Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snomie

Snomie Niet meer actief

Hier een buikje, misselijk, chagarijnig, doodmoe en pijnlijke borsten. Maar dat chagarijnig link ik met het stoppen met roken. Bah wat een ellende.

Verder gaat het goed, morgen de echo om te kijken of het hartje klopt. Ik vind het nu al dood eng.

Wat leuk dat jullie (bijna) allemaal zijn getrouwd en zo jong zijn! Ik zeur al heel lang bij mijn vriend om te trouwen, maar het zit er niet in. Ook omdat hij nu 34 is, en heel graag kinderen wilde om zich een wat jongere vader te voelen ;).

2. 1986tamara

1986tamara Actief lid

17 aug 2011
    116
    0
    0
    woonbegeleider binnen de gehandicaptenzorg
    achterhoek
    Hoihoi,

Mag ik me ook bij dit clubje aanmelden ;)
    Mijn naam is Tamara, 27 jaar oud en ik ben zwanger van mijn 2de kindje ;) gisteren heb ik positief getest!

3. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Tamara gefeliciteerd!!!

Snomie; spannend! Ben heel benieuwd naar jouw echo aangezien we even ver zijn... Ik moet maandag weer terug! Ben benieuwd of je het hartje goed ziet en überhaupt wat je precies ziet ;)

4. mamamarianne

7 mei 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom tamara!

snomie, spannend!!!

5. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    Hallo,
    gefeliciteerd dames!
    ik heb vandaag pas vernomen dat ik zwanger ben, na een hele toestand met onderzoeken enz. toch spontaan gelukt gelukkig!
    ik ben nu 5 weken en 3 dagen en ben uitgerekend volgens de dokter ( heb nog geen echo ofzo gehad natuurlijk) op mijn verjaardag haha 09-03-2014! ik ben 26 jaar en kom uit zeeland, mag ik er ook bij???
    groetjes marcia

6. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Natuurlijk Marcia, gezellig! En gefeliciteerd!!!

7. mamamarianne

7 mei 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom marcia

8. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!!

Eindelijk na lang zoeken een forum gevonden voor de in maart uitgerekende mamas! Leuk..

Hier vreselijk spannende week gehad! Ik ben in september twee jaar gestopt met de anticonceptie.. behoorlijk lang dus ;)
    Maar we zijn niet twee jaar fanatiek aan het klussen geweest hoor! Er kwamen aardig wat dingetjes steeds tussen waardoor we rustig aan deden maar de laatste maanden ging het steeds harder kriebelen en afgelopen maand kon ik niet meer wachten en ben ik begonnen met ovulatie testen..

Nu afgelopen weekend meteen getest en die was negatief... Maar toch wilde ik het niet geloven en doordat ik vorige maand een hele andere cyclus had maandag weer getest en toen kwam er een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel licht streepje! Om een nog langer verhaal kort te maken en heel veel testen verder is het eigenlijk nu wel zo goed als duidelijk!!

Maar ik weet dus nog niet hoever ik precies zal zijn.. Voor zover ik het zelf uitgerekend heb kom ik op een uitgerekende datum ergens rond 19 maart.. Spannend dus!

Nu ga ik even een stukje van jullie terug lezen ben reuze benieuwd! Hoop hier op een gezellig en toch wel actief forumpje :)

Oja, ik ben overigens zelf 25 jaar en wij hebben een dochter van alweer 3 jaar! Ik werk op een leefgroep voor uithuisgeplaatste pubers..

9. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje nou actief zijn jullie wel haha!! Heb alles gelezen en overal waar ik op wilde reageren ben ik nu dus weer vergeten.. In ieder geval ga ik het vanaf hier proberen bij te houden..

Wat ik veel terug lees is het bang zijn dat het mis gaat.. Gezonde gedachte vindt ik! Zelf merk ik hierin een enorm verschil vergeleken met mn eerste zwangerschap..
    Die was de eerste maand raak, niks maar dan ook niks geen kwaaltjes gehad 9 maanden lang en op de dag van mn bevalling ben ik nog even zelf langs de verloskundige gegaan terwijl ik al 7cm ontsluiting bleek te hebben..

Nu nog niet eens vier weken zwanger en mn borsten staan op klappen!! Ook heb ik een vreselijk opgeblazen buik en mn eetlust verandert nu al! Ook ben ik sneller moe maar misschien ligt dat ook een beetje aan het weer?

Bij mijn eerste zwangerschap nooit stil gestaan waar het fout kon gaan.. maar na mn zwangerschap zoveel verschrikkelijke verhalen gehoord dat ik er dus nu ontzettend mee bezig ben en het eigenlijk van me af probeer te zetten..

Ik lees dat sommige hier het de omgeving al wel heeft verteld, wanneer gaan de andere dat doen?! Ik vindt dat namelijk verschrikkelijk lastig..
    Zou het op mn werk het liefst pas echt na 3 maanden vertellen maar mn omgeving zou ik het al wel na de eerste afspraak bij de vk willen vertellen.. maja met die media van tegenwoordig ligt het dus dan zo op mn werk he! ;)

Ook ik ga meedoen met mvm maar ook pas na mn afspraak.. We gaan trouwens volgend weekend op vakantie 2 weken en hopen daarna een afspraak te kunnen maken.. Bij mn vorige zwangerschap heel actief meegedaan met mvm maar dit keer wil ik het iets minder moeten maken..

(ik schrijf alweer veel te veel maar had dan ook wat in te halen he ;) )

10. YvonnevtO

YvonnevtO Actief lid

2 mrt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    Hi dames! Ik heb afgelopen zaterdag positief getest en de tests worden steeds duidelijker. Dus ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat. Heb de 25e een echo, dus ik zal nog even geduld moeten hebben. Zou het leuk vinden om hier mee te mogen kletsen!
    Ik ga het dit weekend al aan een aantal mensen vertellen dat ik zwanger ben, ook al is het pril. Bij mijn vmk heb ik de steun van mijn naaste vrienden en familie gemist, omdat ik het toen niet heb verteld en het super moeilijk vond om het daarna nog te gaan vertellen. Niet alleen om deze reden ga ik het vertellen, maar ook omdat ik volgend weekend 30 word en een groot feest ga geven. Meestal ben ik wel van de wijntjes, dus ik heb ook een paar mensen als "dekmantel" nodig. hahah.. maf eigenlijk he? Wanneer gaan jullie het vertellen?

11. Rph1989

Rph1989 Actief lid

24 mrt 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen dames...

Sorry gisteren niet gereageerd had een mega drukke dag...

Nieuwe dames wees welkom, gezellig en gefeliciteerd!!

Hier is het een half uur na mijn positieve test aan me ouders vertelt en die dag erna aan me baas en baasin en naaste collega, omdat in in een meubelspuiterij werk dus moest het vertellen...
    Tot nu toe weten beide ouders het, en een Syl vrienden en 2 vriendinnen van mij.. Met d rest wil ik zo ie zo wachte tot de eerste echo..

Hier best vaak misselijk. Heel irritant onder het werk... Agja we mogen niet klagen..

Fijne dag allemaal...

12. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    hallo dames, bedankt jullie ook allemaal gefeliciteerd!!!!!pfff ga nu toch wel de zenuwen krijgen hoor, morgen komt mijn man pas terug uit canada ( daar was hij voor z'n werk) en hij weet nog van niets haha! groot cadeau! heb nu maar gezegd dat ik een beetje knorrig ben, zal waarschijnlijk wel ongesteld moeten worden ;) haha. daarna is hij maar een week thuis en dan weer 3 weken weg waarschijnlijk, dus de eerste afspraak bij de v.k. is hij er jammer genoeg niet maar de tweede wel!!!
    ik heb nog niemand iets verteld in onze familie of vriendenclub want eerst is natuurlijk mijn man aan de beurt haha.
    wij zullen het waarschijnlijk aan de vrienden pas na 12 weken vertellen, maar ik ga ervanuit dat we de opa's en oma's het wel eerder zullen vertellen. mijn schoonvader is over 2 weken jarig dus misschien volgende week al wel, anders moeten we nog 3 weken wachten en dan ben ik dus al 9 weken....
    vanmorgen vroeg wakker, waarschijnlijk de zenuwen en het moeten plassen pfffffffffff! ook heel de dag honger al een poosje ik kan wel een paard op zeg! verder nergens last van behalve een beetje moe maar goed dat kan ook aan het weer liggen natuurlijk!
    fijne dag vandaag!!!
    groetjes marcia

13. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ik heb het 2 dagen later verteld aan beide ouders, broers en zussen. Ze wisten dat we ermee bezig waren en in t ziekenhuis lopen. Ga ze niet in spanning houden. 2 stellen vrienden wetwn het en 1 collega. Voor de rest wil ik t echt 12 weken stil houden maar vraag me af of ik t ga redden.

Ik heb af en toe een zeurderige kramp, dan links en dan rechts.. herkennen jullie dit,? Ben gelijk bang dan he...pff

14. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    begrijpelijk, bij ons weten ze wel dat we er mee bezig zijn maar wij liepen nog niet in het ziekenhuis gelukkig . ik heb ook die krampen, net alsof je ongesteld moet gaan worden, met vlagen blijft het even weg en dan zet het ineens weer op! las ergens op het forum dat je je daar niet druk over hoeft te maken, het hoort er blijkbaar allemaal bij :)

15. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Marcia, wat grappig dat je vriend het nog niet weet! Maar idd een super leuke verassing dus als hij thuis komt!

Bij mijn dochter hadden we het ook al vrij snel verteld maar mn moeder was toen zo enthousiast dat ze het niet kon laten om het ook al aan andere te vertellen haha! Dus daarom ben ik heeeel blij dat wij nog op vakantie gaan,, dan is het ook minder lastig om mn mond te houden ;)
    Daarbij wil ik ook nog absoluut niet dat mn dochter ervan af weet.. lastig hoor!!!!

Fijne dag allemaal vandaag, ik mag gaan werken! joehoe ;)

16. senta

senta Niet meer actief

Toen ik zwanger was van onze zoon moest ik het na 3 dagen vertellen, ik zou 5 dagen na de positieve test mijn trouwjurk gaan passen/kopen.

Nu wachten we tot na de intake en 1e echo en dan maken we het eerst aan de ouders en opa en oma bekend en dan de broers en zussen en pas als het ons uitkomt aan de rest, gewoon op ons gemak dus.

Ik heb best wel wat kwaaltjes nu, zere borsten, enorm, vreselijk moe kan mijn ogen vaak niet open houden, ook ben ik vrij misselijk en s'nachts ongeveer 4- 7 keer eruit om te plassen, ik wordt er doodmoe van.

17. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    dat geloof ik graag dat is een mooie afwisseling haha, ik heb t echt moeilijk om mijn mond te houden pff zal blij zijn als frummel de 12 weken heeft gepasseerd dan is het "veilig" haha. werkse voor degenen die moeten werken! groetjes marcia

18. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Muntje: Ik heb dat ook hoor, die krampen. Kan geen kwaad. Gebeurt een hoop daar binnen ;) Maar ik check dan ook vaak of ik niet toch ongi word hihi

Ik heb het ook al verteld aan ouders en broer/zus. Die wisten ook alles van het ziekenhuis en zo. Ook fijn voor als het mis zou gaan denk ik. Dan heb je wat steun. Vooral mijn schoonvader reageerde echt geweldig! Hij moest huilen en zei: Mijn meisje is zwanger! Hihi zo lief!
    En 2 goede vrienden ga ik het over 2 weken vertellen.

19. Snomie

Snomie Niet meer actief

Bij mijn weet mijn moeder het en mijn teamleidster. Zij wist het als eerste haha. Door al die onderzoeken in het begin moest ik het haar wel vertellen. De familie van mijn vriend willen we het gaan vertellen over twee weken. Dan word ons neefje twee, en dan willen we hem een shirt geven met grote neef erop.

20. YvonnevtO

YvonnevtO Actief lid

2 mrt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    #100 YvonnevtO, 12 jul 2013
    Laatst bewerkt: 12 jul 2013
    Zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben hier die het lekker vroeg vertelt. :) Het helpt bij mij gek genoeg ook om er meer vertrouwen in te krijgen dat het goed gaat.

@Muntje ik heb ook zo nu en dan wat kramp, maar dat komt en gaat en heeft volgens mij te maken met de groei van je baarmoeder. Ik heb alleen mega zere boobs. Zijkant is ook wat harder geworden. Het is de vraag overigens of ik borstvoeding kan geven omdat ik op mijn 19e mijn borsten heb laten verkleinen. (1,4 kg eraf) Maar goed, dat zien we dan wel weer.

Vandaag heb ik lekker een parttime dag, kwam wel goed uit want ik heb de hele week al slecht geslapen en zit de hele nacht te bedenken hoe leuk ik het ga vinden om a.s. zondag mijn ouders te vertellen dat ze hopelijk opa en oma gaan worden voor het eerst! Kreeg al tranen bij de gedachte dat mijn broers oom worden. :)

@Snomie Jij hebt toch vandaag een echo? Ik duim voor je meis! Op naar dat kloppende piep kleine hartje!

@Marral Wow wat een gave reactie van je schoonvader! Daar hoop ik op!

Deel Deze Pagina