Hoi! Wie heeft er zin om hier gezellig te kletsen over het moederschap, de kindjes en gewoon lekker je ei kwijt te kunnen? Zelf ben ik bijna 32 jaar, heb een zoon van bijna 7 en ben momenteel 36 weken zwanger van de tweede. Je hoeft absoluut niet in dezelfde situatie als ik te zitten, mag van alles zijn en ook alle leeftijden Iedereen is welkom gezellig mee te kletsen en ervaringen te delen. Groetjes Moisie
Zo gevonden hoor Ik ben alweer een semi-ouwe taart: 34 jaar. Voor alle andere die willen komen kletsen: F is onze 1e dochter en nu ruim 9 weken oud.
@boom en mamakuh hallo, kom er gezellgi bij @boom dd huh ben je alweer zwanger?! Hebben jullie haast of is t een verrassing?
Ja klopt. Voel me wel oke, erg misselijk en regelmatig spugen. Maar over het algemeen mag ik niet klagen. Jij alweer bijna uitgerekend! Spannend hoor, voel je je nog goed?
@Mamakuh85: ook welkom hier @Boommm: jee, wat lijkt me dat moeilijk: net bevallen en nu alweer misselijk en beroerd zijn. Geef je ook nog borstvoeding?? Was het een verrassing alweer zwanger te zijn? En hoe gaat het met je baby? Ja, ik loop in de laatste loodjes. Die wegen het zwaarst zeggen ze wel en dat is ook zo (weten jullie vast ook ), maar ik vond deze hele zwangerschap al vrij zwaar. Vooral het begin met extreme misselijkheid Daarna werd zwangerschapsdiabetes geconstateerd en als klap op de vuurpijl nog eens bekkeninstabiliteit erbij. De aanloop naar deze zwangerschap toe was ook al geen feestje. 2 Jaar lang geprobeerd voor een 2e en toen de medische molen in. Daar ken ik Bouwjaar ook van het topic "Pretty in pink 2012". We wilden nu graag een nieuw topic starten omdat de anderen daar niet meer mee kletsten en ook onze situatie is veranderd sinds het uiteindelijk gelukkig voor alle meiden uit het topic gelukt is om zwanger te worden! Ik ben dus in ieder geval blij nog maar een of week 2 te moeten. Dan hebben we eindelijk ons zo lang verwachtte 2e schat in onze armen
Moisie. Wat een heftige zwangerschap heb jij achter de rug, jeetje. En dan ook zo lang hebben moeten wachten.. Wel een heel fijn vooruitzicht dat het einde in zicht is! Hoe vind de oudste het? Die maakt het nu natuurlijk allemaal heel bewust mee! Heeft hij er zin in om grote broer te worden? Vinden jullie dan niet erg dat ik ook meekletsen? Omdat jullie het vervolg zijn van een ander kletstopic? Nee deze baby stond zeker niet op de planning. Vind het moeilijk om daarover te praten (vanwege jullie situatie en omdat ik het altijd zo bot vind klinken dat een kindje niet gepland is). We hadden veilige sex maar het condoom is 3x gescheurd.. Na de grootste shock toch wel heel erg blij. Maar vind het ook allemaal heel eng en vraag me af hoe het over een jaar zal gaan. Voel me heel schuldig tegenover N., ben bang dat ik haar straks niet alle aandacht kan geven die ze verdiend. Ik geef geen borstvoeding, ben gelijk na de geboorte begonnen met fv. Het is inderdaad wel lastig om gelijk zo beroerd te zijn (had ik bij N. nauwelijks last van) maar ik probeer er zo min mogelijk aan toe te geven en gewoon door te gaan met m'n dagelijks leven. N. doet het trouwens super. Hartstikke vrolijk meisje, sinds een paar dagen kan ze van haar ene zij naar haar andere rollen, super leuk! Ze ligt nu ook veel onder de babygym want die vind ze ineens hartstikke interessant. We willen dinsdag misschien voor het eerst gaan zwemmen met haar, daar kijk ik al zolang naar uit!! Bouwjaar. Hoe doet F. het? N. en F. schelen maar een maandje, leuk!
@ moise spannend hoor en jeetje wat een tijd heb je achter de rug.. Nu nog even wachten en dan heb je je kleine weer heerlijk in je armen.. @boommm ik zou denk ik ook erg schrikken als ik een jaar geleden ook meteen zwanger was geworden het zou natuurlijk ook welkom zijn maar idd wel erg vroeg.. Ik hoop dat je je snel wat fitter voelt en van beide lekker kunt genieten...
@moisie ik vond die laatste loodjes ook waardeloos @boom moisie stelde juist voor om een nieuw kletclubje te beginnen omdat wij de enige 2 nog waren die in t oude clubje kletsten, de rest was afgehaakt. Te druk met andere dingen wsl. Een behoorlijke surpirse dus. Ach t zal toch wel goed komen met de aandacht voor N? F doet t prima hoor, ze heeft ik ben de hele dag wakker dagen en slaap dagen. Maar een echte slaper overdag is t niet. Maar goed 's nachts gaat t prima. Ik vond (en vind) t wel een grote zoektocht Hoe gaat met N?
Mamakuh. Dankjewel! En wat leuk, een zoontje van 13 maanden. Brabbelt hij al veel? Loopt hij al? Bouwjaar. Ah oke, in dat geval blijf ik gezellig! Hier verschilt het ook erg hoor, maar ze slaapt normaliter wel nog veel overdag. Slaapt F. al door? Hier heeft N. soms ineens een nacht dat ze doorslaapt, maar vaker niet dan wel haha. Niekje doet het goed! Groeit prima op haar eigen lijntje en lacht steeds meer, zo leuk.
Hoi dames! Mag ik ook gezellig meekletsen?! Ik ben 26 jaar en sinds 4.5 maand de trotse mama van onze dochter L. Na een lastig begin (ks, zkh opname ivm blaasontsteking en baarmoederinfectie en huilbaby L) hebben we inmiddels alles alweer een aantal maanden op een rijtje en zijn we heerlijk aan het genieten! Ik ben een thuisblijf mama. Noodgedwongen, omdat mijn contract na mijn verlof niet werd verlengd. Thuisblijf mama en op zoek naar werk dus Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen en te kletsen over vanalles!
@lynn welkom Pff zwaar begin heb je gehad! Fijn dat t nu goed gaat. Mooi waardeloos dat je contract niet verlengd is Hopelijk vind je snel weer wat anders. Hier heeft vl 4 mn zonder werk gezeten. Nu weer voor 6 mnd maar ja ik heb ook geen vast contract (al zegt dat tegenwoordig ook niet alles meer) @boom F slaapt soms een nacht door. Ze ligt eigenlijk altijd wel tussen 20-21 op bed. Van vr-za en za-zo meldde ze zich pas om 8.00 uur. Van za-zo hoorde ik haar om 5u maar toen ik nast haar bed stond sliep ze alweer. Ze heeft het weekend maar 5 voedingen op een dag gehad en ik twijfelde wel of ze toen wel genoeg binnen kreeg. Afgelopen nacht hoorde ik haar om 4.45u en daarom wat sneller naast haar bed denk ik. Nouja ik kreeg een dikke vette smile
@boommm brabbelen kan hij als de beste haha.. Heel de dag bah en papa zo leuk... Lopen kan hij wel maar durft nog niet alleen.. @Lynn welkom... Maar pff wat een nare start fijn om te horen dat het nu goed gaat.. Aa werk ja dat is drama overal geloof ik zo wat ik om me heen hoor..
Ik wil ook wel graag meekletsen met dit clubje. Ik ben 27 jaar, getrouwd en vorig jaar april voor het eerst mama geworden van een lief mannetje! Werken doe ik 3 a 4 dagen per week in wisseldiensten. Ik geniet volop van het moeder zijn, maar kan soms toch ook heel onzeker zijn. En vraag dan graag om advies.
Hallo dames, Mag ik ook meekletsen. Ik heb. Een zoontje van alweer bijna 2 en we zijn druk bezig voor nummer 2 Ik ben 29 jaar en soort van thuisblijfmama. Geniet enorm van mn zoontje maar ook ik ben soms te onzeker of ik het allemaal wel goed doe. Lijkt me gezellig om lekker te kletsen Groetjes
Wat een gezelligheid! Leuk! Ook hier veel onzekerheden hoor. In het begin heel erg, zó erg dat ik zelfs een beetje moe van mezelf werd Inmiddels gaat het met de onzekerheden wel een stuk beter gelukkig... Was benieuwd hoe het bij jullie is gegaan met de zwangerschapskilo's? Al is het voor sommigen van jullie al een tijdje geleden.. zijn jullie de kilo's (snel) kwijtgeraakt? Hier nog 9 kg zwaarder dan mijn gewicht voordat ik zwanger werd. En daarnaast zou ik ook nog graag een kilootje of 10 extra willen afvallen.. Een lange weg dus! Ik ben weleens eerder veel afgevallen op eigen houtje (ruim 35 kg), dus ik weet hoe het moet en wat ervoor nodig is.. Krijg het tot nu toe alleen nog niet voor elkaar om wat kwijt te raken.. Gisteren begonnen met 30 day shred.. iemand van jullie ervaring mee?