Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    @wortel, zeer zeker!! ook een speciaal kindje is bij ons heel erg welkom, ik weet uit ervaring dat die ook heel erg gelukkig kunnen zijn zolang je ze alle liefde maar kan geven die nodig is, en dat is hier geen probleem.
    daar gaan we zeker voor, nog even spannend maar we komen er wel!

2. senta

senta Niet meer actief

Gisteren heel bericht getikt valt telefoon uit.

@Schoonzusje om 8 uur moet ze zich melden in het ziekenhuis en gaan ze inleiden gisteren avond om 23 uur nog geen halve cm ontsluiting en geen wee te bekennen vliezen zijn nu al ruim 24 uur gebroken

@moeder het gaat goed ze moet rustig aan doen vloeide behoorlijk maar ze voelt zich goed. 3 oktober pas de uitslag.

@rug en nek Ik hoop dat het niet meer terug komt de een zeer vanmorgen naar de fysio kijken wat die zegt.

@ snomie wat een Mutsen zeg niet leuk en die onzekerheid Ik maak mij ook abnormaal Veel zorgen. Maar vindt deze trein ook zo lang duren je voelt nog weinig tot niets je kwaaltjes nemen af ik heb hetzelfde. Het enige Ik groei als een malle.
    Nog 8 dagen dan mag ik weer. Ga ik wel mijn onzekerheid zeggen tegen gyn.

@tari Hoe is het in de ziekenboeg?

@karagoz Hoe is het weer compleet thuis? Mooie gordijnen?

Als het goed is gaan wij van de week behang uitzoeken zijn gisten Nog even geweest voor we eten gingen halen. En ze gaa bet boek bestellen waar het in stond. Dan mogen we aan de slag. Zo leuk.

Kleine man alweer wakker. Voor het eerst in mannen in bed geplast. Kan gebeuren.

3. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    @marcia ik begrijp wat je bedoelt ik heb zelf met deze kinderen gewerkt het heeft nare maar ook leuke momente haha en inderdaad gewoon positief blijven denken voor iedereen is het spannent zeker tot na de bevalling vind ikzelf

@sensa wat spannent allemaal maar komt goed meid daar gaan we van uit duim met je mee.

Hier in de kleine meid ook al wakker wel heb ik veel beter geslapen heerlijk

4. senta

senta Niet meer actief

@marcia, hier denken wij er ook zo over, toevallig heb ik vorige week een hele pittige discussie hierover gehad met familie, wij hebben bij onze zoon ook de keuze gemaakt dat een handicap mee te leven is, voor ons is kwaliteit van leven belangrijk en vooral een kans op een leven, wij hebben voor onszelf de keuze gemaakt als ons kindje een afwijking heeft waardoord het geen kans heeft op leven buiten de baarmoeder of een menswaardig bestaan (bedoel heel erg ziek bedlegerig dit soort zaken) dan laten wij de zwangerschap afbreken al het andere zijn wij van mening bij dat wij genoeg liefde te bieden hebben.

5. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    senta, we duimen voor een goede uitslag! gelukkig voelt je moeder zich goed! Spannend bij je schoonzus, misschien is vandaag de dag!!
    @chaneef, ik doe zelf vrijwilligerswerk met verstandelijk gehandicapten waarvan er een aantal ook een lichamelijke handicap hebben ( is een soosavond, alle niveaus door elkaar) dus ik weet inderdaad ook ui ervaring dat deze kinderen dolgelukkig kunnen zijn.en mindere momenten heb je met "normale" kinderen ook toch? blijft zeker spannend!
    @senta, zo'n discussie zou ik dus ook kunnen voeren, ben het helemaal met jou standpunt eens. als er inderdaad geen kwaliteit van leven zou zijn dan schenk je geen leven, maar een hoop ongeluk en daar ga je niet voor al zal het dan ook verschrikkelijk moeilijk zijn om je zwangerschap af te breken. vandaar dat ik ook geen vruchtwaterpuntie/ combinatietest heb laten doen, ik zou er niet minder van houden als het een kindje met het syndroom van down blijkt te zijn. dat is in mijn ogen net zo welkom als eentje die dat niet heeft.

vannacht raar gedroomd ( over dikkie dik boeken enzo haha) heb zelf 2 rode weet niet poezen en ben dus een beetje spullen van dikkie dik aan het verzamelen via marktplaats enzo, had bij de babydump een knuffel en een voeldoekje van de rode kater en nu dus gedroomd dat heel de babykamer oranje en in de stijl was van dikkie dik haha hoe gek kun je jezelf maken!? strakjes komt als het goed is mijn eerste zwangerschapskleding binnen, ben zo benieuwd en blij want dan kan ik weer gewoon een broek aan haha!

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Goedemorgen...

Huis is weer compleet! Ben zo blij. Om 1 uur vannacht kwam hij thuis. Hij heeft heleooie gordijnen gekocht. We moeten van die dingen kopen om je gordijnen op te hangen. We hadden ze al gekocht maar om 2 gordijnen achterelkaar op te hangen maar we hebben er 1 om er 3 op te hangen. Snappen jullie het nog? We hebben dus 1 vitrazez ( schrij je dat zo) dan overgordijnen en dan nog een gordijnen. Het is een complete set zeg maar.

Daar naast heeft hij een zw.broek voor me gekocht die je kan verstellen als je buik groter wordt. Een shirt met lange mouwen in het grijs met alle cijfers tot 9 en een lieveheerst beestje er op bij mijn buik. En een rode shirt met een afbeelding van een baby en de tekst "mag ik er al uit komen?" Heel veel snoep en lekkernijen, voor de kids ook nog klesding en speelgoed. Mijn schoonzus heeft ook nog spıllen voor ons die mijn man heeft gekocht. Zijn kwamen met de auto dan hoeft mijn man geen extra kilos te betalen op het vliegveld.

Laat naar bed gegaan en man lief wilde ook nog wat aandacht dus goed slapen heb ik niet gedaan.

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    #2007 Karagoz, 11 sep 2013
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
    İk heb met mijn man er ook over gehad als het kindje ernstig gehandicapt is dat ik het weg wil halen. Voor de baby geen leven en voor ons ook niet. Mljn man is het daar niet mee eens. Elk klnd verdient het om te leven op wat voor manier dan ook, het is een geschenk van God en haal je het weg. Aan de ene kant heeft hij wel gelijk maar dat is zo zwaar en moeilijk om een zwaar gehandicapt kind te hebben.

8. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    @ Senta: wat naar zeg van je schoonmoeder... en wat verdrietig voor je zoontje... NIET leuk!
    Wel blij om te lezen dat het goed is gegaan met je moeder! Ik duim voor je dat jullie 3 oktober goed nieuws krijgen!!!
    Spannend met je schoonzusje! Vandaag wordt je wellicht (weer?) tante! Leuk hoor! Ook hier duimen dat alles goed gaat!

@ kriskras; fijn dat je combinatietest goed was.

@ Karagoz: mooie keuken zeg! Kan me voorstellen dat je al helemaal zin hebt om los te gaan met koken!

@ Snomie; wat een fijne collega's heb jij zeg... :x tjongejonge! Zou het ook zeker nog even zeggen tegen de gynaecoloog volgende keer...

@ Marcia; leuk dat je het hartje kon horen!!! Wel spannend die 20 weken echo... Wij hebben om die reden ook toch maar geen combinatietest gedaan... Ook als een kindje gehandicapt is houd je er vol overgave van en is het voor de volle 1000% jouw kindje...

Girly en Tari weer helemaal oke?

Moro; geniet van je vakantie! Hier is het echt knudde weer...

Hier gisteren bij gynaecoloog geweest en echo laten maken.
    Gynaecoloog was alles goed. Hoef niet meer terug te komen bij haar. De echo savonds bij het echocentrum was nog veel leuker!
    IK HAD GELIJK!!!! hihihi... Het wordt een jongetje!!! :D :) :D :)
    Vind het zo leuk!!! Er was duidelijk een piemeltje te zien en 2 balletjes... kreeg zelfs nog gratis een stukje 3D echo mee en een DVD waar alles op staat (met haar uitleg, leuk om terug te horen). Zo cool om gewoon alle vingertjes en vingerkootjes te kunnen zien! Beeld was zo scherp en duidelijk! Nog nooit zo'nm scherpe echo gezien. Kon gewoon het bloed door zijn slagader zien gaan! Echt heel cool!

Was echt grappig. Mijn moeder, mijn vriends moeder, mijn zus en mijn schoonzus waren erbij, en die gilden allemaal JAAAAA!! Op het moment dat de echoscopiste zei; het wordt een jongetje! Echt grappig... Zit nou telkens wezenloos te smilen en over m'n buik te aaien.... We krijgen een jongetje!!! (begrijp me niet verkeerd, als het een meisje was geweest was ik net zo uit m'n dak gegaan en had ik nu ook wezenloos gelukkig geweest, maar het voelt zo leuk dat m'n gevoel klopt en het maakt het weer opeens weer een stukje echter ofzo... ik weet het niet... :D)

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Heerlijk voor jullie meid. En super dat de echo zo goed was!!! Kan je er uren naar kijken wanneer je wilt.... :D

10. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    Even een trots momentje kwijt gister avond heeft mijn kleine meid op de wc gepoept nu vandaag ook al 2 keer zal ze het eindelijk begrijpen haha hoop het ze is bijna 3 ben zo trots wel grappig zegt ze ik moet poepen op de wc zegt ze lukt niet niet maar ondertussen ligt het er al haha

11. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    1-3-2014
    Snomie 1e kindje
    Waiting4Amber 1e kindje
    4-3-2014
    Tari 4e kindje
    9-3-2014
    nova81 2e kindje mvm
    Marcia 1e kindje
    Noa86 1e kindje
    10-3-2014
    Senta 2e kindje mvm
    13-3-2014
    tessa 1e kindje
    Yvonnevto 1e kindje
    muntje 1e kindje
    14-3-2014
    Chaneef 2e kindje
    16-03-2014
    Karagoz 3e kindje
    17-03-2014
    Moro 2e kindje
    19-3-2014
    Satak 2e kindje
    21-03-2014
    Kriskras 86 1e kindje
    23-3-2014
    Essie28
    Mama ien 2e kindje
    25-3-2014
    Wortel 2e kindje
    26-3-2014
    Moiss 1e kindje
    27-03-2014
    Girly 1985 2e kindje
    29-3-2014
    Merryn 1e kindje
    01-04-2014
    Buddytje 2e en 3e kindje

Afspraken lijstje

9-9-2013
    Yvonnevto controle vk
    10-9-2013
    Moiss 12 weken echo
    Waiting4Amber terug naar gyn + geslachtsbepalende echo!
    Noa86 controle VK
    11-09-2013
    Tari controle VK (19:00 uur)
    12-9-2013
    Nova81 uitslag combinatietest bij gyn
    Karagoz terug naar VK
    16-09-2013
    Snomie 16 weken controle
    marcia controle vk
    17-09-2013
    chaneef 14 weken controle vk
    Waiting4Amber controle VK
    19-09-2013
    Senta bezoek gyn
    Buddytje uitgebreide echo gyn
    21-09-2013
    Noa86 Geslachtsbepaling 16 weken
    27-09-2013
    Tari Geslachtsbepaling (19:15 uur)
    7-10-2013
    Waiting4Amber 20 weken echo (19 wken)
    Girly 1e afspraak vk
    9-10-13
    Tari 20 weken echo (19 weken 14:45 uur)
    10-10-2013
    Moro geslachtsbepaling 17+4
    18-10-2013
    Yvonnevto 20 weken echo
    22-10-2013
    Senta 20 weken echo
    01-11-2013
    Kriskras86 20 weken echo

12. senta

senta Niet meer actief

Ik voel kriebels in mijn buik. Zou het zou het. Ahhh wordt gek.

Heerlijk gemasseerd bij de fysio. En oefeningen maandag terug.

Waar voelen jullie je baarmoeder nu trouwens.

13. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    @karagoz, wat fijn dat je gezin weer compleet is!
    @waiting4amber, super zeg hartstikke leuk!!!!

hoop maandag bij de gyn. ook ons kleintje weer te zien, ben zo benieuwd!!!!heb al 2 dagen nu beetje trekken in mijn buik, beetje soort van ongesteldheidkramp. denk dat het m'n groeiende baarmoeder is en het is er ook niet heel de tijd zeg maar. pff zal weer blij zijn als het maandag is!!

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Karagoz, wat super dat de aankopen van je man zo goed gekozen zijn! En nog fijner dat hij weer thuis is. Hoe vindt hij de keuken geworden?

Waiting4Amber, wat leuk dat je gevoel klopte!
    Ik lees dat het een erg gave echo is geweest. Super leuk!

Kindje met een afwijking, het klinkt zo mooi dat als je liefde kan geven je deze graag geeft ook al heeft het kindje berperkingen. Ik vind dit heel mooi en geloof jullie ook.
    Hier verschillende de meningen hier erg over. Dat maakt het soms moeilijk om erover te praten. Ik heb een broer met een verstandelijke beperking en zie hoeveel zorg en liefde dit van mijn ouders vraagt en van ons, zeker wanneer zij er niet meer zijn. De rest van de kinderen in het gezin hebben ook deze zorg voor de rest van hun leven.
    Bij ons zoontje kregen we met 3 maanden te horen dat hij heel ernstig ziek kon zijn. Na maanden van onderzoek bleek dit enorm mee te vallen gelukkig. Het kan altijd zijn dat je kindje door wat dan ook een beperking kan oplopen. En hoe kijken we dan tegen het leven? Is het leven dan ineens waardevoller dan wanneer het kindje nog in je buik zit?
    Zo'n moeilijk punt dit... Wilde toch graag mijn mening hierover met jullie delen.

15. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    @wortel, waar zit die respect knop! heel moeilijk punt, nog moeilijker als je net zoals jullie toen dat nieuws krijgt. Ieder doet in dat geval wat hij/zij goed denkt te vinden, respect. xx

16. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    ha dames!!

ben de naam alweer vergeten, maar wat leuk een jongetje!! dat ze dat al kunnen zien he!!

afwijking: ik laat het nooit weghalen. ik zou het heel erg vinden als ons kindje wat zou mankeren, maar ik geloof in ieder leven. ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een leven weg te laten halen.

senta; jaloers!!! ik wil ook zo graag wat voelen, als ik me concentreer op mijn buik, of ik wat voel, voel ik alleen mijn superhoge hartslag. meet mn bloeddruk regelmatig en hij is vaak in de 90. te hoog.

en wij hebben toch wat leuks gehad; zagen zondag een kinderwagen (mutsy evo) op marktplaats. maandag gebeld en gelijk s avonds erheen. als nieuw!! en erg compleet. helemaal zwart, precies zoals we willen.
    onderstel
    wagenbak
    inzet
    regenhoezen bak en inzet en maxi cosi
    maxi cosi met verkleiner en voetenzak
    stukken voor op de wagen dat de mc erop kan.

nieuwwaarde in totaal 650. wij betaalden 200. en geen kras te zien en echt als nieuw!! ben helemaal in de wolken.
    maxi cosi verkoop ik door, aan 2 heb ik er niks,, ben zo blij:D:D

gister geshopt, eindelijk over de drempel en flink ingeslagen.. jeeeh! alles van noppie, die hebben een leuk systeem, 15 procent van de waarde wat je koop krijg je een tegoedbon, die kun je de volgende maand inleveren. super toch. (hoogstens 25 euro) had mazzel kocht in 2 winkels, anders had ik 15 euro misgelopen.:D

2 broeken, 2 leggings, tuniekje, jurkje, sportbroek , vest.
    morgen ga ik een winterjas kopen.

en weg is mijn geld haha!! erg he.

17. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hoi meiden jeetje wat wordt er hier veel geklets op dit moment.

Probeer het allemaal te beantwoorden.

Kindje met afwijking: Vind ik een hele lastige en ik weet dan ook niet wat ik zou doen in die situatie. Hoop dat ik hem dan ook nooit mee zal hoeven maken.

Senta: Wat leuk dat je de kleine al kunt voelen. Massage dat lijkt mij ook heel erg lekker. Vooral nu. (mijn rug doet de hele dag al zeer)

Muntje: Mooie koop hoor zowel voor de wagen als voor de kleding. Dat had ik dus ook met de commode op marktplaats. Precies wat ik zocht.

Wortel: Inderdaad respect voor jou stukje tekst.

karagoz: Wat fijn dat je gezin weer compleet is en dat de gordijnen je goed bevallen.

moro: Wat fijn dat die misselijkheid helemaal weg is op vakantie. En dat je WIFI hebt.

waiting4amber: Gefelciteerd met de goede echo en wat leuk een jongetje.

Volgens mij heb ik nu wel op alles gereageerd. Zo niet sorry.

Hier erg veel last van mijn rug en weer erg moe. Wat ik allemaal heb bij geslapen is weer helemaal weg. Damian heeft vannacht liggen spoken. Werd om half 10, kwart over 11 en om half 1 huilend en helemaal over zijn toeren wakker. Wat het was geen idee kunnen nare dromen zijn, kiezen werkelijk geen idee. Weet alleen wel dat ik hem om kwart voor 1 maar even mee naar beneden genomen heb en via baby tv rustige muziek heb opgezet om hem te kalmeren. Was het enige wat hielp. Meneer had rond half 2 de grootste lol en ik lag voor pampers op de bank. Om kwart voor 2 maar weer naar bed gebracht en gelukkig daarna doorgeslapen. Totdat om kwart voor 6 mijn wekker weer ging.
    Verder heb ik nu lekker weekend. Morgen en vrijdag even flink door het huis heen poetsen. Want zondag vieren mijn man en ik onze verjaardag en vertellen we aan iedereen dat ik zwanger ben. Vindt het eigenlijk best spannend. Zaterdag even een grote pan groetensoep koken en klaar ben ik voor het eten zondag.

Nu ff ontspannen en daarna lekker naar bed. Misschien nog even in bad. Helpt misschien tegen de rugpijn.

Sorry is toch nog een flinke lap tekst geworden.

Super leuk om te zien dat sommige al bijna 16 weken zijn. Wat gaat de tijd dan toch weer snel he. Ik heb morgen eindelijk de 12 weken grens bereikt. Helemaal blij.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marcia :) (bedankt;))

Muntje, wat ontzettend leuk dat jullie zo'n mooie aankoop konden doen met de wagen!
    Leuk dat je al zo enthousiast bent met het kopen van positiekleding. Passen jouw eigen kleren al niet meer?
    Ik heb vandaag ook even bij Prenatal gekeken, maar alles past me nog, dus ik laat het nog even hangen.

Girly, ik zou bijna zeggen; 'We drinken samen een wijntje op onze 12 weken!'
    Ik lees dat je het commode dat je zocht hebt gevonden! Heb ik vast een keer overheen gelezen, maar wat super leuk!
    Heel veel plezier met het vertellen aan familie en vrienden. Ik denk dat jij de laatste bent die het grote nieuws gaat vertellen!

19. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    wortel, ik pas nog wel wat maar merk echt dat t strak zit. had van de week een gewone broek aan, bij t ontbijt ging de knoop al open, in de auto onderweg naar t werk de rits, en de knoop maar met een stiekje bij elkaar gehouden zodat ie niet op mn enkels lag maar de hele dag dus broek helemaal open gehad, (droeg een lange tuniek erop:)) , maar toen had ik zoiets; ik moet echt shoppen haha..

girly, spannend he. vond ik ook. maar als je het verteld heb ben je trots joh!!

wil graag de 28e naar de baby beurs in spijkernisse. maar zag net dat t anderhalf uur rijden is. vind ik echt te ver. weet niet eens of t wat is. gaat er iemand van jullie?

20. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Dank je wel en volgens mij kun je daar best wel eens gelijk in hebben wortel. Dat ik de laatste of in ieder geval 1 van de laatste ben die het aan de familie vertelt. Natuurlijk weten mijn ouders en schoonouders het al wel maar verder in de familie weet nog helemaal niemand het.
    Op mijn werk weet wel iedereen het en mijn beste vriendin ook.

Zullen we er dan een jilz 0.0% op drinken;)

Nou zat ik opeens te denken: eind volgende week ga ik een week naar Spanje met een deel van de familie en nou vroeg ik me opeens af zijn er dingen waar ik nog sterker op moet letten bijvoorbeeld qua eten dan in Nederland? Ik bedoel ik speur hier al alle etiketjes af maar daar aan het buffet kan dat natuurlijk niet. Hoe hebben jullie dat gedaan of heeft een van jullie misschien advies. Vind het best griezelig worden. Vliegen (ben ik al niet dol op) terwijl ik zwanger ben en dan ook nog tijdens zwangerschap in een vreemd land.

Deel Deze Pagina