Maart 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rph1989, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yvonne, succes!!

Onderzoeken in Belgie ben ik niet bekend mee..

Alja en loesje welkom!

Numatje, benieuwd waarom je voorkeur hebt voor een meisje? :)

Marcia, leuk dat je man het nu weet eindelijk kun je er lekker thuis over kletsen!!

Senta, klinkt best heftig! hopelijk gaat het deze rond heel anders en veel beter!

Hier een dillema! Ik ga met mn collega en de kinderen van mn werk naar Bobbejaanland woensdag.............. Maarrrrr als zwanger mens mag je niet overal in en hoe ga ik dat nou uitleggen...........?!?!?! Vandaag al heeeel voorzichting aangegeven dat ik er niet zo dol op ben terwijl ik dolgraag zou willen... grr! (achtbanen etc).

2. Snomie

Snomie Niet meer actief

Vreselijk hè dat je overal nu smoesjes voor moet verzinnen. Ik woon in Tilburg en het is hier binnekort kermis. Dan ga ik altijd met vriendinnen een avond de biertent in en alle attracties af... daar moet ik ook nog iets op bedenken
    Kun je niet zeggen dat je misselijk bent en dat je uit voorzorg er maar niet in gaat?

3. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa kvind het egt vervelend haha ze weet ook dat we bezig zijn voor een kindje, dus grote kans dat het opvalt! Haha..

Ohh met die kermis lijkt me idd ook heel lastig!!!

4. numatje

numatje Lid

13 nov 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    @satak ik heb altijd een voorgevoel dat ik een dochter zal hebben..al van mijn 16de eigelijk..maar zoals ik al zei het maakt eigelijk niet uit hoor :)

5. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ja smoesjes.. Zo heb ik op m'n werk een heel verhaal gehouden dat ik dit x gelukkig op m'n vrije dag naar t zh kan.. Als k er niks over zou zeggen weten ze genoeg Hihi ..

België ben ik niet bekend mee..

Ik denk ook al jaren dat een meisje me leuk lijkt, maar met een jongen zou ik ook blij zijn. Bij mij komt t gewoon omdat k zelf gek op roze ben :)

6. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Ja, lastig he, met pretparken en kermissen. Ik ga over 2 weken met mijn schoonfamilie naar Bobbejaanland. Daarom heb ik het nu maar vast verteld. Want ik ben echt een achtbanen freak (zelfs mijn huwelijksreis was 3 weken alleen maar pretparken bezoeken in Amerika). Dus dat valt echt heel erg op.
    Maar volgende week gaan we met vrienden naar de kermis in Tilburg. Hun wil ik het eigenlijk nog niet vertellen. Maar vorige week zijn we al naar een kermis geweest met ze en zei ik dat ik me niet zo lekker voelde. Tja, dat kan ik nu moeilijk weer zeggen... Pff, weet echt niet wat ik er mee moet... Misschien maar zeggen dat ik het te duur vind of zo. Of anders toch maar vertellen dat ik zwanger ben (ze weten dat we er mee bezig waren)

7. Satak

Satak Lid

11 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het kan kun je ook zeggen dat je net een paar dagen overtijd bent en dus twijfelt of je niet zwanger bent.. ;) Maar dat ligt eraan hoelang je het daarna wil vertellen want dan kun je het ook geen weken meer stil houden haha! of liegen en zeggen dat je menstruatie toch heeft doorgezet.. pff wa een gedoe he! haha

Grappig Senta! Ik heb al van jongs af aan gedacht dat ik drie jongens zou krijgen.. Maar kheb toch echt een meid!!! Tijdens mijn zwangerschap ook vanaf dag 1 dit gevoel gehad, heel raar!

8. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Hoi dames, mag ik hier ook mee kletsen?
    Ik klets ook mee in het andere maart 2014 topic.

Ik ben zwanger van de tweede. Uitgerekend op 6 maart.

Ik zie dat jullie aan het kletsen zijn over het geslacht. Bij onze zoon wilde we het graag weten. We wilde het alleen niet tegen andere zeggen. Dat was echt een maandenlange discussie en ondervraging om maar niet te verklappen wat het zou worden. Ik denk dat we nu gewoon zeggen dat we het niet weten.
    Ik hoop voor mijn zoontje dat het een jongetje wordt. Er zal 1,5 jaar tussen zitten en dan kunnen ze straks met elkaar spelen. Ik zou het zelf wel leuk vinden als het een meisje wordt. Dus het maakt niet zo veel uit.

9. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd!!!!
    lastige dilemma's inderdaad!!afgelopen vrijdag ook naar de kermis geweest ( en natuurlijk nergens in geweest) met t smoesje dat ik niet zo lekker was... samen met een vriendin die weet dat we er volop mee bezig zijn, aangezien zij nogal intuïtief is ingesteld ( en het dan ook nog eens heel vaak goed heeft...) denk ik dat ze al wat vermoed maar ja dit zijn hele goede vrienden van ons dus na de eerste echo mogen zij het ook weten als alles goed is, nog maar 2 weekjes smoesjes dus ;)
    gisteren hebben wij het aan mijn ouders en mijn zusje verteld, die waren super blij en konden het bijna niet geloven, vooral mijn vaders niet haha die heeft heel de avond geroepen, tjonge jonge opa pietje hahaha, mijn moeder had het al verwacht( heel irritant ;) mijn ma en ik lijken heeeeeeel erg op elkaar dus die verwachtte het 3 weken terug al, ik kom nl elke week bij mijn ouders ) . vanmiddag gaan we het mijn schoonouders en zwager vertellen dus ik ben benieuwd!
    vandaag lekker verder boeken lezen en kletsen met mijn man dus allemaal een hele fijne dag gewenst!!!
    groetjes marcia

10. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Hey, BlissKarin! Welkom hier ;)

Marcia: hihi ja, vervelend he, die moeders ;) Hier wist ze het ook al. Maar toch was ze uiteraard wel heel blij hoor!
    Maar leuk he, het vertellen! Veel plezier vanmiddag!

Satak: Dat is idd wel een idee. We willen het hun toch vertellen na de eerste echo. Dus nog een week of 3 denk ik.... Dus dat kan wel.

11. marcia1987

marcia1987 Actief lid

11 jul 2013
    256
    0
    0
    werkzoekend
    poortvliet
    marral, ja heel vervelend! haha nee hoor ik vindt het wel een bewijs dat de moeder- dochterband nog steeds erg sterk is!
    ook wel heel apart, ik ben uitgerekend op mijn eigen verjaardag, als dat nu ook nog eens zo is dan breekt m'n klomp hahaha!
    bedankt, en dat gaat zeker goed komen!
    groetjes!

12. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Is er eigenlijk iemand die binnenkort al een echo heeft? Ik word helaas pas eind deze maand gebeld voor een afspraak, omdat die afdeling van het ziekenhuis nu gesloten is...

13. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Ik heb morgen een echo... En daarna gesprek met een dame van moeders voor moeders... Weekend heeft nog nooit zooooo lang geduurd... ;)

14. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Oh morgen een echo! Jaloers! Ik mag 29 juli pas..... Duurt nog zo lang...

15. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Blisskarin; kan me voorstellen dat je niet kunt wachten! Heb ik ook...
    Ik dacht 2 weken geleden dat 2 weken wachten echt te lang zouden zijn... dat ik ze niet door zou komen... en morgen is het al zover :)

Afleiding zoeken hielp mij, goed boek, met de hond wandelen, films kijken!

16. senta

senta Niet meer actief

Hier willen we het vertellen na de eerste echo. Stiekem hoop ik dat ik die 31 juli bij de intake van de vk ook krijg.

Hier vermoeden ze wel wat aangezien ik graag een wijntje drink en nu al drpog sta sinds we terug van vakantie zijn. Maar goed zeggen niets.

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    #177 Nova81, 14 jul 2013
    Laatst bewerkt: 14 jul 2013
    Wij wisten niet wat het ging worden, maar gevoelsmatig hadden we allebei het idee dat het een jongen was. Maar als ik over de baby droomde was het altijd een meisje... Heel apart toen het dus ook zo bleek te zijn!
    Heb al zo lang als ik me kan herinneren het gevoel dat ik jongens zou krijgen...haha!

Waarom vertellen jullie het dan niet gewoon aan die vrienden waar jullie mee naar de kermis gaan? Hoef je ook niet zo vaag te doen en vraag je gewoon of ze het nog even stil kunnen houden...
    Zo hadden wij een vrijgezellenfeest met cocktailworkshop toen ik 6-7w was de vorige zws. Allerlei smoesjes maar achteraf hadden ze het allemaal wel in de gaten!

Oh, en hier op 26 juli eerste echo...
    Twee dagen voor de verjaardag van m'n dochter en mijzelf! (jaja, ze is op mijn verjaardag geboren, bijna 2 weken na mijn uitgerekende datum!)

18. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Waiting4amber: Wat spannend morgen!! Heb je je echo 's ochtends? Zie dat je ook pcos hebt. Nu eens een echo voor een mooi kloppend hartje ipv een groeiend ei ;)

Nova: Ik wilde eigenlijk bij iedereen wachten tot na de 1e echo. Tuurlijk kan het dan nog fout gaan, maar dan weet je iig dat het hartje klopt. Gewoon gevoelsmatig denk ik ;)
    Maar ja, denk dat we er toch niet aan ontkomen haha
    En wat een bijzonder verjaardagscadeau had jij!! :D

19. Alja

Alja Nieuw lid

13 jul 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hadden het geluk al bij de tweede ronde zwanger te zijn. Dit terwijl ik het helemaal niet verwachtte! Ik had tegen mijn vriend gezegd dat het echt niet raak was en dacht dat ik ongesteld ging worden. Toch een test gedaan omdat ik een dag over tijd was en die was heel positief. Het is voor mij heel gek, want bij mijn dochter wist ik voor het testen dat ik zwanger was. Ik voelde de innesteling, was voor het testen al misselijk en nu helemaal niet. Zo is iedere keer toch weer anders.

Mag je niet in de achtbaan als je net zwanger bent? Ik dacht altijd dat je dat niet met een dikke buik mocht doen, maar vroeg in de zwangerschap nog wel. Die kleine zit lekker veilig. Maar dat heb ik misschien helemaal verkeerd gedacht.

Waiting4amber: succes met echo morgen. Spannend.

Ik ben er nog niet uit wanneer we het gaan vertellen. Bij mijn andere twee kinderen vertelde we het meteen. Nu wil ik nog niet dat de kinderen het weten omdat ik eerst zeker wil weten dat het goed zit en 9 maanden zijn wel erg lang om te wachten op een brusje. Daarnaast zit ik met mijn zus. Die probeert nu twee jaar zwanger te worden zonder succes. Ik wil het haar dus eerst vertellen en niet tijdens een verjaardagfeestje, anders is het erg confronterend. Aangezien we niet bij elkaar om de hoek wonen moet ik organisatorisch kijken wanneer dat handig is. Ik vind het zelf altijd wel leuk om meteen te delen. Als het mis gaat kan je de steun ook gebruiken.

20. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Waiting4amber, veel succes en plezier morgen!

Deel Deze Pagina