Senta: herken het wel hoor wat je zegt. En ook ik veroordeel daar niemand mee. Geniet nog maar van je laatste dagje van de eerste helft van d zwangerschap haha.
Nou dat doe ik zeker 20 klinkt veel leuker, maar bij onze zoon ging de 2e helft zo snel ben bang dat die nu ook weer omvliegt!
Joepie!!!! Manlief heeft uk ook heel licht gevoeld nu. Nog een beetje flink drukken maar hij heeft hem gevoeld. Helemaal happy
@All Ik lees zo nu en dan nog steeds een beetje mee, maar heb niet altijd te puf om te reageren. Of dan voel ik me ook zo'n inbreker op de gesprekken omdat ik wat langer afwezig ben.. Heel leuk om alle ontwikkelingen van iedereen mee te lezen! @Karagoz wat een mooie babykamer! @girly wat gaaf dat je man de kleine ook al heeft gevoeld! Nooit aan gedacht om dat nu al te proberen, omdat ik de schopjes zelf ook nog maar zo licht voel. Hier heb ik ook babynieuws. We hebben namelijk afgelopen vrijdag de 20 weken echo gehad en jawel, ook wij krijgen een jongetje! De echoscopiste vroeg ons nog of we het aan het begin of aan het eind wilden weten. Toen we aangaven dat het ons niets uitmaakte wilde ze het op het eind bekend maken. Halverwege zagen wij het armpje van de beeb naast zijn lichaam hangen.. en ik dacht 1 seconde dat er iets mis was. Totdat we de beeb aan z'n kont zagen krabben en wisten we het direct.. IT'S a BOY! We lagen in een deuk. De verdeling van jongen / meisje in deze groep gaat niet meer bijtrekken ben ik bang.
Yvonne: gefeliciteerd met jullie zoontje. Nee is niet echt goed voor gemiddelde nee maar ach. Moeten er in april maar veel meiden komen. Wat fijn dat de 20 weken echo goed is. (Althans daar ga ik vanuit als ik het zo lees). En gewoon lekker inhaken in een gesprek hoor. Gezellig juist. Maar als je je er echt niet prettig bij voelt gewoon niet doen. Wij zullen het echt niet zien als inbreken hoor Jeetje mineetje de kleine uk is vandaag echt hyper. Voel hem vandaag echt mega veel. Aan de zijkant en onderin mijn buik. Heerlijk. Maar zat net ff goed in mijn zij en dat voelde ik wel even hoor!
@Yvonne geweldig nog een jongen volgens mij gaat het niet meer rechttrekken mijn vriendin zit in het april topic en daar ook al de nodige knullen, dus wordt nog wat later!
Nou dan krijgen ze wel genoeg vriendjes om mee te voetballen want ja we hebben wel een elftal nodig haha
@Girly ja het kindje zag er verder ook gezond uit. Heeft z'n gezicht alleen niet laten zien. Die zat diep in mijn bekken verborgen, met zijn gezicht in de placenta gedrukt. Hebben wel nog zijn kinnetje en lipje kunnen zien, althans, de echoscopiste. Dus geen hazenlip, maar voor de rest alleen een achterhoofd en zijn oortjes kunnen zien. Lekker dat je de beeb zo goed voelt. Ik moet me echt wel concentreren, maar kreeg een uur geleden echt wel een hele duidelijke "duw". Kindje heeft veel vruchtwater om zich heen lieten ze zien vrijdag, dus hij kan zich enigszins nog vrij bewegen. En dat deed hij ook. Bijna een uur gezeten, omdat ze de hartkamertjes en de aorta wilde checken. Maar hij draaide zich continue om. @Senta ik zag inderdaad ook dat in april ook al wat jongetjes zijn gemeld ja! @Chaneef ik hoop een beetje op een groot hockeyteam!
Yvonne: Wat een boef zeg dat hij zijn gezichtje liet zien. Leuk dat je in 1 keer dan zo`n duw kan krijgen hè. Nog even en we kunnen wel een show en marchingband beginnen die optreden bij de verschillende clubs hahaha.
Senta, ik herken me in je gedachten om bovenop je kind te zitten. Hier geen babyfoon, maar helaas wel een zoontje van 2 die halverwege iedere nacht zijn bedje voor die van papa en mama verruilt. Yvonne, wat fijn dat er niets afwijkends is gevonden bij de 20 weken echo! En weer een jongen! Leuk!!! All, vandaag lekker in Bobbejaanland rongestruind. Nu lekker op de bank en van de week vakantie. Heerlijk!
@senta, lekker die naam houden zeg! schoonmoeders pff af en toe! @wortel, fijn dat je weer mee kletst hopelijk was dat de eerste en de laatste keer van die heftige buikpijn zeg! kan me goed voorstellen dat je dan even van alles denkt! @babyfoon, wij hebben er ook eentje besteld maar ook zonder camera! @yvonne, leuk nog een jongen! mooi dat alles goed was
Hoi iedereen! Ik heb een ontzettend druk weekend achter de rug. En dat is wel aan mn buik te merken. Een beetje 'trekkerig'. Nu dus wat meer rusten. Ik voel de baby iig wel lekker veel! Sorry als ik niet op iedereen reageer. Maar mooie kinderkamers en @wortel wat vervelend die pijn! Ik had ook bandenpijn in mijn rug, maar als ik het zo lees was het bij jou wel ernstig. Gelukkig goed nagekeken en met rust verholpen. @opvoeden: ik vermoed dat ik ook best van de oude stempel ga zijn, maar goed dat moeten we ervaren als het zover is Vandaag babyshower gehad van een vriendin. Komt er een vrouw binnen en zegt ze tegen mij 'zo jij hebt wel een grote buik met 18 weken zeg, bij mij zag je met 30 weken nog niets' :S. Kan aan mijn hormonen liggen maar ik vind zulke opmerkingen toch vreemd..Word er onzeker van! En dat terwijl het bij iedereen zo anders is en ik tot ruim 2 weken geleden nog totaal geen buik had...
@wortel troost je hier ook een mannetje die de tent afbreekt in de nachten helaas wil die ook steeds bij ons in bed maar we brengen hem 10 keer per nacht terug grrr. Hij slaapt ook zo onrustig pas als 1 van ons uit bed is mag die er bij ons in meestal binnen 30 seconden Hij mag morgen niet uit bed komen voor het licht is hebben wij zojuist afgesproken ik ben benieuwd. @marcia hoe is het met jou? Jij bent ook al weer een eindje op weg! bijna 20 weken echo. Hier heerlijk op de bank hangen rust, kleine terrorist ligt op bed, man wat wordt die bijdehand.
Hier ook een hekel aan dat mensen tegenwoordig te makkelijk toegeven aan hun kind. Want zo zie ik het.. Het is vaak makkelijker om toe te geven dan even wat moeite te doen. Of mensen hebben er geen tijd voor?Hier vanaf een maand of 2/3 na het badje niet meer naar beneden, zodat ze snapt dat t bedtijd is. Of we hebben geluk of het heeft gewerkt.. Nooit moeite met slapen! Ze kwam wel een tijdje uit bed snachts maar dan bracht ik haar gewoon terug. Ze heeft er nooit om gehuild. En de eerste 5maanden hadden we een huilbaby overdag. Heb haar vaak zat laten huilen. Koste Me veel moeite en tranen maar Is ze niks slechter van geworden hoor! Hier gebruiken we de babyfoon dus alleen zodat we de baby horen. En nu zodat ik hoor wanneer ze smiddags wakker word..
@kriskras gekke opmerking inderdaad. Ik merk wel dat ik ga zitten vergelijken met mensen in mijn omgeving die even ver zijn. Maar ik zie ook dat het ontzettend verschilt, qua omvang. Wees er gewoon trots op hoor!
@ Senta: vind je het vervelen dat je met 38 weken word ingeleid? Duimen dat je die tabletten alsnog mag gaan gebruiken! Fijn dat de internist verder tevreden was! Nog geen last van heel veel familie bemoeienis... (gelukkig ). Maar als jij een naam leuk vind zou ik me niks aantrekken van je schoonmoeder! Balen van je moeder en oom... hoop dat je moeder dinsdag een goed gesprek heeft... Leuk kamertje trouwens! Ik moet ook gaan witten... zit nog moed te verzamelen... maar moet echt wat gaan doen... Ik had overigens ook het idee dat m'n haar harder groeit ?!? @ Girly: heb gelukkig niet meer zo 'n last van m'n hormonen... of misschien is het de stilte voor de storm... ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn vriend bij het shoppen weinig betrek... ik ga kijken wat ik leuk vind en vraag dan of hij dat goed vind, waar hij meestal wel mee akkoord gaat... @ Karagoz: wat een lief jasje!!! Snoepig! Vind al die dingen met oortjes zo leuk! Kan me voorstellen dat je baalt van al die extra onkosten... helemaal nu ook weer met dat rare verhaal van die mannen met het gat in de muur... Ook wij zijn redelijk door ons spaargeld heen... nieuwe auto moeten kopen, ambulancekosten, alle spulletjes voor de baby... blijft lastig... Leuk dat kamertje op marktplaats, ga je hem halen? Of heb je dat al gedaan? @ Blike: mannen! hahaha! en die rothormonen ook! Wel fijn dat hij er toch is met kerst... @ Wortel: wat eng van die buikpijn zeg! Wel blij dat het over is! En fijn dat je er weer bij bent! @ Moro: rustig aan doen meid... Volgens mij zijn we er inderdaad allemaal heel slecht in... @ Chaneef; droomde je hele rare dingen over je ex dan? Ik droom soms ook echt dingen die ik liever niet had gedroomd! @ Muntje: fijn dat werk volgende week wat rustiger is... weer even bijtanken! @ Yvonne: Wat leuk een jongetje! en wat fijn dat alles goed is! Is toch altijd weer een opluchting toch? Ik herken het wat je schrijft dat je je soms een inbreekster voelt als je een tijdje niet mee heb geschreven... maar soms kan ik het ook niet bijbenen na paar drukke dagen of na drukke week... geeft toch niets... ? Gebeurd ons bijna allemaal wel eens denk ik @ Kriskras; mensen denken soms echt niet na over wat ze zeggen he! Tjongejonge... maar niet onzeker van worden! Lekker laten kletsen... ik weet dat ik eigenlijk te hard groei omdat ik te veel eet, en dan krijg je opmerkingen als "oh je buikje is nog zo klein" hahahah, terwijl dat ECHT NIET zo is... dus iedereen heeft daar gewoon een ander plaatje bij denk ik... maar erg tactisch is het niet... Hier klust mijn vriend soms ook bij om alles te kunnen blijven betalen... Ik ben altijd weer blij als mijn salaris binnen is... tot 1 dag later als bijna alles weer foetsie is... hahaha. Wij hebben een babyfoon gekocht van philips... Hoop dat het wat is. Moet wel anders horen we het boven niet.... Gisteren voelde mijn vriend onze Japie ook... zo leuk! Hij lag helemaal te glunderen; "dat was hem he!", "dat was hem"! Echt zo leuk! Vind het zo gezellig dat gevoel. Gisteravond schrok ik van de film die we keken, en volgens mij schrok hij ook! Kreeg gelijk weer een flinke duw! hahaha. Droomde ook vannacht dat ik zijn hoofdje en voetjes heel duidelijk kon voelen... was wel grappig. Heb vandaag kamertje leeg gehaald en losse spulletjes opgeruimd zodat we met het kamertje kunnen gaan beginnen... En zaterdag een box gekocht... zou hem het liefst gelijk in elkaar zetten... maar dat wil m'n vriend niet... mompelde iets van "onzin"... "sta in de weg"... Snap het wel, maar vind het zo leuk om te zien!!! Nu werk voorbereiden en morgen weer aan de slag... (pfff... ga ondanks het feit dat ik weer een beetje energie terug krijg steeds meer tegen werken op kijken.... hebben anderen dat ook?
Gezellig hier! Opvoeding hier ook ouderwets, ze mogen niet achter de pc tablet of smartphone,, niet alle programma's kijken en zo. Slapen hier 4 jaar slaap problemen gehad met 2 kids, alles toe gepast, maar niets werkte. We gingen op een gegeven mo ent maar heen wat drinken/flesje en dan konden wij binnen 5 min weer verder slapen, want ze kwamen omstebeurt. Hier geen huilbaby maar een huilmeisje........maar ach ze worden vanzelf groot. En nee ze krijgen hier echt niet altijd hun zin, maar ik luister wel naar ze. Het is ook niet zo dat mijn wil wet is, want ook ik zit er wel eens naast. Maar ik vind wel een kind moet kind kunnen zijn, het zijn geen volwassenen wat je tegenwoordig zo vaak ziet. Ze mogen vies worden, ontdekken en een eigen mening hebben maar ik ben de ouder. Slapen of naar bed gaan is nog lastig hier. De omschakeling blinft lastig voor de 2 met slaapproblemen. En het ene kind is het andere niet dus mijn aanpak kan per kind wel eens verschillen. Het zijn 3 individuen.
Yvonne wat leuk ook een jongen en je breekt niet in hoor. Gewoon gezellig mee doen. Verder even kwijt.......
Zo weer even een klein stukje geborduurd en nu lekker naar bedje toe. Heb vette last van mijn keel opeens. Hoop maar dat het snel over gaat. Nog even ter ontspanning de kleine uk luisteren. Mag van mezelf 2 keer in de week luisteren tot ik uk goed en regelmatig voel. Dan is het klaar. En ik weet dat over de angelsound de meningen verdeeld zijn maar ik kijk er zo naar uit en is mijn ontspanning en geniet moment. Ik en kleine uk.