Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik mag donderdag weer...:D ik kijk er altijd erg naar uit.. jij ook?

kleine meid beweegt en draait nog best veel, soms schopt ze heel hoog en de volgende heel laag tegen mijn blaas en schede... niet zo fijn gevoel want dan krijg ik harde buiken...;)

2. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    hier geen idee hoe hoog mijn baarmoeder ligt volgens mij wel hoog en met door slapen nou mijn dochter was tot 2 half altijd wakker in de nacht zo erg dat ik gewoon door sliep:p

pff ben hellemaal kapot net even de meubels versleept in mijn dochters kamer waarom haha had ik zin in ook al heeft ze over 1 a 2 maanden andere meubels in haar kamer en ook alle speelgoed uit gezocht alles wat beneden stond staat boven en the little people beneden maar wat een rotzooi (speelgoed) kan een kind hebben

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Karagoz kijk er hier ook altijd naar uit. Voor deze ronde al een paar vraagjes. Zal ze eens op schrijven, anders ben ik het woensdagavond al weer vergeten.
    Hier zit de buik hoogte ook aardig in de weg, op de bank zit het het lekkerste. Ietsjes naar achteren. Rechtop zitten word lastig net zoals bukken.

Hier zit de kleine man nu onder in te grutten, maar of ie nou gedraaid is. Vermoed van niet heb het idee dat ie zijn beentjes ingetrokken heeft. Meende zoiets te voelen gisteren. Dus ik ben woensdag benieuwd.

Gisteren zou ik naast mijn zeer boze zoon op de grond gaan zitten, auwts dat ging verkeerd bij het schaambeen. Zo niet fijn nu. En het ging zo goed de afgelopen 2 weken.

Chaneef haha ook lekker op dreef. Heerlijk alles zo sorteren.

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Blike, dat zou balen zijn als je man niet thuis is met kerst meis. Maar super dat de 1e week zo goed ging.

Vandaag er onrustig gevoel. Misschien toch al wat stress voor het laatste trimester. Moeten nog geboortekaartjes, babykamer, babyuitzet is nog niet compleet etc. Mijn gevoel zegt aldoor al dat deze misschien niet tot 40 weken blijft zitten, maar zal vast wel en langer zelfs. Alleen mijn gevoel zorgt niet voor
    rust daarin. En jan zitten we aardig vol met afspraken, oudste zoon jarig.........aaaaaahhhhhhh nee ik ben niet gestressed. Even weer zen worden.

5. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    gouda
    Ja het sorteren is wel handig nu terwijl ik weet dadelijk mag ik alles weer opnieuw doen haha en speelgoed wat ik vind is te gebruikt maar weer zonde om weg te gooien geen ik aan een goed doel voor mensen in Nederland die haast niks hebben zo wordt het ook nog eens gebruikt maar dat breng ik allemaal als ik alles echt op zun plek kan doen

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    nog steeds erg last van je bekken? Het verbaasd mij eigenlijk dat ik er zo weinig last van heb... IN het begin wel last van gehad maar dat is nu niet meer zo...

Bij de vorige 2 was het zo erg, ik kon de trap op en niet af als ik in de nacht naar de wc moest... of ik kon niet eens mijn bed uit van de pijn... Mijn man moest me altijd een duwtje geven om er uit te kunnen... En als ik nog niet lukt zat ik gewoon te huilen van de ellende... maar bij deze... :( ik moet het nu niet te hard gaan zeggen zal je net zien :D

7. senta

senta Niet meer actief

Hier ook de vorige keer heel erg bi gehad heb uiteindelijk moeten revalideren en opnieuw moeten leren lopen, maar vooralsnog ben ik al 10 weken verder en nog helemaal niets. Heerlijk (klopt nu heel hard op de tafel).
    Ik hoop dat dit nog even zo blijft.

Net als mijn zwangerschapsdiabetes heb het stempeltje maar het doet helemaal niets erg blij mee, hoop dat het ook zo blijft dan heeft ons kindje een veel betere start.

Vanmorgen is ons nichtje opgenomen met het rs virus, ze was gisteren al heel erg benauwd, maar zo zielig ze is nog zo klein net 3 maandjes

8. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tari, helaas heb jr t idd niet voor het zeggen met wel of niet doorslapen. Wij hebben de eerste 4a5 maanden overdag een kind gehad met krampjes! Ik had de rust in de nacht echt nodig om overdag rustig te kunnen blijven van het gejank.
    @Blike, hopelijk is jr man mrt kerst thuis
    @chaneef, nesteldrang?? Hihi

Ik weet echt niet hoe de baby ligt. volgens mij draait hij nog alle kanten op. Moet woensdag naar de vk, hopelijk kan zij voelen hoe hij ligt.

9. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wat is er weer even veel gekletst zeg.

Ik heb het wel gelezen maar ben bang dat er niets is is blijven hangen doe later beter reageren. Ben hier om 12 uur vanmiddag naar bed gegaan en werd nrt om 4 uur wakker. Volgens mij had ik ht even nodig.

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee dames,

Nou, vandaag goed geslaagd... heb nog een kastje voor het kamertje gekocht, met van die stoffen manden erin. Verder nog een dekbedovertrek en een poef.
    Nu moeten we alleen nog een leuke lamp en dan is zijn kamertje zo goed als klaar :)

Ik wilde net online een kraampakket bestellen, maar vroeg me ineens af of ik wel ééntje nodig heb?! Ik heb een medische indicatie en moet sowieso in het ziekenhuis bevallen.... Dus al die matjes e.d. heb ik toch eigenlijk niet nodig?? Zal eens even met de VK overleggen volgende week.

Moro:
    Mijn baarmoeder komt ook al vrij hoog, maar dat komt volgens de VK door het litteken van de keizersnede.

Karagoz:
    Kijk ook altijd naar de afspraken bij de VK uit :) Mag ook donderdag weer :)

Chaneef:
    Ik moet inderdaad het speelgoed van mijn zoontje ook nog een keer goed uitzoeken, ga ik volgende week even een keertje doen op een avond als hij lekker op bed ligt ;)

Tari:
    Lijstje maken met wat je allemaal nog moet doen, en dan gaan afstrepen... werkt bij mij altijd erg rustgevend ;) Dan valt het toch allemaal wel weer mee :)

Bekken:
    Zoveel last als ik bij mijn zoontje van mijn bekken had, heb ik gelukkig nu niet. Ben vaak wel erg stijf als ik opsta van de bank en moet dan echt even op gang komen merk ik.

Senta:
    Aahh, wat zielig voor je nichtje! Arm hummeltje! Hopelijk knapt ze snel weer op!

Girly:
    Oehh jij hebt een lekkere ruk gemaakt vanmiddag! Hoop dat je nou vannacht wel weer lekker kunt slapen ;)

11. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blike, ik zou iig zorgen dat er iets in je bed ligt tegen t eind! Je vliezen kunnen altijd breken... Of je moet een nat bed willen :) kraamverband is ook geen overbodige luxe. En je weet nooit wat er gebeurd. Wie weet krijg je weeën en heb je geen tijd om naar t zkh te gaan... Ik zou iig voor de zekerheid zorgen dat ik de belangrijkste dingen in huis heb.
    Ik heb mijn vorige pakket nog. Alleen t kraamverband niet, maar ik krijg een nieuwe.

Blehh Ik heb heel erge maagzuur!

12. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Blike: fijn dat het shoppen zo goed gelukt is.

Slapen komt wel goed denk ik. Ben nu alweer heel moe.

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Blike, wat leuk dat je zo goed geslaagd bent! Knap hoor zonder je man!

En wat het kraampakket betreft; ik heb nog veel over van de vorige keer, omdat ik toen ben ingeleid.
    Wat de kraamverzorgster gebruikte was:
    - alcohol, (desinfecteren van temperatuurmeters)
    - handschoenen (controleren hechtingen)
    - schort (droeg kraamverzorgster vooral in het begin)
    - kraamverband (heb je echt nodig, je bloed luiers vol de eerste dagen:))
    - onderlegger (matje voor ook het doorlekken, maar ik gebruikte het in bed, voor als het kraamverband het niet hield).

Dit is eigenlijk wat ik thuis echt heb gebruikt en me zo nog kan herinneren. Ik zou het overleggen met je vk en anders bovenstaande zaken (en misschien weten anderen er nog meer), in huis halen. Zo'n pakket is ook weer zo €25,-

Maagzuur; hier ook, maar ik drink vrolijk verder van mijn koolzuurhoudende drankjes:p

14. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    gouda
    O meiden ik maak me opeens zorgen om de bevalling lees alleen maar slechte dingen dat moet ik ook niet doen maar kom het iedere keer tegen en dan wil ik het toch lezen pff bij mijn dochter had ik nergens last van maar nu terwijl mijn bevalling soort van uit het boekje kwam dus waarom nu zoveel zorgen maken

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Hey meiden,

vanavond 4 uurtjes gewerkt en met 2 collega's wat eerst helemaal niet mogelijk was... hahahaha op een gegeven moment toch weer harde buiken maar ik ben toen 15 minuten gaan rusten en toen ging het weer... daarna lekker naar huis en douchen...

@blike... heerlijk geshopt zo te lezen...

@kraampakket, ik ga dan wel in het ziekenhuis bevallen poliklinisch en daarna naar het geboorte hotel maar je hebt je kraampakket toch wel nodig hoor... Het kraamverband en de matjes zeker... en wat er overblijft kan je bewaren... er zal altijd wel een situatie zijn dat je het nodig zal hebben en dan heb je het nog over van je kraampakket. Ik krijg het gratis omdat ik een uitgebreid pakket bij zilverenkruis heb...

16. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chaneef, dont worry! Je weet toch niet wat er gaat gebeuren... Alhoewel ik er ook steeds meer over nadenk. Mijn ruggenprik werkte nog, dus bijna geen pijn gevoeld, ben bang dat dat nu anders gaat. Maar ik zie t wel..
    @karagoz, apart dat t nu wel kan ;)

Ik ben gewoon nog niet moe! Mijn man snurkt al lekker Haha normaal zijn de rollen omgedraaid. Ik ga maar een beetje tv kijken en hopelijk kan ik snel slapen.
    Oh ja vandaag taart gemaakt voor een babyshower, zal zo de foto dr plaatsen. Vind m zelf wel leuk geworden

17. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    708713340.jpg

18. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Kraampakket: ik heb hem wel nodig. Ben bij de eerste thuis begonnen alleen met in het ziekenhuis geëindigd. Nu hoop ik toch weer op een thuisbevalling. Dus ja ik zal het met je vk overleggen.

Taart: wauw mooi hoor.

Hier even een ego. Ik ben trots op mezelf haha. Mannetje werd weer wakker en ben er alleen maar naast gaan zitten. Eerst op het bed en hij heeft van alles geprobeerd om maar naar beneden te mogen. Niet toegegeven. Daarna op een krukje gaan zitten naast het bed. Geen antwoord gegeven op zijn vragen en hij is weer gaan slapen. Nu zit ik even wakker beneden maar ga ook mijn bedje weer in. Manlief verblijden met mijn ijsvoeten en hopen dat het mannetje blijft slapen tot een fatsoenlijk tijdstip.

19. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hey meiden,
    Wat is het hier de hele ochtend al stil zeg!

Mag ik hier even klagen over manlief:

Hij spreekt gisteravond af met mijn nichtje om te helpen om de wasmachine en de droger naar beneden te dragen. Die krijgen morgen een nieuwe. Tijd zou nog afgesproken worden.
    Vervolgens moet ik hem om 11 uur wakker maken want hij lag nog te maffen. Hij kijkt naar buiten en zegt: Wat is de bedoeling met het sjouwen want ajax speelt ook vandaag en het is wel heel mooi weer (met andere woorden perfect weer om te gaan vissen.) We hebben het er wel over als ik beneden ben. Op dit moment ligt hij nog steeds in zijn bed en het is dat ik nu met mijn nichtje heb afgesproken dat we er rond 3 uur zijn anders was dat nog niet gebeurd. Ajax speelt over een half uur dus ja. Ik wordt zwaar pissig om zijn laksheid en luiheid. Hij zeurt al anderhalve week dat hij de kerstboom wilt hebben staan maar doet er vervolgens helemaal niets aan zelf. Begrijp me niet verkeerd. Hij mag best uitslapen hoor aangezien hij 6 dagen en soms 7 dagen in de week werkt maar spreek dan niet iets af terwijl je weet of even bent vergeten dat je club speelt en omdat het opeens mooi weer is helemaal maar niet wilt omdat je wilt vissen. Kan daar zo nijdig en pislink over worden. Wat ik dan ook echt ben op dit moment.
    Sorry voor mijn klaagtekst.

Einde klaagtirade.

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Moro, wat een fantastische taart!!!! Oh wat gaaf zeg!

Girly, daar zou ik ook kriegel van worden..

Deel Deze Pagina