Maart 2015 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sax, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Oooo ik ben ook zooo moe!!!
    En dat met een dreumes erbij en vandaag ook nog vakantie-inpak stress. Pfff!!! Ben nog lang niet klaar met inpakken. Manlief werkt ook nog vandaag, lekker handige planning maar niet heus, maar ik ga nu echt ff een uurtje tukken op de bank nu zoontje slaapt..... hopelijk....

Geen tips! Het enige wat ik doe is mega gezond eten. Veel fruit en groente. En veel water drinken. Geen idee verder, we moeten er toch doorheen!!!

2. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ik had 8 juli positieve test. We waren toen net vertrokken op huwelijksreis (nu nog steeds). Groot cadeau dus. Weet niet precies wanneer ik dan uitgerekend niet zijn. Je moet gaan tellen vanaf 1e dag van de laatste menstruatie toch?

3. Blloempje

Blloempje Actief lid

2 apr 2014
    487
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hai:D

Ja ik krijg met 10 weken inderdaad weer een echo :)

Wel hebben wij voor volgende week woensdag zelf een termijn echo ingepland (eigen kosten) omdat we toch heel nieuwsgierig zijn.

4. Blloempje

Blloempje Actief lid

2 apr 2014
    487
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook vermoeidheid, wat bij mij goed helpt is tussendoor even rust nemen. Soms even een half uurtje op de bank uitrusten en dan voel ik me weer wat fitter :D

5. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Als ik het goed heb uitgerekend ben ik de 17e uitgerekend. Fijne timing zo 1 dag voor de verjaardag van mijn zusje....

6. Kaatje1983

13 jul 2014
    32
    0
    0
    Apeldoorn
    Ok..bedankt vd tips...gezond eten doe ik al, drink mij suf in ranja/water en dat uurtje rust op de bank doe ik ook....geduld is een schone zaak he ? As maandag zit mijn vakantie er al weer op. Zie er best een beetje tegen op, werk nl in de zorg..zal wel weer beulen worden...en sinds ik zwanger ben ook aan het strijden met afkickverschijnselen omdat ik zo goed als gestopt ben met roken...pfff...dacht echt dat voor het mee zou vallen omdat je de bekende stok achter de deur hebt, maar valt vies tegen eerlijk gezegd...nog meer dames hier last van ?

7. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    hoi dames,

ik meld me ook hier. als alles goed mag gaan ben ik 25 maart uitgerekend. Ik heb een zoon van 5 maanden dus ik ben weer snel zwanger, helemaal niet op gerekend omdat ik verminderd vruchtbaar ben. heel bijzonder dus!

8. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Dag lieve dames, Ik hoor hier helemaal niet thuis ben namelijk voor nu uitgerekend voor de 20 feb en dit staat nog niet vast. Maar was hier aan het meelezen, en wil jullie heeeel veel succes wensen! Ik was nog niet zo lang geleden even ver als jullie, met dezelfde zorgen hihi leuk om terug te lezen.

9. Gup

Gup Actief lid

9 jul 2014
    130
    0
    16
    Omgeving Rotterdam
    Hallo dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben ook ergens tussen 11-15 maart uitgerekend. 6 augustus heb ik mijn eerste echo en volgens de standaard berekening zou ik dan 8w4d zijn maar ik denk persoonlijk wat langer.

6 juni laatste menstruatie, 18/19 juni eisprong, onregelmatige cyclussen.

Ik heb wat kwaaltjes zoals pijnlijke borsten, heel vermoeid en misselijkheid. De misselijkheid is sinds dit weekend wel heel erg geworden, ik heb gisteren bijna heel de dag op bed gelegen van ellende. Nu lijkt het weer iets beter te gaan.

10. Suzie82

Suzie82 Niet meer actief

Hallo allemaal!

Ik had gisteren een positieve test in handen ( eigenlijk 3 haha), had afgelopen vrijdag mijn NOD maar niet ongesteld, gisteren toch eens getest en ja hoor, na bijna 1,5 jaar zwanger!

Nu dus 4 weken en 4 dagen, we vinden het vreselijk spannend, hebben beiden nog geen kinderen.
    Ik heb eigenlijk nergens last van, alleen gisteren veel darmrommelingen en een opgeblazen gevoel, beetje gevoelige borsten maar niet noemenswaardig en af en toe van die krampen dat het net lijkt alsof je gaat menstrueren maar dat is met vlagen.

We zijn 26 Maart uitgeteld, hebben 16 Augustus de 8 weken echo, spannend!!

11. Kaatje1983

13 jul 2014
    32
    0
    0
    Apeldoorn
    Welkom suzie q en van harte gefeliciteerd !!!

Spannend allemaal he ? Het is ook voor ons het eerste kindje. Wij krijgen 31 juli de 1e echo, kijken er zo naar uit !

Vandaag weer begonnen met werken na 3 wkn vakantie te hebben gehad, viel mij reuze mee. Morgen weer late dienst, zal wel wat drukker zijn en warmer...ben benieuwd hoe ik het vol ga houden aangezien ik savonds het meeste last heb van vermoeidheid. Oh en vanavond begint mijn maag ineens te protesteren...hoenis verder bij de andere dames ?

12. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd nieuwe meiden!!!

Ik voel nog steeds weinig, mn borsten veranderen wel en de ongikrampjes komen inderdaad met vlagen, maar meer ook niet. Ohja ik merk wel dat ik sterker kan ruiken. Ben nog steeds beetje onzeker hoor.
    Ik schrik wel van al die echodata van jullie!!! Ik ben gewoon jaloers, ik mag pas met ruim 11 weken (2 sept) voor een eerste echo! Hebben jullie medische indicatie ofzo? Ik zou ook wel voor mn vakantie nog willen weten of het goed gaat daar binnen, maar ik kreeg nul op het rekest bij het echocentrum, ben dan 9 weken en dat vinden ze te vroeg :(
    Hoe zit dat bij jullie dan?

13. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier ook vers van de pers zwanger!!
    Vandaag, 2 dagen na nod, in de middag een positieve test.

Eerste zwangerschap dus spannend, ook vriendlief met allelei vragen. Die ging er vanuit dat als ik op een forum zit, ik vast al precies weet hoe het allemaal zal gaan.. Haha.

Mag ik met jullie mee kletsen?

En allemaal nog van harte!!

14. ilo

ilo Actief lid

15 mei 2012
    226
    0
    0
    Ik klets en lees graag mee! Vandaag de eerste echo gehad en uitgeteld op 10 maart. Voorlopig iedere 2 weken een echo om mini goed in de gaten te houden (na meerdere miskramen) Blij, ontroerd, angstig, maar vooral trots...het is ons nog eens gegund :) Iedereen van harte!!

15. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ik heb 13 augustus pas eerste afspraak bij verloskundige. Daarna word er pas afspraak gemaakt voor eerste echo. Zal dus ook pas rond een week of 11 zijn met een beetje mazzel. Zou zo graag eerder een kijkje willen nemen

16. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Hallo. Ik ben ook in maart uitgerekend. Staat nu op 16 maart maar 12 aug 2e echo en dan zal ik het zeker weten
    Gister termijnecho in het zh gehad ivm hartpatiënt en ik dus altijd bij de Gyn onder controle ben geweest. we hebben ons kindje al gezien. Weliswaar 3 mm groot maar het hartje klopte en daar ben ik heel blij om
    Voor ons word het ons derde kindje. We hebben al 2 zonen van bijna 5 en 2,5 jaar

Ik had woensdag een ovulatietest gedaan omdat ik al op dag 41 zat en dat was het enige wat ik in huis had. Die werd donkerpaars bijna zwart en m'n man is meteen een test gaan halen bij de avondapotheek. We wouden even een maandje overslaan ivm vakantie deze maand maar het liep toch even wat anders haha. Natuurlijk hartstikke leuk.

17. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    #37 Bajou, 22 jul 2014
    Laatst bewerkt: 22 jul 2014
    Hai dames, allemaal van harte met jullie zwangerschap!
    Mag ik meeschrijven? Volgens mijn berekeningen is het voor 26 maart... En hoop dat dat zo blijft want heb een lichte voorkeur voor maart ipv april :)

Het valt me trouwens op dat veel calculators een andere datum geven, lastig! Welke nemen jullie als betrouwbaar?

Voel me prima, alleen wat moe en een ontzettend opgeblazen buik.

Edit: oh en mijn borsten doen pijn en ik heb trek in patat en chips! Grr, ff ommetje naar de nachtwinkel? :)

18. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    *steekt vinger in de lucht*

Het is lastig, maar ik zeg steeds tegen mezelf: als je een sigaret zou roken zou je je rot en schuldig voelen en dus smaakt dat stomme ding toch niet. Wil van deze zwangerschap gebruik maken om ook echt te stoppen, voorgoed.

Wil die viezigheid echt niet meer... Maar een verslaving blijft lastig. Sterk zijn, Kaatje!

19. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Vandaag met verloskundige gebeld, voelt nu wel echt hoor! En in de week van 18/08 echo plannen.

Hoe zijn jullie mannen er onder? (of vrouwen natuurlijk!) vriendlief hier vindt heel spannend maar is heel blij. Hem vandaag een boekje cadeau gedaan met mannentips.. Hij begon direct met lezen, haha!

@klachten: hier misselijkheid in vlagen, vaak plassen, pijnlijke borsten en 'een raar gevoel' in m'n buik.

20. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik heb berekend vanaf m'n laatste menstruatie.. Heb altijd regelmatige cyclus. Had ook alles netjes bijgehouden in een kalenderapp ;)

Deel Deze Pagina