat we ons huis dan met verlies moeten verkopen.
    De kids slapen nu al 2 aan 2 op een kamer, de jongens samen en de meiden samen en dat vinden ze helemaal niet erg.
    De kleine komt eerst bij ons op de kamer en dan waarschijnlijk bij de jongens op de kamer, dus een jongen zou hier het meest praktisch zijn.

Wij hebben voor nu zoiets van we zien wel wat de toekomst doet.

Starry welkom en gefeliciteerd.

Amona wat leuk dat je het hartje gevonden hebt, ik wil ook weer zo'n angelsounds heb het vanaf nummer 2 steeds gehad en vond het een geruststellende gedachten om af en toe te kunnen luisteren.
    Heb de mijne helaas net een paar maanden terug verkocht.

3. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blisskarin,ik vraag me ook af waarom jullie een grotere auto nodig hebben? In iedere auto passen toch wel 4 personen? ;)

Essie,ik heb woensdag de eerste echo!

Starry,welkom hier en gefeliciteerd!

Amona,wat gaaf!!!!! Echt leuk :)

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Er moet nu wel een grotere auto komen maar voor de rest is het gewoon ff puzzelen en komt dat allemaal weer wel goed :)
    Ben wel op mn gemak op zoek naar een huis met minimaal 4 slaapkamers. Heb er nu 3, maar wel hele ruime kamers.

5. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

En hier heeft D. 2 jaar op onze kamer gelegen, staat een tafel met stoelen en een 3 zits bank in dus als dat weg is is er een grote hoek voor de jongste editie.

En financiën mijn man heeft een goede baan en hogerop gaat hij ook nog komen dus dat moet allemaal goed komen. En zoals gezegt wordt t is wat voor prioriteiten je stelt.

6. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Dus dan ben je maandag ongeveer 6 weken, kan je dan niet liever wachten tot 7 weken of heb je een speciale reden ervoor?
    Maar wat ik niet snap ze rekenen toch altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie?
    Of klopt dat niet?

7. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    @ Bumba: hifi, ik denk dat het inderdaad met prioriteiten te maken heeft. Wij willen over een aantal jaar naar Engeland verhuizen en gaan daa nu dus al regelmatig naartoe. Met veel koffers en kinderbedje en stoel en wagen zit de auto zo vol natuurlijk. Dus vandaar.

En met zijn tweeën op een kamer? Doe jullie dan een stapelbed. Ik heb zulke leuke stapelbedden gezien. Ik denk dat onze man die gewoon een krijgt op zijn kamer lokaal slaapt hij er alleen.

8. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Volgens mij eigen berekening zou ik dan 6 weken en 3 dagen zijn, gerekend vanaf mijn laatste menstruatie (20 juni) de reden vanwege de vroege echo is omdat ik vorige maand begin juni een kijkoperatie heb gehad en er dan iets meer een verhoogde kans is op een bbz. Normaal had ik de echo van afgelopen week niet staan maar omdat ik a.s. dinsdag op vakantie ga wilde ik niet een dag van tevoren te horen krijgen dat het misschien niet op de goede plek zou zitten.

9. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Tis idd net wat voor n prioriteiten je stelt daarom was k ook nieuwsgierig naar julliemprioriteiten hihi.
    Wij moeten niet per se een grotere auto maar praktisch is het wel. De wagen past nu al niet achterin of miss met heel veel moeite dus als er twee achterin zitten heb je dsn geen ruimte.over. Als we dan een paar dagen naar Nederland gaan, h b je nog wel wat opbergruimte nodig ook... maar is dus geen must want kunnen ook met draagzak op pad..en naar nederland gaan we toch niet vaak.

Ja had gewoon geluk dat frummel er goed voor zwom even later kwam mn man uit zn werk, wou ik t laten horen en kon k m al ff niet meer vinden.
    Vind t af en toe idd een geruststelling Ezeker nu je de baby nog niet voelt..en weing.klachten dus ff bevestiging ja ben zwanger haha :)

10. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bumbaa hoe doe je dat dan met uitstapjes of vakantie oid? Ga je dan met de trein? Gewoon nieuwsgierig hoor. Misschien is het ook wel wat je gewend bent. Qua prioriteiten, ik weet t niet, ik had vroeger een eigen kamer en wil mn kinderen dat idd wel bieden. Voor nu is het misschien niet erg maar kan me voorstellen dat pubers een eigen plekje willen en nodig hebben (huiswerk). Maar dat is mijn idee, misschien hebben meiden hier wel altijd met een broer/zus op een kamer gelegen en vonden dat prima.

En opvang kosten? Of zijn jullie thuis?

11. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden wat een geklets hier alles goed heb nu een verslaving haha capri sun en die potjes met zwart wit zoet..hier gelukkig niet meer misselijk

meiden met goede echo gefeliciteerd..

meiden in onzekerheid sterkte!!

12. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blisskarin,wat spannend naar Engeland verhuizen! Hebben jullie daar familie? Ja,kan me voorstellen dat het dan even anders ligt met ruimte in de auto :)

Ligt er aan op welke kamer ze samen gaan slapen.Als het de zolder gaat worden kan daar prima een bed bij.Kunnen er nog wel 3 bij haha.
    Op zolder kunnen we dus evt ook makkelijk 2 slaapkamers maken,als ze dat graag willen ooit.
    De ruimte is er,we zien het wel hoe we dat doen.De oudste is bijna 10,dus tegen de tijd dat de jongste 2 kindjes 10 jaar zijn is de oudste (of beide) mss wel het huis uit :p

Uitstapjes kunnen idd erg makkelijk met de trein.Of we huren een auto.Voor de vakantie vinden we ook vast een oplossing :D

13. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Welkom Starry!

Vandaag een heerlijke dag op het strand gehad.
    Jullie nog wat gedaan?

Qua verslaving priscilla vind ik (weer) een glas koude melk heerlijk.
    Normaal drink ik het met moeite. Maar deze zwangerschap weer aan de melk hoor.

14. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    o ook lekker ik heb nu alleen dat ik niet veel avond eet kan aan het weer liggen hoor..maar wordt na het eten zo misselijk pff

15. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Gefeliciteerd en welkom Starry! :)

Werken viel gelukkkig mee. Het was erg rustig! :) wel een beetje flauwtjes geweest, maar wat suiker deed wonderen. Morgenochtend nog en dan lekker weekend!

16. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Starry Gefeliciteerd en welkom :D

Ik ben nu al een paar dagen van mijn misselijkheid af en mijn moeheid begint nu ook steeds minder te worden.

Dinsdag heb ik weer een echo.

17. Noor88

Noor88 Actief lid

23 feb 2013
    152
    0
    0
    Krimpen a/d IJssel
    Zo dames,

Al weer veel geschreven hier.

Verslaving: Sinaasappelsap! Heerlijk

Qua auto. Ik had hiervoor een Suzuki grand vitara, hele leuke auto, maar voor 2 kinderen weinig kofferbak ruimte, dus geruild met pa-lief voor zijn renault laguna met veel kofferbakruimte.

Ik rij m op en ga sparen, want ik wil graag een Espace.
    We willen toch meer kinderen in de toekomst dus een grotere auto moet er toch komen.

18. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wij hebben een grote bus, 6 plaatsen, maar ik wil niet meer dan 2 kids, zoveel ruimte hebben we boven niet. zou niet weten hoe ik bv op 1 kamer 2 bedden neer zou moeten zetten, schuindak.

ier geen verslaving, juist alles smaakt vies, chips, drop, koekjes, brood krijg ik amper weg, fruit wil gelukkig wel goed.

19. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    oja en auto hier een fiat punto:Dmaar dit is ook de laatste zwangerschap zal het moeilijk krijgen wil liefst een groot gezin maar man wil niet:)

20. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Guus heb jij n soort van mijlpaal qua weken ? Weet niet hoe ver je bij de mks was.

Wij weten.nog niet hoe groot ons gezin wordt maar voor de komende tijd is twee wel.even genoeg ;)

Moi door.leeftijdsverschil vallen opvangkosten toch ook weer weg? Krijg je heus andere.kosten voor terug maar denk dat t vaak.zo gaat. Vriendin heeft bijv met dederde ff gewacht (maanden geen jaren) zodat de eerste op aschool zou zitten. Rustiger in huis, maar vast ook een kostenoverweging!
    Hier sowieso t eerste jaar thuis (duitse regeling) daarna.wel.opvang.idd.

Deel Deze Pagina