Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    Voor de gene die last hebben van steken in de buik hoorde van mvm die vrouw die hier was dat sla kan helpen veel sla eten dat hielp bij haar zelf nog niet uitgeprobeert

2. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Hier is de misselijkheid ook vreselijk.. Probeer wel te eten, en dan voel ik me wat beter. Kreeg van de vk tip om dan pepermuntje te nemen.. Lijkt wel wat te helpen!

3. YvonnevtO

YvonnevtO Actief lid

2 mrt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    @Senta Jeetje meid, sterkte!

@Waiting4amber Lucky you dat je nog enigszins heel bent! Pfff, dat is schrikken! Sterkte met je herstel, blauwe plekken en schaafplekken.. als je beeb maar goed zit.

@Snomie, Marcia & Noah; wat super cool om die minibeebjes te zien zitten! Fijn dat alles goed gaat en de hartjes te zien waren.

Ik ben op van de zenuwen, want ik heb morgen mijn echo. En ik vind dat echt veel te spannend. Ook benieuwd of het klopt qua hoe ver ik nu ben.. Misschien word ik ook wel een paar dagen teruggezet. Heb pas sinds gisteren symptomen van misselijkheid. Ik lees steeds dat je daar last van krijgt rond je 6e week. Ben nog super onzeker of alles goed gaat.
    Qua buikje heb ik af en toe wel een opgezet darmenbuikje, maar dat is 's ochtends ook alweer redelijk verdwenen. Heb net foto's gezien van de BBQ van afgelopen weekend en daar is 's avonds een foto van mij gemaakt. whaha, daar zie je dus echt wel een buikje op.. duzzz... darmen, maar toch..

4. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Senta wat een rot nieuws!! Blijf er samen positief onder he.

Yvonne i ben ook zenuwachtig. Morgen ook de echo en ik ben nog geen 7 weken. Bn zo bang dat er niks te zien is he. We wachte af..

5. YvonnevtO

YvonnevtO Actief lid

2 mrt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    erg he muntje? Misschien ben ik ook nog geen 7 weken en zijn we even ver ;) Ik mocht eigenlijk gister al komen, maar dat kwam niet zo lekker uit qua werk.. heb nu toch een spijt! haha Maar goed.. ben benieuwd. Mijn man gaat gelukkig mee. Doe je ook een jurkje aan? Schijnt wat minder "bloot" te voelen..

6. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Yvonnevto, krijg je inwendige echo?? Dan zou ik idd een jurkje ofzo aan doen.. Dan ligt je voor je gevoel niet zo in je blote billen.
    Ik heb volgende week een echo en hopelijk niet inwendig! Met 5wk konden ze bij mij gelukkig uitwendig kijken, maar toen was er natuurlijk niet veel te zien :)

7. YvonnevtO

YvonnevtO Actief lid

2 mrt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    @Moro Ik denk dat ik een inwendige echo krijg idd. Dat is wat tenminste mijn VK heeft verteld. Wat fijn dat er bij jou met 5 weken wel uitwendig gekeken kon worden. Toen ik voor controle kwam heeft zo ook uitwendig, heel hard op mijn buik geduwd en heeft me mooi mijn eileiders laten zien. Dat er niks geks te zien was na de vmk en dat niets er op leek dat ik niet zwanger zou kunnen worden. Achteraf vond ik dat wel erg optimistisch omdat je natuurlijk niet alles kan zien met zo'n ding. Maar je gaat wel met een opgelucht gevoel de deur uit. Hebben zelfs nog tot ziens gezegd tegen elkaar. Ik hoop dat ik dezelfde dame krijg morgen. Spannend!

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Karagoz, welkom! Wat een bijzonder verhaal hoe je zwanger mocht worden! Gefeliciteerd!
    Mijn vk vroeg aan de telefoon al of ze de huisarts en apotheek mochten inlichten.

Senta, verschrikkelijk, wat een angst ineens. Ik wens je heel vee kracht; want die zul je nodig hebben.

Echo: wel of geen jurkje; doe een jurkje met legging;) Ik moest namelijk tot 4 maanden steeds een inwendige echo, na de uitwendige...
    Oh en bloot lig je niet hoor; ze leggen een doek over je heen.
    Voor je partner is het ook niet fijn dat iemand daar openlijk zit te rotzooien:).

All, en toen sloeg ineens als een bom de vermoeidheid toe... ben ook erg verkouden (airco??), dus hoop dat dit het is wat de vermoeidheid veroorzaakt, maar vrees het ergste gezien mijn eerste zwangerschap.

9. senta

senta Niet meer actief

Hier ook vreselijk verkouden. Echt heel erg.

Ik blijf positief.

Nog 7 nachtjes dan naar het ziekenhuis. Ik ga mopperen daar wil gewoon mij gyn en dat ze overal opzitten zoveel complicaties heb ik geen zin meer in. Heb de vorige keer diabetes en een hoge bloeddruk gehad. Hoop zo dat me nu wat minder leed gaat overkomen.

10. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    yvonne; ik heb al tig x inwendige echos gehad door de pco. dus voor mij is het benen wijd en kijken maar :D

...maar bedacht me wel dat ik een jurkje aan doe :D

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Senta, zie jij er wat dat betreft ook een beetje tegenop?
    Ik kijk op het eerste jaar terug als een kleine uitputtingsslag en zie daar dan ook vreselijk tegenop. Hoop dat ik een blijer gevoel krijg als ik ons kindje op de echo mag zien.
    Ik hoop voor je op een ongecompliceerde zwangerschap!

All, zere keel dus vandaag en gisteren al 3 Trachitols op.... bedenk me dat ik even moet checken of dit kan als je zwanger bent. NIET DUS!:)
    Waar andere bij alles nadenken, vergeet ik dus de helft van de tijd dat ik wat meer moet opletten nu ik zwanger ben:(

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    mijn darmen zijn ook aan het rommelen en heb wel een opgeblazen gevoel. Vandaag in eens na het uit doen van mijn bh waren mijn borsten erg pijnlijk. Daar voor ook wel maar niet zo erg als vandaag. Misselijkheid met vlagen maar gaat redelijk eigenlijk. Bij mijn andere zwangerschappen was ik erg misselijk en bij mijn 2e zwangerschap zelfs met 7 weken last van maagzuur...

soms twijfel ik wel of ik zwanger ben of niet. Pas als ik een echo heb gehad dan geloof ik het pas... zo raar he

13. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Senta, wat vervelend joh! Gelukkig is er mogelijk ooit nog de optie om de baarmoeder wel te verwijderen maar hopelijk is het spoelen idd voldoende!!

Zag weer een mooie echo foto voorbij komen! super hoor..

Degene die m morgen hebben, veel succes!! haha hier hoef ik ook niet zo nodig een inwendige.. maar anderzijds op de dag van bevalling word je langs de onderkant helemaal van binnen en buiten gekeerd dus ach wat zou het denk ik dan! ;)

Ik vind het lastig door het warme weer te bepalen wat nu wel door de zwangerschap komt en wat niet.. hier ook met momenten vreselijk misselijk!! Braakneigingen soms ook maar hoef niet te spugen... kan ook behoorlijk humeurig zijn! Arme vent.. haha en dat op vakantie..

zo raar nu zelf te ondervinden hoe verschillend zwangerschappen kunnen zijn.. zoals ik al eerder zijn bij de eerste niks geen symptoom gehad!

Hier op zich wel blij dat we pas echo hebben bij 8 weken.. bij m dochter had ik hem destijds ook vroeger dus hoop nu toch net ff ietsje meer te zien haha!

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Sinds ik gestopt ben let ik er ook erg op wat wel en niet kan. Beetje routine nu met de 3e. Alleen vorige week had ik gerookte zalm en at een stukje er van. Ik ging er toen niet vanuit dat ik zwanger zou zijn zo snel... oeps...

15. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hey meiden, o wat spannend allemaal zeg die echo s die eraan zitten te komen. En ook zo lekker vroeg. Hier nog tot 2 september wachten. Dan ben ik 11 weken pffff. Krijg nu op mijn werk al blikken van zou het of zou het niet? Maar vragen doen ze er (nog) niet naar.

Ik heb trouwens een vraagje: Ik heb nu sinds ik zwanger ben iedere keer als ik naar de wc ben geweest en ik veeg me beneden af (sorry voor details) heel veel slijm op mijn wc-papiertje zitten. Hebben jullie dat ook en kan dat Kwaad denken jullie?? Ik kan het me niet herinneren van mijn vorige zwangerschap.

Hier verder heel erg moe. Viel op mijn werk in mijn pauze gewoon in slaap. Hele slechte nacht gehad. Ieder uur de wekker bijna wel gezien. Ook heb ik sinds vandaag last van obstipatie. Op mijn werk nam ik afscheid van een kindje van mijn groep omdat die wegging en ik stond met mamma gewoon te huilen. (die is nu hoogzwanger). Dacht al lekker stel zijn wij.

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh Girly lekker bezig met je gesnotter en blikken op je werk:D Succes met het verborgen houden!
    Afscheiding kan geen kwaad en hoort er ook beetje bij.

Inwendige echo echt minder als de mannelijke verloskundige in een half donker ziekenhuis om 21.00 uur vraagt of het ´wel gaat´ terwijl hij het echoapparaat bestuurt en je tussen je knieën door aankijkt:)

17. YvonnevtO

YvonnevtO Actief lid

2 mrt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    lol@Wortel hahaha

@Girly Ik heb sinds mijn NOD meer afscheiding dan normaal. Had ergens gelezen dat het helpt bacterien te weren? (of misschien heb ik dit wel verzonnen, haha)

@Satak Tsja, mijn humeur. :) Ik viel laatst ook een beetje uit naar mijn man en daar kwam ook "hou toch eens op man, ik zit VOL met hormonen!" in voor.. hihi

18. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Nieuwste: welkom!! :D

Muntje. Spannend de echo. :)

Senta. Verschrikkelijk! ! :( hopelijk gaat het meevallen allemaal. Sterkte iig!

Veel sla eten is nu echt niet goed voor je hoor. Geldt ook voor spinazie. (Lees maar op de site v t voedingscentrum).

Meer afscheiding nu is normaal. ;)

Vandaag was mijn vriend lekker vrij ivm verjaardag zoontje. We zijn heerlijk naar de speeltuin geweest. Ook hebben we de schuur uitgemest en heb ik mijn moestuintje onder handen genomen. En hmn... heb nu last van mijn onderrug en linkerbil. Ben een beetje bang dat ik deze zwangerschap weer op tijd bij de fysio zit met bekkenpijn en uitval been. :S
    Maar ik hoop van niet uiteraard. Snel maar een afspraak maken voor yoga. :)

19. senta

senta Niet meer actief

@wortel. Ja zie er flink tegenop. Maar positief blijven.

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wij gaan ervoor dat deze zwangerschap niet zo hoeft te verlopen als de vorige. Lang leve de positiviteit!:)

Deel Deze Pagina