Snomie 01-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing Waiting4Amber 01-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing marcia 09-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing Noa86 11-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing Yvonnevto 11-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing Karagöz 12-03-2014 3e kindje jongen/ meisje / verrassing 2/8 intake vk. Senta 13-03-2014 2e kindje jongen/ meisje / verrassing 31/7 intake in het zh. Tessa 13-03-2014 1e kindje jongen/ meisje/ verrassing Nova81 13-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing 5/8 Afspraak gyn en vpk Muntje 15-03-2014 1e kindje jongen / meisje/ verrassing Chaneef 16-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing 5/8 eerste echo 13/8 intake gesprek vk Satak 19-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing kriskras86 21-03-2014 jongen/ meisje/ verrassing Essie28 23-03-2014 jongen/ meisje/ verrassing 1ste echo 5 augst Wortel 24-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing Moiss 24-03-2014 1e kindje jongen/ meisje/ verassing 12/8 2e echo 27/8 intake Girly1985 24-03-2014 2e kindje jongen/meisje/ verrassing Angel77 27-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing 14/8 1e echo Buddytje 29-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing
@yvonne..; ikheb zelf de serie van Pauline Oud. Er staan vragen in die je lang of kort kan beantwoorden en er is wat ruimte voor eigen invulling. Las hier dat je de serie bij fbto verzekering krijgt. Wat een super cadeau! @Girly, hier ook pas de eerste echo als termijn echo tussen de 10 en 12 weken. Ik vind dat prima. Vanaf dan heb je net als de rest van de zwangershap 2% kans dat het misgaat. Volgens mij mag ik 4 september, zelfs dus nog iets later dan jij.
Sommige calculators zeggen 24 maart en andere 25 maart als uitgerekende datum. Vk ging van de 25ste uit. Zal morgen het lijstje aanpassen.
Ik was vanmiddag ook even bij de bruna. Ze hebben helemaal geen leuke! Ik had eerst die van pauline Oud, echt hartstikke leuk! Misschien gewoon weer de zelfde aanschaffen.
Ik had die ineens dubbel omdat je hem idd van de fbto kreeg. (zit nu ergens anders) Trouwens... voor de mensen bij de fbto. Toen ik er zat kreeg je Of de prenatale screening Of een pretecho vergoed.
Ben aan het neuzen naar boekjes en dacht, post de linkjes even.... bol.com | 9 maanden dagboek, Marianne Amelink | Boeken deze had ik ook samen met die van pauline oud = leuk: bol.com | Hoe werkt mijn zwangerschap?, S. Jordan & David Ufberg | Boeken bol.com | Mijn 9 maandenboek, Babette Harms | Boeken bol.com | Zwangerschapsdagboek, Nicole van Leeuwen | Boeken bol.com | 9 maanden zwangerschapsplakboek, Gerard Janssen & Halkes Claudette | Boeken... bol.com | Mijn zwangerschapsdagboek, Alison Mackonochie & Mackonochie, Alison | Boeken... Prenatal - speelgoed & cadeau - Prenatal - Mijn 9 maanden dagboek
Ik was 22 jaar toen de 1e kwam en 26 jaar met de 2e.... maar 3 is genoeg... wordt te zwaar voor me...
toevallig zit mijn internist er nu bovenop met de suiker en nee ik heb nu echt niets kans is natuurlijk wel groot dat ik het later krijg. Ik had in de zwangerschap echt enorme dippen ofwel hypo's ze waren niet eens zesde enorm hoog maar wel bijvoorbeeld van 8, 9 ineens naar 3.0 binnen heel weinig tijd ik kon het ook met voeding niet oplossen. Tijdens bevalling ging die toen levensgevaarlijk zakken en werd het vuur zon en mij heel gevaarlijk. Toen hebben ze ingegrepen hoop dat het nu niet zover komt.
eng hoor om suikerziekte te krijgen als je zwanger bent. Ik denk dat ik elk uur mijn suiker ga prikken of het wel goed zit... ben een enorme stress kip... ik hoop dat het voor jullie mee gaat vallen
@karakoz, Bij mij is het verder zonder traumatische ervaringen gelukkig afgelopen. Ik houd het in de smiezen maar wil vooral gewoon gaan genieten. Als er iets gebeurd baal ik verschrikkelijk maar momenteel overheerst: Ik doe overal mijn best voor maar kan er niets aan veranderen als het gebeurt. We maken er dan weer het beste van. Ik heb trouwens dit boek besteld: bol.com | 9 maanden zwangerschapsplakboek, Gerard Janssen & Halkes Claudette | Boeken...
Mijn zus had het bij de eerste ook, suiker maar bij de 2e niks.. Ik heb de was gestreken..lekker vroeg. Nu brood eten en zo op de bank. Ik heb zo'n last van de warmte e het verschrikkelijk . Voel ook lichte hyperventilatie . Denk omdat ik bang ben dat ik een blijvende schimmel heb ofzo. Pff kon wel janken s avonds.. Doe ik niet hoor haha . Karagoz; ja t lijkt mij ook zwaar. Hier in de buurt is de 4e geboren bij een gezin en ik vraag me altijd af Hoe mensen met grote gezinnen dat allemaal betalen...
Van het boek van Pauline Oud vind ik het zleuk dat je een hele serie hebt. Het dagboek is trouwens vernieuwd! Welkom nieuwe zwangere!
Financieel is het natuurlijk niet haal baar maar stel dat het niet zo was zou ik als nog geen 4e willen. Lichamelijk zou ik het niet aan kunnen. Ik heb al 2 x bekken instabiliteit gehad en ik weet wel zeker dat ik het nu weer zal krijgen. Dus genoeg voor mij een 3e kindje er bij... Vannacht goed geslapen. Dat mocht ook wel een keertje zeg. Ik slapen al dagen zo slecht door de hitte... Raam open en een dun dekentje doen wonderen...
Hey meiden, Hier even een dipdag. Ik twijfel opeens heel erg of ik wel zwanger ben. Ondanks dat ik al 4 positieve testen (waarvan 1 cb digital met zw indicator) in mijn handen heb gehad en ik geen bloed verloren ben of mega krampen heb gehad. Ik heb gewoon geen symptomen die ik echt aan mijn zwangerschap kan verwijzen. Ik bedoel ik ben erg moe maar dat kan ook van het weer komen en onze zoontje heeft hele kapotte billen en diarree waardoor hij met iedere poepbroek wakker wordt en pas rond 12 uur `s nachts gaat slapen vanwege de benauwdheid op de tweede verdieping in huis. Verder slaap ik ook slecht door de warmte. Mijn buik is wel groter maar voor mijn gevoel als ik lig op mijn rug is mijn buik gewoon hetzelfde. (niet als ik sta trouwens). Mijn borsten ja heb gister een aantal keer steken gehad vooral in mijn rechterborst maar dat is het. (dit is dan wel een zwangerschapskwaaltje) Ik weet het gewoon niet meer. Ik twijfel opeens zo aan mezelf en de gedachte dat ik misschien dan toch niet zwanger ben kan ik wel om janken. Hebben jullie dat ook weleens die grote twijfel ben ik het nou wel of niet ondanks alle bewijzen?? Hebben jullie trouwens ervaring met de groeikalender die je elke week krijgt via de mail van jongegezinnen.nl? Heb afgelopen donderdag dus de mail gekregen voor week 5 en als ik mijn uitgerekende datum nu bereken krijg ik wel dezelfde datum maar wel met het bericht dat ik tussen de 6 en 7 weken ben wat natuurlijk weer niet klopt. Ik snap hem ff niet meer. Sorry voor dit mega verhaal en klaagzang maar ik moest het gewoon even kwijt. een onzeker twijfelkontje hier
Girly, Ik kan echt begrijpen dat je twijfelt maar misschien moet je zo denken± Zo lang je geen bloedingen hebt, geen extreme krampen, 4 positieve testen dan ben je zwanger tenzij het tegendeel bewezen wordt. (echo) De een heeft heel veel symptomen en kwaaltjes en de ander fietst er doorheen alsof het niets is. Probeer gewoon van het idee te genieten dat het gelukt is. Je kunt er anders echt niets aan veranderen en dan is het vroeg genoeg om je rot te voelen. Trouwens.... 'Angst' en bezorgdheid is ook een 'zwangerschapskwaaltje' he!? Nou meid, probeer te genieten en pluk de dag! Word je veel meer happy van.
Dank je wel buddytje, Dat dit een kwaaltje is heb ik eigenlijk nog niet eens bij stilgestaan en inderdaad heb je gelijk geen bloed is goed zullen we maar zeggen. Ga ook zeker proberen te genieten. Net even met mijn zoontje op de fiets weggeweest aangezien we straks een mega bui krijgen volgens buienradar met flink wat rode plekken. Zijn we dat tenminste voor.Was ook wel even lekker uitwaaien. En inderdaad tot aan de echo weet je het toch niet zeker (je weet het toch nooit) maar nog maar 5 weken en 2 dagen wachten en dan kunnen we onze kleine uk bekijken.
Helemaal mee eens... ik heb dit ook trouwens... ik voel mij veel minder misselijk dan bij de vorige 2 zwangerschappen. En bij de 2e zwangerschap had ik last van maagzuur met de zelfde weken als nu. Nu heb ik dat helemaal niet. Weet alleen niet of ik er blij mee moet zijn... Blij dat ik er minder last van heb of bezorgd of ik wel echt zwanger ben? Snap je wat ik bedoel... probeer er wel van te genieten en vol goede moed vrijdag naar de verloskundige te gaan... Vandaag en morgen een avonddienst in het verpleeghuis. Vorige week met veel moeite gewerkt omdat ik zo ziek was maar wist niet dat ik zwanger was. Ik dacht dat het door de ramadan kwam. Blijkbaar niet. En nu weet ik het en nu is het nog moeilijk. Ik doe niet meer mee met de ramadan maar beter voel ik mij ook niet... lekker ingewikkeld weer