Maart 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saartje5, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Velen van ons moeten al bijna weer aan het werk, hoog tijd om naar deze plek te verhuizen!

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook nog even het bericht van frummelk in het oude topic:
    Ik doe ons manneke overdag een mouwloze romper en kleertjes met korte mouwen en pijpjes aan. Vandaag is het iets frisser dus ik twijfel een beetje om wel een lange broek aan te doen.

Vervelend dat je kleintje de fles weigert, ik merk wel dat hij minder trek heeft nu het zo warm is en water wil hij nog niet drinken dus ik hoop dat hij wel genoeg vocht binnen krijgt.

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Saartje hoe gaat het met jou en je mannetje?
    Jij moet ook al bijna aan het werk zeker?

Hier volgende week weer en heb al zoveel zin (helemaal niet, maar het hoort erbij)

Ons mannetje heeft gisteren zijn gewone kleren nog aangehad, maar ik had hem vanmorgen eens getempt en hij best wel een hoge temp 37,7 dus nu een romper korte mouw en snel even geshopt bij de zeeman en even shirtjes en korte broekjes gehaald die heeft hij nu dus aan.

frummelk hier ook een flesweigeraar, maar hij krijgt bv, maar ja moet volgende week aan het werk en ben benieuwd hoe dat dan gaat en of hij dan wel wil drinken.
    Maar 500 is niet veel, hopelijk gaat het vandaag beter.

4. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Het is idd erg druk met 2 kleintjes.
    Maar het ritme komt er langzaamaan in.

Oe fles weigeraar, dat is lastig.
    Gewoon rustig blijven en steeds proberen.
    Hadden wij met me zoontje ook en met deze dame ben ik gelukkig op tijd begonnen ermee.

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hee dames,

weet niet hoe actief k hier zal worden hoor ;)

Hier ook alles goed.
    Hier snapt ie de fles ook niet, maargoed k hoef nog niet aan t werk dus is het niet zo'n ramp ;)

6. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik had hem vandaag in zijn romper. Was erg heet hier.

Qua drinken; hij bezit de techniek niet goed. Daardoor verslikt hij zich en hoeft hij niet meer. Zijn broer had het helaas ook... we weten dus een beetje waar we aan toe zijn.

Vandaag naar het cb geweest. 6300 gram en 61 cm.
    Hij was echter wel goed gegroeid op iets minder dus daar zit het probleem gelukkig niet.
    Helaas heeft hij nu ook medicijnen nodig voor zijn reflux. Krijsen als je hem plat legt. Zucht.arm manneke

Jullie al weer aan het werk. Zal wel wennen zijn!
    Io ben huismoeder, heerlijk

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    hay dames

ik meld me ook even mijn kleine is ook alweer 8 weken oud en krijgt morgen haar eerste prikjes ben zo banggg..

wel.lastig die flesweigeraars maar myn kleine is juist tegenovergestelde ze heeft alleen maar honger honger honger
    maar probeer nu echt 4 uur ertussen te laten en geef haar 150cc.
    nou hoop dat alles goed gaat met jullie spreek jullie gauw weer. wel leuk zo een topic !

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ondanks dat hij amper drinkt is hij wel goed gegroeid. 6300 gram en 61 cm

9. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Dat lijkt me inderdaad erg lastig! Mijn zoontje heeft nu 3 keer een fles gehad, maar snapte dat ook meteen. Hij is wel erg gek op bij mij drinken. Heb hem nog steeds om de 3 uur meestal. Soms uurtje langer. De nachten gaan wel super. Laat er vaak 2x 6 uur tussen. Net naar cb geweest. Hij is al 7125 gram en is 62,5 cm. Met een papa van 2meter moet je natuurlijk ook wel een beetje je best doen qua groeien :)

Mijn oudste begint een beetje rustig te worden nu. Die was een tijd lang niet te genieten na de geboorte van z'n broertje. Hoop dat het nu goed blijft gaan afgezien van de 'normale' peuter puber tijd

10. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    vandaag ook naar cb geweest en de eerste prikjes gehad ze ging niet eens huilen..dus daar ben ik wel blij mee.
    ze woog 5800 gram en maar liefst 61cm! echt een modelletje haha terwijl mama papa heel kort zijn.
    hoe is t met.jullie dames?

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    hier ook een maart kindje :)
    ik was 14-5 uitgerekend maar 30-3 is hij al geboren

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom!

Hier gaat het prima met de kleine man. Ik moest eigenlijk aanstaande woensdag weer beginnen maar dankzij mijn vaste vrije woensdag en hemelvaart heb ik nog een weekje vrij!

Ik kan geen advies geven wat betreft de fles, bij mij wilde hij in het begin juist niet aan de borst, enkel de fles. Ik heb uiteindelijk 7 weken gevochten om in ieder geval enkele voedingen op een dag live te geven en met 9 weken kon ik pas stoppen met kolven en ging het ding weer naar de thuiszorg. Helaas ben ik er nooit in geslaagd om de dag door te komen zonder een extra flesje te geven. Ik ga dus ook niet kolven op het werk, ik heb het er niet voor over. Het zou erg leuk zijn als ik 's ochtends en 's avonds nog de borst kan geven maar ik ga er niet wakker van liggen als dat niet lukt.

Wel kan ik de Calma speen van Medela aanraden die ik heb gebruikt om zijn drinktechniek te verbeteren, misschien werkt het ook voor de flesweigeraars?

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Welkom mamachantal.

Hoe gaat het nu met je kleine man, doet hij het goed ondanks zijn vroeggeboorte?
    Hoe gaat het met jou, het is nu een jaar terug van Vienna toch? Wat zal het een dubbel jaar geweest zijn, het verdriet om jullie kleine meid en dan de blijdschap van de zwangerschap en de geboorte van jullie zoon.

Saartje: lekker dat je nog een weekje vrij hebt, hier is het echt weer volop aan de bak vanaf dinsdag.

Ik heb ondertussen een fles gevonden die hij wel pakt namelijk de fles van mam, die pakt hij zonder problemen.

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    ja klopt, vandaag een jaar geleden is ze begraven. 14e was haar sterfdag.

caylen doet het goed gelukkig, alleen veel krampen.
    denk zelf ook aan reflux, heb al verwijzing voor de kinderarts liggen.

hier gebruiken we de dr Brown fles

15. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Mamachantal welkom. Hoe gaat het met je? Kun je hhet mentaal wat bolwerken?

Onze kleine man blijkt ook nog reflux te hebben. Inmiddels aan de medicijnen. Zucht. Vandaag is hij ook erg onrustig. Sprong?
    We zijn nu bezig met de provocatie test. Hij krijgt nu weer gedeeltelijk koemelk. Ben benieuwd hoe dit gaat. Of de onrust daar van komt of dat het toch een sprong is.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    ja gaat aardig :)

caylen heeft veel last van zn buikje.
    weet niet zo goed of het krampjes zijn of reflux.
    hij kan nog niet goed drinken, daardoor moeten we het indikken met jbpm.
    hadden eerst nutriton maar dat was echt niks.
    overgegaan naar pure jbpm en dat gaat beter, maar zo'n 2u na de voeding begint het gehuil/gegil.
    in de doek of bij me is het goed, fles is ook goed, verder niet.
    overstrekt zich telkens.

nu maar gestopt met jbpm. kijken hoe dat gaat.
    hebben al dr brown fles, en hebben infacol geprobeerd maar daarvan had hij elke voeding, paar minuten nadat we infacol gaven een hele waterige diarree luier :(

17. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Het blijft zoeken met dat kleine grut. Vandaag ingedikt met jbpm en dat gaat goed. Hij is ook klaar voor de fruithap, steeds handjes sabbelen en erg geïnteresseerd in ons eten. Nog heel eventjes wachten ;)

18. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Welkom mama chantal. Weet niet wat er met je dochtertje gebeurd is, maar lijkt me pittig, dan nu zo'n vroeg geboren ventje!

Ow meiden als ik dat lees van dat werken dan ben ik toch wel even heel erg blij dat ik niet moet. Gelukkig geen dagelijks gekolf oid. Ik had vorige week weer moeten beginnen als ik nog werk had gehad. Zijn wel delen van het werk die ik mis hoor. Nu wat vrijwilligers taken begonnen om af en toe iets voor mezelf te doen te hebben.

19. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Zijn er al veel die bijna weer werken?
    Succes dames. Ik ben ook blij dat het nog even duurt hoewel dr pauze van mama zijn soms wel prettig is denk k.

20. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik ben huismoeder. Heeeerlijk!

Deel Deze Pagina