Hoi flowersoflove! Fijn dat het zo goed ging liekje! Hier een Super slaapdag! Vanochtend tot 11 uur en daarna van half 1 tot 3!! Om de 3 kwartier was ze heel eventjes aan het huilen. Echt een slaapcyclusje overbruggen. Ik zit al op m'n oude gewicht. Ben bijna 1.80 en weeg nu 60kg. Heb nog wel een klein buikje dus ergens ben ik dunner dan ik ooit was. En ik was al zo dun. Is ook echt niet leuk... Bmi bijna ondergewicht. Nu helemaal een ramp met broeken. Bij m'n buik kunnen ze alleen dicht als ik sta. Maar m'n bovenbenen zijn dun. Zie maar eens een broek te vinden die dan past..
Fijn dat je je zwangerschapkilo's kwijt bent Spruitjes. Ik ben 1,78 m en mijn BMI is bij 79 kg en minder goed, 75 kg zou ideaal zijn. Voor de zwangerschap was ik 20 kg afgevallen en woog ik 84 kg, wilde nog minimaal 5 kg kwijt maar werd zwanger, woog aan het einde van de zwangerschap 116 kg. Vanochtend woog ik 93,9 kg dus ik heb nog wat kilo's te gaan maar morgen ga ik er weer tegenaan. Ik wil me weer gelukkig met mezelf voelen en dat is nu zeker niet het geval plus mijn BMI is te hoog, dat is ook niet gezond.
Pfff, beetje laat maar goed, was in slaap gevallen op de bank, Florian was zo kapot van de kraamvisite en het zwemmen dat die dus niet rond 23:00 wakker werd van de honger, maar goed, had de 4de fles ook pas rond 20:00 gekregen aangezien alles een beetje verlaat was. Dus hij ligt nu lekker uit te buiken, over een kwartiertje verschonen en het bed in, morgenvroeg om 06:30 gaat de wekker want wordt om 09:10 verwacht in het ziekenhuis bij de orthopeed om de hechtingen te verwijderen. Morgen moet manlief misschien een dagje extra werken ivm drukte, dat hoort hij dus pas morgenvroeg rond 06:30 of hij een uur later verwacht wordt , hopelijk niet anders moet ik het alleen doen, dat lukt me op zich natuurlijk wel maar samen is handiger. Och ja, we zien het wel, stond er wel van te kijken dat manlief vanavond zelf zei dat hij in de vakantie meer met Florian wilde doen, qua verzorging. Hij voelde zich toch wel een beetje schuldig dat hij bv al maanden geen luier verschoond heeft en dat hij zelden een flesje geeft. Ik zei ook dat ik hem kansen genoeg geef maar dat hij het gewoon uit zichzelf moet doen, als ik zeg, Florian moet een flesje krijgen en hij blijft dan lekker op de bank zitten, tja, een grotere hint kan ik niet geven natuurlijk . Heb ook gezegd dat hij er ook deze week, in de avonden dat hij thuis is, ook ermee kan beginnen en dat hij niet hoeft te wachten tot in de vakantie Ben wel blij dat hij het zelf zei want ik miste dat ook wel, bedoel, ik verzorg Florian graag maar het is ook fijn dat hij dat eens doet, zou ik eens een dagje of dagdeel weg moeten, dan hoef ik me ook geen zorgen te maken dat hij er onhandig in is.
Fijn liekje! Wat goed spruitjes zie alles is een fase. Ik zit hier ook met slapende t op schoot die doet ook even gek met zijn slaapjes. Tja het is even zo... Ja Drieka je kan het even doorzetten en dan zijn iig je zwangerschapskilos weg. Ik ben gewoon nu in de eerste week 5.3 kilo afgevallen nog 5 Kilo dan zijn de zwangerschapskilos weg! Dan nog 20 kilo 😥 T wilde gisteren pas om 22 zijn fles dacht dan slaapt hij bast wat langer.. Nee hoor 4 uur klaarwakker! En nu weer aan het mopperen. Zo snel zijn we van het sprongetje niet af!
Zoveel gewicht kwijt in 1 week tijd , hoe doe je dat dan? Kan niet alleen met gezond eten. Ik kan helaas niet sporten ivm mijn lichamelijke beperkingen dus kan het alleen maar aanpakken met gezond en minder eten helaas.
Sonja bakker... en ik vind het wat karig dus eet zelfs iets meer dan zij aangeeft.... Ik kan het zelf ook nauwelijks geloven! Maar ik heb speciaal een goede weegschaal aangeschaft. Nee ik sport niet maar ik heb wel een peuter van 3.5
@drieka: de eerste week zoveel gewicht kwijt is natuurlijk ook veel vocht. Maar wel fijn dat het zo snel gaat Sanna! Moet ik ook eens gaan doen, dan hoef ik maar 1,5 week op dieet, haha. Fijn dat je man wat meer wil doen Drieka! En wat je zegt, dat hoeft natuurlijk niet alleen in de vakantie, haha. Pfff, de flessen bij Dafne gaan steeds moeizamer! Na een paar minuten al huilen, onrustig. Laten dan even een boertje, maar ook dan huilen. We wisselen dan even af, dat mn vriend het van me overneemt of andersom. Of we wachten een kwartier, warmen de melk op en proberen dan weer. Maar wat een gedoe zeg!
Sanna, dat is een mooi gewicht in een week kwijt! Ik ben al op oude gewicht, maar nog niet op me oude figuur.. Strakke platte buik zal de k ik ook niet meer terug komen! ☺️ Drieka je komt er wel! Je bent een sterke vrouw en een doorzetter! Je kan het! Je bent tenslotte ook gestopt met roken! Knap hoor! Hoe was t bij de ortopeed? Hechtingen d'r uit? Liekje, wasgoed dat t gister zo goed is gegaan! Alleen balen dat t zo moeizaam gaat een flesje geven! Dat kennen we hier niet.. Fles d'r in en zij zuigt wel! 😊 slapend wakker moe t maakt haar niks uit! Hoop dat Dafne snel beetje beter gaat drinken, juist met t warme weer voor de deur wel belangrijk natuurlijk.. Gister een super mooie doop gehad! Ik gaf haar net voor de dienst een fles in de kerk, dus buikje mooi gevuld, hele dienst vond ze prachtig interessant! Ze keek haar ogen uit en heeft geen kick gegeven.. Daarna opweg naar huis natuurlijk in slaap gevallen in de auto, thuis meteen naar bed gebracht door me man, en meteen als een blok gaan slapen.. Bezoek thuis heeft ze dus niet mee gemaakt.. Rest van de dag was ze moe en heeft ze veel geslapen.. Een super mooie dienst met een tevreden meisje! Mama is blij! Gister avond maar eens heel snel wat zomer kleertjes voor poppetje gekocht via internet. T gaat echt warm worden! En ze kan er al niet zo geweldig tegen.. Ach we zien wel, en leuke van zomer kleertjes is bij die kleintjes, als t koeler wordt, lange romper er onder en je bent er ook! Haha.. Vanmorgen al weer lekker aan t poetsen geweest, kunnen we de week weer schoon beginnen.. Wasjes gestreken en d'r draait er nog een.. Vanavond nog kraambezoek.. Van de neef van mijn man.. Altijd wel gezellig!
Hier de kilo's er ook al af, alleen nog niet m'n figuur terug van voor m'n zwangerschap. echt nog een buikje helaas Maar dat heeft z'n tijd gewoon nodig weet ik uit ervaring. Wat fijn liekje dat jullie dag gister leuk was en dat ze zich goed heeft gedragen bij je vader. Een hele geruststelling en ook fijn dat te weten als je nog een keer gaat! Wel vervelend dat ze de fles niet blijft drinken. Misschien dan toch maar wat eerder starten met bijvoeding, zodat ze toch vocht binnen krijgt? Hoe was het bij de orthopeed drieka? Klinkt als een fijne dag verliefd91. Hier mijn enigste vrije dag deze week voor de vakantie..dus vandaag nog maar even druk aan de poets en lekker even in huis prutsen.
@verliefd: fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad! @gerdia: vrije dag noemt ze dat dan, haha. Hopelijk kun je ook nog van het lekkere weer genieten. Ik wil toch echt niet al beginnen met bijvoeding. Als ze komende dagen echt zo slecht blijft drinken, biedt ik of een fles extra aan, of wat water tussendoor. Vandaag heeft ze 165 en 140 op, dus valt nog mee. Mn vriend heeft een grotere speen besteld, maar ik denk dat het daar niet aan ligt. Maar ik geef het een kans om hem een plezier te doen, haha. Ik ben tenslotte ook zeker niet alwetend
@Verliefd91, wat fijn dat jullie meisje het zo goed gedaan heeft bij de doop! De hechtingen zijn eruit gehaald vanochtend, helaas heeft de EH arts het niet zo geweldig gehecht verleden week zondag want het staat een stukje open, ze heeft de wondranden niet mooi tegen elkaar een gehecht maar de ene rand een beetje over de andere dus het ziet er vreemd uit . Moet vanzelf verder genezen maar een mooi dun litteken wordt het dus niet. Manlief heeft gelukkig toch vrij vandaag dus die is mee gegaan en geeft Florian nu zijn flesje. Vandaag zijn we over gegaan op 4 flesjes want ik wil de laatste fles om 21:30 gaan geven en dan kan ik zoiets 4-5 uurtjes tussen de flessen laten, hij krijgt nu 4 flesjes van 210+7 dus zeg maar 230 cc. Dat is minder dan 180+6 x 5 maar dat maakt niks uit.
Lekker dat je man toch vrij is. Wat een gepruts van die EH arts dan, jammer zeg! Hoe gaat het met de pijn, al wat beter? Over op 4 flessen, lijkt me zo heerlijk, haha. Maar dat gaat hier voorlopig echt nog niet.
@Liekje81, ja het is ook ontzettend jammer dat de EH arts dat lelijk gehecht heeft. De pijn begint minder te worden, had de laatste dagen voornamelijk last van het trekken van de hechtingen. Ja vandaag voor het eerst 4 flessen, verleden week om 22:00 de laatste fles gegeven en toen moest ik hem nog om 08:00 wakker maken dus nu eens beginnen met om 21:30 de fles geven, als dat goed gaat vanaf zaterdagavond op zijn eigen kamertje en als dat goed gaat de fles weer vervroegen naar 21:00 en zo elke keer met een half uurtje zodat we uiteindelijk om 19:30 de laatste fles kunnen geven en hij de klok rond kan slapen. Maar aangezien ik pas om 08:00 begin met de fles en om 21:30 eindig zijn 5 flessen gewoon teveel, dan moet ik elke 3 uur 200 cc geven, kan beter elke 5 uur 230 cc geven, heeft Florian ook de tijd om het rustig te verwerken, dan krijgt hij 910 cc per 24 uur, minder dan nu maar wel grotere flessen per keer dus dat is prima. Hij heeft om 12:00 de eerste keer 230 cc gekregen (vanochtend nog een fles van 200 cc want daarna bedacht ik pas om 4 flessen te gaan geven ) en die dronk hij binnen 35 minuten gewoon leeg, ons hongerlapje
Dan zou ik idd ook naar 4 flessen gaan ja, anders klotst ie van binnen nog van de vorige fles Dafne drinkt die 5 nog niet eens leeg, dus ik laat het voorlopig maar zo. En ik durf ook niet uit te testen of ze door zou slapen, haha.
Ja precies Liekje, hij doet het op die 230 cc heel erg goed. Heeft nu de 3de fles leeg, beetje laat vandaag dus de laatste fles geef ik om 22:00 en morgen om 21:30. Over 1,5 week gaat hij tenslotte ook hapjes eten en komt dat ook nog tussendoor.
Ja, dat scheelt dan ook Drieka, maar een fles vervangen doet het natuurlijk niet nog. Ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden, we willen natuurlijk lekkere kliederfoto's De flessen hier blijven een gevecht! Snel afgeleid weer, huilerig. Net in de wipper heeft ze m leeggedronken. Ze kwam erachter dat ze m zelf vast kan houden met 2 handen Iets nieuws, haha. Ze pakt alles nu met dr 2 handen tegelijk vast. Hopelijk vindt ze dat leuk en drinkt ze dan beter!
Oh grappig liekje! Maar wat balen van dat slechte drinken! Hoe kan dat nou ineens? Ze dronk eerst toch gewoon goed? Hopelijk word het met de jaren toch nog mooier drieka. Pfff die hittegolf.. Voor het eerst geen zin in.. Ik kan alleen maar denken hoe vervelend het zal zijn voor m'n meisje.. Dat word binnen wonen geloof ik...
Is al paar weken dat ze 'gewoon' niet veel drinkt, maar laatste week moeten we echt alle zeilen bijzetten om er genoeg in te krijgen. Verder gaat alles zoals altijd, maar dat drinken. Nou ja, laten we hopen dat het een fase is. Poeh ja, hittegolf, geen zin in! Ook als ik geen baby had hoeft het voor mij niet zo warm.