Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Geslachtsbepaling: we zijn er nog niet helemaal uit of we het willen weten, maar we laten er sowieso geen extra echo voor maken of zo... dan maar wachten tot de 20 weken echo!

Quinny Speedi: hier ook, heel gemiddeld meisje (nu nog) qua lengte en gewicht en ze heeft er ook tot 7 maanden of zo in gelegen. Volgens mij is er niet veel verschil in de bakken wat betreft lengte...
    En voor die kleintjes geeft het ook écht niks om 'klem' te liggen, beentjes worden toch vaak opgetrokken.
    Hier lag ze er de laatste maanden zelfs extra dik ingepakt in, vanwege de winter. Het was ook echt het streven om haar tot na de winter in die bak te houden, anders was het veel te koud!
    We hebben ook nog de Quinny Zapp Xtra overigens, voor de korte (stadse) ritjes...

Hier 51cm bij geboorte en ik denk dat ze nu rond de meter zit met net 3 jaar oud. Moeten trouwens nog een oproep krijgen voor het cb met 3 jaar...

2. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Geslachtsbepaling: wij willen het wel weten maar laten er geen extra echo voor doen. Hoe graag ik het ook zou willen. Manlief wil geen extra echo.en aangezien de tijd nu al best snel gaat komt het dan ook wel goed denk ik maar het blijft lastig. Eerst nog 2 weken en 2 dagen wachten boor de termijn echo (tel de dagen niet af hoor;):D)

3. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wel geslachtsbepaling met 16/17weken! Hebben we bij onze dochter ook gedaan. Ze gaat dan mee.
    Maar eerst de ttermijnecho afwachten.. Nog 2 weken!!
    Wij denken trouwens allebei dat t een jongen is.

Hier was onze dochter een ukkie.. 42 cm was ze, dus ze heeft heel lang in de kinderwagenbak gelegen. Nu is ze rond de 95 cm denk ik, ze is bijna 3.
    Ga er vanuit dat we weer geen groot kind krijgen. Alleen hoop ik niet dat deze baby zo klein is als zijn/haar zus.
    Maar dat merken we wel met de groeiecho's.

Vanmorgen weer boven de pot gehangen.. Drink wel expres veel water van te voren, dan doet t niet zo zeer en kan ik echt 5 min later weer eten en dan gaat t goed.

4. senta

senta Niet meer actief

Grrr sorry hormonen momentje denk ik
    We gaan met wat meiden hapje eten over 2 weken op zondag moeilijk te plannen met zijn 5en al wil toevallig weekend reserveren. Nu loopt er 1 te mekkeren dat het op zondag is. Grrrr wat is het probleem niets zaterdag is fijner.

Kan dat soort dingen echt niet hebben.

5. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hey meiden,

Geurtjes met vlagen last van, vooral de vieze.

Geslachtsbepaling, misschien. we willen het wel weten. Maar kan ook zijn dat we tot de 20 weken wachten. Duurt nog maar een week of 8. Vanaf de 20 wkn tot eind krijg je geen echo's meer. Wij gaan dan wel een pretecho doen.

Hier ook de kids met 4 a 5 mnd uit de wagen bak. Nu een wagen met een grote bak. Met onze mutsy kan de wandelwagen ook naar je toe. Vooral als ze er net inzitten is dit erg fijn.

Gisteravond weer gesport maar jemig spierpijn!!!
    Vandaag wel pittig van mijn chef, hij zag wel dat ik moe was en vroeg of het goed ging. Toch andere reacties dan ik verwacht had. :)

Plannen voor het weekend. Tja weer verder op zolder en zondag de schoolvakantie afsluiten. Maandag mogen de oudste 2 weer naar school. Angelus gaat naar groep 6 (7en 8) dus enorm spannend, een nieuwe klas en leraar/juf. Dat na 3 jaar.
    Estrella begint dinsdag in groep 3 (4en 5).
    Begint het leven van hollen en vliegen weer :) ik ben benieuwd hoe dat nu gaat, nu ik zwanger ben.

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Irritant is dat senta. Word lastig p, annen zo.

Hier woensdag met 2 oud collegas even gezellig wat drinken in de stad. Maar datwas zo geregeld.

Succes meis!

7. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijg je met 36weken nog een groeiecho, bij jullie niet???

8. moro

moro Bekend lid

20 jul 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel liggingsecho...

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Nou ik weet het niet, bij de vorige 2 niet, maar toen kregen we ook geen termijnecho.
    Dat is ook noeiw voor ons :)

10. senta

senta Niet meer actief

Ik hoorde in het ziekenhuis dat er een nieuwe echo in het basis pakket zit met 30 weken.

Wij gaan geen geslachtsecho laten doen heb ik net vernomen, grr, mijn man vindt dat ik geduld moet hebben tot de 20 weken echo en ik krijg waarschijnlijk bij 16 weken een groeiecho hopelijk zien ze dan al wat. Echt geduld en ikzelf gaan echt niet samen.
    Hoe kan die dat nu van mij verlangen :p

Kleine man maakte net een hele leuke opmerking hebben onder de tafel gelegen, hij was wezen logeren bij mij schoonouders en zei vanmorgen ik wil weer logeren bij oma en opa. Niet op ingegaan dus ik zeg dat tijdens het eten tegen mijn man en hij vraagt aan De kleine van waarom dan? Nou ik krijg van mama niet mijn zin en bij opa en oma wel.
    Hahahah Lekker ding enorm bijdehand

11. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ha dames,

Ik ben er nog niet uit of we t geslacht willen weten, waarschijnlijk ga ik toch voor wel, maar nu weet ik het nog niet.

Geurtjes, heel verschillend, ik ruik wel sterker..

Vandaag weer n brak dagje, bah zeg. Als mijn rug niet zo zeer zou doen zou ik het beter kunnen handelen denk ik.

Gister bij de vk geweest!! Goede intake gehad, maar omdat ik overgewicht heb zijn er dus bepaalde dingen.

Vanaf 28 weken om de 4 weken echo. Is niet erg :D
    Vanaf 30 weken steunkousen, snap t nut niet zo.
    Suikertest, prima
    Maar... ik mag niet boven bevallen, alsof ik een zeekoe ben ofzo!! Als ik 25 kilo aan zou komen, oke... maar vind t een beetje voorbarig..
    Dus of beneden een hoog bed of ziekenhuis.
    Dus t zal wel zh worden. Ga niet 6 weken een bed in de woonkamer zetten toch??

Schrok daar wel van,

12. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Senta hahaha nou dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Muntje: wat fijn dat intake goed gegaan is maar idd wel erg voorbarig om nu al te zeggen of beneden of ziekenhuis.

Kinderwagen: zoonlief zat mrt ee maand of 5 a 6 al in het zit gedeelte van de wagen. Ook die kan ik naar me toe en van me af zetten. Super. Hij was bij de geboorte 52 cm en nu met 2 jaar en 2 maanden 91 cm. Daarbij is het altijd een behoorlijk zwaar kindje geweest. Is nu 15.6 kg.

Geuren had ik volgens mij al op gereageerd.

Vandaag was een pittig dagje. Ben nog moe van gisteren. De dierentuin was super alleen erg vermoeiend. Ook was ik weer eens om 4 uur wakker voor een half uur. En dan gaat om 6 uur je wekker.
    Verder merk ik nu echt dat als ik iedere 2 uur niet iets eet ik heel erg misselijk wordt. Kun je de klok op gelijk zetten bijna. Heb ook iets last va mijn darmen. Maar be ook al een paar dagen niet naar de wc geweest.

Weekend: hebben voor zaterdagavond 2 verjaarsagen staan maar 1 gaan we niet want dat is vanaf 8 uur s avonds en is 3 kwartier rijden wordt voor het mannetje te laat en die andere verjaardag? Eerst maar even kijken hoe zoonlief geslapen heeft die dag.
    Zondag gaan we om 4 uur naar mijn ouders voor de vakantiebespreking. Daar hebben ik wel zin in. Allees gebeurt nog zoveel in de tussentijd dat im daar nog niet zo heel veel meebezig ben.

Pfff das een heel verhaal geworden. Sorry;)

13. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Muntje hier werd dat ook opgenoemd bij de vk. En ik heb wel een normale bmi. Maar mocht ik boven de 100 kg komen dan mag ik niet boven bevallen.
    Bij zefanja liep ik bij een andere vk en daar mocht ik sowieso niet boven bevallen. Wij hadden een bed geleend bij thuiszorg. Deze was makkelijk in elkaar te zetten, zodra de bevalling begon heeft mijn man deze neer gezet, genoeg tijd voor hoor.

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Geslachtsbepaling, gaan wij niet doen.

Quinny Speedi, is naar mijn weten één van de wagens met een vrij grote bak tegenwoordig.
    Zoontje was 49 cm bij zijn geboorte. Heb hem er tot een half jaar ingehad en ik vond dat heerlijk! Nu is hij 2 jaar en 3 maanden en heeft hij de 1 meter aangetikt en weegt hij ruim 15 kilo. Een buurvrouw vroeg laatst wanneer hij naar school ging:p

Vandaag en gisteren met mijn moeder de nieuwe kamer van ons zoontje behangen. Oh en dan ben ik zo brak na de lunch... Ben benieuwd of ze er iets van gemerkt heeft.

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Mijn oudste was 5 weken te vroeg geboren en hij was 44 cm en 2500 gram. Klein mannetje maar goed voor 34 weken alleen prematuur dus. Hij is altijd tenger geweest maar hij is nu best lang voor zijn leeftijd. HIj is nu 7.

Mijn oudste daar in tegen was 3500 gram en 51 cm. Hij kreeg wel bv. Bij de oudste lukte dat helaas niet omdat hij de kracht er voor niet had en met een fles had hij het zo leeg en kolven lukte niet. Mijn oudste heeft 11 maanden BV gehad en hij groeide erg goed en qua kilo ook heel erg. Van het Cb moest ik zelfs minder geven omdat hij een maand na zijn geboorte al 2 x zo veel woog als zijn geboorte gewicht. Tja kind vind het lekker en drinkt goed aan allebei de kanten dus waarom minder geven? Hij is nog steeds erg flink maar hij beweeg erg veel dus hij heeft nu minder babyvet. Hij is deze maand 3 jaar en hij draagt maat 110/116 soms nog wel eens een maat groter. Lengte en kilo weet ik niet precies want ik weeg hem eigenlijk nooit maar vorig jaar woog ik al 15 kilo bij het cb.

Ik wil deze keer weer bv geven en ik hoop dat ik het weer een jaar kan volhouden. Ik deed het met veel plezier en het kost je geen geld.

Wat willen jullie? Flesvoeding of bv?

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Wij doen geen extra echo voor het geslacht. We wachten tot de 20 weken echo. Ik zou het wel heel graag willen maar manlief wil het niet, we moeten wachten tot de 20 weken echo. En met 30 weken krijg ik als het goed is nog een echo via de vk.

Dit weekend moet ik ga werken en daarna ben ik 3 weken vrij!!! :D Maandag ons nieuwe huis schoonmaken met schoonnichtje en dan spullen op zijn plaats zetten. Eindelijk! Ik wil zo graag in mijn eigen bed slapen...:p

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Dat je niet boven mag bevallen vind ik wel een beetje raar. Ik heb een normale bmi maar ik denk dat ik toch weer rond de 90 kilo ga wegen. Dat was bij de vorige zwangerschappen ook. 90 kilo is ook niet echt weinig..

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ik ga weer voor borstvoeding!
    De eerste 6 weken volledig en dan een avondfles. Met 3 maanden wil ik over zijn op flesvoeding.

Ervaring maakt een mens soms wijzer.;)

Karagoz, moet heerlijk zijn je eigen bed, maar ook weer je eigen boeltje. Hoop dat het schoonmaken en inrichten vlot mag verlopen. Je hebt er in ieder geval zin in!

19. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Ik heb er zeker zin in, al weken!! Ik kan echt niet wachten!

20. senta

senta Niet meer actief

Goedemorgen dames.
    Fijn weekend allereerst.

Ik ga voor bv dit keer en er is niemand die zegt dat het niet mag niet kan of wat dan ook.
    Is het verstandig naar een bv avond te gaan? En doe je dit Alleen of met partner?
    Ik zit alweer sesamstraat te kijken ik ben gesloopt droom alsof mij leven er vanaf hangt steeds over zeehonden vraag me niet waarom.

Deel Deze Pagina