Karagoz, zoek dit goed uit hoor! Straks zit je door complicaties na bijv. je bevalling ziek thuis en dan wordt je na een jaar 30% gekort op je loon. Ook in mijn ogen is 100% ziek; 100% thuis. En dat is volgens mij niet wat je wilt/kan. Je hebt een aangepaste taakomschrijving nodig. Even niet zo intensief. Blike, ah bah, niet leuk dat je man gaat... we duimen voor je dat de tijd omvliegt! All, ik krijg bijna zin om in het ziekenhuis te mogen bevallen! Deze maand wordt ons nieuwe ziekenhuis geopend; 24 moeder en kind kamers waarbij de vader kan blijven slapen! (Niet dat die van mij dat ooit zou doen, maar het klinkt fijn.)
Moro: balen van die bonus maar prettig dat je je baan nie te kunnen n het geding is.en ja shoppen leuk. Hier ook wat last van harde buiken maar gelukkig niet zo heftig. Vieren morgen ook sinterklaas bij mijn ouders. Schoonvader speelt sint en zwagers piet. Heb er aan de ene kant wel zin in mqar aan de andere kant weer niet. Kleine voel ik wel weer goed vandaag. Helemaal happy daarmee. Morgen weer een mijlpaal. 24 weken zwanger. Wat gaat het snel.
Pfff wat een nacht. Op zich wel goed geslapen hoor maar lichaam had zoiets van wil op mijn buik slapen dus werd iedere keer wakker want ja dat lukt niet meer. Dus iedere keer 5 minuten wakker en toen sliep jk weer. Hopelijk gebeurt dit niet al te vaak. Verder hele vervelende soort menstruatie kramp. Niet regelmatig ofzo maar toch. Kunnen ook darmen zijn want heb de afgelopen dagen veel lucht in mijn darmen gehad. We houden het in de gaten. Sorry moest er even uit. Straks naar mijn ouders en kijken naar sinterklaas.
@karagoz. Ik zou idd ook even uitkijken met werken terwijl je 100% ziek gemeld bent. Zowel jij als werkgever zijn verantwoordelijk. Oh en ziek door zwangerschap telt niet mee bij een ziekteperiode anders dan zwangerschap waardoor je evt. na een jaar gekort kunt worden op je salaris. Mits je niet dezelfde klachten hebt na je bevalling en daardoor weer ziek gemeld bent (dan telt de eerste ziektedag voor je verlof én tikt je verlof periode mee). Maar goed, daar ga je niet vanuit! Overigens mag je werkgever je wel ziekmelden, ook 100%, wanneer je je eigen werkzaamheden niet meer (volledig) kunt verrichten, maar andere/ vervangende taken doet. Het is mogelijk dus wat ingewikkelder.. Slapen: jullie ook zo'n last van dus. Zal de periode zijn ofzo? Ik slaap maar korte stukjes steeds :S En de harde buiken heb ik ook flink last van. Ook bij rust, zal ook wat groei zijn denk ik en ik merk het ook direct als ik naar de wc moet (blaas).
hey meiden... vandaag de dag van mijn leven gehad... ik knalde volop de auto voor mij die stil stond voor een file... ik remde wel maar niet voldoende om er niet tegen aan te knallen en toen knalde een auto achter mij tegen mij aan... Ik was erg geschrokken en stond te trillen op mijn benen... mijn man kon niet komen want ik snapte niet wat ik allemaal moest doen. Maar goed papieren ingevuld. De jongste opgehaald en toch maar even de vk gebeld en wilde dat ik toch even langs kwam. Alles was rustig maar geschrokken was ik zeker... Heb dit nog steeds eigenlijk. Door de schok kan er wat bloed van de baby in mijn bloed zijn gekomen en dat wilde ze in het ziekenhuis controleren. Dus de jongste naar mijn schoonouders gebracht (wilde niet met 2 kinderen in het ziekenhuis lopen) de oudste opgehaald, snel een pizza broodje gegeten, pinpas bij mijn mans werk opgehaald (betaald parkeren), en toen naar het ziekenhuis. Bloed geprikt en een echo gehad. Wat ik helemaal niet erg vond. Ik was zo brutaal om te vragen of ze het geslacht kon zien. En het is nu definitief een meisje! Heb het zelf ook gezien. Meisje was goed gegroeid. Alles was rustig, placenta zit goed dus niets aan de hand. Voor de bloeduitslag zou ze rond 5 uur bellen als het niet goed zou zijn maar ze hebben niet gebeld dus het zal wel goed zijn. Ik moest ook nog even bloedprikken voor mijn suiker en ijzer. De vk vond dat mijn baarmoeder erg groot was voor mijn zwangerschapsduur dus misschien dat ik suiker heb maar ik hoop het niet... En mijn ijzer ook nog geprikt omdat het al weer een tijd geleden is...
Karagoz: jeetje meis wat heftig. Gelukkig is alles op de flinke schrik na goed afgelopen. En wat goed zeg die bevestiging dat het definitief een meisje is altijd prettig. Hoop idd niet dat je suiker hebt. Wat een prut weer zeg. Heb medelijden met sinterklaas en zwarte piet dit jaar. Hij komt hier rond half 7. Ben benieuwd. Dacht dat ik het mijn moeder had gezegd maar blijkbaar niet. Die dus helemaal in de stress. Arme mam. Verder heerlijk aan het genieten van damian en de kleine in mijn buik. Want die is de hele dag al actief.
@karagoz. jeetje wat heftig! Gelukkig is alles goed met jou en jullie meisje. Vervelend alle rompslomp eromheen.. zit je natuurlijk echt niet op te wachten. Veel sterkte!
Ja hoor pakjesavond zit er weer op. Ben trots op onze grote man. Hij was totaal niet bang voor Sinterklaas en Zwarte Piet. Terwijl hij vorig jaar het liefst in me kroop. Zowel hij als de kleine uk zijn grandioos verwend. Vergeet alleen net te eten. Moet eigenlijk vanaf 22.00 uur nuchter zijn maar ga nu toch nog even gauw een bakje cornflakes eten en dan lekker naar mijn bed want ik ben heel erg moe. Morgen om 8 uur suiker doen en daarna kijken we wel weer verder. Ik zou zeggen: weltrusten en op naar de kerstdagen.
@karagoz, flink schrikken!! Gelukkig alles goed met jullie. Ik ben kapot! Hele dag gewerkt, toen bij mijn zus gegeten en daar pakjesavond gehad. Was leuk! Kleine meid wilde natuurlijk niet naar bed... Ik had ook beter vrij kunnen nemen morgen. Maar dat is nu te laat Heb de hele dag last van harde buiken en een rustige baby. Is ff te druk gewest allemaal denk ik. Morgen nog een taartje maken en dan doe ik dit weekend lekker rustig aan!
@karagoz schrikken zeg doe je rustig aan. Hier ook pakjesavond gehad met 2 pieten zo leuk. Alleen de drukte van de kids van tevoren kon ik echt niet hebben gelukkig was het over toen ze er waren.
Hier was pakjes avond ook zeer geslaagd de kleine meid was zo blij met haar cadeau tjes dat ze wou blijven spelen me moeder had er ook een furby in gedaan nou je wilt niet weten erg ze glunderd van blijdschap toen ze die kreeg ze ging zelfs de doos kroelen haha ben blij dat ik vandaag vrij ben
Goeiemorgen, Net mijn man uitgezwaaid! Toch wel even een paar traantjes gelaten.... Hij is wel eens vaker weg voor zijn werk, maar nooit zo lang achter elkaar... en nu ben ik ook nog zwanger, dus dat is wel even extra spannend! Mocht er iets gebeuren met mij of de kleine dan duurt het toch minimaal anderhalve dag voordat hij thuis kan zijn! Wortel: Hier in het ziekenhuis hebben we ook twee van die kamers, maar die zitten helaas bijna altijd vol Girly: Ik ben ook een echte buikslaper, wordt 'snachts ook wel eens wakker op mijn buik... auw! En hier ook erg last van rommelende darmen, vannacht ook behoorlijk last van gehad! Karagoz: Ach meid, wat zal jij geschrokken zijn! Fijn dat je direct even terecht kon voor bloedprikken en een echo! Kan je auto nog wel rijden?
Nou meiden de eerste prikken gehad en het drankje gedronken. Bah bah bah. Sorry voor de mensen die nog moeten. Kleine reageert gelijk door flink te gaan schoppen. Ik door lekker misselijk te zijn. Maar rustig blijven zitten en komt goed. Gelukkig zit ik vlakbij een wifispot en heb ik 3 uur lang gratis Internet. Moet hier 2 uur zitten is erg fijn. Fijn dat iedereen een leuke pakjesavond gehad heeft.
goedemorgen, heerlijk al die pakjes avond maar ook wat een drukte zeg... mijn auto rijd gewoon nog hoor... beschadiging is minimaal. Achter bumper zit een klein afdrukje, voor kant is de bumper beschadigd en de moterkap is iets omhoog... gister om half 10 naar bed gegaan want ik was erg moe van het heen en weer reizen, ik heb in de middag ook niet geslapen dus lekker vroeg naar bed. vandaag niet zo veel te doen, het huishouden en wil nog rijstpudding en pannenkoeken maken..
Nog een kwartier en dan zit het wachten erop. Maar o o o dat spul. Ik krijg het er koud van mijn benen tintelen zo nu en dan en heb er mega maagzuur van. Straks even gauw wat eten halen, melk, en bedenken wat we vanavond eten. En als ik dan thuis ben zeg ik op de bank of in bed en slapen.