Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hey meiden wat schiet bij de meeste het klussen alweer op zeg. Ja hier gaat het hard idd. De deuren worden op dit moment geverfd aan de ene kant en van de week gaat de andere kant. Helaas kan ik pas weer in het weekend verven daarna tenzij ik het s avonds kan doen. Helaas ben ik er net achter gekomen dat de verf die we hebben op terpetine basis is. dus weet niet goed wat ik moet doen. Ik weet dat het niet goed is maar als ik handschoenen draag en desnoods een mondkapje of het raam open dan moet het toch geen probleem zijn. Ik wil namelijk zo graag verven. Gelukkig de verf voor de kozijnen op waterbasis dus die komen in ieder geval goed.

Ja mammavant: Ben ook erg benieuwd en vind het erg spannend. Gelukkig hebben we de afspraak al om half 9 dus hoeven we niet een hele dag in spanning te zitten.

2. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @girly, ik zou me niet zo druk maken om die verf.. Goed ventileren en evt mondkapje moet goed zijn denk ik.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik over dat soort dingen me niet druk kan maken. Je staat niet elke dag te schilderen toch?!

3. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    moro: Nee das waar en de meeste verf die ik nu in huis heb is op waterbasis maar de gemengde verf dan weer net niet. Moet ook wel zeggen dat kort nadat ik het bericht verstuurd had ik al zoiets had van jammer dan. Ik verf niet iedere dag en zet gewoon het raam goed open. Hormoontjes den ik. Maakte me ook al druk om het feit dat ik gister een klein potje rabarbercompote heb leeg gegeten . Jeetje wat was dat lekker en nu lees ik dat er iets inzit wat slecht voor de baby kan zijn dus ik in de stress. Nu heb ik zoiets van ja jammer dan ik weet het nu dus houd ik er rekening mee.

4. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    @senta, natuurlijk heb je geen zin en tijd om hier te reageren! Hier duimen we allemaal voor jullie!heel erg veel sterkte meid!
    @tari, brr verschrikkelijk zulke nare berichten, sterkte daar

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Senta, wat fijn dat we even mogen weten hoe het nu met je gaat! Jullie blijven positief, maar realistisch en dat is denk ik heel goed.
    Mijn man heeft 3 maanden geleden zijn galblaas laten verwijderen, zag er flink tegenop en viel reuze mee. Ik hoop dat het je mag sterken.
    Knuffel!

Bike en Kriskras, super dat jullie kindjes het goed doen en er geen afwijkingen zijn gevonden!

Tari, wat een vreselijk nieuws... sterkte!

Girly, raam open en er is niets aan de hand. Als je nu huisschilder was.... maar die paar latjes/deurtje... ik vind soms dat er wel heel overdreven gedaan kan worden over deze dingen.
    Ik zou gewoon niet boven die pot gaan hangen en diep inhaleren.:D

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @senta, gelukkig ga je er goed mee om... ik zou dat niet kunnen... ik hoop wel natuurlijk dat het allemaal goed komt en dat jullie over 5 maanden een gezonde meid kunnen vast houden

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Vandaag de eerste kleding kast in elkaar gezet... pff wat een werk en ik was al moe en had last van mijn rug voor ik naar mijn werk ging... ik loop nu ook scheef en na elke 15 minuten ga ik ook echt even zitten anders hou ik het neit vol...

morgen de andere kast in elkaar zetten met mijn man... alleen zo geen zin in... De kamer van de jongste is nu wel lekker opgeruimd. Speelgoed uitgezochd waar hij mee speelt de rest allemaal naar zolder. Kind heeft me een speelgoed zeg...

ik moet een theorie en praktijk toets gaan halen voor mijn werk. Dit moet om de 2 jaar... december heb ik mijn toetsen en ik moet alle protocollen gaan leren... pff zo geen zin in. Ik had gehootp dat ze mij zouden overslaan voordat mijn verlof in gaat maar helaas...

8. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Jeetje mineetje wat is het stil hier zeg.

Hier zo lief: manlief had voor zichzelf wat lekkers meegenomen en voor mij omdat im een dipje had een doosje Ferrero rocher. Zo lief!!!! Nadeel zijn een uur verder en halve bak is leeg.

Damian wil vandaag alweer niet slapen. Gister ook al niet meer. Ben benieuwd hoe hij dat vanavond gaat trekken.

Hoe is het bij jullie

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier rustig. Zat net mijn zwangerschapsdagboek in te vullen (liep een maand achter:)).
    Vanmorgen doopdienst van vrienden gehad. Nu maar even rustig aan vandaag, want ik ben de afgelopen 3 dagen enorm in de weer geweest en morgen weer werken, dus even rustig aan nu.

Girly, valt me mee dat jouw zoontje nu pas niet wil slapen. De onze is net 2,5 en maakt er ook al regelmatig een potje van.

Namen, we lijken wat meer op één lijn te komen. Nou ja, op zich zaten we dat al, maar hadden we niet dat we dezelfde namen leuk vonden. Zit nu dus wat meer schot in.

10. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wortel: ons zoontje is nu 2 jaar en 3 maanden oud. Maar had gehoopt dat omdat hij gisteren niet wilde hij vandaag wel wilde zodat ik ook even kon slapen. Ben erg moe namelijk maar na een uur sliep hij nog niet. Dus er maar uitgehaald net.

Namen: de tweede naam wisten binnen 2 minuten. Maar de eerste naam pffff wat een rampenplan is dat zeg. Maar ja we hebben nog even.

Denk je idd een beetje om jezelf.

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh ik dacht dat jouw zoontje al ruim 3 was. Hoe ik daar nu bij kom?

De tweede naam... daar denken we maar helemaal nog niet aan.:p

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nou ja, helemaal niet....

Het zusje van mijn man is 2 jaar geleden met 24 weken zwangerschap haar dochtertje verloren. Bij een meisje wil ik misschien als tweede of derde naam deze naam gebruiken, maar dat was maar een idee van laatst, weet niet of ik het ook echt wil. En daarnaast vind ik ook dat we dit met haar moeten overleggen.
    Kan me goed indenken dat ze dit zelf ook ooit wil.

13. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wortel: Das naar zeg van je schoonzusje zeg. Ja ik zou dat idd ook eerst met hun overleggen. Maar vindt het wel een mooi gebaar. Maar jullie weten dus nog niet wat het wordt? Wilde jullie het nou wel of niet weten. Ik weet het af en toe ook niet meer hoor.

Hier hebben we de namen van mijn zwagers gebruikt voor de tweede naam maar als het een meisje zou zijn was het een combi geworden van mijn moeder en schoonmoeder.

14. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een meid van 3 die gelukkig nog erg goed slaapt 's middags!! Volgens de vk doen meisjes dat langer dan jongens zei ze :)

Namen, wij hadden al meteen een naam. Dezelfde jongensnaam als bij de vorige zwangerschap. We vinden m allebei nog steeds leuk en alle andere namen zijn t net niet, dus we veranderen niet meer.
    Alleen een 2e en 3e naam is moeilijk! Ik wil liever wat modernere namen, maar mijn man wil m naar zijn opa vernoemen en dat is lastig om er iets moderns van te maken.

Ik vind t wel mooi dat je jullie kindje evt wil vernoemen. Ik zou t idd wel overleggen of misschien kun je er iets anders van maken. Wij hebben onze dochter naar mijn schoonmoeder en naar mijn moeder en vader vernoemd. Die laatste 2 zitten in 1 naam verwerkt. De naam die mijn zus aan haar dochter wilde geven, alleen zij heeft 4 jongens haha dus heb ik de naam gebruikt. Zonder toestemming, maar se vond t heel leuk!

15. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Oh balen dat hij niet wilde slapen girly
    Mijn oudste mannetje heeft daar ook al half jaar moeite mee. Afgelopen weken kies ik dan ook voor mijn rust en blijf naast zijn bed zitten met hand voor zijn oogjes tot hij dlaapt en dan kan ik bijna alrijd ook even rusten daarna omdat de jongste meestal nog 2,5 uur slaapt.
    Maar deze week gaat ie nog minder makkelijk slapen of zoals vanmiddag niet... Gelukkig houd hij t aardig vol maar kan me goed voorstellen dat je lekker even wil gaan liggen en dan is t erg vervelend (herken t!!)

Namen. Oehhh we hebben al haar namen al <3
    Eerste naam heb ik in het eerste trimester al zelf uitgezocht en manlief vind t gelukkig prima haha. Eerst wist ie t niet zkr maar ondertussen is hij er al aardig aan gewend en hoort het gewoon al bij haar :D

Was wel grappig want hij zei toen in t eerste trimester jij mag meiden aam zelf kiezen wordt toch jongenn hahaha heb ik hem goed aan gehouden ;) :p
    Maar vind het wel erg belangrijk dat hij t ermee eens is hoor pff

De andere namen wisten we al vanaf de eerstr zwangershap hihi 1 van de namen hebben we bij 14 weken (toen wisten we t geslacht) afgestemd en zo heeft ze al haar namen al sinds 14 weken ongeveer :p

Geboortekaartje is ook al af en drukproef is onderweg.
    Naja eigenlijk was hij er al maar is foutje gemaakt en alleen de buitenkant gedrukt haha dus komt ie komende week :)

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh dacht dat meiden met alles sneller waren, dus ook met slaapjes achterwege laten.

Het zou denk ik wel een verbastering van de naam worden. Maar laten we eerst maar zeker worden van de roepnaam.

Girly, wij zijn één van de weinigen hier die het geslacht pas bij de geboorte willen weten.
    We gaan trouwens een leuke week in; én twintig weken zwanger én de twintig weken echo!

17. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ben blij te horen dat we hier niet de enige zijn die stoeien met die middagslaap.

Leuk om te lezen dat de meeste al een idee hebben van in ieder geval 1 van de zoveel namen.

Wortel: Ja volgens mij zijn jullie idd een van de weinige. Wel spannend hoor.
    Ja is idd een leuke week. 20 weken zwanger donderdag en dan ook gelijk de 20 weken echo. Wanneer mag jij voor de echo? En ik mag dan die maandag erna naar de vk voor controle. Ben zo benieuwd.

Ik ga trouwens de kleine uk steeds vaker voelen nu ongeveer 3 of 4 keer per dag zeker wel. Is zo bijzonder nog steeds.

mammavant: Jeetje lullie zijn er op tijd bij zeg met de kaartjes. Wij hebben nu net een gedichtje gekozen voor op het kaartje. Heb wel een idee wat ik op de voorkant wil hebben maar ik moet ff kijken of ik dat kan vinden. Desnoods als afbeelding op google en dan maak ik zelf wel het geboortekaartje daarvan.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Dinsdag 9 uur hebben wij de 20 weken echo.

Kaartjes... net besloten dat we ons hier pas rond de kerst mee gaan bezighouden.

19. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wortel: Spannend. Gelukkig wel om 9 uur. Dan hoef je niet de hele dag te wachten en in spanning te zitten.

Volgens mij ben ik dan echt een van de laatste (zo niet de laatste) die de 20 weken echo heeft.

20. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend de 20 weken echo!!

Wij gaan binnenkort eens kijken voor geboortekaartjes. Heb al wel iets bedacht wat ik als tekst wil van onze dochter. Pasgeleden zei ze heel leuk dat de baby bij haar in de buggy moest zitten. Toen zei ik dat gaat toch niet? De baby zit nog in Mama haar buik. Toen zei ze dan doe je toch gewoon het deurtje open?? En ze maakte ook echt de beweging van een deurtje openmaken bij mn buik haha dus ik wil een zinnetje erop over dat jet deurtje eindelijk open is!
    Een gedichtje weet ik nog niet.. Eerst maar een kaartje en namen uitkiezen ;)

Deel Deze Pagina