Hello ladies! hier ben ik ook weer even, schrijf niet heel veel zo vanuit de camping maar probeer het lezen wel bij te houden hoor! Belachelijk van die apotheek allereerst! Dat ze er zo over denkt prima, moet ze zelf weten maar dat hoort ze niet uit te spreken! Wat een leuke cakejes ed zie ik voorbij komen! Super gaaf hoor.. Hier gaan we het van het weekend aan mijn ouders vertellen omdat we nog een paar dagen samen met vakantie gaan.. Het idee wat ik had om dus ook wat te bakken gaat m niet worden aangezien we geen over in de caravan hebben Daarom besloten om wat cakejes te kopen en die te versieren met beschuit met muisjes natuurlijk!! Verder hier heeel misselijk en beroerd geweest vandaag.. pff wat baalde ik aangezien we in slagharen waren! Ben best veel misselijk met daarbij braakneigingen erg vervelend.. Vorige zwangerschap niks geen last gehad meiden, geloof me geniet daar juist lekker van!!!! Ik ben ook echt doodmoe, maar wil daar nog niet teveel aan toegeven omdat we juist zoveel leuke dingen willen doen hier op vakantie.. Fijne avond ladies had graag op meerdere willen reageren maar daar heb ik echt even de puf niet meer voor haha.. en ik kan het ook niet eens onthouden helaas!
Eerst was ik bang voor de eerste echo dat er iets niet goed was en nu ben ik zo bang dat t hartje niet meer klopt bij de volgende echo.. Pff word niet goed van mezelf. Elke winkel stinkt elke vlaag die langs komt stinkt. Word echt zo'n zeik Zwangere haha
@cupcakes. wauw, die zijn geweldig! Vooral die billetjescakejes. @haken. Het spijt me maar ik maak niets op verzoek. Ik kom om in de dingen die ik altijd wil doen en maken en vaak als ik het 1 keer gemaakt heb, heb ik het weer gezien een wil ik er absoluut geen tweede van maken. @zwangerschapsklachten. Marcia, Hier nog een die tot nu toe minimale klachten heeft. Ik noem het symptomen ipv klachten omdat het toevallig bij mij geen dingen zijn waar ik echt hinder van ondervind. Ik denk maar zo. Ik merk het toch echt aan mezelf dat ik zwanger ben. Veel dingen had ik daarvoor niet dus helemaal prima toch? Je bent gewoon een geluksvogel dat je tot nu toe geen echte last hebt. Houd je meer energie over voor als het straks moeilijker/zwaarder wordt. Lijkt me enorm pittig om de echte zware klachten t hebben als misselijkheid. Slurpt energie lijkt mij. @Apotheek, gedurfd om zoiets tegen een zwangere vrouw te zeggen hahaha. (niet leuk natuurlijk!) @waiting, Fijn dat het weer wat beter gaat. En ook gaaf van de echo! @shoarma. Moet kunnen een keertje joh! Niet schuldig over voelen. (Ik heb een enorme pizza op en hallo lichte maagzuur... hihi maar was wel lekker!) @combinatietest, Ik neig naar testen (ben 30) maar ga me nog even goed inlezen. @muntje... We gaan hier niet een potje zitten zeiken he... @ mvm, Ze is vandaag langs geweest en extreem hoe snel mijn hcg gestegen is! De teststreep is gewoon donkerder dan de controlestreep! Ook veel donkerder met de zelfde test dan met 8+ weken de vorige zwangerschap. Nu was ik natuurlijk nieuwsgierig hoe dat kan en nu blijkt dat in sommige gevallen de hcg hoger is bij een meisje of bij een tweeling (OMG!! ) Maar het hoeft ook niets te zeggen. Nou het gaat mij benieuwen allemaal. Ik heb ook een hele leuke extreem zachte badcape gekregen. Zo ...en nu 11 weken in een kannetje piesen. haha. @VK En goed nieuws! Ik kan bij de verloskundige terecht die standaard naar 'mijn' ziekenhuis gaat! Jippie. 21 aug 1e echo en 2 sept intake (logisch he? ) Maar helemaal happy. @ 9 mnd dagboek. Ik heb hem binnen. De voorkant is niet spectaculair maar de binnenkant is echt leuk. Je hebt ook lekker veel ruimte om te kalken en dingen in te plakken. Echt iets voor mij. Verder echt leuke weetjes allemaal. Gelijk begonnen!
Omg! Heb net gewoon nog mijn man naar de winkel gestuurd omdat ik super veel zin heb in die worstenbroodjes uit de oven... Gaat lekker dus! Hahaha dit soort rare dingen had ik de vorige keer niet
@moro, Die van mij laat me gewoon zelf gaan hoor tenzij ik straks tonnetje rond ben en de bank amper af kan komen.
Snomie 01-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing Waiting4Amber 01-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing marcia 09-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing 31-07 intake verloskundige 22-08 tweede echo Noa86 11-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing Yvonnevto 11-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing 9/8 2e echo 14/8 intake vk praktijk Karagöz 12-03-2014 3e kindje jongen/ meisje / verrassing 2/8 intake vk. Senta 13-03-2014 2e kindje jongen/ meisje / verrassing 31/7 intake in het zh. Tessa 13-03-2014 1e kindje jongen/ meisje/ verrassing Nova81 13-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing 5/8 Afspraak gyn en vpk Muntje 15-03-2014 1e kindje jongen / meisje/ verrassing Chaneef 16-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing 5/8 eerste echo 13/8 intake gesprek vk Satak 19-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing kriskras86 19-03-2014 1e kindje jongen/ meisje/ verrassing 22/07 intake vk 12/08 vroege echo 27/08 termijn echo 05/09 combinatietest Essie28 23-03-2014 jongen/ meisje/ verrassing 5/8 1ste echo Moiss 24-03-2014 1e kindje jongen/ meisje/ verassing 12/8 2e echo 27/8 intake Girly1985 24-03-2014 2e kindje jongen/meisje/ verrassing 2/9 termijnecho Wortel 25-03-2014 2e kindje verrassing 14/8 intake vk, 4/9 termijnecho Angel77 27-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing 14/8 1e echo Buddytje 29-03-2014 2e kindje jongen/ meisje MVM 21-08 1e echo 02-09 intake vk Merryn 29-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing 20/8 echo 21/8 intake verloskundige
@ Senta: waar ben je nerveus voor? Gewoon in het algemeen of voor iets specifiek? (wil niet te nieuwsgierig zijn) @ Muntje: ken het gevoel. Was nu ook bang dat het hartje, ook al deed hij het vorige keer hartstikke goed, het nu opeens niet meer zou doen... Er zijn altijd kansen dat het niet goed gaat... maar je komt met iedere dag een stap verder en nemen de kansen dat het fout gaat af... ik weet dat het flauw klinkt, maar probeer je daar aan vast te houden. Als het niet goed is, is het vroeg zat om je daar verdrietig over te voelen tegen de tijd dat je het hoort... Het is zo zonde als je angstig bent en het is achteraf voor niets geweest... Dit is de tijd om te genieten... maar daar hoort onzekerheid en angst af en toe ook bij... Weet dat het makkelijk lullen is... maar probeer het van je af te zetten... En uh... "zeikwangere"... die zijn het leuks toch dames? hahaha! We mogen allemaal wel eens zeuren of mopperen... daarvoor kletsen we toch ook hier, zodat we ff ons hart kunnen luchten... Niets ergs aan... @ Moro; hahaha! Supergrappig! Mijn vriend haalt heerlijke sundae ijsjes met caramel en nootjes voor me... zucht... te lekker... @ buddytje... shoarma was lekker... tot een half uur na het eten... toen was het opeens niet meer lekker... hahaha... eigen schuld... dikke bult...
Snomie 01-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing Waiting4Amber 01-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing 19/8 intake ZH + 12 weken echo VK 23/8 combinatietest, 10/9 terug naar gynaecoloog marcia 09-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing 31-07 intake verloskundige 22-08 tweede echo Noa86 11-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing Yvonnevto 11-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing 9/8 2e echo 14/8 intake vk praktijk Karagöz 12-03-2014 3e kindje jongen/ meisje / verrassing 2/8 intake vk. Senta 13-03-2014 2e kindje jongen/ meisje / verrassing 31/7 intake in het zh. Tessa 13-03-2014 1e kindje jongen/ meisje/ verrassing Nova81 13-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing 5/8 Afspraak gyn en vpk Muntje 15-03-2014 1e kindje jongen / meisje/ verrassing Chaneef 16-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing 5/8 eerste echo 13/8 intake gesprek vk Satak 19-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing kriskras86 19-03-2014 1e kindje jongen/ meisje/ verrassing 22/07 intake vk 12/08 vroege echo 27/08 termijn echo 05/09 combinatietest Essie28 23-03-2014 jongen/ meisje/ verrassing 5/8 1ste echo Moiss 24-03-2014 1e kindje jongen/ meisje/ verassing 12/8 2e echo 27/8 intake Girly1985 24-03-2014 2e kindje jongen/meisje/ verrassing 2/9 termijnecho Wortel 25-03-2014 2e kindje verrassing 14/8 intake vk, 4/9 termijnecho Angel77 27-03-2014 2e kindje jongen/ meisje/ verrassing 14/8 1e echo Buddytje 29-03-2014 2e kindje jongen/ meisje MVM 21-08 1e echo 02-09 intake vk Merryn 29-03-2014 1e kindje jongen/ meisje / verrassing 20/8 echo 21/8 intake verloskundige
@waiting Ik zit ook maar een beetje te stangen he. Heb je wel door hoop ik?! Ja erg is dat he? Heb je lekker zitten schranzen en krijg je dat... hihi.
Ik heb zitten lezen over de combinatietest. Die test is prima maaaaarrrr idd wat te doen als je een verhoogde kans hebt..... Ik zat ook te lezen over die NIPT test die in Nederland nog niet te doen is (ipv een punctie en vlokkentest)... In het buitenland al wel en de uitslag voor DOWN is meer dan 99% betrouwbaar. Hier zijn ze allemaal uit te voeren: FAQ | NIPT ConsortiumNIPT Consortium Ik ga hier wel even verder over nadenken. Het klinkt egoistisch maar ik zie een kindje met down/afwijkingen echt niet zitten. Zeker omdat we al een ukkepuk hebben.
Oef er lijkt nu al weer een patroon in te komen. 'S- nachts je bed uit moeten om te plassen en vervolgens niet meer in slaap kunnen komen. Pompidompidom. ...... (O ja en een tandenknarsende vriend.... :x)
@waiting 4 . Gewoon in het algemeen wat gaan we horen en ik hoop zien? Slecht geslapen vannacht. Komt goed kan 2 kanten op we wachten af. Nee heb wel vertrouwen
Waiting4: je heb helemaal gelijk! Bedankt Als de 20 weken echo goed is is zo'n combi test dan echt nodig??
ik ga hier ook geen test doen zie de nut er niet van in bij de eerste ook niet gedaan. ik had van de week wat zeg ik had maandag avond zin in bladerdeeg hapjes te maken met gehakt heerlijk voor op mijn werk dinsdag nou zo doende gemaakt. had ik ze mee genomen dinsdag naar me werk werd ik al misselijk als ik er al aan moest denken pff heerlijk zeg. ik natuurlijk denken ja wat moet ik dan eten gelukkig kwam me man met een goed idee aan de overkant heb je een meer waar een restrand bij zit (waar mijn schoonzus ook werkt haha) nou dan maar daar zo eten heerlijk hoor een broodje gezond. ik was gelijk weer helemaal opgeknapt voelde me helemaal down. ik hoop dat het snel maandag is dan heb ik de echo ik wil een hartje zien vorige jaar had ik een vmk en bleek dat het nooit is wezen groeien na 4 weken maar was toen al 9 weken zwanger pff wil dat de tijd snel gaat. en dat ik de kleine al in me armen kan sluiten zodat ik weet nu kan er niks meer mis gaan. steeds vaker nu zeker krijgen mensen om me heen steeds miskramen pff wordt er gek van. diep van binnen wil ik ooit 3 kinderen maar nu zit ik te denken wil ik al die stress dan weer mee maken. fijn al die emoties die je kan hebben.
Klopt allemaal. Test nog niet in NL. Ze willen alles tot in den treure testen net als bij de verouderde combinatie test. (Toen 10 jaar later in nl vergeleken buurlanden) met het bloedonderzoek kan vanaf 10 wkn en worden alle chromosoom afwijkingen gecheckt en het geslacht. Combitest is eerder in de zwangerschap dan 20 wkn test omdat het kan en evt een punctie nog nodig is met kans op een miskraam. Ook geeft de combinatie test op jongere leeftijd een vals gunstige uitslag en weet je nog noets. Bloedtest duurt 2 weken maar weet je alles zonder onzekerheid en kansberekeningen. Combitest en vroege geslachtsbepaling moet je vaak zelf betalen. Leg er wat bij en je weet alles zonder stress. Bij die tweede in België was het va 600,- Wij zitten er iig over na te denken. wel zin in duidelijkheid maar geen zin in halfbakken testen en kansberekeningen.