Maar had je meerdere eitjes of hoe ver zat je in de mmm. Tuurlijk kun je dit aan..het worden zoete babies en je zult versteld staan hoeveel hulp je gaat krijgen! De eerste weken worden vast wel erg zwaar ivm nachtvoedingen..vond dat met eentje al slopend haha maar dat is tijdelijk onthoud dat maar haha. Kondej ze al zien of t een of tweeeig is? Spannend hoor..waars ook eerder bevallen! Klopte je termijn? Zal wel met mmm.
Gefeliciteerd Essie en Marral met jullie mooie echo. Leuk Marral ook een tweeling,ben ik niet de enige meer Ik mag morgen weer voor een echo. Wij krijgen een eeneiige tweeling en weet jij het ook al?
Amona, is een binnen en buitenverblijf niets? Hier heb ik dat ook ze kunnen hier vanuit de woonkamer in met een kattenluikje die ik ook dicht kan doen als er een verjaardag is ofzo. Zo heeft ze haar eigen plekje voor als ze bang is en kan ze toch van de buitenlucht genieten. En voor de stress is Feliway heel erg goed is een soort electrische luchtverfrisser die een mens niet kan ruiken maar een kat wel daar worden ze meestal minder gestresst van. Ook heb je kattenkruid spray als ze dan dr eigen hoekje heeft dat je dan haar favoriete plekjes daar mee insprayt 1 keer per 2 a 3 dagen. En speciale kammen voor de ondervacht want met een normale borstel haal je die onderste losse haren er niet uit. En je hebt ook kat werende spray voor plekken waar je de kat niet wilt hebben.
Misschien een hele stomme vraa hoor meissie, maar ik moet bij iui altijd denken aan het standaard beeld op tv waar ze onder een microscoop een zaadje in een ei spuiten. Maar dan zou het nooit een eeneiige tweeling kunnen zijn. Dus ik zit er naast. Hoever zit ik er naast?
ik heb idd IUI gehad en ze vertelden mij dat het een eeneiige tweeling is. of dat niet kan door IUI dat durf ik je niet te vertellen,dan zal ik dat morgen eens na moeten vragen. wel toen het bij mij ingebracht werd was er maar 1 rijpe eicel te vinden en ten tweede het zit ook wel in de familie bij ons.
Amona, ik moest hormonen spuiten. Heb pcos en dan had van mijzelf geen eisprong. Ik had regelmatig echo's en er zaten wel 2 eitjes, 1 gewone en 1 iets kleinere (op dat moment nog te klein om te springen). Dus dacht dat het er gewoon 1 zou zijn. Maar door de pregnyl (om een eisprong op te wekken) heeft die kleine toch een groeispurt gehad blijkbaar... Meissie, voor zo ver ze kon zien 2eiig. En idd, zijn we samen, gezellig! hahaha en beide bijna net zo ver!! Maar was het voor jou niet schrikken??
ja gezellig en idd bijna net zo ver. het was idd wel schrikken bij ons.had er ook niet op gerekend omdat er maar 1 rijpe eicel was.
Zo wat is er weer veel geschreven! Essie, gefeliciteerd met je mooie echo! Marral, gefeliciteerd met je mooie echo, een tweeling nog wel! Leuk! Hier net naar de ha geweest, ben sinds zaterdag hondsberoerd en hou vrijwel niets meer binnen, zelf water komt eruit! Nu een kuurtje gekregen voor de misselijkheid, voor een week. Poes, hier hebben wij sinds goed twee jaar een Britse blauwe korthaar. Het is net ons eerste kindje al, haha! Terwijl mijn vriend eerder niet van poezen hield, liever een hond.. Maar dat ging niet ivm ons werk. Ben erg benieuwd hoe het gaat als de kleine er is! Nu als mijn neefje(s) komen, gaat ze snel op zolder zitten.. Haha! Verder is het een echte binnen poes, komt alleen buiten als wij buiten zijn, en blijft dan netjes is de tuin..
Blisskarin bij iui wordt zaad in de baarmoeder bespoten..dichter bij t doel.zeg maar..tweeling staat daar dus los van is echt moeder natuur bij meissie. Roosje.onze kat heeft geen stress.hoor en is super lief...ja mn.man bezorgt haar stress haha. Tis echt n lieverd.
@ Marral en Essie: Gefeliciteerd met de mooie echo's met mooie kloppende hartjes! Helemaal super!!!! Er is weer veel gekletst hier de afgelopen tijd. Ik merk dat ik echt geen energie heb de laatste dagen. Ik krijg echt niets meer gedaan naast mijn werk en de kids. Ook ben ik erg druk in mijn hoofd met het dubbele gevoel wat ik sinds vorige week heb. Superblij met het kloppende hartje, maar zo verdrietig over het lege vruchtzakje. Ik merk dat ik door het dubbele erg veel moeite heb beide de juiste plaats te geven. Ik wil jullie hier niet teveel mee lastig vallen of onzeker door maken (zeker met al die blije tweelingmoeders), maar merk dus dat ik wel meelees maar niet echt reageer op het moment. Ik hoop weer wat actiever te worden als ik weer wat energie heb en alles wat meer een plekje heeft in mijn hoofd.
@amona: ahaaaaaa, ik met mijn ideeën. Xnonnie: veel succes. Hoop dat je er snel een plekje voor hebt.
Wat jij omschrijft is icsi...maar ja dan kan een eeneiige tweeling nog toch daar us immers maar één ei voor nodig die deelt zich gewoon anders na bevruchting..toch. Waar in Engeland zou je trouwens willen wonen en je b&b willen hebben? Heb n halfjaar daar gewoond voor mn studie en veel rondgereisd.
Ik heb er zo weinig verstand van, maar volgens de herinnering van mijn laatste biologieles ongeveer 15 jaar geleden kan dat wel eens kloppen ja. Kijk, zo leer je nog eens wat. Het liefst willen we naar de Schotse hooglanden. Nabij inverness.
bij intra uterine inseminatie (iui) worden de zaadcellen door middel van een buisje net aan de baarmoedermond ingespoten. niets te maken met zaadje in ei spuiten dus (icsi)
oh, ik zie dat Amona net hetzelfde heeft toegelicht ... 'k was weer wat te snel proficiat met de mooie echo's Essie en Marral!! Fijn dat het een tweeling is Marral. Best normaal dat je je zo voelt Nonnie. Hopelijk kan je snel weer voor 100% genieten. Ik heb mezelf deze voormiddag overschat tijdens het poetsen en nu mag ik het bekopen Draaierig, lage rugpijn, doodmoe. Ik heb manlief al verwittigd dat hij een pizza inde oven mag steken als hij straks thuiskomt.
@Essie: een mooie echo, fijn! @Marral: 2 mooie kloppende hartjes! Leuk! @Priscilla: hoe was jouw echo? Wij hebben al best veel mensen verteld van mijn zwangerschap, ook op mijn werk. Alleen maar positieve reacties gelukkig en heel veel mensen dachten het al (zou mijn uitstraling anders zijn ofzo?!). Buik begint ook al flink te groeien, maar ben wel 1,5 kilo afgevallen. Snap er niks van, maar wel fijn!