Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, wat vervelend wat de slechte hechtingen! :(:x:(
    vier flesjes prima! Fijn, kun je lekker op tijd naar bed! En als Florian die 230 cc gewoon lekker opdrinkt! Super, je moest hem s ochtends toch wakker maken. Kun je fijn op tijd naar bed.

Verliefd, klinkt als een prachtige dag! Mooi en bijzonder om op terug te kijken!

Liekje, wat super dat ze het in Tilburg bij je vader zo goed deed! Ga je met een gerust hart vaker weg!
    Vervelend van het drinken! Ze is gewoon te nieuwsgierig en te snel afgeleid. Hier had Benjamin dat bij zijn tweede flesje op de opvang. En om 18:30 gebeurde er iets en was hij afgeleid en wilde hij niet meer drinken. Soms wil hij omhoog naar iets blijven kijken en niet meer verder drinken. Dus vandaag ook maar een flesje van 135 cc op.

Hier voorlopig vijf flesjes, ze worden toch niet allemaal nog opgedronken. en als hij om 22:45 (meestal maar 140 cc max 150 cc) drinkt, heeft hij om 6:15-6:30 echt weer honger. Ik maak hem wel wakker voor de fles de laatste fles, hij wordt al vaak genoeg s nachts wakker en als hij dan ook nog wakker wordt voor de fles.
    De nachten gaan hier nog steeds niet goed, en zo goed als hij gisteren overdag heeft geslapen, zo slecht sliep hij vandaag op de opvang. Maximaal 2 uur over de hele dag! :$:(
    Als hij in augustus nog zo spookt s nachts, heb ik geen zin meer om te werken.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @pukjepuk: 135 redden we vaak niet eens. Vandaag ook een keer maar 105. Ze blijft beetje rond 650 cc hangen. Ben benieuwd over 2 weken op CB hoeveel ze aangekomen is. Maar wat ik net al vertelde, ze kan de fles nu zelf vasthouden, misschien helpt dat, vindt ze dat leuk.

Zou je kunnen en willen stoppen met werken dan? Of desnoods onbetaald verlof, zodat je over een paar maanden weer terug zou kunnen?

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, nee de hapjes vervangen zeker geen fles, daarom krijgt hij nu wel grotere flessen nu er 1 fles vanaf is gegaan. Gelukkig is het een goede drinker. Ja die kliederfoto's krijgen jullie zeker wel te zien.

@Pukjepuk, ja ik vind het ook fijn dat we dan weer een beetje op tijd naar bed toe kunnen gaan, is wel erg lekker.
    Zo lang Florian goed blijft slapen vind ik het prima. Vanmiddag hebben we weer eventjes in het zwembad gedobberd en daarna is hij lekker in slaap gevallen in de box (15:00), hij heeft om 17:30 zijn fles gedronken en is daarna weer in slaap gevallen en ligt nog te slapen in de box ;).
    Wat een rust haha.

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is niet veel, moet niet te lang duren. maar je hoort wel eens over een 4 maandendip qua gewicht en minder drinken, omdat ze te alert zijn en minder bezig zijn met drinken.
    Misschien zelf laten vasthouden een optie! Hopelijk interessant en leuk voor haar!

Inderdaad het liefst onbetaald verlof, maar ja dat kan bij ons niet zo. Dan moet dat al rond je 20 weken zwangerschap geregeld zijn.
    Als hij weer goed gaat slapen, dan is werken prima en leuk! en de opvang is leuk voor Benjamin!

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hopelijk is dat het dan Pukjepuk. Vooral nu de warmte eraan komt wil ik wel dat ze voldoende drinkt.

Hoe weet je nou met 20 weken zwangerschap al of je onbetaald verlof op wil nemen? Das normaal gesproken niet nodig natuurlijk. En dit is met jullie natuurlijk overmacht. Wat willen ze dan? Dat je de ziektewet ingaat omdat je het niet meer trekt? Wel fijn dat Benjamin de opvang leuk vindt!

@drieka: fijn, lekker op tijd naar bed kunnen. Ik kijk er ook naar uit, 6 uur max slaap op mn werkdagen is veel te weinig, en ben dan ook op vrijdag kapot. Toch mag ik niet klagen, want het gaat heel goed met haar. Behalve dat drinken dan. Hoef er gelukkig niet 's nachts nog uit.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zit 'de 25 meest bizarre reportages aller tijden' te kijken. Er zijn echt rare mensen op de wereld. :D

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, dat is ook erg weinig, logisch dat je dan vrijdag doodmoe bent :(.
    Ik heb gelukkig het voordeel dat Florian echt gemakkelijk is en hij de nachten steeds langer maakt. Heb ik tenminste weer nachten van 8 uurtjes. Hopelijk gaat het vanaf komend weekend ook goed om hem te laten slapen op zijn eigen kamertje, zal hem wel gaan missen naast me maar het is wel beter voor hem.

8. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ja joh tuurlijk is het meeste vocht maar toch heerlijk om te zien na een week mijn best doen. Vandaag een beetje gesmokkeld morgen weer een goede dag.

Drieka wow flesjes van 230 cc zijn wel héél groot. Dat heeft e nooit gehad. Maargoed als florian het er goed op doet...

Pukjepuk ik snap wel dat je het werken niet ziet zitten op deze manier. Kunnen jullie het veroorloven dat jij stopt? Dan zou ik het lekker doen!
    Moet er sowieso niet aan denken om jouw baan te hebben de hele dag voor een paar baby's zorgen :p Maar dat zullen jullie ook bij mij hebben ik ben straks weer de hele dag met 25 pubers 😂

Liekje vervelend dat ze zo slecht drinkt. Maar hou in gedachten dat ze iig het minimale binnenkrijgt. En ze groeit goed toch?

9. sanna1986

Vandaag heeft t twee keer in zijn eigen kamertje in her ledikantje gelegen. Hij heeft twee keer een half uur geslapen daarna knudde.
    Nouja het begin is er.

Vannacht weer in de wieg dat doen we pas als het overdag goed gaat.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @sanna: waren 2 weken geleden op cb en toen was ze in 2 weken niks aangekomen. Ze was toen 5,9 kilo, met 15 weken. En volgens de richtlijnen van cb is het minimale dan 5,9 x 120 cc. Daar komt ze dus zelden aan, meestal rond 650 cc. Over 2cweken terug, extra wegen en meten.
    Heeft T nog niet op eigen kamer geslapen? Dafne ligt overdag in eigen kamer in ledikant, de nachten nog naast me in de wieg. Vrijdag is ze 4 maanden, dan gaat ze ook de nachten op eigen kamer. Ik word van elk geluidje wakker en aangezien zij vanaf een uur of 5 altijd onrustig slaapt, ben ik altijd wakker rond die tijd. Ik werk 34 uur, en het begint me wel op te breken. Maar vind het wel moeilijk hoor. Roep al weken dat ze naar eigen kamer moet 's nachts, maar nog steeds niet gebeurd, haha.

@drieka: denk ook wel dat het goed is, denk dat als je veel langer wacht, het alleen maar moeilijker voor zo'n kleintje wordt.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ja dat denk ik ook en na zaterdag heeft manlief ook 3 weken vakantie en dan hebben we alle tijd om het te gaan proberen. Florian slaapt overdag niet in zijn kamertje dus het is wel helemaal nieuw maar toch voorzie ik niet zoveel problemen.
    Ik vind het wel lastig maar ja, in de vakantie gaan wij niet om 22:30 naar bed dus is het fijner als hij lekker op zijn eigen kamertje slaapt natuurlijk, dan maken we hem niet wakker als we naar bed toe gaan.

@sanna1986, ja flesjes van 230 cc zijn wel groot maar hij dronk tot gisteren nog 4 flesjes van 200 cc en voor de nacht zelfs 220 cc (20 cc water extra) dus in principe meer dan nu met 4 flesjes 230 cc per 24 uur.
    Hij drinkt ze met gemak op, heeft zijn fles net leeg, nu uitbuiken, om 22:30 verschonen en het bed in.

12. sanna1986

Liekje nee vandaag was de eerste keer proberen. Overdag sliep hij ook in de wieg bij ons op de kamer. Ik werd er wel een beetje emotioneel van zo'n klein baby'tje in zo'n groot bedje.
    Ik bedoel niet het minimale wat het cb adviseert. Maar überhaupt het minimale is 400 cc om niet uit te drogen. Is natuurlijk niet genoeg om te groeien maar wel fijn om dat ook in je achterhoofd te hebben.
    Hopelijk is ze over twee weken wel gegroeid en anders helpen ze mee om tot een oplossing te komen.

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Dl heeft nu ook een paar spooknachten achter de rug. Voorheen was ze de hele nacht Super stil maar nu zit ze in de fase dat ze gaat dromen denk ik. Eerst gaat ze flink spartelen en met armen slaan (tegen wiegzijkant ook, ze word een beetje te groot) en dan gaat ze zeuren en jammeren. Vervolgens over op huilen en dan huilt ze zichzelf wakker. We wilden haar binnenkort ook snachts op haar kamer leggen maar is nu niet zo handig.
    Weten jullie dat? Zitten ze nu in en soort droom fase? Of terug onrustige nachten fase?

Gisteravond heeft ze trouwens ook zowat haar hele fles uitgespuwd! Een half uur nadat hij op was ofzo. Dus echt overgeven. Zo sneu..

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Om 21:30 de laatste fles gaat dus prima, heb Florian om 08:00 weer wakker moeten maken, heerlijk! Hopelijk zet dat door als we hem zaterdag in zijn eigen bedje laten slapen. Die flessen van 230 cc drinkt hij ook in een half uur leeg. Heb in deze eerste fles weer een scheutje lijnzaadolie gedaan want hij heeft sinds zaterdagavond weer niet gepoept en hij drinkt wel veel.

@Spruitjes, ik weet niet of baby's kunnen dromen, het schijnt zelfs dat baby's niet kunnen denken, dat schijnt eens bewezen te zijn.
    Maar als ze gisterenavond overgegeven heeft, is ze dan niet gewoon ziek?

15. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Verder is er niks aan de hand met haar. Slaapt ineens overdag ook Super goed! Maar dit is de 6e nacht ofzo al. Dan zou ze bij de eerste nacht al ziek symptomen moeten laten zien. Ze schrikt echt ineens wakker. Alle ledematen vliegen dan de lucht in.

Fijn dat Florian het zo goed gedaan heeft! 230 ml... Waar laat hij het toch...

Ik vind mijn dochter nu echt wel dikkig worden eigenlijk. Flinke spekbenen en diepe huidplooien. Zou bijna denken dat ze teveel eten krijgt maar nog maar 5,5 schep per keer dus kan eigenlijk zelfs omhoog

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, dat is dan wel vreemd maar als ik Florian wakker maak uit zijn diepe slaap dan schrikt hij zich ook kapot en gaan alle ledematen de lucht in :D.

Florian wordt juist helemaal niet spekkig, is lang en slank.
    Toch drinkt jouw meisje zeker niet teveel maar goed, een beetje reserve opbouwen kan toch geen kwaad, sommige baby's zijn een beetje spekkig, dat is niet erg.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @spruitjes: Ik lees weleens dat met de sprong van 4 maanden de nachten slechter worden. Misschien is dat het? Hoewel ik denk dat alles op sprongetjes wordt gegooid, haha. Maar die hebben ze dan ook om de haverklap. Ik zou dan nog even wachten denk ik met nacht op eigen kamer, dan ben je er tenminste snel bij als er wat is.

@drieka: lekker hoor! Ik heb me er al bij neergelegd dat ik voorlopig tussen 6 en 6.30 wakker ben als ik niet hoef te werken, haha.

Laatste 2 flessen gisteren gingen leeg, in het wippertje met de fles in dr handjes. Vanochtend maar 135 cc. Het duurde ook zo lang, moest echt weg. Waren al een half uur aan het klungelen met die fles. Terwijl ze hem gewoon in 15 minuten leeg kan hebben. Zoveel honger heeft ze niet denk ik dan maar.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wist niet dat dat echt het minimale moet zijn. Nou, dat redden we dan gelukkig wel.
    Ja, ik snap wat je bedoelt met zo'n groot bedje, haha. Wij hebben nog eens een extra groot ledikant, wat over een paar jaar een juniorbed wordt. Dan lijkt ze helemaal klein. Mijn vriend werkt 's nachts en slaapt vanaf een uur of 14, dus daarom wel op eigen kamer overdag. Anders wordt hij telkens wakker.
    Hier nog 3 nachtjes naast mij en dan ook de nachten op eigen kamer. Verwacht niet veel problemen, ze slaapt nu ook veel op eigen kamer.

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nog 3 nachtjes liekje!! Echt aan het aftellen dus
    Ja mijn man word intussen knettergek van m'n sprongetje hier en sprongetje daar haha.
    Ik heb het idee dat ze sochtends niet Super veel honger hebben eigenlijk. Hier heeft dl genoeg aan 150+5. De andere flessen zijn een halve schep meer.
    Drieka een beetje reserve is absoluut niet eeg! Het is alleen zo dat wij beide nogal slank zijn. Dan is het wel gek om te zien, zo'n mollige baby..

20. sanna1986

Drieka, huh baby's kunnen niet denken? Ze kunnen niet in woorden denken zoals wij omdat ze de woordenschat niet hebben.

Wij hebben geen slapeloze nachten door de baby destemeer door onze peuter. Gillend en huilend komt hij tussen ons in liggen gaar schuin liggen met zijn voeten op mijn gezicht ;)

Deel Deze Pagina