Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @pukjepuk: fijn dat ie het goed deed op kdv. Dan werk je net wat lekkerder.

Gisteren 6 flessen gegeven, anders kreeg ze echt te weinig. 740 cc op, dus das fijn. En net 165 cc op 👍 Ze was weer lekker vroeg wakker. 5.50! Ze dutte daarna nog een half uurtje, maar toen echt klaar.
    Ik zo even stofzuigen, moet nog boodschappen doen en wil nog hardlopen. Hoop dat mn vriend op tijd thuis is vandaag.
    Vorige week helemaal niet gelopen doordat ik ziekig was. Weet niet of het vandaag lukt, want ik ga tegenwoordig boodschappen doen met schoonzus. Maar die is zo traag. Normaal was ik altijd binnen 45 minuten heen en terug, vorige week deden we er 1,5 uur over! In die tijd had ik boodschappen kunnen doen en hardlopen. Ik wacht het nog ff af, anders moeten we maar wat anders verzinnen. Ik kan maar 2x per week lopen, geen zin om er maar 1x van te maken.

2. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Pff dat is wel vroeg zeg liekje:( hier dochterlief om half 7 wakker met de hele ogen dicht geplakt..
    Gelukkig moest ik er toch ook bijna uit!

Wat goed dat Florian het goed doet op de flessen van 230cc..wij mogen dat helaas niet geven ivm de reflux..dus zitten nog steeds op de liter per dag, maar dat drinkt hij heel goed weg en is er heel tevreden op..en we vervroegen de flessen overdag gewoon wat vaker achter elkaar en dan geven we de laatste fles om 21.30-22.00.
    Die drinkt hij slapend!

Hier echt een reus in vergelijking met de andere kindjes hier..haha zelfs maat 68 begint alweer aan de kleine kant te worden..Help!
    Hier ook vooral heel erg lang, lengte is bovenin de curve en gewicht net boven gemiddeld. Ach zolang die z'n eigen lijntje blijft volgen.

Wat fijn pukjepuk dat het in de opvang zo goed gaat!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goedemorgen!

Vandaag lekker vroeg opgestaan, het wordt zo heet.
    Ben om 05:30 opgestaan en heb Florian om 07:00 wakker gemaakt, komt prima uit met flesjes elke 5 uurtjes.
    Gisterenavond waren we zo druk bezig met het zwembad dat ik de tijd niet in de gaten gehouden had en ineens was het 23:00 :), Florian lag sinds 17:30 te slapen, had om 17:00 de fles gekregen, die heb ik dus om 23:00 gewoon wakker moeten maken :$.
    Dus lag hij weer een keertje laat in bed en zaten er 6 uurtjes tussen de flessen in ;).

Och ja, het zwembad staat en ben ik aan het vullen, dat duurt zoiets 10-12 uur, heeft gisterenavond ook al 2 uur gelopen (water in het zwembad), dus zal tegen de namiddag wel vol zijn.
    We kwamen 4 gaatjes op de bodem tegen, die dus geplakt, zijn we het aan het vullen, lekt het nog een beetje aan 2 kanten :x, nou ja, vorig jaar lekte het ook een beetje maar zo weinig dat we nooit hebben hoeven bijvullen, door de kracht van 5000 liter water worden die minigaatjes zo dicht gedrukt op het onderzeil dat het nauwelijks lekken kan maar na deze zomer doen we dit zwembad weg, hebben we dan 3 zomers gebruikt ga volgend jaar niet weer uren zoeken naar gaatjes en dan heb je ze nog niet allemaal :(, pompsysteem en alles bewaren we wel, hoeven we volgend jaar alleen een los zwembad te kopen.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij geven nu geen liter meer, ik gaf eerst 5 flesjes van 200 cc dus 1 liter, nu geef ik 4 flesjes van 230 cc dus maar 910 cc per 24 uur, minder dan voorheen maar doordat hij meer ineens krijgt is hij verzadigd en zeer tevreden.
    Wauw dan gaat Youri wel erg snel en hij is 3 dagen jonger dan Florian! Broekjes maat 62 zijn Florian nog echt te groot!

5. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Liekje, dat is dan maar weer mooi vroeg wakker! Succes met hardlopen met dit weer.. Jij liever als ik..
    Gerdia, grote man heb je inderdaad.. Ach ja wat je zegt als hij zijn eigen lijntje maar volgt..
    Drieka, heerlijk zo'n groot zwembad.. Ik zelf hoef er geen een want ken mezelf en gun me er toch de tijd niet voor..

Zo met dl naar t cb. Ze moet haar 2e prikje nog hebben.. Had twee weken geleden gemoeten maar toen waren we op vakantie.. Ben benieuwd wat dl nu weegt. Gastouder gaf aan dat ze vond dat dl dunner geworden was.. Ze krijgt 800 ml per dag aan melk, alleen laatste dagen leng ik per fles 10 cc meer aan ivm extra vocht dat ik graag heb dat ze binnen krijgt..

Jullie schreven gister over de mannen die het warm hebben op t werk.. Nou ik kan je vertellen, werken in een verpleeghuis op de bovenste etage, en geen airco en platzak, is ook geen pretje!
    Ml heeft t op t moment ook al 33 graden in d'r werkplaats dus dat is ook aardig op temperatuur..
    Vanavond weer een late dienst, en morgen weer.. Met dit weer kun je toch echt beter dagdienst hebben maar goed, je kan met 24 uurs zorg nou eenmaal niet alleen de gunstige tijden werken! Ben al blij dat ik geen nachtdienst heb! Dankzij dl hoef ik die nog twee maandjes niet te draaien, in t cao staat namelijk tot je baby 6 maanden is hoef je geen nachten te werken! Gelukkig dus maar!

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Verliefd91, geen airco in een verpleegtehuis? Daar heb ik nog nooit van gehoord, zou toch wel moeten voor de patienten en het personeel vind ik!
    Kan goed dat je meisje dunner is geworden, is dan misschien gewoon de lengte in gegaan, hier is Florian ook een stuk slanker dan bij de geboorte.

Ik vind zo'n groot zwembad ook heerlijk maar ga er alleen ook zelden in, doe dat alleen de avonden, weekenden en nu de komende vakantie als manlief er is (vanaf zaterdag na zijn werk).
    Vanaf zondag kan Florian er ook wel in, dan is het water wat opgewarmd, nu vul ik het met water uit de koude kraan, dat is dus echt steenkoud, voor ons zelfs nog bijna te koud dus voor Florian helemaal, zondag zal het wel iets opgewarmd zijn met 3 bloed hete dagen en dan kan hij er ook lekker in dobberen en afkoelen.

Maar goed, hier in huis is het 23 graden en boven op de slaapkamers zelfs nog een tikkeltje koeler dus dat is wel prettig.
    Dat is dan het voordeel van een super geïsoleerd nieuwbouwhuis.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben ook een super geisoleerd nieuwbouwhuis, maar bij ons is het boven 25 graden. Maar we wonen op de hoek, net met de ramen aan de zonkant, dus dat gaat snel. Net alles ramen en gordijnen weer dicht gedaan.

@verliefd: das ook warm dan ja! In het vph van mn moeder hadden ze ook geen airco. Toch wel gek eigenlijk.

Mn vriend is nog niet thuis, dus hardlopen wordt m niet meer. Eer ik terug ben van boodschappen, is het al te warm. Baal dat ik vorige week ziekjes was, het ging net lekker.
    Zo ook even bij de Hema (zit naast de super) een kort broekje bij halen, die heb ik maar 1 voor Dafne. En ook even een zonnehoedje. En vanmiddag lekker in het badje.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, wij wonen ook op een hoek maar hier gaat het nog enigszins.
    Doe s'nachts de ramen open en dan om 07:00 alles weer dicht, ook direct de gordijnen dicht, heb wel overal in huis verduisterende en zonwerende gordijnen en rolgordijnen, misschien scheelt dat ook wel een beetje.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zitten jullie ook op zuidwesten? Ik heb vannacht ook alles open gehad en hebben overal verduisterende gordijnen en rolgordijnen. We hebben ook wel veel ramen. Toch blijft de warmte hangen. In de winter wel fijn, nu niet ;)

10. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Herkenbaar liekje, beneden 23 graden boven 25.. Wij tuin op zuiden, dus heerlijk heet ookal hebben we zelfs boven en beneden zonneschermen en verduisterende rol gordijnen en gordijnen..
    Hebben jullie op de kamer waar de baby slaapt ook raam open? Lijkt mij nog beetje eng?

Drieka, verpleeghuis zonder airco nog nooit gehoord? Ik ken geen verpleeghuis met!?

11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    good morninggg!!
    wat vreselijk een verpleegtehuis zonder airco. die oudjes kunnen er ook zo slecht tegen. maar ja bezuinigingen... bla bla. ik ken er idd geen met airco!

wij hebben ook een huis met tuin op het zuiden. jaren 70 dus niet mega geisoleerd. boven gelukkig sinds deze winter nieuwe konstof kozijnen incl rolluiken! die zitten dus helemaal naar beneden nu. en beneden een zonneluifel waardoor er geen zon op het raam komt. dat scheelt een hoop. verder gaat de achterdeur niet open vandaag. evt hebben we nog een waai ding maar lijkt me voor dl niet zo prettig.

dank je voor de bevestiging pukje! toch fijn om te horen dat het het 4 maanden sprongetje wel zal zijn. als het zo hetzelfde is moet dat wel. mijn buurvrouw/verloskundige zei gisteren ook dat ze met 4 maanden wel gaan dromen of dingen verwerken in hun slaap. als je weet dat het gewoon een fase is vind ik het snachts minder vervelend om de halve nacht met mn hand door de spijlen van haar bed te slapen. ik wilde haar eerst ook niet verwennen daarmee nl. dacht straks wil prinses het elke nacht en kom er dan maar eens vanaf.
    maar hoera!!! vannacht heeft ze in 1 ruk doorgeslapen! zelfs om 8.15 wakker moeten maken. dit keer had ze niet goed geslapen toen ze om 19.00 naar bed ging. Ze had maar een kwartiertje geslapen. wel echt in slaap gevallen. maar overdag heeft ze zoveel geslapen, vond het niet gek dat er geen slaap meer over was. ben om 21.00 nog met haar en de honden een stuk gaan wandelen. krijgen we ten minste nog een beetje frisse buitenlucht binnen met al dat binnengezit met dat warme weer.
    misschien lag het daar ook wel aan, dat ze wakker was gisteravond. maar ze was niet supermoe!

liekje ben jij wel helemaal ...eeehhh... lekker? je gaat met dit weer toch niet hardlopen??

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, wij hebben de achtertuin op het noorden maar dus wel aan de voorkant van het huis volle zon op de woonkamer en onze slaapkamer in de middag en avond.

@Verliefd91, ik heb vroeger in een verpleegtehuis stage moeten lopen voor mijn opleiding en die had toch echt wel een airco. Vindt dat dat overal zou moeten, is voor de patienten anders toch ook geen doen :$

@Spruitjes, wat fijn dat je meisje vannacht goed geslapen heeft! Hopelijk heeft ze dan niet lang last van het 4 maanden sprongetje.

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja wie weet! Voorheen had ze niet echt last van sprongetjes. Of overdag niet willen slapen moet er ook bij horen. Ach en anders duurt het maar wat langer dit keer. Ik stop met liefde die vinger in dr trul haha
    Wij gaan vanmiddag in het badje zitten van de buren! Ben benieuwd hoe ze dat vind. Gister was het weer gillen in haar eigen was badje. Zou ze het zelf ook al te klein vonden? Dat ze daarom zo tekeer gaat?
    Vanmiddag zullen er nog 3 andere kindjes bij zijn. Vind ze misschien ook wel leuk!

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, Florian huilt ook al 2 weken als ik hem wil wassen in de douchebak, maar afgelopen zondag en maandag in het zwembad vond hij het wel leuk :(
    Ben benieuwd wat je meisje ervan gaat vinden.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toch scheelt dat wel. Hebben voorheen ook tuin op noorden gehad en is toch minder warm. Ach, vanaf zondag minder warm en we doen het er maar mee. 😁

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne gelukkig ook nog geen last van sprongetjes, en de 4- maandensprong blijft hopelijk ook weg. Nou ja, de ontwikkeling natuurlijk niet, maar de ellende :D

Leuk lekker in badje! Zal ze vast wel leuk vinden met andere kindjes. Wij gaan zo ook lekker in het badje. Ben benieuwd! Veel plezier!

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Was pas na 11 uur terug van boodschappen en nu al warm. Ga echt niet lopen nu. Baal er wel van. Afgesproken met mn vriend dat hij zondag de eerste fles doet, zodat ik lekker vroeg kan gaan hollen.

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Vanaf zondag wordt het iets minder warm, het wordt zondag nog 30 graden en volgende week de hele week 26-30 graden, heerlijk in onze vakantie, heb er echt zin in :D

19. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

We moeten er inderdaad het beste van maken. Bij ons liggen de slaapkamers gelukkig op het oosten dus die zijn savonds koeler.
    Het is nu nog lekker buiten ben net heen en weer geweest naar de psz. Mijn gekke peuter zit nu onder een dekentje op de bank 😂

T doet her ook prima in de warmte. Gisteren 20.30 laatste fles en vannochtend om 6.00 pas weer. Wel om half 3 even moeten troosten.
    De slaapjes op zijn kamertje gingen gisteren ook best goed. Dus ik ben een trotse mama!

20. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Zo ik ben terug van me wandelingetje naar t cb. Dl weegt nu 5,9 kilo en is 63 cm lang.. Is dus met gewicht nu onder gemiddelde gekomen, tussen 0 en min1 lijn.. Ach ze doet t verder goed dus niks aan de hand..
    Prikje was even huilen maar al snel was t weer goed.. Terug naar huis geslapen in de kinderwagen.. Doet ze normaal nooit! Was na vorige prikje ook al zo.. Zal wel vermoeiend voor d'r zijn.. Haha..
    Thuis flesje gegeven en d'r in gedaan.. Hopelijk slaapt ze lekker door tot kwart voor drie dan moet ze d'r uit om naar de oppas te gaan..
    Vandaag even geen buiten badje voor dl, lijkt me na een prikje niet heel verstandig. Morgen mag ze weer van mij als ze geen koorts krijgt..
    Hoorde net op t cb dat t raam op de kamer van dl s nachts gewoon open mag! Daar ben ik blij mee, want de temperatuur kam zo anders nooit zakken en alleen maar oplopen.. Nu al 26 graden.. Ze ligt dus lekker alleen in romper en zomerslaapzak in bed.. Als t nog warmer wordt laat ik denk ik slaapzak overdag zelfs weg!
    Pffff ik ben me echt geestelijk aan het voorbereiden op mijn dienst van zometeen.. Ik kan normaal goed tegen warmte, maar nu even niet zo.. Of t nog komt van de hormonen die veranderd zijn ik weet t niet( moeder gaf aan dat zij voor de zwangerschap van broer goed in zo'n kon zijn maar na die bevalling ineens niet meer tegen warmte kan) maar op t moment vind ik t ookk niet lekker als ik moet werken.. Thuis als ik vrij ben kan ik er overigens wel goed tegen nog gelukkig!

Deel Deze Pagina