@ essie ; hier alles goed hoor, vandaag alleen ook een beetje een klaagzang-emo-prikkelbaar-ik-bijt-je-hoofd-eraf-dag gehad.... kon niet zoveel hebben vandaag... @ Muntje; fijn dat je weer wat ben opgeknapt... blijft toch lastig al die hormonen... leuk hormonsters! @ Moro: fijn dat je zo'n superdag had! Lekker! @ Tari; balen van je werk zeg... Heb zelf bij m'n vorige werk ook zo in onzekerheid gezeten... Misschien moet ik me er helemaal niet mee bemoeien, maar zou je niet nog heel even wachten? Misschien zegt hij over 2 weken dat ze je toch kunnen houden? Of is het echt niet meer te verstoppen?
Waiting4aimber: Mijn chef gaat de 19e met vakantie. Mijn chef is een eerlijke man en ik wil graag eerlijk zijn. Tevens merk ik dat me behoorlijk stress geeft. En dat is niet goed. Tevens speelt er nog een dilemma op het werk waar ze voor vrijdag antwoord op willen. Dit ivm extra werken op de vrijdagmiddag. Mede doordat ik zwanger ben zie ik dit niet zitten. Ik werk nu al 5 dagen van 8.45 tot 13.00 uur. Als ik wacht met vertellen kan dat nadat ik mijn eventuele nieuwe contract krijg. Dat is dus nog 4 weken wachten. Die ieren veranderen telkens van gedachte dat is nu dus ook het probleem. Dus zodra zij ja zeggen en ik vertel dat ik zwanger ben, ben ik bang dat ze zich dan ook bedenken en dan alsnog nee zeggen. Ik denk daarom dan kan ik het net zo goed nu al vertellen. Eh is het nog te volgen? Nu mijn chef er nog is denk ik wel dat hij nog steeds voor mij op zal komen. Tja ik weet het niet baal hier dus enorm van. Ik kijk hoe ik morgen hieronder voel. Wil niet weer in de valkuil van overspannen/burnout vallen. Daarom gewoon open kaart en we zien dan wel. Heb er toch geen invloed op. Maar echt zo ... ik heb geweldige collegas en onwijs naar mijn zin. Tot vandaag......
@tari, Lastige situatie! Ik heb al zo veel verhalen gehoord dat een baas na het vertellen van de zwangerschap verandert in een monster! Wat dat betreft zou ik zeggen: Je bent nog niet verplicht om het te zeggen. Echter...... ga ik wel mee in jouw gevoel. Ik zou waarschijnlijk ook mijn mond niet houden in de hoop dat zij/hij even goed met jou meedenken als jij nu met hem/het bedrijf... (Hoe sterk heb je het geld nodig? (als je dat wil zeggen uiteraard) want dat bepaalt de keuze waarschijnlijk ook) Succes met je keuze! (Qua gevoel moet het ook goed zitten hoor! )
@ Tari, het is ook een hele lastige situatie... Snap dat je eerlijk wil zijn... en dat stress niet goed is ben ik het volledig mee eens... ! Een burnout of overspannen raken is verre van de bedoeling! Ik heb me op mijn vorige werk ook bijna dood gewerkt om mijn baantje maar te mogen houden en uiteindelijk mocht ik ondanks alle beloftes alsnog gaan.... dus een burnout is het echt niet waard... daar heb je helemaal gelijk in... Zeker als je weet wat dat is, en uit je verhaal maak ik op dat je dat helaas al een keer hebt meegemaakt, dan weet je hoe belangrijk het is om dat te voorkomen... Als je contract over 4 weken afloopt dan zullen ze het toch wel eerder meedelen als 1 dag van te voren hoop ik? Zou anders ook niet echt netjes zijn naar jou toe... Niet om je werk af te kraken ofzo... maar meestal beslissen ze er toch wel iets eerder over... of hanteren die Ieren andere normen? Je moet doen waar je je goed bij voelt.... Of waar je je het beste bij voelt... meer kan je niet doen... je kunt toch niet voorspellen hoe je baas zal reageren... en al helemaal niet wat die onvoorspelbare ieren doen.... maar wat Buddytje zegt heeft ze gelijk in... je bent het nog niet verplicht te vertellen... Het zou super zijn als je baas met je meedenkt... maar vaak worden ze toch echt betaald om met het bedrijf mee te denken... Snap dat het rotkeuze is om te maken, waar je nu eigenlijk niet mee bezig wil zijn... je wil genieten van die 10 in je banner!!! Wens je veel succes ermee... Hoop dat je je snel de spanning hiervan kwijt raakt...
Jullie hebben ook gelijk hoor meiden. Maar die ieren zijn echt niet menselijk. Ze hadden het me al moeten laten weten. 5 sept. Loopt mijn contract af en de laatste 4 wkn zijn al ingegaan. Eigenlijk zijn zij al te laat. Ik wacht anders nog even af inderdaad. Maar ik zal wel nog even goed aan geven bij mijn chef dat ik me hier niet goed bij voel. Merk wel dat mijn plezier wel even verdwenen is qua werk..... heb nu zo geen zin in morgen. En die rot polen die geluidsoverlast veroorzaken helpen hier zeker niet bij......... Buddy, het geld is heel hard nodig. We hebben het in 2010/2011 met 1 inkomen moeten doen en dat is niet fijn met 3 kids. Meiden bedankt voor jullie lezend oog en reacties. Nogmaals dank jullie wel. Slaap lekker allemaal.
Yvonne zeker een mooi getal jij zit er ook al bijna! Nog eenweek. Dat eerste semester lijkt altijd een eeuwigheid te duren Maar straks zal ik zeggen dat het om vliegt, haha.
@tari, lastig hoor... Gewoon doen waar jij je t best bij voelt. Met een rotgevoel naar je werk moeten elke dag is ook niks! Succes met je keuze maken.. @hier weer kotsmisselijk. Denk dat t vandaag weer alles eruit gooien word. Pfff.. Die sstomme crackers helpen echt niks 's morgens. Word al misselijk als ik eraan denk. Maar we blijven ze maar eten, wie weet helpt t toch iets. Vandaag rustig dagje, Word toch rotweer! Misschien gaan dochterlief en ik wel koekjes bakken
Ik ga na mijn vakansie het ook vertellen op de afdeling op mijn werk met een zwangerschaps taart dan ben ik wel pas 11 weken maar die werk kleding is nu al net te houden krijg alleen maar steken in me buik ervan. Ja het klote van een contract is dat er geen opzeg termijn is ze kunnen het een uur van te voren nog tegen je zegen. Na mijn miskraam vorig jaar zei de chef tegen mij als ik jou was zou ikeen jaar wachten dan komt het goed had zelf net op een andere afdeling gereageerd waar ik nu werk en hij heeft hard voor mij geknokt dat ik een vast contract kreeg. En hij wis als mijn contract vast was dat ik zwanger zou worden maar gelukkig heeft hij er geen probleem mee. Wel heb ik het geluk dat de chef de vader van een vriendin van me is sinds me kinder jaren. Maar ik weet hoe jij je voelt want als ik op die andere afdeling nog zat lag ik er ook al uit.
Goedemorgen dames! @tari, ik ben het met waiting4amber eens. Ik werk zelf in "werk" (ben verantwoordelijk voor de aanname van personeel) en ook al heb je een goede arbeidsrelatie met je manager, zou ik het toch nog even voor jezelf houden totdat er duidelijkheid is over je contract. Tenzij dit ongezond veel stress oplevert. Dan moet je doen wat het beste voelt. Laat je verlenging krijgen is hier ook gebruikelijk. Zelfs Nederlanders doen dat Er staat voor jou veel op het spel, een vast inkomen. Daar heeft men hoe dan ook altijd wel begrip voor, ook al geeft men in het begin wellicht wat kribbige opmerkingen. Maarrrrr, let wel, het is je manager cq. collega's, je bent er niet mee getrouwd. Daarnaast wordt een zwangerschap volledig vergoedt, dus voel je niet schuldig dat je zwanger bent en ze dat misschien niet zo relaxed vinden. Hoe dan ook, ik hoop dat je doet wat goed voor jou voelt! Ik zit daarentegen zonder contract vanaf februari en ik kijk er nu al naar uit dat ik me in die periode kan voorbereiden op de beeb en ZZPschap. Eerst voor de kleine zorgen, dan weer aan de slag. Ben vol vertrouwen dat het goed komt. Wel spannend hoor.. Zullen het niet giga ruim hebben qua centen, maar gelukkig heeft mij man een vaste baan.
@ Chaneef, wel fijn dat je van afdeling kon veranderen dan!!! @ Yvonne, fijn dat je financieel niet echt "in de problemen" komt daardoor... dan is het heerlijk om even volop van die kleine te kunnen genieten denk ik! Bij ons op het werk werken voornamelijk vrouwen (denk 80%) en met name jonge vrouwen. Wel eens met de directie over gehad en die zeggen ook dat ze weten dat bijna al die vrouwen aan kinderen beginnen en dat ze daar rekening mee houden, dan moet je ze maar niet aannemen... vond ik wel een gezond standpunt... Mijn 2e contract verloopt in mei... dan ben ik nog net niet terug van verlof (en denk er nog over na om er nog wat weekjes vakantie achteraan te plakken). Ergens maak ik me er geen zorgen om... En als ze contract niet verlengen... dan niet... kan ik er ook niets aan doen en ga ik weer wat anders zoeken... Het is zoals het is en we zullen t zien... Ben na het gedoe op m'n vorige werk, waar ik echt panisch was dat ik nooit meer een baan zou vinden, om de een of andere reden nu minder bang voor ontslag... ik ga er van uit dat ik wel weer wat vindt... misschien duurt het even... maar het zal wel goed komen...
Ze mogen gewoon een dag van te voren zeggen dat je contract niet verlengd wordt, houd dat even in je achterhoofd Tari, pas als je de 6e op de zaak komt en gewoon gaat en kan werken dan pas ben je zeker dat je verlengd bent, of het moet zo zijn dat ze het schriftelijk/ mondeling vermelden aan je, hier hebben we dat op mijn oude werk helaas gehad vrouw dacht dat ze safe was maar kreeg gewoon 2 dagen van te voren te horen dat ze op zoek kon naar wat anders, het is niet netjes in ieder geval. Hopelijk komt het niet zover ik zou het ook nog even voor je houden de 19e is het nog niet en dan ben jij bijna 12 weken wie weet is er dan al wat meer bekend en anders pas daarna, je leidinggevende zal het ook echt wel begrijpen zeker als hij zoveel moeite voor je moet doen en je graag wil houden.
1-3-2014 Snomie 1e kindje Waiting4 amber 1e kindje 4-3-2014 Tari 4e kindje 9-3-2014 Marcia 1e kindje 11-3-2014 Noa86 1e kindje Yvonnevto 1e kindje 12-3-2014 Karagoz 3e kindje nova82 2e kindje mvm Senta 2e kindje mvm 13-3-2014 tessa 1e kindje 15-3-2014 Chaneef 2e kindje 17-03-2014 muntje 1e kindje mvm 19-3-2014 Satak 2e kindje Kriskras86 1e kindje 23-3-2014 Essie28 Mama ien 2e kindje 24-3-2014 Moiss 1e kindje Girly 1985 2e kindje 25-3-2014 Wortel 2e kindje 29-3-2014 Buddytje 2e kindje Merryn 1e kindje Afspraken lijstje 6-8-2013 Mama ien 1e echo 9-8-2013 Yvonnevto 2e echo 12-8-2013 Moiss 2e echo Kriskras86 vroege echo 13-8-2013 chaneef intake vk 14-8-2013 Yvonnevto intake vk Wortel intake vk 19-8-2013 Tari termijnecho Waiting4Amber intake ZH + 12 weken echo VK 20-8-2013 merryn 1e echo Nova81 termijnecho Senta termijnecho 21-8-2013 Buddytje 1e echo merryn intake vk 22-8-2013 marcia groeiecho Senta afspraak gyn 23-8-2013 Waiting4Amber combinatietest Chaneef 2de echo 27-8-2013 Kriskras86 termijn echo Moiss intake 28-8-2013 mama ien intake gyn 2-9-2013 Buddytje intake vk girly1985 termijnecho 4-9-2013 Wortel termijnecho 5-9-2013 Kriskras86 combinatietest 10-9-2013 Waiting4Amber terug naar gyn Mijn afspraak bij de gyn is ineens een week naar voren gehaald, ben benieuwd waarom met vakantie is die dan niet dat is die nu al. Wie is het trouwens die ook schildklierproblemen heeft? Wat waren jouw waardes de laatste keer, na een heleboel gedoe heb ik gisteren de uitslagen gehad, internist belde niet op afgesproken tijd en dag en vervolgens zelf moeten bellen hadden ze geen uitslagen nou ik heb ze zelf boven water gehaald en tsh was 0,73 en ft4 12,0 Volgens mij is mijn tsh zelfs wat aan de lage kant nu, maar internist deed een beetje vaag in ieder geval even zo houden nog over 4 weken weer opnieuw prikken.
Wat een gedoe en onzekerheid als je geen vast contract hebt zeg! Ik heb gelukkig wel een vast contract, al zal mijn baas niet zo blij zijn dat ik zwanger ben. Maar dat is niet mijn probleem. Hij raakt nogal snel in paniek. Ik plak nog 3 a 4 weken vakantie achter mijn verlof. En stop 6 weken van te voren. Dan moet ik tot eind januari werken en ergens eind juni/begin juli weer beginnen. Weet alleen nog niet wanneer ik t op mijn werk ga vertellen. Ik hoop dat ik t tot na de echo kan verbergen.
@essie, wat fijn dat je echo goed was, een hele opluchting lijkt me! @moro, ik begrijp je heel goed! hier ook af en toe een welkome steek ben je ineens weer wat opgelucht! @tari, wat vervelend zeg! ik ben zelf in februari ontslagen toen ze bij de Schoenenreus een doorstart maakten naar het faillissement, zou van het jaar 6 jaar zijn dat ik daar zat heb ik ook wel even moeite mee gehad. gelukkig heeft mijn man een vaste baan maar ik heb nog niets kunnen vinden.nu wilden we het wel zo doen dat als er een kleine zou komen ik een periode thuis zou blijven want mijn man is nogal eens van huis en dat zou op den duur meer kosten aan kinderopvang als dat ik zou verdienen bijna dus ja nu was het iets eerder zeg maar. gisteren ook nogal last gehad van de horrormonen, had een zwembad gekocht ik dat ding opgezet zit er 10 cm water in bad lek grrrrrrrrrrrrrrrrrr maar ja ze gaan hem vervangen wordt alleen waarschijnlijk van het weekeind niet meer zwemmen helaas! nog 2 dagen dan komt eindelijk mn man weer thuis, kan ik mn buien op hem gaan botvieren haha fijne dag vandaag dames!!
k ben vandaag opgestaan voor een echte hangdag man wat ben ik moe, ik kan mijn ogen echt niet normaal open houden, heb het gevoel alsof ik watten in mijn hoofd heb, gelukkig vindt zoonlief het ook lekker om een huispakken dag te hebben, we gaan zo even wat lekkers bakken, ik denk een shortbread en een appelcake kan mijn man wat lekkers meenemen naar de zaak voor bij de koffie! En vanmiddag lekker in mijn bedje duiken kijken of ik wakker wordt vandaag!
Ik voel me zooooo rot, die stomme misselijkheid 24/7!! Had gisteren de echo. Ik was erg gespannen en durfde bijna niet te kijken. Normaal was ik altijd super blij met een echo en nu had ik dat totaal niet. Vind het dan toch nog lastig om het een plekje te geven van vorige keer denk ik. Genieten doe ik nog niet echt... Maar we zagen een hartje kloppen! Dus dat was super! We zaten alleen nog niet aan de 7 weken volgens de berekeningen (was natuurlijk erg onregelmatig) ze kon het zelfs nog niet vaststellen zo klein dat het was. Ze dacht dat het 5 a 6 weken is. Voor nu hebben ze de datum even op 28 maart gezet. En heb ik de 26e weer een echo om het beter te kunnen meten. Best vroeg om al zo'n hartje te zien kloppen, heel sterk. Maar goed dat was ook de vorige keer...toen het mis ging uiteindelijk.... Ik wil er zo graag van genieten, maar op de een of andere manier laat ik dat nog niet echt toe.... Ik was de weken aan het aftellen dat ik misselijk was, en nu komen er weer een paar weken bij!! Maar goed dat hebben we er allemaal voor over!!..... Zal vanavond wel even een foto plaatsen... @ Tari ik ga voor je meeduimen! Misschien dat ze met je willen meedenken nu je zwanger bent.
Hoi iedereen, Gefeliciteerd met de goede echo's! Wat betreft werk: ik ben in april gestopt met mijn baan, bewust (werk in de P&O) en ben wel weer op zoek naar een nieuwe baan. Het weerhield ons er echter niet van om onze kinderwens door te zetten (voor hetzelfde geld lukt het niet etc etc.) Financieel redden wij het gelukkig, maar begrijp de stress die het met zich mee kan brengen heel goed. Helaas zijn niet alle werkgevers zo meegaand en zeker omdat ze vaak niet/ niet goed op de hoogte zijn van de regelingen/ rechten/ plichten bij een zw! Hopelijk komt het voor jullie in elk geval goed! Met mij gaat het redelijk goed. Misselijkheid lijkt zich wat in te perken, maar komt ook vooral doordat ik wat andere dingen eet (niet starten met yoghurt op de nuchtere maag etc). Ik maakte me wel wat zorgen dat het wat af begon te nemen, maar voor iedereen is het zo anders dus sowieso afwachten tot onze echo as maandag! Sinds vanmorgen wel een enorme streep over mn buik ontdekt (verticaal). Weet dat het kan, maar als het er dan ineens zit best gek! Ben wel gestart met crème, maar hoorde van dermatoloog dat dit niets schijnt uit te maken. Niet teveel ineens in gewicht aankomen, maar idd baat het niet dan schaad het niet!