@girly, dat vergeet je dus geen 2e keer! Ik heb geen crackers meer in huis en kan niet weg omdat mijn man werken is en de kleine meid in bed ligt. Word dus wat morgenochtend... Vandaag lekker in t zwembad gelegen en 's middags een du'tje gedaan, heerlijk! Ben wel blij dat t wat minder warm word!
Goedemorgen dames, Ik zit heerlijk in de tuin af te koelen ik heb gisterenavond echt zitten huilen van de hitte ik kon niet meer, wist niet meer waar ik het zoeken moest. Had de hele dag bij het zwembad gezeten in de schaduw en ondanks mijn recente spanje laagje bruin was ik toch flink verbrand en ook nog de hele dag gesmeerd, ik kookte letterlijk. Nu al 2 dagen de misselijkheid onder controle met de tabletjes dat werkt echt goed voor nu. Ik weet niet of degene die ze ook heeft het ook zo ervaart, maar het helpt bij mij ook tegen het vervelende opgeblazen gevoel in de avond, moet ik wel zeggen ik mag ze alleen maar sávonds innemen in verband met mijn medicijnen in de ochtend. Vannacht hebben we de ventilator erbij gezet op de slaapkamer, dat was erg lekker, vanmiddag bbq met mijn lieve vriendinnetje en haar man en kindjes, en morgen verjaardag van het zoontje van vrienden, hele weekend bbq aan, hoop maar dat het goed gaat. Nu maar snel aankleden en de boodschappen in huis halen en mijn mannetje trakteren op een lekker onsje rosbief van de verse slagerij (pfff ik zal het bij kwijlen houden)
@Senta, ach meid! Gelukkig is de ergste hitte nu voorbij! Van mij mag t een graad of 20 zijn! Ik dacht vanmorgen dat t goed ging, was niet echt misselijk dus lekker gegeten. Tot een uur later.. Pfff opeens beroerd en alles eruit gegooid! Dat is voor het eerst. Voel me nu wel een stuk beter. Alleen best vervelend als je dochter erbij staat te kijken en vraagt Mama, gaat t weer? Kind snapt er niks van dat Mama elke keer ziek is. Ik had trouwens net daarvoor mn vitaminen op, die zullen er nu wel meteen uitgekomen zijn. Zou ik ze dan opnieuw in moeten nemen?? Sorry voor mijn geklaag hoor..
Moro dat noem ik geen geklaag hoor. Is gewoon een mededeling met een vraag erachteraan Wat vervelend zeg dat het toch niet goed gegaan is met het eten. En wat die vitamine betreft ja ik weet het niet zo goed eigenlijk. Ik denk zelf dat het niet zoveel kwaad kan. Maar dat ben ik
Goedemorgen, Pff wat een warmte vannacht. Ach senta meis, wat vervelend. Hier doe ik vaak dan een vochtige handdoek over mij heen. Dat wil wel nog eens helpen. Wij slapen o Zolder dus ook zo lemker warm. Verder een drukke dag vandaag, verjaardag en het antieme bed van minn dochter is verkocht en word opgehaald. Ze moet nu even op een luchtbed slapen. Moro is geen klagen meis.....maar volgens mij zijn je vitamine al opgenomen in je lichaam.
Ben ook blij dat het weer een stuk koeler is vandaag... pffff... was echt niet grappig meer gisteren! Had manlief ook nog per ongeluk het raam op de kamer van dochterlief open laten staan gisteren overdag (op zuidkant) en was het 33gr toen ik gistermiddag thuis kwam!!!! Kreeg het ook met geen mogelijkheid meer koeler! Dus vannacht weer een nacht gehad met veel hitteonderbrekingen... Hier gelukkig niet zo misselijk dat ik moet overgeven, maar als ik niet op tijd iets eet dan voel ik me echt vreselijk...blèèkkk...dus ook pak crackers in de tas zitten! Maar de moeheid overheerst tot nu toe echt deze zwangerschap, maar dat komt natuurlijk ook omdat we al een leuke peuterdame rond hebben lopen die met dit weer veeeeeel vroeger wakker is! Dus zo maar even mee een dutje doen... Maandag tweede echo, dan gaan we het overal officieel bekend maken. Heb leuke strijkapplicatie gekocht en een t-shirt die onze dochter aan kan. Het wordt dan ook tijd om het haar te vertellen, al duurt het dan nog zo lang voor haar natuurlijk. Maar als anderen het weten gaan ze natuurlijk steeds vragen/zeggen dat ze grote zus wordt... Hoe hebben jullie dat gedaan met vertellen aan je andere kind(jes)??? Zal ook van de leeftijd afhangen waarschijnlijk... Weten ze het al of nog niet??
Hoi Nova, Herken het was gisteren toen ik thuis kwam hier in huis ook 31 graden en bovenverdieping was ook niet koeler te krijgen. Prompt ging onze ventilator ook nog eens stuk. Pffff was echt niet leuk gewoon. Hier overheerst de vermoeidheid ook. Lag er gisteren om half tien in en na 1 keer wakker te zijn geworden wed ik om half 8 wakker van onze zoon van 2 die lag te kletsen en met een auto in bed zat te spelen. Dus toch wel een flinke nacht gemaakt maar moe ben ik nog steeds. Ben ook erg blij met deze huidige temperatuur. Windje mag iets minder en dan is het gewoon perfect weer eigenlijk. Spannend maandag zeg! Wij gaan een shirt bestellen dat onze zoon een grote broer wordt. Man en ik zijn allebei in september jarig en vieren het de 15e. Dat is ook precies de dag dat ik 12 weken zwanger ben. Ben benieuwd wie het opvalt en bij wie het kwartje valt. (mijn ouders weten het al maar mijn schoonouders gaan we het 2 september na de 1e echo vertellen.) Verder zolang het buikje het toelaat willen we dus tot de 15e wachten. Wij hebben ons zoontje eigenlijk nog niets vertelt. (Aangezien oma en ik het er veel over hebben vangt hij vast wel het een en ander op hoor.) Hij is net 2. We gaan hem met onze verjaardag wel uitleggen dat mamma een baby in de buik heeft maar er niet te veel nadruk op leggen. We zijn wel bezig met een nieuwe kamer voor hem en daar mag hij natuurlijk mee helpen en hij mag uiteindelijk mee helpen aan de babykamer als we daaraan beginnen. Ik denk verder dat we het gewoon even aankijken. Ook hoe hij er onder is. Is hij heel nieuwsgierig of negeert hij mamma een beetje. Allemaal factoren die meespelen. Hoop dat het een beetje duidelijk verhaal is. (in mijn ogen Beetje vaag maar ja beter gaat het nu even niet lukken )
Sommigen hier hebben het echt goed te pakken met de misselijkheid! Sterkte! Lijkt me zo vervelend! Ik heb het ons zoontje van 2 jaar en 3 maanden al een paar keer verteld. Gisteren zei hij ineens: 'Baby' en wees naar mijn buik Dat oefenen we maar niet meer... niemand weet het nog! Hier wordt vandaag een kledingkast opgehaald. Dan kunnen we echt verder met de toekomstige slaapkamer van ons zoontje. Girly, wat gaan jullie veranderen aan de babykamer?
Hier mannetje van ruim 3, 5 we vertellen het hem pas als ik een echte buik krijg. Anders duurt het veel te lang voor hem. We hebben gewoon gezegd dat hij het nog niet weet. Nermt iedereen genoegen mee.
Wij vertellen het nog niet aan onze dochter. Ze is bijna 3, dus ik denk wel dat ze het een beetje zal snappen. Maar we wachten tot na de volgende echo. Het kan nu namelijk nog altijd mis gaan en hoe moet je je kind dan uitleggen dat er opeens geen baby meer in Mama dr buik zit... Alhoewel we er natuurlijk vanuit gaan dat alles goed gaat! Bijna niemand weet t en ik weet zeker dat ze aan iedereen zal vertellen dat ze een broertje of Zusje krijgt, dus nog ff stilhouden! Daarna mag ze ook nieuwe spulletjes en kleur verf uitkiezen voor op dr nieuw kamertje. Wil haar er zoveel mogelijk bij betrekken. Heb ook een boek besteld over een kindje die een broertje of Zusje krijgt. Hopelijk helpt dat dan ook een beetje met het begrijpen van de verandering. Ik wil ook nog een shirt bestellen om t bij de oppas bekend te maken, maar ook dat doen we na de echo. Tenzij ik me nog beroerder ga voelen.. Dan vertel ik t ook eerder op mijn werk, maar hopelijk blijft t hierbij!
Hier hebben wij het altijd meteen aan de kids vertelt. Ook nu alleen nu begrijpen ze dat nog niet iedereen het mag weten. We hadden het al vertelt voor de echo en eerlijk gezegd dat het ook niet goed kon zijn. Ze vonden het wel spannend. Maar pakten het goed op. Kinderen voelen het echt wel aan dat er iets is. Moe met ups en downs. Misselijk ook als ik maar op tijd eet want anders. mensen denken hier dat ik al 4 a 5 maanden zwanger ben. Niks verbergen zo.....
Hey Wortel, Onze zoon gaat naar een grotere kamer die nu nog de logeerkamer is. Die moet eerst helemaal verbouwd worden. Er moet opnieuw gestuukt worden en het plafond moet vervangen worden een nieuwe vloer (ligt nu vloerbedekking komt laminaat) etc. Dat komt omdat we toen we dit huis kochten we er net achterkwamen dat ik zwanger was. Aangezien dit huis helemaal gestript moest worden en alles vervangen moest worden van cv en elektra tot nieuwe keuken etc . Hebben we toen gekozen voor prioriteiten stellen. Alles wat nog oké was en nog acceptabel was hebben we opgeknapt en gelaten zoals het was en de dingen die echt moesten gebeuren zo snel mogelijk zodat we gewoon een veilig huis hadden om te bevallen en onze zoon op te laten groeien. Helaas niet gelukt maar dat is een heel ander verhaal. Nu gaan we dus eerst zijn nieuwe kamer doen en er een echte Cars kamer van maken(inclusief het Cars bed die wel zelf gaan maken). Daarna gaan we de babykamer helemaal strippen. daarna lekker schilderen (althans ik ga dirigeren en anderen verven ) Daarna het ledikantje weer in elkaar zetten et . Nieuwe gordijnen ophangen en een mooi lettertype vinden om een mooi gedichtje op de muur te laten zetten. Hadden bij onze zoon een beetje een natuurkleurige kamer zeg maar en nu weet ik het nog niet helemaal. Ligt er ook een beetje aan wat het wordt qua geslacht en of ik tegen iets bijzonders aanloop. Zo dat was weer een heel verhaal. Vanmiddag naar vrienden toe die voor een lange periode in Zuid-Afrika gaan wonen. Die geven een afscheidsfeestje. Maar even goed in mijn kast kijken wat ik aan moet doen.
Ik vind deze temperatuur lekker zo.. ookal heb ik gisteren ook genoten van het weer. De uk heeft zo lekker gespeeld en gezwommen met een vriendje. Zo leuk om naar te kijken. Wij hebben in elke slslaapkamer een flinke ventilator staan. Werkt perfect. Geen last vanaf warmte. Ons zoontje v 2 hebben we nog niet uitgebreid verteld dat hij grote broer wordt. Oe net in de supermarkt ineens in vlagen misselijk! Een pak toastjes gekocht en onderweg n huis al zitten snoepen. Iew... nu ff liggen en het zakt gelukkig.
Fijn dat die misselijkheid weer gezakt is buddytje. Maar goed dat je in de supermarkt liep dan hahaha. Hier heeft manlief net een nieuwe ventilator gehaald omdat die van ons fijn stuk ging.
Girly, ah nu begrijp ik het aanpakken van de babykamer! Wat moet dat destijds ook een klus zijn geweest! Respect! Ik hoop dat het deze keer allemaal voorspoedig mag verlopen en dat je er ook van kan genieten (begrijp een beetje dat dit de vorige keer anders ging). Hier zitten we te dubben of we vloerbedekking gaan leggen op de hele bovenverdieping. Nu ligt er onwijs goedkoop laminaat en dat is dus aan alle kanten stuk. Daarbij vinden wij laminaat zo koud voor onze nachtelijke voeten. Brrrrr!
Girly ook nog een hoop werk te doen. Inderdaad lekker op tijd beginnen. Hier ook 3 kamers te doen, hier gaat juist de vloerbedekking er uit en overal laminaat. Makkelijk schoon te maken met kids. Wij zijn nu ook al bezig met de voorbereidingen, nu zit er nog geen buik in de weg. Straks alle verjaardagen en feestdagen dus een drukke periode.... Hier eind van de dag zo'n moeie buik. Vanavond lekker bankhangen, kids zo naar bed. Even rust, ze zijn zo druk 's avonds
Wij hebben de boven verdieping 3 jaar geleden gedaan, dus nu alleen de zolder. Hoeven gelukkig niet heel veel te doen.. plafond laten stucen en nieuwe vloer, heel misschien nog een dakraam erbij. En schilderen natuurlijk. Dat moet op de babykamer ook opnieuw gebeuren. Na mn overgeven niet echt misselijk meer geweest. Alleen heb ik al de hele dag geen energie meer! Zou de hele dag wel kunnen slapen.
Hier gaan we zaterdag beginnen met klussen. Eerst de grote kast bij ons in elkaar zetten dan kan de oude naar de sloop en de commode naar de babykamer. De droger moet weer naar de badkamer en dan langzaam Aan babykamer strippen. Wij hebben nu laminaat vorige huis vloerbedekking maar we gaa weer terug naar vloerbedekking wat een drama is dit. Zo lastig schoonhouden blijf stofzuigen en swifferen.
Mijn zoontje wordt maandag 2 en wij hebben het bij de eerste echo verteld. Alles was goed en het was nog vroeg, maar ja, spannend blijft het toch. En ik ben zo moe en zo beroerd geweest, ik wil dan ook kunnen zeggen hoe dat komt. @ warmte: nog even doorbijten, vanaf woensdag wordt het EINDELIJK koeler!! @ eten: hebben jullie ook zo'n trek in de meest gekke dingen? Ik eet nooit Mac, maar vriendlief is nu toch naar de Macdrive. Ik moet gewoon de mayo van de Mac hebben, zo'n zin in!