Het shirt komt gewoon van de HEMA voor 4,95 of zo en daar heb ik een strijkapplicaties bij besteld en erop gestreken... Heel makkelijk en niet duur! (Strijkapplicaties) Senta: wat een knap ventje! Die houden we in gedachten voor over 16 jaar
Tari, wat een ontzettend fijn nieuws! Nu snel zwart op wit zien te krijgen! Ik dacht dat mijn eerste echo de termijnecho was, maar nu lees ik op de site van de verloskundige dat ik met 8 weken een vitaliteitsecho heb. Dit is een inwendige echo om te beoordelen of het hartje klopt. Dit zou betekenen dat ik volgende week mijn eerste echo heb! Ik kom misschien wat blond over voor een tweede zwangerschap, maar ben van praktijk gewisseld. De vorige had geen echoapparaat, dus had je als eerste echo de termijnecho.
Meiden allemaal bedankt voor jullie reactie. Yvonne voel me een stuk minder schuldig na jou uitleg, dat een zwangerschap volledig word vergoed. Thx! Ik lees dat het vkor meer meiden, lastig is werk, contracten die aflopen en zwanger zijn. Voor jullie ook alvast succes. Maar ik ben zo blij in deze tijden een vast cintract, ik weet het zegt ook niet alles. Ik krijg als bet goed is maandag mijn nieuwe contract, maar toch wacht ik mijn 12 wkn echo af. Iets wijdere kleding, maar ik kreeg gister al de vraag of ik was afgevallen. Bij ons in het bedrijf werken heel weinig vrouwen. Ik wil kijken of ik tot 4 weken kan doorwerken. Maar wie weet veranderd dat nog, hangt vanaf hoe het gaat. Bij mijn vorige had ik bekkenproblemen. Mama ien, wat fijn dat jullie een goede echo hadden. Spannend dan. Kriskras, ik smeer ook hoor. Gewoon even lekker. Even een ontspan momentje. Noa ik zou het na een goede echo gewoon vertellen. Wilde we hier ook maar door mijn werk loopt het iets anders. Maar in mijn omgeving los van het werk vertellen we het gewoon. Wat leuk een honden/katten trimsalon! Moro hoe gaat het de zindelijkheidstraining? Nova, wat een leuke dochter! Maar hoe plaatsen jullie een foto? Mij lukt het niet. Girly, de dag door gekomen? Het is zo lastig als je zo moe bent. Het begint hier nu wat minder te worden. Sterkte meis, lekker zo je bed in. Senta, ook al zo'n knap kind. Satak succes morgen met de echo, geniet er ook van! Muntje, wat leuk dat je hebt verteld op je werk. Is zo leuk als je er gewoon lekker over kan kletsen. Wat voor werk doe jij? Wortel met 12 wkn krijg je pas de termijn echo. De 1e is om te controleren of je zwanger bent en van hoeveel en of het hartje klopt. Voor ons is de termijn echo nieuw, was 6 jaar terug nog niet. Je kreeg toen een echo om te kijken of en hoever en dan pas 20 wkn, als je daarvoor kiest. Zijn toch wel dingen veranderd. Geloof dat ik iedereen gehad heb
Hier een rustig avond en morgenochtend, de kids zijn bij mijn moeder te logeren. Lastig kids vakantie en moeten werken. Betekend 5 dagen oppas regelen. Kids hebben er deze ronde moeite mee. Missen mama beel erg maar ze wilden to h logeren, gekke lui Het is trouwens lastig winkelen als je nog niet weet wat het word. Of het is roze of het is blauw of het is saai.....
Inwendige echo lijkt me niks! Hoop voor je dat t gewoon via je buik kan.. Al maakt t niet zoveel uit natuurlijk, als je je fikkie maar kan zien Ik heb met 5 en 7 wk gewoon via mn buik gehad.. Of heb ik dan gewoon geluk?? Maar wel fijn dat je al eerder een echo krijgt dan je dacht!! Heb een shirtje besteld met 'psst mijn Mama heeft een baby in haar buik' alleen nog ff een paar weekjes wachten totdat we 'm gaan showen!
Tari , ja gelukkig de dag doorgekomen. Ik heb het opeens ook al een uurtje ofzo heel koud. Dus denk dat ik in bad ga en lekker mijn bedje in kruip. De misselijkheid en draaierigheid duurde nog wel even voort maar zodra ik een droge rijstewafel (ok 3) gegeten had was het over. Ik happy. Eet sindsdien wel de hele tijd droge rijstewafels of van die toastjes. Helpt wel hoor. Heerlijk heb plotseling al weekend. Vrijdag hebben we zo weinig kinderen op de groep dat het niet nodig is dat ik er ben. Prima vind ik nu helemaal niet erg.
Klopt niet helemaal... Tussen de 10 en 12 weken heb je de termijnecho (bij ons). Tot de 12 weken groeien alle baby's even hard en maken ze gelijktijdig dezelfde ontwikkeling door (is mij verteld) De eerste is zoals jij ook zegt inderdaad om te kijken of er hartactiviteit is en van hoeveel.
@ Tari... lastig he... heb echt hele leuke lieve neutrale dingetjes gehad van mensen... wil zelf ook zo graag iets kopen voor onze boon... maar alles is idd blauw, roze of een beetje suf... en datgene wat niet suf is, heb ik al gehad van anderen (hahaha). En wat een fijn compliment! Dus blijkbaar heeft niemand wat in de gaten! Mooi toch? @ Girly: lekker van genieten! Wou dat ik ook al weekend had.... Bijna... en dan ben ik maandag gelukkig vrij! Kijk er nu al naar uit!!! Ben zo moe... ga die maandag echt uitslapen!!! @ Moro... pretje is het niet, maar je went er vanzelf aan, zo'n inwendige echo als je er meerdere hebt gehad... Heb er nog goed over nagedacht (ongeveer iedere dag, iedere avond) en het er over gehad met de nodige moeders en zwangeren, en toch maar besloten dat ik de combinatie test af ga bellen en niet ga doen...
Waiting is ook lekker vrij op de maandag. Chaneef lekker hoor 2 weken lang vakantie. Hier komen vandaag of morgen mijn schoonouders terug van vakantie. Mijn man wilde graag wachten met vertellen dat ik zwanger ben tot na de echo maar gisteravond toch besloten om het als we ze zien te vertellen. Mijn buik is zodanig dat het mijn sm wel op gaat vallen. En voordat hun het vragen willen we het zelf vertellen. Verder vandaag lekker een wasje of wat draaien en ik kreeg gister telefoon van de hema dat het fotoalbum van mijn zoontje binnen is. Ik heb er van zijn eerste jaar 2 gemaakt en Van zijn eerste buitenlandse vakantie staat er ook 1 in de kast. Nu maak ik er ieder jaar 1. Haha kind is net 2 en heeft al 4 albums. Ben benieuwd of hij ook in het echt zo mooi geworden is als in het programma.
Ik heb al 3 weken vakantie en heb er nog 3 te gaan. Lang leve het onderwijs Moet wel zeggen dat het fantastisch is om zoveel vrij te zijn in je eerste termijn. Gistermiddag ook lekker een uurtje geslapen. Girly, hier ook vele fotoalbums. Het begon al met een zwangerschapsfotoalbum. Ga ik nu weer maken, want dat is wel heel leuk! Dan een fotoboek van de eerste weken, toen één tot 1 jaar en van 1 tot 2 jaar staat ook al in de kast. Hoop dat je album mooi is geworden; er zit zoveel werk in.
Ik heb 1 album gemaakt van 0 tot 1 jaar. Moet nog steeds die van 1-2 maken.. En die van 2-3 komt er ook alweer bijna aan. Kost altijd zoveel tijd. @hier een slechte nacht gehad. Kan niet goed meer op mn buik liggen.. Voelt niet lekker. Werd elke keer wakker en werd gewoon misselijk! Ga mn voedingskussen weer eens opzoeken en daar mee slapen, misschien helpt t. En ik had nog niks gegeten, dus met een lege maag gekotst.. Da's echt vervelend! Ik denk dat ik t volgende week toch op mn Werk ga vertellen, zeker als ik me zo volgende week ook voel..
Tari, ik werk in een drogisterij. Veel staan dus. Waiting, ik vind de maandag zo n flutdag he.. heb ik echt opstartproblemen Uitslapen zit er niet echt in hier, of ik moet plassen of lig niet lekker meer. Gister uit t werk heb ik 2 uur op bed gelegen zo moe, s avonds kon ik niet meer slapen, erg he.. Zo maar is lekker naar de therapeut. Ff kneden, kraken mag niet meer
O ik had hier net ee poepbroek van zoonlief. Mensen zat kokhalzend die luier te verschonen. Werd er opeens zo misselijk van. Weten jullie of je een verwijsbriefje moet hebben voor de fysiotherapeut? Ik merk dat ik nu al last ga krijgen van mijn rug. Komt denk ik doordat ik heel veel moet tillen op mijn werk. Kinderen van 0 tot 2 zeg maar. En nou moet ik ook zeggen dat deze week met de bus reizen ook niet bevordelijk is voor mijn rug. Maar ik wil graag voorkomen dat ik mega last krijg dus zit aan fysiotherapie t denken ook voor tips en houding. Hier lig ik nog wel op mijn buik maar duurt eerst 5 minuten voordat ik mij houding heb gevonden. Vooral door mijn borsten moet ik nu zoeken naar die goede houding. Maar werd wel op mijn zij wakker nu. Ik ben een echte buikslaper dus wordt nog wat. Even ander onderwerp. Stond vanmorgen onder de douche en toen ik naar mijn borsten keek zag ik dat mijn tepels al naar de zijkanten stonden in plaats van normaalrecht naar voren. Kan dat nu al? En toen ik aan mijn tepels draaide kwam er een ssoort harde witte dingetjes (weet niet goed hoe ik het moet noemen) uit mijn tepels herkent iemand dat? Zo weer een heel verhaal en heel veel vragen
Heel herkenbaar heb het al weken mijn borsten waren een c cup trouwens inmiddels al een e ik voel me net lolo ferrari en pijnlijk nog steeds niet normaal. Ook ik heb last van mijn rug ga ook de fysio bellen verwijzing is niet nodig.
Dank je wel senta. Denk dat ik er morgen even langs ga woon er twee minuten lopen vandaan Fij dat ik ook met mijn borste niet de enige ben. Zoals gewoonlijk weet ik dat wel maar om het bevestigd te zien is altijd fijn
Girly, hier ook grotere borsten en mijn tepels zijn ook al donkerder. Ze worden sinds deze week pas gevoellig. Naar de fysio kan je zonder verwijzing. Weet niet hoe dat zit met een ceasar of mensendieck therapeut (die zijn voornamelijk voor je houding). Muntje, waarom mag kraken niet meer? Omdat je zwanger bent?
Ja als je zwanger ben mag t niet meer, verhoogt de kans op complicaties. Vinden jullie de 8e week ook zo anders als de 7e? Voor mijn gevoel is mijn buik meer ontspannen ofzo, vorige week voelde ik veel meer echt jn mijn buik. Als mijn darmen leeg zijn voelt ook zo apart, hebben jullie datt ook?
Muntje, Ja als ik eindelijk naar de wc kan voor de grote boodschap voelt mijn buik ook anders daarna. Het voelt leeg en soepeler haha. Of ik me anders voel in mijn 8e week dan mijn 7e week laat ik je volgende week nog weten haha ben ik nog niet.