Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marcia en Senta, gefeliciteerd me jullie goede echo's!!!!

Girly, dat is nog eens onhandig als je ziek bent!

Yvonne, nog een nachtje! Weten ze al wat er met je nieren is?
    Je blijft positief; 'nog geen herfstvakantie' hihi!

Paracetamol, ook niet mijn ding, maar als zwangere mag je er dus 4 x per dag 2 (zei de gynaecoloog).

Tari, eet smakelijk! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat van het bed. Super knap dat ze dit kunnen maken!

All, tijdens mijn speurtocht naar een zwangerschapscursus daalde mijn humeur drastisch. Over het algemeen was het of niet wat ik zocht, of het gaat niet door omdat er te weinig aanmeldingen zijn!
    Degene die mij wat lijkt is €250,- (goedkoopste was €180,-).
    Mijn man vindt dat ik het gewoon moet doen.
    Maar.... nu kwam ik ook individuele begeleiding tegen voor wanneer je vorige bevalling anders liep dan gepland en je hier nog zoveel last van hebt dat je niet van je zwangerschap kan genieten.
    Dit wordt helemaal niet vergoed, maar het sprak me wel erg aan. Weet nu gewoon niet wat het beste is:)

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @marcia... gefeliciteerd!!!

3. YvonnevtO

YvonnevtO Actief lid

2 mrt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    Yay Marcia! Een jochie!! Gefeliciteerd!

@wortel mijn pufcursus is vanaf de 27e week, 6 lessen, 1 terugkomdag 75 euro via kraamzorg "het groene kruis". Bedoel jij een andere cursus?

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Yvonne, het zijn cursussen van zo'n 14 bijeenkomsten waarin je heel bewust bezig bent met je lichaam, maar waarin je ook info krijgt over bevallen. Ook na de bevallig heb je vaak nog wat terugkom momenten.

5. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wortel: vervelend zeg die twijfel. Ik heb de vorige keer de cursus samen bevallen gedaan met manlief. Echt geweldig. Maar wat raar dat die cursussen iig niet voor een deel worden vergoed. Is een doula niets voor jou. Is jou vorige bevalling zo anders gegaan en tegengevallen? Ik denk volg je gevoel. Misschien iets meer kwijt en met een prettig en veilig gevoel je bevalling tegemoet gaan en ingaan dan andersom.

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Marcia:
    Gefeliciteerd een jongen! wat leuk!

Ben wel benieuwd naar de statistieken nu trouwens!

Wortel:
    Ik herken dat gevoel wel wat. Mijn vorige bevalling kijk ik ook niet met een leuk gevoel op terug! Zie nou al enorm op tegen de volgende keer!

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Girly, samen bevallen is echt niets voor mijn man:p

Ik ben de vorige keer ingeleid; dacht onregelmaig weeën te voelen, gaf CTG ook aan, maar verpleegster zei dat het harde buiken waren.
    Ze stuude mijn man om 19.30 uur naar huis, zodat hij een goede nacht zou hebben.
    Om 22.00 uur zat ik kotsend alleen op mijn bed in een kamertje achter in de gang. Ik plaste ook nog eens in mijn bed (dacht ik) en voelde me doodziek. Toen de verpleegster kwam had ze het meteen door. Gebroken vliezen en waarschjnlijk was ik hard op weg snel te gaan bevallen.
    Dit klopte; op de verloskamer had ik 9 cm ontsluiting (heb ze dus alle 9 in mijn eentje moeten doorstaan) en moest mijn man nog gebeld worden. Met 10 minuten mocht ik gaan persen en heb ik naar mijn man gegild door de telefoon. Gelukkig heeft hij zo'n beetje alle verkeersregels overtreden om nog net op tijd bij de geboorte van ons zoontje te kunnen zijn.

De weken erna waren een ramp achteraf gezie; onwijs pijnlijke hechtingen, kindje dat om de 3 uur voor voeding kwam, man die geen vrij kon krijgen en een lichaam dat compleet op was.
    Na 3 maanden bleek ons zoontje te veel hersenvocht te hebben. De medische molen waar we toen in kwamen was vreselijk. Te horen krijgen dat je kindje misschien wel ongeneeslijk ziek is, maakt je echt kapot.
    Nu hebben we dit hele medische traject deze maand gelukkig kunnen afsluiten.

Hmmm, dit is zo'n beetje mijn verhaal in een notendop.;)

8. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wortel: jeetje heftig zeg. Nee das idd geen leuke (hoever bevallen leuk en fijn is natuurlijk) bevalling en natraject geweest zeg. Maar wel fijn dat het traject nu eindelijk afgesloten kan worden met je oudste zoontje. Maar nog steeds ongeneeslijk of niet? En yoga is dat dan eventueel iets of zoek je echt een (speciale) cursus.

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Met een drain kun je bijkomende klachten wegnemen. Ik heb dit ook. Ze weten dat het erfelijk is, maar nog niet hoe of wat.
    Yoga heb ik de vorige keer gedaan. Kostte ook een vermogen en vond ik erg zweverig. Was een lieve vrouw, maar ze benauwde me vooral (heb ook nog niemand gehoord die daar een twee keer heen gaat:)).

Ik wil vooral fit worden en blijven en andere zwangeren ontmoeten. Daarnaast vind ik bevallingsinfo ook wel prettig (vorige keer ook gemist door ziekhuisopname).

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wortel:
    Heftig zeg!! Gelukkig heb je het medische traject bij je zoontje nu kunnen afsluiten!

11. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @wortel, heftig!!! Kun je niet een soort van intake ofzo bij die 2 verschillende cursussen krijgen! Of een soort van informatie gesprek, zodat je kunt kijken waar jij je fijn bij voelt? Na zo'n ervaring kan ik het me best voorstellen dat je goed voorbereid wil zijn en je wensen ook duidelijk wil kunnen maken.

@marcia, niet goed voor t gemiddelde maar wat leuk!! Gefeliciteerd!

Voor de rest weet ik t niet meer zo goed...

Wij zijn vanavond terug gegaan om bij de auto te kijken en een proefrit gemaakt. Onze auto kunnen we inruilen, dus we gaan m maandag ophalen :D
    Donderdag komt de stukadoor voor een offerte. Ben benieuwd... Zal zo blij zijn als er een begin gemaakt word aan de zolder! Maar we hebben nog even.. Ik wil eind december klaar zijn met de zolder.

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @Wortel wat heftig...

13. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wortel: fijn dat met een drain bijkomende klachten kunnen wegnemen. Hoop dat voor je dat er anel uitkomt en wat moro zegt is misschien ook een idee maar is idd kies iets wat voor jou prettig en goed voelt.

Marcia: volgens mij heb ik je nog niet gefeliciteerd. Leuk een jongen. En nee niet goed voor gemiddelde maar volgens mij was die al niet meer te redden hahaha.

Moro: gelukkig heb je nog even maar met de feestdagen en überhaupt de dagen gaat de tijd snel hoor. Vergis je niet. Hier komt op 29 oktober de stukadoor de eerste kamer doen en dan hopen we 2 weken later de boel geverfd te hebben zodat we meubels van damian kunnen verhuizen en hij in zijn nieuwe kamer kan gaan slapen. Daarna beginnen aan de babykamer. Plafond eruit nieuwe erin, moet ook gestuukt worden en verder het standaard kleurtje op de muur en inrichten. Die hopen we dan half of uiterlijk eind januari klaar te hebben.

14. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Moro fijn trouwens dat het gelukt is met de auto.

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Moro, wat super van de auto! Leuk!!!

Cursus, ik ga er een nachtje over slapen. Heb het idee vandaag de baby te kunnen voelen. Ik wil me niet onderdompelen in wat is geweest. Dit kleintje verdient ook een warm welkom. Logisch dat een tweede anders is. Over 2 weken hebben wij de 20 weken echo en sinds een paar uur kan ik daar met een postief gevoel naar uit kijken. Voelt heel erg goed!:)

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wortel:
    Heel goed meid!! :)

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    #3257 Karagoz, 22 okt 2013
    Laatst bewerkt: 22 okt 2013
    ben zo blij dat alle slaapkamers klaar zijn... als ik lees jullie verhalen over verbouwing etc. dan komen alle dagen van onze verbouwing weer naar boven...

ik hoef alleen de meubelen voor de baby straks op te halen en alle baby spullen te kopen. Baby wasjes doen en strijken en de kamer op orde te maken...

scheelt als je verhuisd ben en je hele huis hebt gedaan van top tot teen...

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    De riolering zit weer verstopt hoor. Blijkbaar had de man van vrijdag toch gelijk. Dus hij komt morgen kijken wat hij kan doen. Ik bel ook nog even rond over hoe of wat.

Mijn man heeft de dop er afgehaald Hij had op het gat een deksel gezet zodat als er weer een verstopping zit hij die open kan draaien. Alles loopt nu onder het huis door. Geen fijn gevoel maar anders kan ik geen water gebruiken of naar het toilet gaan. Gelukkig heeft niemand diarree in huis hahahaha

19. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @girly, een hele verbouwing bij jullie! Hier alleen de zolder gelukkig. Stucen is het enige wat mijn man niet zelf kan. Als dat gedaan is komt er op 1 muur behang ennee rest krijgt een kleurtje. De vloer leggen we ook zelf, is in een dag gedaan. En daarna is het de spullen van onze meid naar zolder en dan kan de babykamer geschilderd worden, meubels erin en klaar!
    Valt hier dus reuze mee!

@karagoz, hahahaha hopelijk krijgt niemand ook diarree.. :p
    @wortel, gelukkig! Hopelijk heb je er tegen die tijd écht zin in!

20. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Wow jongens... gesprekken zijn bijna niet bij te benen... 3 kwartier over gedaan om bij te lezen! vrouwen... ;)

@ girly: balen dat je je niet lekker voelde, gaat het nu al wat beter? ik heb op een gegeven moment toen ik ziek was toch paracetamol gepakt, moet geen kwaad kunnen volgens de verloskundige... zonder stroom en gas is shit! Gelukkig is het nog niet zo koud als in een "normale" oktober maand...
    Hoop dat het snel opgelost is!
    Klinkt alsof jullie toch een hoop moeten doen in het babykamertje!

@ Moro: wat had de kat nu uiteindelijk? Nog goed gekomen? Wat leuk die nieuwe auto! Spannend maandag! Wij hebben nu ook sinds afgelopen vrijdag een nieuwe auto... was hem vanmorgen kwijt in de straat... kon hem echt niet vinden terwijl hij er natuurlijk gewoon stond... hahaha... dacht dat hij gejat was... buurman heeft toch staan lachen achter het raam... :D

@ Tari: mooie nieuwe vloer! Ben zo benieuwd hoe de bedstee wordt! Vind het altijd zo leuk als mensen zo creatief zijn... ik ben dat helaas niet... 2 linkerhanden... Wel grappig trouwens, mijn broer is ook automonteur en heeft ook een bloedhekel aan Franse auto's!

@ Marcia: Wat leuk een jongen! en wat dijn dat alles goed is verder! Weet hoe het voelt in de ww... heb er zelf ook 3 maanden in gezeten... lekker als je je niet tof voelt (heb echt wel even in een dipje gezeten nadat ik 'm'n baan kwijt was) maar zo vervelend en frustrerend als je gewoon wilt werken en er is niks te krijgen... en je blijft maar voor piet snot solliciteren...

@ Senta: Wat leuk dat jij het gemiddelde weer veranderd! Een meisje! Gefeliciteerd... wel jammer dat je nog een keer terug moet 1 november... maar wel leuk om haar weer even te zien!
    Wat verdrietig dat je vader blijkbaar niet heel oud is geworden... moeilijk ook dat soort dromen... ken ze helaas... die van mij is ook niet oud geworden... sterkte daarmee... zijn geen leuke dingen...
    Wat een verdrietig verhaal ook van dat meisje met die tweeling... Hartverscheurend...

@ Kriskras: heb zelf geen ervaring met kraamhotel... vriendin van mij wel, die was er erg over te spreken!

@ Chaneef: morgen de 20 weken echo... succes! Veel plezier!

@ Wortel; wat fijn dat je er nu iets meer naar uit kunt kijken... Dipjes zijn niet tof... als je er meer last van krijgt kun je ook altijd iemand zoeken om erover te praten he... collega van mij werd depressief tijdens zwangerschap door alle hormoonveranderingen en dingen... en kreeg begeleiding waarna ze er daarna stuk meer van kon genieten... Kan me ook wel voorstellen met je eerste zoontje en bevalling dat het nu allemaal anders aanvoelt... Heel heftig...
    Ik wilde cursus bewust bevallen van de Rivas doen, kost geloof ik 145 euro, wordt ook niet vergoed door DSW (vergoeden geen enkele cursus :x). Ik vond die individuele begeleiding die je beschreef wel goed klinken... juist denk ik als je vorige bevalling/kraamtijd zo heftig was... volg je gevoel...
    Ik voel Japie soms doordat er opeens een harde bal in m'n buik zit... dan rechts, dan in het midden, dan links... eng steeds vaker duwtjes tegen m'n buik die ik ook aan de buitenkant kan voelen en zien bewegen...

@ Yvonne; das schrikken zeg! Weten ze nu al wat het nierprobleem is en wat ze eraan kunnen doen? Beterschap... en wat de andere meiden al zeiden; laat je maar lekker verwennen en vertroetelen (doen we vaak zelf veels te weinig ;))

@ MamavanT: gezellig dat je meekletst! Leuk ook weer iemand met zoveel ervaring erbij ;) en weer een meisje die onze statistieken opkrikt!

@ BLike: spannend van je schoonzus zeg! Heb je nog nagels of zijn ze al verdwenen ;) :D? Ook wel lekker dat je dan gelijk een ervaringsdeskundige zo dichtbij hebt... en kunt oefenen met je neefje of nichtje... (vond ik tenminste erg leuk toen mijn schoonzusje beviel)

@ Karagoz; balen van die riolering... hoop idd niet dat iemand aan de diarree gaat! hahaha

Merkt zelf dat als ik veel loop (en eigenlijk vind ik dat nog niet eens veel) dat ik echt last van m'n buik krijg. Dan voel ik echt elke stap die ik zet... is dat normaal?
    Had gisteren weer een hormoon-attack... hahahaha... ff geen last van gehad en zo is het er weer. Konijn zou naar buiten verhuizen naar een buitenhok... HEB STAAN BRULLEN!!! :$ hahahaha... voelde me echt the worst-konijnen-moeder-ever! :( vond het zo sneu... in het donker in de koud in d'r uppie... tranen met tuiten en kon ze niet meer stoppen. Kon er gelukkig vanmorgen wel weer om lachen... Konijn zat kiplekker in het stro om zich heen te snuffelen... nergens last van...

Heb naast m'n pc een kalender gehangen zodat ik kan aftellen tot m'n verlof... zit zo tegen werk aan te hikken... slaat nergens op... zit allemaal tussen m'n oren... maar valt me gewoon steeds zwaarder... Merkt dat ik minder geduld heb... en me overal makkelijker van afmaak... :( en dat wil ik eigenlijk niet...

Vriend slaapt slecht, heel onrustig, wordt veel wakker... droomt veel rare of nare dingen over onze baby, over mij, over ons... Vind het zo sneu voor hem... Maakt zich volgens mij gewoon "papa-zorgen" of hij het wel goed gaat doen, of het wel goed gaat met mij, met de kleine.... enz enz enz... weet niet goed hoe ik hem kan helpen omdat hij mijn hulp afhoudt... wil er volgens mij niet echt over praten... :(

Maar goed... ik ga weer slapen... en niet te veel kletsen he ;), hahaha... anders is het niet bij te lezen.... nee hoor grapje! Vind het echt leuk om te lezen hoe iedereen alles ervaart en met elkaar meeleeft... dat doet een mens goed om te zien!

Deel Deze Pagina