Maart 2014

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Rph1989, Jul 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Buddytje

Buddytje Bekend lid

Dec 18, 2010
    785
    0
    0
    Ik zal vanaaf de foto even posten. Ik had al een vermoeden omdat de hcg extreem snel steeg en gewoon op een een of andere manier een gevoel. Heel apart. Ze zette het apparaat op mijn buik en zag het meteen!! Echt een chock. Mijn vriend werd even ook steeds stiller toen ze het bevestigde. :) hij was er sneller aan gewend dan ik. Simpelweg omdat ik al risico's loop ivm de vorige dramazwangerschap en dan nu ook nog een 2ling. Ik ga dus nu uiteraard over naar de gyn. Maar ik begin de lol er al van in te zien dus..... :D

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @senta, knuffel terug

3. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

May 15, 2013
    2,779
    743
    113
    Buddytje van hatte gefeliciteerd met de goede echo en wat bijzonder. Een tweeling.

Hier eindelijk weer wat verlichting van de darmen. Niet veel maar toch wat (sorry niet erg smakelijk ). Straks lekker naar huis en de kleine op bed doen en dan zelf nog ff een half uurtje ontspannen en naar bedje toe.

4. senta

senta Niet meer actief

@karagoz volgens mij heb jij hem harder nodig dan ik ben nodig heb. Nog even volhouden meid straks kan je naar je eigen paleisje.

@buddytje. Jij hebt al een kindje? Hoe was jouw vorige zwangerschap? Geheugen als en vergiet sorry.

Net terug van de mondhygiëniste de doorbloeding van mijn tandvlees is weer veel te goed. Jippie weer veel bloed in mijn mond en al die shit. Blegggh

5. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    Ah buddy gaaf!! Van harte!

Karagoz nog ff meid. Dit probleem is in ieder geval verholpen..!

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    er staan wat foto's van ons huis in mijn foto album van tijdens de verbouwing en hoe het er nu uit ziet. De foto's van nu zijn ook weer iets ouder wat ik heb nu gordijnen en 1 muur in de woonkamer is grijs...

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik krijg nu net spontaan een bloed neus... fijn had ik bij de vorige zwangerschappen

8. Buddytje

Buddytje Bekend lid

Dec 18, 2010
    785
    0
    0
    @senta, Ik heb idd al een uk. Een jongetje van 2 jaar. Ik had twee kindjes in mijn hoofd maar nu dus één extra cadeau. :D

Mijn vorige zwangerschap was niet geweldig. Noem het niet geweldig omdat het gelukkig uiteindelijk allemaal relatief is meegevallen en we er niets aan over hebben gehouden. Maar ik begon met 10 weken met bekkenklachten. Een poos uitval van een been en fysio ed gehad. Dat ging gelukkig weer zo goed als over. Ben gigantisch aangekomen en hield heel veel vocht vast. Nu hebben meer mensen dat natuurlijk maar later bleek dat ik suiker had. Ook dat weer onder controle met een dieet maar toen kwam de pre-eclampsie. Al met al 2 mnd in het ziekenhuis gelegen. Geen zwangerschapsverlof echt meegemaakt, een babykamer die alles behalve klaar was en had amper kleertjes. Ondertussen lag mijn eigen bedrijfje bijna plat.Mijn vriend deed wat hij kon buiten zijn fulltime baan en hield alles thuis zo goed mogelijk draaiende. Dat was met drie katten en een hond en bezoek aan mij een extreme opgaaf.
    Het ging te goed om de kleine te halen maar te slecht om me naar huis te laten gaan. Uiteindelijk kondigde de uk zich zelf aan met 36 weken en was alles helemaal goed. Nog weekje in het ziekenhuis gelegen voor de uk maar alles weer ok. :)

Dus zoals ik al zei, al met al is alles meegevallen maar het was alles behalve leuk. De risico's voor een tweede zwangerschap zijn verhoogd vergeleken anderen met een tweede kindje na een goede eerste zwangerschap. (Maar daar wet jij alles van toch? :) ) En dan nu een tweeling wat sowieso verhoging van kans op complicaties/miskramen met zich meebrengt. Even slikken dus. Maar we gaan uit van het beste! :D

9. Buddytje

Buddytje Bekend lid

Dec 18, 2010
    785
    0
    0
    O ja 1 kindje op 8 wkn en 3 dgn en de ander 8 wkn en 1 dag. Nieuwe uitgerekende datum dus 1 april! LOL. Kleine kans dat ik het ga halen maar ok. :)

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    heb je dan nu geen 1 eiige tweeling zwangerschap omdat ze verschillen?

11. Buddytje

Buddytje Bekend lid

Dec 18, 2010
    785
    0
    0
    En een foto van de echo... Ze heeft even snel gekeken en omdat ze twee placenta's dacht te zien is het waarschijnlijk een twee eiige tweeling. :) Ook vond ze de wand tussen de twee mooi dik en lagen ze mooi breed uit elkaar. Allemaal gunstig dus. Maar ze gaan alles bij de gyn uitgebreid bekijken. 19-09.

Attached Files:

12. moro

moro Bekend lid

Jul 20, 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @buddytje, spannend dus voor jullie!! Is niet niks geweest zo'n zwangerschap! Ik hoop voor je dat deze zwangerschap heel anders loopt.. In positieve zin natuurlijk!
    @karagoz, bloedneus is vervelend!!
    @Senta, je hebt t iig weer gehad ;)

Wij gaan dit weekend onverwachts een dag/nacht weg! Vrienden van ons hebben een huisje gehuurd en er zijn nog slaapplaatsen vrij, dus we komen een nachtje op visite haha kan de kleine meid lekker spelen en zwemmen!

13. moro

moro Bekend lid

Jul 20, 2013
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te zien, 2 van die ukkies!! :D

14. Buddytje

Buddytje Bekend lid

Dec 18, 2010
    785
    0
    0
    moro, leuk!! Dat zijn pas leuke onverwachte verrassingen. :D Have fun!

15. senta

senta Niet meer actief

@buddytje, je hebt dit l eens verteld ja, mijn dementie laat me af en toe wat in de steek. Neem het mij niet kwalijk!
    Wel heel erg gaaf die echo, en je krijgt er 1 extra cadeau, zo moet je het gewoon zien, het is jullie gegund.

@karagoz ik ga eens gluren.

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @buddytje... gelukkig maar dat alles netjes is. Bij tweelingen denk ik gelijk aan een siamese tweeling... heel stom eigenlijk

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @moro, heerlijk meid!

18. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

Feb 19, 2013
    230
    0
    0
    @ buddytje; jeetje... dat was best een heftige zwangerschap dan die vorige! Deze wordt vast minder gecompliceerd! Laten we daarvan uitgaan ;) Leuk joh, die echo! Heel bijzonder om te zien!

@ Moro; leuk zulke verrassingen!

Ik heb net heerlijk met mijn nieuwe neefje zitten knuffelen! Wat een mooie vent! Wat voelde dat heerlijk zeg! Kan niet wachten tot die van ons eruit is! hahaha! Dan knuffel ik hem helemaal suf! ;)

Moet nog 3 cliënten voorbereiden, en heb zo geen zin meer... wil naar m'n bed... halve avond op het toilet gezeten vanwege de diarree... not so funny (sorry).... lijkt wel alsof mijn darmen hun draai niet kunnen vinden ofzo... of het gebeurd niet, of het gebeurd in volle vaart zeg maar... hahaha!

19. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    mijn darmen maken er soms ook een potje van

20. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

May 15, 2013
    2,779
    743
    113
    Buddytje wauw wat een schitterende echo. Heel bijzonder om te zien. Had nog nooit een echo gezien van een tweeling.

waiting4amber: Wat vervelend zeg die diarree. En wil best een klein stukje met je ruilen hoor ik wat meer en dunnere ontlasting en jij wat dikker! (sorry misschien te veel details;))

Karagoz: Wat fijn dat hij nu gemaakt is zeg. Nu hopen dat je snel helemaal over kan.

Moro: Geniet er maar lekker van en zulke verassingen mogen altijd.

Hier valt de moeheid nu wel mee. Heb nu echt al een buik. Zelfs mijn moeder vind dat ik in ene heel erg gegroeid was en die zie ik toch echt meerdere keren per week. Morgen ga ik de kraamzorg aanvragen. Misschien wat aan de vroege kant omdat ik mijn termijnecho/eerste echo nog moet krijgen maar omdat ik buiten het werkgebied lig van dat kraambureau en ik 1 speciale kraamverzorgende wil doe ik het nu alvast. Die kraamverzorgster heeft al wel toestemming van haar leidinggevende dat ze mag kramen bij mij straks. Het is trouwens mijn moeder die bij mij komt kramen :D.

Vanaf wanneer melden jullie het eigenlijk bij je zorgverzekering?

Share This Page