Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Ik kreeg net toch nog een factuur van mijn oude kraamzorg of ik even 90 euro wil betalen voor het annuleren... dacht het dus niet...

heb net een mail gestuurd dat ik het niet betaal en ik gooi de brief in de prullenbak

2. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    zo dat zijn dure annulering kosten

3. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    @karagoz belachelijk dat je een rekening krijgt. Ik zou dit ook niet betalen, en zeker geen €90. Is wel erg fors.

18 kilo hoop ik uiteindelijk aan het einde maximaal aangekomen te zijn, liever wat minder. Blijf nu nog zitten op 3.5 kilo.

Ben met een uitzetlijst bezig van alles wat ik nog moet hebben. Mama's: jullie nog tips wat zeker niet kan ontbreken? Ik wil bijv. BV geven maar is het dan handig om wel flesvoeding in huis te hebben?

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik geef straks weer bv en ik koop niets wat ook maar met fv te maken heeft... als het in het begin niet lekker loopt dan wil je makkelijk doen en fv gaan geven maar dat moet je juist niet doen want dan kan het helemaal mis gaan met bv. Gewoon doorzetten en dan komt het goed. Als het echt helemaal niet lekker loopt dan kan je altijd nog fv kopen...

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    leidinggevende belde net... ze heeft me ziek gemeld bij het uwv omdat ik niet 100 % inzet baar ben en dat mijn werk dus iets er op moet verzinnen... nou super toch?!

6. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Kriskras oliebollen o daar heb ik ook ook al weken zin in. En chocolade. Collega heeft het mee nu kan r niet vanaf blijven.

Karagoz: ok fijn dat ze je ziekgemeld heeft. Maar houd dat in dat je 100 % thuis zit nu of alleen ziek gemeld voor de uren die je niet mee werkt.

7. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    @karagoz is een prima oplossing. Werkgever krijgt voor jou op deze manier ook gewoon betaald.

En chocolade.. ook zo'n zin in. Heb niets in huis, maar in de supermarkt kan ik er soms niet vanaf blijven, totdat ik de calorieën lees haha.

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wat ik begreep is dat ik gewoon ga werken maar dat er personeel extra moet komen en daar moet mijn werk voor zorgen... dat zei mijn leidinggevende... ik snap er ook niet zo veel van

9. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    @karagoz. Als het betekent dat jij gewoon jouw uren maakt, maar je wel (gedeeltelijk) ziekgemeld bent klopt dit niet vanuit jouw werkgever. Weet je voor hoeveel uren je ziek gemeld bent?
    Jouw werkgever krijgt voor alle zieke/ niet gewerkte uren salaris terug vanuit het UWV. Als ze dit gebruiken om extra personeel aan te nemen/ in te huren is dit niet juist.

10. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    ja vond het ook wel erg veel al maar ja goed, tis niet zo dat ik heel de dag loop te eten ofzo ( juist niet) maar ja zal wel weer goed komen hoor!ook stoppen met roken zal wel voor de nodige kilo's zorgen haha ;)

@karagoz,hopelijk verlicht dit je werk een beetje voor je!

11. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @aankomen, hier 3,5-4kg tot nu toe. Prima dus. Vorige x was alles er weer af na de bevalling, daar ga ik nu weer voor!
    @Senta, wow duidelijk zeg!!
    @karagoz, je word gewoon die uren dat je minder werkt ziekgemeld. Je hebt wel kans dat de arbo belt dat je daar langs moet komen. Had ik vorige zwangerschap, was toen elke dag 2uur 'ziek'. Merk jij zelf niets van.
    @eten, ik eet t liefst de hele dag worstenbroodjes.. Eet gerust een hele zak van 10 op een dag hahaha daarom koop ik ze gewoon niet ;) en drop heb ik héél veel zin in! Maar dat eet ik ook niet! Is niet goed voor de bloeddruk. Ik eet zo een hele zak leeg. Na de bevalling moet iemand een grote zak honing en katjesdrop meenemen!! En biefstuk heb ik ook zo'n zin in!
    @uitzetlijst, geen idee... Denk dat t belangrijkste op de meeste lijsten staat. Als je bv wil geven zou ik geen fv kopen. Als t nodig is kun je t 24/7 bij de apotheek halen. Ik weet niet goed welke voeding ik moet kopen. Standaard of hypoallergeen. Vraag ik nog wel na tegen die tijd... Ik ga over een maand ongeveer al mn vluchtkoffertje klaarmaken!!
    Lekker vroeg, maar vorige x stond ie met 37wk nog niet klaar en toen was t te laat. Wil nu mijn man niet weer met hele waslijsten opzadelen.

Ik heb helaas vanaf 5u niet meer kunnen slapen. De wekker gING om half7 weer. Nu klaar met werken, moet er straks om 5u weer heen voor die info bijeenkomst. Daarna doe ik lekker rustig aan.

12. senta

senta Niet meer actief

@marcia wow dat zijn er al best wel veel. Vanmorgen even gesraan zit nu op -9 kolo. We weten gelukkig waardoor. Wie weet kom il er nog we lichter uit.

@karagoz. Wel vreemd dat dit nodig is en er anders niets mogelijk is voor jouw leidinggevende brengt haar ook veel druk zeg. Gelukkig voor jou wel geregeld alleen wel in de gaten houden dat je niet voor 100% ziek gemeld bent en je moet nu 6 weken tevoren met verlof volgens mij deed jij dat al toch?

@ moro spannend zo hoop op goed nieuws voor je.

@wie was het over oliebollen nu enorme zin in. :p

@fv. Il wil bv geven schaf een kolf aan en moet tovh in het zh bevallen miscvhien dat ik 1/2 van die kantven klaar pakjes in huis haal mocht het nodig zijn heb ik iets.

@ vluchttas vanaf 36 weken zet ik hem klaar. Al ben ik erachter gekomen dat mijnman heel goed een huishouden draaiende kan houden. Zelfs wassen ging hoed.

13. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Bv: ook ik ga voor bv maar zorg wel voor zo n kleine pakje kant en klare nutrilon 1in huis. Kwqmen er bij damian namelijk s nachts achter dat ik met oongeveer een regeldag had over geslagen. Daardoor kwam hij continu om de 2 uur al gaf je hem 180 cc bv met 8 weken hij bleef om de 2 uur komen. Toen we uit pure frustratie een 150 cc nutrilon 1 gaven lukte het om om de 4 uur te geven. Dus ja zo doe ik het denk ik dit keer weer.

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Ze zegt dat ik 100 % ziek bent gemeld... tja ik weet het ook niet hoor... als ik me geld maar krijg... en extra personeel komt.

ik zet mijn vluchtkoffer volgende maand klaar. Qua gevoel voel ik me dan beter op mijn gemak. De oudste is met 34 weken geboren en dat zit nog steeds in mijn achterhoofd, beter te vroeg dan te laat

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Aangekomen:
    Volgens mij nu een kilo of vijf! Vond mijn zwangerschapskaart van mijn zoontje en loop aardig gelijk... dus met een beetje geluk loopt het zo wat door en kom ik nu ook rond de 12 kg aan!

Marcia:
    Wauw! 18 kg is wel veel al... sommige mensen hebben gewoon die pech, vriendin van mij ook, die kwam in totaal 30 kg aan!

Kraragoz:
    Belachelijk, 90 euro.... waar komt dat bedrag vandaan vraag ik me dan af?!
    Wel een beetje vreemd inderdaad van je leidinggevende, als je voor 100% ziekgemeld bent hoor je namelijk 100 % thuis te zitten! Hiermee strijkt ze geld op voor jou....

Moro:
    Lekker hoor, worstenbroodjes ;)

Kriskras:
    Ik had geen FV in huis, als je dat nodig hebt is het snel genoeg gehaald bij de supermarkt!

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Manlief is zijn koffer aan het pakken :(
    Vind ik niet leuk!!

17. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @karagoz, als ze je 100% ziekmelden zou ik toch even bellen... Want wat als er iets gebeurd op je werk? Stel dat je valt, ik noem maar wat... Beetje vreemd! Ze moet je gewoon voor de uren die je minder gaat werken ziekmelden. Niet meer en niet minder!

Nou moest ik helemaal terug naar mijn werk voor 15min!!' daarna was het klaar! Maar goed, het was zoals verwacht geen bonus. Verder niks ergs gelukkig. Viel dus reuze mee.
    Van t weekend alst goed is toch babyshoppen :) alleen moet mijn man nu wat harder werken hihi
    Morgenavond sinterklaas vieren bij mijn zus, heb er zin in!
    Heb trouwens wel harde buiken vandaag... Te druk geweest denk ik en een hoop gehaast. Kleine beweegt wel goed gelukkig. Ga zo maar lekker naar bed.

18. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blike, wanneer vertrekt hij? Alvast sterkte!

19. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Karagoz: als jij voor 100% ziekgemeld bent hoef je helemaal niet meer te werken. Want dat houd in dat je voor alle uren die je werkt ziek bent gemeld. Althans zo vat ik het op en zie ik het. Check dat goed na!!

Blike: das minder dat hij de koffer aan het pakken is.

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Moro:
    Pfff, konden ze jullie dat niet meteen vertellen?? wat een gedoe zeg, voor dat kwartiertje! Maar gelukkig valt het mee, balen dat je geen bonus krijgt maar gelukkig kan je je baan houden! :)

Hij gaat vrijdag weg, maar heeft morgen een hele drukke dag op het werk en 's avonds laat thuis. dan dus geen tijd meer om het te doen.

Deel Deze Pagina