Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alja, ik weet het niet zeker maar heb hier bij een onderwerp gelezen dat iedereen het zekere voor het onzekere neemt... ik weet het dus niet zeker!! Ik wil het mijn collega niet vertellen omdat ik absoluut nog even wil wachten voor mn baas het hoort!

Ohhh zit ik net met mn moeder te bellen zegt ze ineens uit het niets: en is er nog geen baby op komt?!?!

Ik dacht HUH!!!! ohhh vond het vreselijk om erover te liegen werd helemaal zenuwachtig hahaha.. ik weet wel zeker dat ze dus iets vermoed maar vraag me af hoe dat kan!!!

Leuk morgen een echo!! Ik ga morgen bellen voor een afspraak.. heb de hele week gewacht omdat het steeds een vrij vage test was maar kwerd ook niet ongi, vanmorgen een zeer duidelijke test! Dus het zal wel goed zitten :)

Hier wil ik het ook het liefst zo lang mogelijk geheim houden voor mn dochter maar dat gaat natuurlijk niet lukken als andere het op den duur weten..

2. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Hahhaha satak moeders voelen dit soort dingen aan den ik..

Waiting4: veel plezier morgen.

Even een vraagje, ik krijg de eerste echo on t ziekenhuis , heb de vlos nog niet gebeld. Zal ik dat wel moeten doen van de week of wachten tot t zh klaar is?

En ik krijg een echo met 6.5 week. Is dat niet te vroeg voor n hartje?
    Ben zo bang dat er niks klopt , maargoed ben t hele weekend al bang voor alles dus ja...;)

3. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou idd eerst even afwachten hoe het in het ziekenhuis verloopt.. misschien blijf je onder controle van de gyn?

Heel vreemd maar mijn vriendin is zwanger en die vertelde gisteren toevallig dat ze afgelopen vrijdag een afspraak had bij de vk en toen voor het eerst pas het hartje kon horen.. ze is 15 weken zwanger!!! Ze vond het zelf ook vreemd en ik ook want ik dacht toch echt dat dat al eerder moest kunnen hoor...

Maar 6,5 weken is idd al wel weer erg aan de vroege kant geloof ik! Kzal eens google :)

4. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    #184 Satak, 14 jul 2013
    Laatst bewerkt: 14 jul 2013
    ah ik lees dat het hartje begint te kloppen vanaf 6 weken.. Maar het kan zijn dat het dan niet meteen te horen is, maar wel rond die periode!

5. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Hoi Dames,

Bedankt voor al jullie lieve reacties! :D Heb er zo'n zin in!
    Ben ook helemaal hieperdepiep en kan eigenlijk niet zo goed slapen... ;)
    Morgenochtend helaas nog gewoon werken, ben bang dat er weinig binnen gaat komen van wat mijn clienten vertellen... ;) maar goed, ik ga m'n best doen!
    Uiteraard als ik morgen geweest ben zal ik ff een berichtje sturen hoe het is geweest en kijken of het me lukt (ben daar niet zo handig in) om de echo te laten zien...

En inderdaad leuk om geen ei te zien of te meten, maar een kindje! Althans... waarschijnlijk heeft het meer weg van een boon maar toch! Het is ons kindje :D:D:D ! Ik hoop zo dat het hartje klopt.
    Bij mijn weten moet het hartje in week 6 gaan kloppen... soms is het lastiger te zien en moet je nog een weekje wachten (hoop dat dat bij ons niet hoeft). Maar het hartje echt horen doe je pas veel later toch?

Nova: wel een heel bijzonder verjaardagscadeau zeg! zeker nooit meer zo'n mooi cadeautje gehad op je verjaardag ;)

Alja; kan me voorstellen dat het een stuk lastiger is wanneer je al kinderen hebt rond rennen en wanneer het voor je zus een stuk moeilijker gaat... lijkt me lastig voor jullie allebei...

Satak; volgens mij ruiken moeders dat ;) of ze hebben er een zoveelste zintuig voor...

Muntje; ik heb vandaag online een aanmeldformulier ingevuld voor de verloskundige... Ik weet niet wanneer je de echo ook al weer hebt (kan niet teruglezen of handtekeningen zien als je al op "reageren" hebt geklikt), en hoe snel de verloskundige "gemiddeld" reageert bij iedereen?
    Ook al blijf je onder controle bij de gynaecoloog, dan moet je toch nog steeds bijtijds de verloskundige regelen toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen? (kan hoor, ben hier ook nieuw in) :(

Wanneer moet je eigenlijk kraamhulp gaan regelen? Of is dat een stomme vraag? :)

6. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    satak: volgens mij voelen moeders dit inderdaad aan, mijne "wist" het ook al haha
    muntje: heeft dit niet met de PCOS te maken? ik was nog niet onder behandeling omdat ik eerst moest afvallen( jep ik weet het ben nog steeds te zwaar ;) ) en stoppen met roken voor ze wat wilden doen bij de gyn.
    waiting4amber: succes vandaag!!!!
    groetjes marcia

7. Snomie

Snomie Niet meer actief

Waiting4amber succes vandaag! Spannend maar gaat helemaal goed komen! Geniet ervan.
    En kraamzorg moet je regelen vanaf 12 weken ongeveer.

8. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Waiting4amber: Veel succes en vooral veel plezier vandaag! Ben benieuwd!!
    Kraamhulp moet je vaak voor 12 wk al regelen. Ik ga het regelen na een goede 10 wk echo.

Muntje: met pcos kan je (na een goede echo) gewoon over naar de vk. Sommige ziekenhuizen geven je de keuze: gyn of vk. Ik weet niet of ik die keuze zou krijgen, maar ik wil zelf sowieso naar de vk. Dus heb ook al de afspraken gemaakt voor een intake en 10 wk echo. Vond ik wel fijn, had ik nog alle keus en kon ik 's morgens heel vroeg.

9. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Bedankt dames!!! Wou dat het al 2 uur was.... I'll let you know!

10. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Pf nou ik hoop zo dat t hartje dan klopt, met 6.5 week.
    25 juli de echo dus nog ff geduld.

Ben herl benieuwd waiting4amber!!!!

11. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    wainting4amber, veeeeel succes!!!! ben heel benieuwd vanmiddag!

Wel fijn te lezen dat hier nog meer te zware dames zijn trouwens! Hier nog eentje.. ben in januari begonnen voor de zoveelste keer met afvallen en EINDELIJK ging het goed!! Ben tot vorige week maandag 22 kilo afgevallen :)
    Maar goed, nu moet ik dat toch zo gelijk mogelijk zien te houden met een zwangerschap natuurlijk..

Fijne dag ladies! ik ga zo de vk bellen voor een afspraak...!!!

Vanmiddag lekker naar het strand, ben een btje zenuwachtig want mn moeder gaat ook mee hahaha!

12. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    8 augustus om 15.45 uur onze eerste echo!! en 12 augustus intake gesprek :)

13. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    satak: bij mij was er 13 af, tot vorige week haha nou ja, na de zwangerschap gaan we maar weer verder want nu mag het niet meer he??!! ( heel vervelend ;) ) als je 22 kg kwijt bent denk ik niet dat je moeder het opvalt hoor! al hebben moeders wel een 3e zintuig voor deze dingen lijkt het haha, geniet van je dagje strand!!
    groetjes marcia

14. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Hoi dames, vandaag niet veel tijd om uitgebreid te reageren. Mijn kleine knul wil graag zelf leren staan, maar kan dat eigenlijk nog niet. Dus ik kan er de hele dag achteraan.

15. Snomie

Snomie Niet meer actief

Hier ook te zwaar... 2 jaar geleden 25 kilo afgevallen. Netjes op gewicht gebleven. Vorige zwangerschap 8 kilo aan gekomen door anders eten en stoppen met roken. Na MK niet meer eraf gekregen.... dus voel me echt een dikkertje nu.
    Nog een paar uur waiting4amber! Spannend.

16. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Satak en Marcia, wat ontzettend knap 13 en 22 kilo!!! Goedemiddag!!! Mij lukt 3 kilo nog niet eens... Veel plezier op t strand!

Blisskarin, jij bent nog wel even zoet dan... ;) hopelijk ben je nog niet al te moe door je zwangerschap... Anders is het helemaal geen doen

Zo nog ff snel douchen en dan gaan we richting echo....
    Nogmaals bedankt voor al jullie lieve reacties!

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook 18-19kg afgevallen voordat ik zwanger werd!
    En nu proberen dat enigszins 'stabiel' te houden, maar ik ga me er niet voor inhouden.
    Ben nu zelfs 5kg lichter als voor mijn vorige zwangerschap en toen was ik uiteindelijk 12kg aangekomen.
    Denk zeker dat het voor velen (ook voor mij) reden is dat een spontane zwangerschap is gelukt!

Bij 6+5w kún je een hartje zien met een inwendige echo, maar als je net een paar dagen minder ver blijkt te zijn dan kan het zijn dat je niks ziet!
    Horen bij die termijn is nog vrijwel onmogelijk, wel kunnen ze het dan laten horen via de echo eventueel...

18. senta

senta Niet meer actief

Hoi Dames, stom maar morgen komt er een dame van mvm en ik ben me toch nerveus of de test wel goed is. Vandaag eindelijk een dag dat ik me wat beter voel,

Hier ook een moeder die wat vermoed, maar we liegen nog even glashard,

Ik hoorde trouwens dat ze het hartje via de echo vaak maar enkele seconden laten horen omdat niet bekend is of het kwaad kan zo vroeg al, ze wachten daardoor liever tot na de 10-12 weken als alles ontwikkeld is.

Ow hier een leuke opmerking van mijn schoonouders het weekend, vorige week is hun jongste dochter bevallen van een zoontje (nummer 3) en in september wordt hun jongste zoon voor het eerst papa, zitten ze heel enthousiast te vertellen dat ze 2 keer in een jaar opa en oma worden en dat dat wel pittig is. Wij keken mekaar aan en op de terugweg gelijk lachen berg je maar opa en oma wordt 3 keer in een jaar!

19. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    @ waiting4amber, dank je, was nog helemaal niet klaar maar ja straks na de zwangerschap maar weer verder lijnen, en een beetje op blijven passen zodat het erna niet ineens 30 kilo extra bij moeten lijnen haha.
    @senta: dat is helemaal niet raar!! vanmiddag kwam er bij mij ook een dame van MVM, goh wat was ik zenuwachtig zeg!! kan het zelf nog steeds niet geloven dat er echt een kleine frummel in m'n buik groeit! grappig die opmerking van je schoonouders, ze krijgen het nog druk met al die kleine dreumesen haha

gisteren hebben we het aan mijn schoonouders verteld, en de tranen vloeiden rijkelijk! we moesten ineens mee uit eten en ze hebben heel de dag zo trots als een pauw zitten glimlachen haha schoonmoeders zag er het meest tegenop dat ze nu nog 6 weken d'r mond moest houden, en schoonvaders loopt van de week mee in Nijmegen dus daar kan ze ook niet tegenaan ouwehoeren!
    zijn er hier trouwens nog meer meiden die voor de zwangerschap hebben gerookt??? lukt het jullie een beetje om te stoppen??
    groetjes marcia

20. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh drie kleinkids in 1 jaar!! Wat super leuk voor die kleintjes maar poe he, die arme opa en oma hahaha!!

Hier ook nog lang niet klaar met afvallen, zat nu precies op het gewicht waarmee ik de zwangerschap van mn dochtertje startte.. In die zwangerschap plus minus 8 a 10 kilo aangekomen.. maar daarna!! haha..

Deel Deze Pagina