Ik moet nog bellen, zal pas donderdag lukken vrees ik ivm werk. Ben benieuwd wanneer ik mag gaan voor de eerste echo. Man is hier heel blij en vooral zenuwachtig al, haha. Hij dagdroomt en stelt zich voor hoe het nu ook weer was met zo'n kleintje. Ik citeer: " oh zo gezellig zo'n kleintje knuffelen en ze zijn toch ook wel heel lief -stilte- ... Oja en kakpampers, véél pampers." Haha, ben zo benieuwd hoe ons zoontje zal zijn als grote broer... Denk dat hij het fantastisch zal doen, de lieverd. Voor jullie de eerste, loveshinealight... Allemaal nieuw hé, het is het mooiste wat er is!
Heb het ook zo gedaan... Maar krijg bij de verschillende online-calculators telkens een ander resultaat.
Wat leuk voor je!!! Gefeliciteerd hoor! Ook net zwanger en rond de 10e maart uitgerekend dus sluit me grrrrrraag aan bij dit groepje! Mijn eerste <3 en na zestien teleurstellingen is het dan eindelijk raak!
Hallo lieve dames. Mag ik me bij jullie voegen? Ik had 14 Juli een positieve test en waarschijnlijk uitgerekend op 25 maart. Dit word ons eerste wondertje. we hebben vrijdag de 25e de eerste echo al. Met 5+2
Oh waw vroeg die echo, in België hebben we op dat vlak toch geluk he! Ik ga maar eens spoed steken achter mijn telefoontje met de gyn! Edit, je bent geen Belg...
thnx dames! en nee kom uit nl Ik krijg een erg vroege echo ivm mijn gezondheid zodat een eventueel behandelplan opgesteld kan worden. Ik ben steeds zo ontzettend moe en duizelig, en nu al bandenpijn... niet te snel opstaan dus. . das niet fijn. ml vind het ook erg spannend
Oh zou dat zo vroeg al kunnen? Ik verga van de pijn in mijn bil en kuit, komt van mn lage rug.. Heb me laten behandelen bij osteopaat maar voorlopig geen succes en dat is raar want normaal gezien helpt het áltijd. Succes met je vroege echo! Laat weten hoe het was he
@Bajou.. Je hebt toch geen ischias?? niet fijn die rugpijn! Ik kan er morgen weer voor naar de fysio. massage en daarna tape! heb 2 hernia's gehad. 1 met spoed verwijderd na uitval. En de 2e binnen 9 mnd op exact dezelfde plek. Dus de rugpijn word niet veel beter maar Hey Ik kan weer lopen... maar de pijn zal waarschijnlijk niet meer minder worden helaas. . Ik hou er rekening mee dat er mss alleen een vruchtzakje te zien zal zijn als ik geluk heb vrijdag. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. . Nu maar eens proberen te slapen... trusten all! !♡
Ooh wat vreemd. Ik heb niet heel veel geprobeerd, 2 ofzo. Kwam beide op 27 maart uit. Nouja, om-en-nabij-datum dan maar toch? Pfoe indd allemaal nieuw! Was ook een beetje in shock dat t zo snel al raak is. Goede vrienden van ons zitten in MMM met weinig perspectief, dus had onze verwachtingen bijgesteld. Leuk dat je man ook zo blij is, toch fijn zo met z'n tweeën.
Welkom rsl en mariposa! Pfoe snel een echo ja rsl! Hoop voor je dat er iets te zien is en ze een passend behandelplan voor je kunnen maken.
@rsl, geen idee... Ik sukkel al jaren met lage rug, maar altijd goed geholpen met mn chiropractor. Foto's van vroeger toonden niks bijzonder behalve een lichte s-kromming. Denk dat het vooral familiaal is en ik ben ook eens van een paard gevallen, recht op mn kont. De pijn is er vooral als ik zit, lopen en staan geen probleem. Jij ook al het nodig gehad zeg Is idd vroeg jouw echo, maar kan goed zijn dat ze al iets zien he... Klein klein erwtje Wat voor behandelplan zou er komen voor jou? Succes iig!
Hallo allemaal!! Als eerst van harte gefeliciteerd! Ik heb 20 juli een positieve test gehad. Zooo blij! Ik ben volgens eigen berekening 25 maart uitgerekend, hoe ver we precies zijn weten we uiteraard pas met de termijn echo. Spannend!! Wij zijn in verwachting van ons 2e kindje. Bij ons eerste kindje ook direct gestopt met roken (dom, ook weer begonnen na de geboorte). Uiteraard ga ik weer stoppen en dan nooit meer!! Nu weet ik wel hoe het is om te stoppen en wat bij mij goed hielp was dat ik te horen kreeg dat nicotine met 3! dagen al uit je lichaam is en de wil dan dus alleen nog tussen je oren zit. Ook moet je gewoontes doorbreken, dus dat bakje koffie in de ochtend waar je normaal een sigaretje bij rookt vervangen door een glas jus d'orange (bvb) Na een week wordt het al een stuk makkelijker en heb je het ergste gehad!! Hou dat in gedachte en uiteraard die mooie 'stok' achter de deur, dan komen we er wel!!!
@ Kakoe welkom, en gefeliciteerd!! @ loveshinealight, dat hoop ik ook @ Bajou: Ontzettend naar, ik hoop dat de chiropractor gauw weer wat verlichting kan geven! Wat betreft mijn behandelplan: Ik heb door de anticonceptiepil ongeveer 6 tumoren in mijn lever. De grootste is nog ongeveer 6 cm, en de kleineren 4,5 en kleiner. Ze zijn nog goedaardig... Maar ik heb al 2x in het ziekenhuis gelegen omdat de turmoren zijn geknapt (ruptuur) en dus inwendige bloedingen. Door de hormonen van de zwangerschap is het zeer waarschijnlijk dat ze weer zullen gaan groeien, met alle risico's van dien. Ik krijg maandag al een gesprek met de chirurg, en mocht mijn leven dusdanig in gevaar komen, dan word ik tijdens de zwangerschap nog geopereerd.. Dan zullen ze via de lies, de ader naar de grootste tumor dichtbranden, dat ALS hij knapt, ik niet doodbloed... Daarom doe ik mee aan de Palm-Study in Zwolle. Deze studie loopt via het Erasmus MC in Rotterdam. Speciaal voor zwangere vrouwen met leveradenomen. Ik ben dus eigenlijk een proefkonijn, en aan de hand van mijn onderzoeken, kunnen ze het misschien later voor andere vrouwen makkelijker maken. Ik krijg vanaf 14 weken iedere 6 weken echo's van mijn lever, en veel bloedonderzoeken, om in de gaten te houden hoe het gaat, en om te kijken of ze niet omgeslagen zijn, naar wel verkeerd.Ook zal de kleine waarschijnlijk eerder gehaald worden door middel van een keizersnede. Ik mag zoals het nu lijkt niet normaal bevallen. En ik hoop en bid dat die kleine met de tijd niet tegen mijn lever aan zal trappen.. ivm het knappen van de tumoren Sorry voor het lange verhaal, maar het is wel zo netjes om jullie een beetje op de hoogte te stellen denk ik... Mocht iemand vragen hebben, vragen staat vrij! en mijn pb staat open.
Hee RLS, Jeetje wat heftig!! Ik wist helemaal niet dat je zoiets kon krijgen van anticonceptie, wat naar zeg! Ik wens je heel veel sterkte en succes en hoop dat alles goed komt.
Jeetje RLS wat een verhaal! Ik vind mijn eerste zwangerschap al spannend, maar voor jou is dat helemaal zo! Wat goed dat ze je in de gaten houden en regelmatig onderzoeken doen.. Hoop dat het allemaal naar behoren zal verlopen! Succes! En mocht je van je af willen schrijven, kan dat hier natuurlijk hè!
Hallo Dames! Vinden jullie het goed als deze nog-niet-helemaal-bijgekomen-van-de-shock-mama-to-be zich toevoegt aan jullie groepje? Ik heb afgelopen maandag een hele dikke positieve test in mijn handen gehad en ik snap het nog altijd niet zo! Ik had namelijk niet verwacht dat ie positief zou zijn, beetje zelfbescherming denk ik.. Onze uitgerekende datum staat nu op 23 maart maar door mijn nogal onregelmatige cyclus kan die datum alsnog bijgesteld worden, ach we zien het wel als ik volgend jaar maar ergens mag puffen! Ik zag hier iemand naar de kwaaltjes vragen.. Ik wordt een beetje gek van mezelf!! Wat vage buikpijn, met vlagen misselijk, mijn darmen die alle kanten opdraaien (en veel windjes) en vandaag iets minder gevoeligere borsten dan voordat ik wist dat ik zwanger was! Daarbij dat ik me superonzeker voel of alles wel goed gaat.. 14 aug hebben wij de eerste afspraak bij de verloskundige, spannend! Sorry voor mijn heel verhaal, fijn dat er nu dames zijn waar ik even mijn verhaal bij kwijt kan! Hoe kom ik trouwens aan zo'n leuke banner?
Hoi mariskaatje! Ik denk maar zo, het onzekere gevoel hoort rr een beetje bij, ben nu zwanger vd 2e en heb het ook weer. Vooral de neiging om steeds te gaan kijken of ik niet toch ongesteld ben geworden. Die onzekerheid ebt vanzelf weg. Misschien heb ik het nu wel meer dan bij de eerste, vraag me vooral af of ik dat toen ook had, of juist niet. Kan het maar gauw tijd zijn voor de termijn echo! Op de pagina rechts bovenin staan banners, daar klik je de zwanger banner aan en vul je je gegevens in. Dan staat er onderaan 'bbc code' de code kopieer je en plak je vervolgens in je 'handtekening' te vinden bij de instellingen van je profiel. Hoop dat dit een beetje duidelijk is
Kakoe bedankt voor je uitleg wat betreft de banner! Als het goed is ie gelukt! Ik moet gewoon vertrouwen gaan krijgen in mijn lichaam en geduld kweken... Het lastige is alleen dat ik door mijn werk ook veel weet van dingen die niet goed kunnen gaan, is soms niet handig!
Vandaag weer een echo gehad, na de eerste echo (termijnbepaling) dachten we dat we nu op 6,5 week zaten. Dit is vandaag weer terug geschroefd naar 5 weken en ben nu 23 maart uitgerekend. Zes dagen korter dus Heel jammer maar goed we zagen in iedergeval dat het vruchtzakje gegroeid was en er een inimini stipje in zat