Geen idee, ik span mn billen niet aan denk ik?? Misschien lukt t je juist niet omdat je erop let. En als je dénkt de baby te voelen dan is t dat ook vaak! Hier voelde ik t eerst niet elke dag. Nu wel, de ene dag veel vaker dan de andere. Vandaag ist rustig in mn buik maar afgelopen weekend was t een drukke boel
Baby voelen: ik heb hem of haar nu 1 keer gevoeld maar let er op dit momnt ook nog niet echt op. Maar idd als je denkt dat je de baby voelt is het idd vaak ook zo.
Hier wisselt het met de baby vkelen, soms elke dag en druk en soms heel even en toen rustig. Nueen aantal dagen heel wat minder. Maar hij vind het ook fijn om in de placenta te trappen zagen we op de echo. Dan voel je dat ook niet zo. Hier bij de vorige wel een bekkenband gehad, maar alleen als ik ging lopen. Anders ging dat echt niet. Veel aan gehad. Zelfs op het laatst een rolstoel nodig gehad als ik weg wilde. Ik hoop nu dat het mee gaat vallen. Alleen aan de voorkant voelt het niet altijd fijn. Girly, ik hoop dat je vannacht wat geslapen heb.
@tari jouw vorige zwangerschap is ook al even geleden ik heb toen in het revalidatiecentrum inderdaad gehoord dat tot 2008 er gelijk een bekkenband gemaakt aangemeten wordt, inmiddels allemaal weer achterhaald, ze maken nu liever een korset voor je op maat waar je min of meer in hangt, en iedereen doet het natuurlijk op zijn manier, dat blijft toch wel. Hier werd ik toen na de bevalling helemaal in de tape gezet moet zeggen dat dat wel lekker was, dat zie ik nu ook bij een 3 tal dames van zwangerschapszwemmen schijnt nu weer beter te zijn en 1 heeft er zo een korset. Vooralsnog heb ik nog geen last, na de bevalling van R. ins heb ik echt de kinderwagen als rollator gebruikt ik kon echt niet normaal lopen zonder steun ging het echt helemaal mis was heel frustrerend kon ook niet heel dagen alleen voor hem zorgen. Heb toen heel veel hulp van mijn moeder en opa en oma gehad dus ik ben allang blij dat ik nu nog geen last heb ( mijn handen zijn inmiddels blauw van het kloppen) Merk zelf dat deze baby veel hoger zit heel anders ligt ben nu hele snel kortademig. @ muntje hoe is het nu? Ik heb net nog even mijn boek erbij gepakt, maar wat een hele goede oefening is om je bewust te worden van je billen en buik buik aanspannen en billen ontspannen. is op je rug gaan liggen en je benen iets optrekken dan ga je je navel intrekken en je billen moeten blijven liggen die mag je niet mee optillen zo voel je het makkelijker en kan je de basis beter opbouwen. wat ook heel belangrijk is is dat je je ademhaling niet hoog vast gaat zetten, probeer deze in je buik te houden als je deze hoog gaat zetten ga je je schouders wat optrekken en je rug en billen onbewust aanspannen. Het vergt wat oefening maar helpt wel. Succes Ik ben nu 2 dagen bezig met het dieet krijg voor mij gevoel veel te weinig binnen en ben nu ook aan het opslaan wat ik binnen krijg maar ik moet gewoon wat extra lekkers nemen tussendoor anders kom ik amper aan de 1200 kilocalorieën nu neem ik wat extra zit ik 1500, nog maar iets erbij, ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en inmiddels sinds de laatste controle weer 2 kilo kwijt, dat gaat zo wat hard, maar ja wil mij nu zeker niet bol snoepen, ik heb de hoop dat ik het nog met een dieet afkan heb niet van die enorme opvliegers als dat ik bij R. ins had. Morgen kan ik gaan meten en weet ik het beter zelf dan is het ook makkelijker je dieet te volgen als je weet hoe hoog je waarden zijn en wat ze doen bij het soort eten. Nu maar lekker hutspot met draadjes vlees aan het maken. Heerlijk
Vanmorgen derde afspraak bij VK gehad. Alles zag er goed uit. Baarmoeder voelde ze goed, ik vd week ook voor het eerst toen ik wakker werd, bobbel Hartje duurde lang voordat ze die kon vinden, is normaal maar lekker nerveus wordt je er van! Ik heb erge bandenpijn bij mijn stuitje. Al weken eigenlijk maar nu weer flink. VK heeft het me nog maar eens uitgelegd. Lekker warm houden en het moet vanzelf weer wegebben. Daarnaast ook hormonale hoofdpijn. Bloeddruk was goed, geen stress, drink/ eet voldoende dus was nu de waarschijnlijke oorzaak. Af en toe paracetamol wordt geadviseerd, maar om de een of andere reden slik ik liever nog steeds niets . Ach, nu dit alles is! Buikje groeit de laatste dagen opeens lekker dus ik kan genieten en lekker showen Oh, en degenen met bekken problemen, lijkt me ontzettend vervelend! Hopelijk helpen de oefeningen bij jullie!
Is dat dieet vanwege je suiker? Weet niet zo goed meer wie dat had , sorry. Maar weinig calorieën idd! Bewust zo of nog bezig met te kijken wat je wel/ niet kan eten?
Opzicht voel ik me wel goed, maar bv als ik boodschappen sta te doen dan sta ik te zweten en te draaien. Bij inspanning gaat het dus mis, iemand enig idee wat dat kan zijn, misschien even naar de huisarts toe om bloed te prikken ?
Ik heb begrepen dat het komt doordat je meer bloed aanmaakt en je hart sneller moet pompen. Bij inspanning kun je dit dus merken, maar ik zou zeggen bij twijfel altijd even overleggen met VK. Ik word ook regelmatig duizelig, heeft daar ook mee te maken. Bijv. te snel opstaan etc.
Ja is vanwege de suiker Ik heb het idd. K heb besloten eveb te wachten tot morgen. Dan kan k het makkelijker in de gaten houden denk ik.
Tari: dank je ik heb vannacht heerlijk geslapen. Lag er al vroeg in en zo vast geslapen dat ik het gevoel had nog maar 3 uur geslapen te hebben toen mijn wekker ging.
Dat duizelig worden heb ik zo af en tie ook, maar vooral als ik te snel opsta. Als je twijfelt de vk bellen!
eventjes een vraagje hoor dames! moet al een poosje steeds veel plassen, maar daarbij is vanaf vanmorgen ook mijn urine nog eens knal geel ( bijna neon) zijn er dames die dit ook hebben?en moet ik me zorgen maken? stinkt niet ofzo, althans niet dat ik kan ruiken....
Mijn urine is geler dan normaal, maar als ik veel drink is t niet zo geel. Ik denk dat je meer afvalstoffen afvoert ofzo!? Geen idee eigenlijk!
hm oké, afgelopen dagen niet zoveel gedronken inderdaad... maar proberen meer te drinken misschien dat het verandert! thanks voor je berichtje!!
Senta, het gaat nu wel opzich. Heb duidelijk meer last als ik had, maar ik hoop dat het afzakt, vandaag de hele dag gewerkt, morgen vrij dus dan even ontspannen. Bedankt voor je oefening, ga ik doen!! Mag ik nog 1 vraag stellen..verwaarloosde bekkeninstabiliteit, wat is dat precies? Mensen die er lak aan hebben en maar door knallen..?
En senta, je moet nu niet steeds afvallen toch?? Ik hoop het ook voor je om geen spuiten te hoeven zetten, maar ern dieet voldoende is..!
Ik denk inderdaad ook te kort drinken, marcia. Manlief zijn verjaardag vandaag, maar ipv alleen maar cadeaus voor hem, had hij ook wat gekocht voor mij en de baby. Zo lief. Vanmorgen gesprek op mijn werk gehad, zo lief. Ze vinden dat ik te snel aan het werk ga en dat ik beter om mezelf en de baby moet denken. Ze schrokken van hoe weinig ik gegroeid was. Afgesproken dat ik vrijdag 2 uurtjes kom en dan goed moet kijken hoe ik me in de middag voel. Ik mag niet het kleine beetje energie wat ik heb, alleenmaar aan het werk besteden maar voor thuis bewaren zodat ik wat kan opbouwen voor de bevalling. Echt dit was bij mijn vorige baan echt zo anders!!! Echt zo getroffen hier. Manlief heeft nu een nekkraag om gekregen. Komt elke keer meer bij, lijkt wel.
Tari: wat fijn dat ze zo zijn meegaand zijn met jou en je zwangerschap. Super. Kunnen veel werkgevers een voorbeeld aan nemen.
Oh tari, wat fijn dat ze zo meelevend zijn! Kun je 't gewoon op je eigen tempo weer oppakken! Gelukkig bestaan er nog zulke mensen! @hier vanmiddag een vriendin op visite gehad die net zwanger is, dus nog super spannend! Lekker gekletst en de kids hebben heerlijk gespeeld! Nu lekker bankhangen... Fijne avond!
nou ik moest net naar de wc 2 bloedpropjes en geel slijm kwam er uit ja en wat nu denk je dan ik heb voor de zekerheid de verloskundige gebeld en die is nu onderweg hierheen ze was toch onderweg me man gelijk maak je geen zorgen nee dat doe je automatische pff ik hoop dat het niks is.