Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    volgens mij heeft iedereen een rustdag hier, wij ook eventjes gehad vandaag heerlijk zo,n pyamadagje!!
    wat betreft de naam zijn wij er echt nog niet uit, een meidennaam hadden we al een poosje maar die jongensnaam wil er nog maar niet komen. mijn schoonouders hebben mijn man en zijn broertje een naam gegeven die begon met de eerste letter van de naam van mijn schoonvader en ik vind het wel erg leuk om dat door te zetten maar ja, nu nog een naam vinden die past!

2. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Idd mooi verwoord een pyjamadag. Daar was het weer ook wel voor zeg. Hier nog de laatste steekjes van het borduurwerk wat ik voor mijn kleine uk aan het maken ben en dan lekker naar mijn bedje toe. Ben moe maar het stukje moet af! :D

Mannetje lag om 7 uur helemaal stuk op bed. Heb hem ook niet meer gehoord terwijl hij meestal toch wel een minuut of tien aan het kletsen is.

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Girly volgens mij ben jij idd de laatste van dit topic die haar 20 weken echo heeft.

Ik vind het ondanks het verschrikkelijke bericht dat mijn schoonzusje destijds kreeg en de reden dat deze echo medisch is niet spannend. Het voelt goed en een week of 2 geleden zag alles er ook nog goed uit.

4. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wortel: fijn dat je er zoveel vertrouwen en vol gemoed naar toe gaat. Wel fijn idd dat je 2 weken geleden nog een echo gehad hebt en dat het goed voelt. Kijk je er nu wel een beetje naar uit of niet.

Oeps hier is mijn doosje Ferrero rocher doosje op. Foutje maar zo lekker. Komende weken maar geen chocolade eten maar.

5. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    nou meiden hier ook soort van rust dag en dat heb ik gevoeld hoor haha die kleine man was lekker druk bezig en dan bedoel ik echt haast de helle dag zelfs doet het soms zeer met zijn schoppen. en dan denk je even rustig op de bank te zitten nou rustig kan ik dan weg laten ik voel me wel verwent hoor met zo veel activiteit maar soms wordt het al te veel haha heel de dag last van maagzuur hier door of dat eten naar boven komt zo wil je wat voelen en zo is het net te veel kennen jullie dat ook al en dan hebben we nog een paar maanden te gaan.

ook zit ik nu heel erg te twijfelen over toch bv of fv met mijn dochter had ik geen fijne ervaring met bv dus vandaar ik weet het allemaal niet meer ik weet dat het beter is maar weet ook dat het waarschijnlijk voor mijn rust fv beter is

6. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Chaneef: moet zeggen dat ik het gevoel niet ken van de ene dag te weinig en de andere dag te veel aangezien ik dw kleine nog niet zo heel veel voel bewegen. Ik zit nog in de ik geniet van ieder schopje fase. Maar bij mijn zoon had ik het wel hoor. Hield daar zelf een gekneusde rib aan over op een gegeven moment.

Bv of fv: ja ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel hierin. Ik ga weer voor de bv. Maar bij mij ging dat vanaf dag 1 mega goed. Helaas miste ik een regeldag waardoor ik niet meer genoeg voedingsstoffen in de bv had waardoor hij op een gegeven moment iedere 2 uur kwam. (Kwamen we na 1 week achter omdat hij een keer gewoon fv kreeg en opeens 4 uur achter elkaar sliep). Maar haalde gewoon een 200 tot 250 cc bv uit mijn borsten dus ja baalde toen wel even al was ik helemaal stuk.

Hier is eerder de discussie thuis of zh aan de gang. Ik wil thuis maar manlief wil ziekenhuis omdat ik daar geëindigd ben want hij was te groot. En een dwarskijker.

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Girly, ik kijk er inmiddels wel meer naar uit ja. Merk dat het erg scheelt dat ik de baby nu echt zelf goed kan voelen en dat de kamer van ons zoontje nu echt bijna klaar is.
    Als de echo dinsdag goed is, ga ik de oude wieg bekleding bij mijn moeder ophalen (heel fout met oranje, geel en groen), zodat ik het kamertje hier een beetje op kan afstemmen (of niet, kindje ligt er vast niet langer dan 2 maanden in).

Krijg jij geen extra groeiecho's om dit een tweede keer voor te zijn?
    Ik wil eigenlijk ook wel graag thuis, maar mijn man pertinent niet. Hij vindt vooral al het bloed in huis niets:p
    Maar ik maak er geen punt van. Geloof nooit dat ik tot het eind uit het ziekenhuis blijf.

Chaneef, ik zou zeggen; probeer het en anders is het niet voor jou weggelegd. Ik vind het persoonlijk onzin dat je kostte wat kost met bv moet doorzetten. Je moet doen wat goed is voor jou; anders ben je een gestreste mama en dat voelt je kindje ook.
    BV is super, maar met flesvoeding worden kindjes ook heel groot hoor!

8. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    gouda
    dank je wortel ja daar worstel ik nu meer met de nadelen en de voordelen en dat hebben ze allebei fijn he hormonen

en hier is het zo ie zo ziekenhuis manlief wilt ook niet thuis ik heb zoiets van ik zie het op het moment zelf wel wie weet haal je het niet dat komt ook vaak voor

9. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @wortel, fijn dat je een goed gevoel hebt over de echo. Komt vast helemAal goed!!
    @chaneef, volg je gevoel.. En je kunt altijd nog beslissen of je bv probeerd of niet.
    @girly, gelukkig zegt mijn man dat ik het moet bepalen, omdat ik moet bevallen en niet hij. Tot nu toe wil ik naar t kraamhotel, maar denk steeds vaker aan thuis bevallen. Gelukkig kan ik die beslissing altijd nog maken.

Hier ook een hele drukke baby. De hele dag door voel il schopjes en gedraai. Bij mijn dochter was t zó anders. Die wad veel rustiger. Ben de laatste dagen wel opeens erg moe. Vannacht en vandaag de hele dag al last van maagzuur.. Zo vervelend!! Morgen maar iets halen als ik t niet vergeet.

10. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wortel: ik weet niet of ik die extra echo's krijg. Denk dat dat ligt aan hoe de echo donderdag gaat en over 5 weken moet ik weer voor mijn suiker getest worden. Tot nu toe is die goed ga ik vanuit aangezien de eerste keer nu 3 weken geleden is en ik daar niets meer over gehoord heb. En verder weet niet moet zeggen mijn buik is wel minder groot nog dan bij ons zoontje als ik zo terugkijk op de foto's. We gaan het wel zien.

Lekker zeg dat de babykamer al zo goed als klaar is en dat je straks wrs lekker aan de wieg kan beginnen zeg. Daar gaan we gewoon vanuit.

Hier hoop ik morgenavond als ik genoeg energie heb een klein stukje te verven van een stuk grijze muur. Dat brengt damian zijn kamer weer wat meer af en als dat zover is en hij is helemaal over dan gaan we eindelijk aan de babykamer beginnen. Want damian slaapt daar nog.
    En thuis of zh. Heb net besloten dat we het wel gaan zien als het zover is. Voor hetzelfde geld heb ik geen keuze straks en baal ik een deel van mijn zwangerschap omdat ik niet trhuis mag bevallen. Dus nee sta wel voor beide open hoor. Thuis zal super zijn maar gezondheid van die kleine en mezelf staan voorop.

11. senta

senta Niet meer actief

Hoi meiden, langzaam aan wordt ik wat rustiger, even samen weg met mijn man heeft mij goed gedaan. En ik zie het nu wat positiever in allemaal.

Het enige waar ik heel erg veel moeite mee heb is dat alles en iedereen in mijn familie nu lijkt te willen regelen wat ik moet doen en laten, en bovenal alles over willen nemen en beslissen zo zou het beter zijn als mijn kind een week ging logeren - denk het echt niet!
    Elke dag of mijn moeder of mijn oma in huis om te poetsen koken en zorgen - absoluut niet.
    Nog wel meer dingen daar kan ik heel erg slecht tegen en dat is niet wat ik wil. Dus dat maar gezegd en nu bemoeien ze zich er iets minder mee.

12. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat even weg je goed heeft gedaan Senta!
    En heel goed dat je hebt aangegeven wat jij wil! Ondanks dat ze het goed bedoelden, moet jij je er ook prettig bij voelen.

Hier een saaie dag.. Vrijdag had ik de auto weggebracht, maar ze hadden het verkeerde ding meegekregen dus moest vandaag terug. Dacht dat t zo gebeurd was, maar ze moesten ergens een nieuwe stekker aanmaken en mijn dochter had er geen zin meer in.. Dus nu de auto daar gelaten en zit ik zonder auto. Had boodschappen willen doen, maar helaas.. Mijn man vind t niet erg die zei al dat we dan maar naar de mac gaan vanavond en daarna samen boodschappen doen.
    Ik haat t als mn planning in de soep loopt! Heb wel lekker alles schoongemaakt in huis, dus als de kleine meid zometeen op bed ligt, hoef ik niks meer te doen.

13. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Senta: wat fijn om iets van je te horen en wat fijn om te lezen dat jullie er wat positiever in staan en idd geef je eigen grenzen goed aan hoor. Hoe goed en lief het ook bedoelt is ban iedereen om jullie heen.

Moro: balen dat de dag niet gaat zoals jij wilt maar wel lekker dat je huisje helemaal schoon is nu en de mac is ook geen straf of wel?

Hier een hormonen dag. Pffff kan zo weinig hebben van iedereen. Ach nog maar 3 en een half uur en dan zit er weer een dag op.

14. Leane

Leane Lid

1 aug 2013
    87
    0
    0
    Mijn 4 Rottweilers
    Heerde
    Fijn Senta dat je jezelf wat rustiger voelt, is voor jezelf en de baby ook beter.

En laat je inderdaad niks aanpraten wat jij niet wil, jou huis, jouw leven en kindje enz. Doen waar je jezelf goed bij voelt.

15. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    @senta, goed dat je jezelf er wat rustiger onder voelt, we duimen voor je!en inderdaad wat jij niet wil, niet laten gebeuren!het gaat nu om jullie gezinnetje en jullie weten wat daar het beste voor is!

hier verschrikkelijke nachtmerries gehad vannacht, pff nog steeds niet helemaal lekker van. maar ja gelukkig was er niets van aan bij het wakker worden!vandaag een rustig dagje, want ik heb gisteren teveel gedaan dus nu flink last van mijn heupen.. manlief werkt ook nog maar halve dagen dus die kan ik vanmiddag lekker klieren haha

16. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    gouda
    Vanmorgen naar verloskunde geweest was 4 kilo aangekomen dus nu iets van 8 kilo en omdat ons kind groot is mag ik over 3 weken een suiker test doen zo geen zin in heb net een traantje gelaten pff ik heb de grootste angst voor naalden hoe moet ik me 1 dag blijfen testen

17. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    @chaneef. Ik kan me voorstellen dat je niet op dit nieuws zit te wachten zeg :(. Hopelijk is het toch geen suiker voor je ,maar waarom zo lang wachten?

18. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Chaneef : jakkes zeg misschien suiker. Maar hebben ze jou al verteld wag je moest doen dan? Ik had hier dat drankje en dat is maar 2 keer prikken. Heb het ook niet op naalden maar dit was te doen.

Wortel: hoe ging ee 20 weken echo? Je had hem toch vanmorgen? Of in ieder geval vandaag?? Hoop dat het goed is/gaat en dat je lekker kan gaan genieten van de echo en straks de wieg bekleden.

19. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Fijn senta, blijf vertrouwen dat t goed komt.

Chaneef, is 8 kg zoveel teveel dan? Ik zit op 6, 5. Wil er deze week een beetje om denken,

Gister condoleren gehad van mn buurjongen. Heftig zeg. Wat een verdriet. Ben er ook helemaal van slag van.
    Vorige week voelde ik de baby echt bijna niet. Spanning enzo denk. Nu weer iets meer.

Verder weinig nieuws hier. Elke dag dankbaar voor mijn heupen die goed lijken te gaan!

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Senta:
    Fijn dat jullie even samen weg zijn geweest, en fijn dat het je goed heeft gedaan!
    Goed dat je bij je familie je gevoelens hebt aangegeven! Het is waarschijnlijk lief bedoeld, maar jij moet je er wel prettig bij voelen!

Moro:
    Irritant hé? Als de dingen anders gaan dan dat je ze gepland had... ik kan daar ook altijd slecht tegen ;)

Chaneef:
    Hé! bah wat vervelend, hoop voor je dat het meevalt meid! Maar als je bang voor naalden bent is bloedprikken niet leuk nee!

Wortel:

Ben ook benieuwd hoe je echo ging!

BV/FV:
    Ik ga weer voor BV, maaar als het weer niet wil lukken, net zoals bij mijn zoontje blijf ik dit keer niet te lang doormodderen en stap ik op tijd over op FV!

Naam:
    Hier zijn we er al over uit! Dit is gewoon DE naam :D

Deel Deze Pagina