Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Snomie, als ik het zo lees ben jij echt zwanger!:D

@geslacht, Wij willen het niet weten. We wisten het bij de eerste ook niet en dat heb ik als prettig ervaren. Heb teveel dompers om me heen gehoord toen het geslacht bekend werd. Je hebt vaak toch een idee wat je zal krijgen en als dit dan niet klopt en je hebt ook geen baby'tje in je armen, dan kan het soms hard aankomen met al die hormonen.

@tweeling, hoop het heel stiekem wel... lijkt me zo gaaf!
    Aan de andere kant hoop ik het ook niet, want dat is ons gezin compleet en stiekem wil ik graag nog een derde zwangerschap meemaken.

2. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wisten het bij de 1e ook. Toen dachten we echt dat t een jongen zou zijn, maar tijdens de eecho bleek t een meisje te zijn. Ik was heel snel omgeschakeld!
    We vertellen het net als de eerste keer ook gewoon aan iedereen. Vind t veel te moeilijk om mn mond te houden.

Wij hebben ook kans op een 2ling. Zit bij mijn man in de ffamilie. Ik hoop toch echt dat t er maar 1 is hoor! Mijn wereld zou ook eerst ff vergaan als t er 2 zouden zijn. Maar natuurlijk zouden ze welkom zijn! Ik zeg altijd maar dat ik er te klein voor ben en dat t niet past haha

3. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ik ben ook heel slecht in mijn mond houden dus wij vertellen het ook gewoon aan iedereen. Geen geheim daarover maken. En als iedereen weet wat het wordt kunnen ze ook geen verkeerde dingen kopen.

Had bij onze zoon (iedereen wist dat het een jongen was) een tante die ons niet geloofde dat het een jongen werd. Dacht dat we mensen voor de gek hielden en een meisje kregen. We kregen er niet in dat het een jongen werd en die had dus een heel leuke legging en jurkje gekocht. Dat vond ik pas echt erg. Die moest dus hals over kop nog iets anders kopen. Dat zat ze ook heel droog te vertellen terwijl ze op kraamvisite was.:x

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tweeling: ben blij dat het er hier maar 1 is... Is natuurlijk wel leuk en schattig en zo, maar poeh, veel werk en een risicovolle zwangerschap met veel grotere kans op complicaties!
    Begrijp me niet verkeerd, als het zo was geweest dan was ik natuurlijk ook erg blij geweest, maar was toch wel soort van opluchting dat het er maar 1 was!
    Verder zijn alleen twee-eiige tweelingen 'erfelijk' en dan alleen van de kant van de vrouw. Dit heeft te maken met een dubbele eisprong... maar goed, iedereen heeft natuurlijk die kans!

Geslacht: vorige zwangerschap wisten wij het niet, manlief wilde niet en ik zou mijn mond niet kunnen houden dus kozen we ervoor om het niet te weten... Nu zei hij: deze keer mag je er wel naar laten kijken als je wil, al is het om te kijken of je al die meisjeskleren weg kan doen of niet!
    Alleen twijfel ik nu zelf of ik het wel wil weten, haha.... hormonen!

Morgen gaan we het aan de ouders vertellen! Spannend hoor...
    Ben morgen zelf jarig en onze dochter ook.
    Heb 4 extra cakejes gebakken en ga die besprenkelen met muisjes (blauw en roze)... ben benieuwd hoe snel het kwartje valt. Laten ze met een smoes gewoon eerder komen, rest van familie kan nog wel even wachten...
    Vandaag met de visite me ook al een paar keer bijna versproken. Ben blij als iedereen het weet en ik er gewoon openlijk over kan praten, haha...

En trouwens, onze buurman van 60+ vroeg gisteren of we gezinsuitbreiding kregen. Ik schrok me kapot!
    Bleek dat hij de flessen van MvM had herkent ???? :$
    Was wel de laatste waarbij ik dat verwacht had!!

5. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @girly, hahaha dat is wel erg van die tante! Die zal je deze keer vast wel geloven!
    @nova, pfff dus ik kan alvast opgelucht ademhalen en er vanuit gaan dat t er maar 1 is :)
    Wat grappig dat uitgerekend je 'oude ' buurman de flessen herkend...

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Mijn wilde eerst geen 3e omdat hij wel genoeg vond. Financieel zitten we erg fijn. Hij wilde de babyfase niet weer meemaken.

Operatie voor om geen kinderen meer te krijgen stond ook geplant. İk was daar erg verdrietig over. İk wilde heel graag nog een 3e. Maar niet gelijk. De jongste was net geboren. Gelukkig heeft zijn zus hem om gepraat en is de operatie afgezegd maar alleen om mij niet verdrietig te maken.

5 maanden geleden kwam hij thuis van zijn werk en zegt hij dat hij nog een kind wilde. İk met mijn mond vol tanden was zo verbaasd. Waarom in eens? Heb je het licht gezien ofzo? Nee, maar heb er over nagedacht en wil er nog 1.
    Dus ik gelijk gestopt met de pil. Zonder hormonen te hebben geslikt (wat mij nog meer verbaasde) ben ik nu dus zwanger....

İk leef nog wel in een shock want had niet gedacht zonder hormonen zwanger te worden...

7. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Karagoz, Wauw wat een verhaal zeg. Oprecht dus een wondertje in je buik.

Inderdaad Moro laten we het hopen maar met haar weet je het nooit.

Pfff Werd wakker omdat ik moest plassen en toen begon de jeuk. Zit onder de muggenbulten. Hopen dat ik snel weer kan slapen.

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nova gefeliciteerd met je verjaardag en de verjaardag van je dochter!
    Veel plezier met vertellen vandaag!

Karagoz, oprecht een wonder. Wat mooi dat het soms zo kan gaan. Wel leuk dat je heel bewust je laatste zwangerschap kan meemaken.

All, ben nog steeds verkouden en moet echt veel niezen. Steeds steek het dan rond mijn buik. Is niet erg, maar ik grijp dan naar mijn buik, want mij een bezorgde blik van mijn man oplevert.:)

9. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    zo er is weer flink wat geschreven dames!!!goedemorgen moet er eventjes voor gaan zitten!!
    @girly, ik heb ook nergens last van heb veel krampen gehad in het begin en die zijn nu weg... dus hier ook een beetje bezorgd eigenlijk maar ja, geen bloed geeft moed!blijf er maar gewoon van uit gaan dat alles goed is zolang ik niets van bloed ofzo verlies!meer dan dan kunnen we niet doen, strakjes als we verder zijn zullen we wel meer reden krijgen om te klagen ;) haha.
    @merryn welkom en van harte gefeliciteerd!
    @nova, gefeliciteerd en succes met het vertellen strakjes!!!!!
    mijn man wil het geslacht niet weten maar ik wel, gaat eventjes een dilemma worden denk ik haha hoop eigenlijk een beetje dat ze het pas op het einde kunnen zien dan, want ik kan toch mijn mond niet houden! :D

Snomie 01-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing
    Waiting4Amber 01-03-2014 1e kindje
    jongen/ meisje / verrassing
    marcia 09-03-2014 1e kindje
    31-07 intake verloskundige
    22-08 tweede echo
    Noa86 11-03-2014 1e kindje
    Yvonnevto 11-03-2014 1e kindje
    9/8 2e echo
    14/8 intake vk praktijk

Karagöz 12-03-2014 3e kindje
    2/8 intake vk.
    Senta 13-03-2014 2e kindje
    31/7 intake in het zh.
    Tessa 13-03-2014 1e kindje
    jongen/ meisje/ verrassing
    Nova81 13-03-2014 2e kindje
    5/8 Afspraak gyn en vpk
    Muntje 15-03-2014 1e kindje
    jongen / meisje/ verrassing
    Chaneef 16-03-2014 2e kindje
    5/8 eerste echo
    13/8 intake gesprek vk
    Satak 19-03-2014 2e kindje
    kriskras86 21-03-2014
    Essie28 23-03-2014
    5/8 1ste echo
    Moiss 24-03-2014 1e kindje
    jongen/ meisje/ verassing
    12/8 2e echo
    27/8 intake
    Girly1985 24-03-2014 2e kindje
    jongen/meisje/ verrassing
    2/9 termijnecho
    Wortel 25-03-2014 2e kindje
    verrassing
    14/8 intake vk, 4/9 termijnecho
    Angel77 27-03-2014 2e kindje
    14/8 1e echo
    Buddytje 29-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing
    Merryn 29-03-2014 1e kindje
    20/8 echo
    21/8 intake verloskundige

fijne zondag dames!!!
    groetjes marcia

10. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!
    Hier al vanaf half7 wakker. Onze dochter vond dat een mooie tijd... Ik natuurlijk kotsmisselijk, maar heb deze keer meteen gegeten en dat hielp wel.
    Ben nog niet helemaal beter, maar t gaat wel oké. Vanmiddag gaan we toch naar vrienden om gezellig daar te eten. Ben ik er toch ff uit. Hoop dat ik me daardoor ook wat beter ga voelen.

@wortel, vervelend van de verkoudheid. En helemaal als je steken krijg. .
    @karagoz, bijzonder dat je man niet geopereerd is en toch nog een 3 e kindje wil!
    @nova, gefeliciteerd fijne dag en succes met vertellen!

Nog een paar daagjes tot de echo! Kan niet meer wachten! wil zo graag een mooi kloppend hartje zien!

11. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Hoi dames, heb al een hele tijd terug in het begin een berichtje geplaatst hier en daarna eigenlijk alleen een klein beetje meegelezen. Vorige week hebben we de eerste echo gehad en we zagen gelukkig een kloppend hartje! Ik ben er alleen nog steeds wat onzeker over.. Vorige week zou ik tijdens die afspraak precies 8 weken zijn afgaand van mijn laatste menstruatie. Ik hield zelf eerder rekening met 7,5 week aangezien ik een langere cyclus heb. Ik had al wel op 26 juni positief getest dus veel korter kon het dus niet zijn. Wel dus... Zij kwam uit op 6+4 (uitgerekend op 15-03).. Volgens haar was er geen redenen tot zorg aangezien het hartje mooi klopte. Maar ja, vertel dat maar tegen een vrouw die zo pril zwanger is haha. 19 augustus heb ik de tweede echo en dat kan dus niet zo snel genoeg gaan. Ik heb verder niet echt super veel klachten. Ben alleen erg moe. Kan zo achter de computer in slaap vallen. Ik heb een trage schildklier en moet maandag ook mijn bloed laten testen om te kijken of mijn medicatie nog klopt. Vaak moet dit verhoogd worden dus het kan goed zijn dat een gedeelte van die vermoeidheid daar vandaan komt. Ik ben met vlagen een beetje misselijk, maar heb eerder een vol gevoel en ik voel al wat mijn banden. Ik heb ook al gewoon een flinke buik :$ Meer dames bij wie het al te zien is? Is overigens ok mijn tweede kindje

12. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Nova van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen. En heel veel plezier en succes met vertellen.

Louise van harte met een goede echo. Ik snap heel goed je onzekerheid maar probeer af te gaan op wat de vk zegt. Gelukkig snel een 2e echo.
    Mijn buik is ook al een stuk groter dan normaal (leuk die darmen).

Wortel wat vervelend die verkoudheid. Hier gelukkig snel weer in slaap gevallen en heerlijk kunnen uitslapen. Ons zoontje had een speelgoed auto van de plank gepakt (wist niet dat hij daar al bij kon) en begon pas om kwart voor tien echt te protesteren.
    Dus hier helemaal happy. Heb nu voor het eerst dat mijn eerste (en laatste) kopje koffie van de dag me niet smaakt. Verder hier ook nog weinig last van kwaaltjes.

Straks verjaardag. Hoop dat het daar niet opgaat vallen. Gel u kkig is dat familie die ik niet vaak zie dus komt wel goed denk ik.

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Nova..... veel plezier met vertellen straks...

Wortel... beterschap

Louise.... van harte met je goede echo

Goedemorgen iedereen. Gister avonddienst gehad in het verpleeghuis. İk was ook wel erg moe. Blij dat alles was gedaan zodat ik om 22.00 uur kon neer ploffen op de bank. İk had wel moeite om mijn mond te houden. Wil het tot 3 mnd nog niet vertellen op mijn werk.

Vandaag zijn we al begonnen met wat spullen verhuizen naar ons nieuwe huis. Woensdag zijn we helemaal over. Maar we slapen even tot zondag in het huis van mijn schoonouders. Huis ls nog niet helemaal klaar.

Wilde mee helpen met de dozen maar kreeg al snel buikpijn dus gelijk mee gestopt...

14. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Louise, hier is mij door de vrouw van de echo en de vk verteld dat ze rond de 10-12 weken pas echt goed kunnen meten. Misschien zitten ze er dus helemaal naast. Helaas kun je niets anders doen dan afwachten..

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wat ook een idee is om het geslacht (op papier dan hè:D) in een envelop te laten doen. Dan kun je zelf beslissen of je het wilt weten of niet. Hoef je niet op een echo te wachten.

Karagoz, midden in een verhuizing! Succes!

Girly, succes vandaag met je buik inhouden:D

Louise88, lijkt me zo lastig als de datum zo verschoven wordt. Maar vertrouw erop; ze zijn toch deskundig. Gelukkig over 3 weken weer een echo. En hoe lang je zwanger bent maakt eigenlijk niet uit; je bent zwanger!:)

Vertellen, hier na de termijnecho met 11 weken. Gelukkig gaan we over 3 weken 2 weken lang op vakantie. Dat maakt dat de echo voor mijn gevoel niet nog lang duurt en dat ik nog maar 3 weken mijn buik in hoef te houden.:D

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oeeehhhh vind het zo spannend...
    Over een half uur komen ouders en schoonouders en dan gaan we het vertellen. Vanmiddag natuurlijk ook verjaardag van mijn dochter en mij, dus hebben ze met een smoes gevraagd om wat eerder te komen!
    Ben benieuwd, volgens mij hebben ze helemaal geen vermoeden, al 'verwachten' ze op een gegeven moment natuurlijk wel na 3 jaar dat er weer eens 'wat aan zit te komen'....
    Heb de cupcakes versierd met muisjes, dus het kwartje zal wel snel vallen denk ik!

17. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend nova! Ben benieuwd of t kwartje snel valt!

Wij hadden voor mijn moeder en schoonmoeder een badeendje met een kaartje eraan: binnenkort speel ik niet meer in mijn... En onze dochter mocht de kadotjes geven. Mijn moeder snapte t meteen, mn schoonmoeder moest ff denken.

18. Snomie

Snomie Niet meer actief

Spannend Nova! Veel plezier met vertellen en gefeliciteerd met je verjaardag en doe van je dochter!
    Ons neefje is vandaag jarig, hij wordt twee vandaag. Dus we hebben een shirtje laten maken met daarop feest ik word grote neef. En die doe ik hem aan straks. Ik vind het dood eng. Ben nogal pessimistisch ingesteld en hoe meer mensen het weten, hoe meer mensen we straks moeten vertellen als het niet goed blijkt. Maar mijn vriend zegt, met twee keer een goede echo met hartje mag ik niet meer zeuren ;)

19. senta

senta Niet meer actief

Zo grappig wij gingen het vertellen bij mijn schoonouders en mijn man zei, volgend jaar he (mijn schoonouders zijn 40 jaar getrouwd en volgend voorjaar gaan we met zijn allen een lang weekend weg)heb je nog een plaatsje over in de herberg? Mijn schoonmoeder snapte het gelijk mijn schoonvader duurde erg lang voor het kwartje viel.

@nova gefeliciteerd met jullie verjaardagen, leuk om te vertellen.

hier een bagger dag echt teveel gedaan het weekend, ben zo vreselijk moe nu. vanavond bbq aan bij mijn moeder in het nieuwe huis, en ik wordt al misselijk als ik denk aan vlees, ik heb ook gezegd tegen mijn man geloof dat ik voorlopig echt geen vlees meer ga eten.

20. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    @nova81: gefeliciteerd! En met je dochter ook natuurlijk. Een hele fijne dag vandaag! Hoe hebben ze overigens gereageerd?

@Snomie: ook een leuk idee! Wij hebben het ook verteld met een shirtje. Maar dan met grote broer er op. Het wat heel duidelijk, maar toch viel niet bij iedereen het kwartje haha :D

@vertellen: Wij hebben het hier overigens al verteld aan iedereen. Hebben we met ons zoontje ook gedaan toen na de eerste echo. Aan de andere kant had ik liever misschien nog even gewacht, maar dan had ik het pas over 3 weken na de tweede echo kunnen vertellen. Ik kan echt niet meer om mijn buik heen (echt stom, want ik ben zelfs iets afgevallen, dus puur darmen denk ik) en dat had ik nog niet 3 weken volgehouden. Mensen gingen nu al vissen.. :(

Deel Deze Pagina