Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @drieka: ja, gaat zeker snel! Maar ik vind het steeds leuker worden!
    Op zich vind ik het wel logisch dat mn vriend ook veel doet. Ik werk ook 34 uur. Beetje verdelen verwacht ik dan wel. Toen ik met verlof was deed ik een stuk meer, vond dat wel logisch.
    Hoewel het voor jou wel fijn zou zijn als je man, ge woon uit principe, eens zou zeggen: zal ik de fles geven? Of wat dan ook. :) Je zit niet voor jan doedel thuis, met je lichamelijke klachten. Zo makkelijk zal het niet altijd voor je zijn.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kan me voorstellen dat je dat niet mist! Ik laat het even zo, weet niet zo goed hoe ik het moet veranderen, en op zich is de noodzaak er niet natuurlijk. Het is ook vooral angst voor wat er dan gaat komen, omdat het nu gewoon goed gaat. Dan denk ik: waarom zou ik het risico lopen?

Dat Dafne bij ons slaapt komt ook omdat ze in het begin heel slecht sliep. Pas sinds ze 6 weken was sliep ze in de wieg bij ons 's nachts. Daarvoor lag ik met haar op mn buik op de bank.
    En toen we met 6,5 week begonnen zijn met dat laten huilen, hebben we eerst wekenlang de wieg telkens van eigen kamer overdag, naar onze kamer 's nachts gezeuld. Tot ik dat op een gegeven moment zat was, maar toen was ze al wel een week of 11 denk ik, weet het niet meer precies, heb het wel ergens opgeschreven.
    En omdat ik niet teveel veranderen ineens wil doen, (en ok, het wel fijn vond met haar naast me :D) had ik het de nachten even zo gelaten.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Als je beiden werkt dan is het logisch dat je het huishouden ook verdeeld natuurlijk. Nou als ik een slechte dag heb doe ik ook veel minder natuurlijk maar aangezien ik het hier super goed schoon hou valt het ook niet op als ik eens een dagje niks doe ;)

4. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    ik hou ook van een net opgeruimd en schoon huis! vooral dat opgeruimde vind ik belangrijk, maar overdag mag er natuurlijk gespeeld worden.
    Benthe ruimt uit zichzelf ondertussen het speelgoed op als ze graag ergens anders mee wil spelen. Sommige andere mensen verbazen zich daarover, maar als je dat gewoon standaard aanleert heb je er echt heel veel profijt van.

Hier 's nachts nog wel bij ons op de kamer, weet nog niet of ik er aan toe ben om hem in z'n eigen bedje te leggen. op vakantie gaat hij samen met benthe in een slaapkamertje slapen.
    We gaan trouwens naar Zuid-Limburg.. lekker veel wandelen en hopelijk dus mooi weer. we gaan volgende week vrijdag.

Hier ook steeds meer rollen overdag..pff het gaat zo snel allemaal, alweer bijna 4maand!

Gelukkig dat de meeste kleintjes niet zoveel last hebben van de warmte.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @gerdia: leuk, Zuid-Limburg! Zwaai nog even naar Drieka dan ;)

Als Dafne niet overdwars zou willen slapen, dan zou ik ook nog gewacht hebben denk ik. Maar ik word te veel wakker van dr omdat er weer een voet, arm of been klem zit, haha.

Ik vind trouwens ook dat je een kind toch kunt leren dr zooi op te ruimen? Ik werk bij een huisarts en als mensen met kinderen even moeten wachten gaan die kinderen spelen met het speelgoed, allemaal prima. Teringzooi in de wachtkamer soms! Maar dan gaan die mensen na het consult met de huisarts gewoon weg, en mag ik het opruimen! Pfff, lekker aso vind ik dat.

6. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    @liekje
    Ik kan daar ook echt niet tegen. tijdens kraamvisite vaak genoeg mee gemaakt dat er mensen langs kwamen met kids en dan konden we samen met Benthe de boel daarna op ruimen..asociaal.
    zelf op m'n werk in de wachtkamer, echt een zwijnenstal zo af en toe

Tja wij hebben een wieg met binnenbekleding, dus geen last van uitstekende beentjes/handjes enzo en hij is een meter lang, dus heerlijk groot.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Das idd wel lekker groot ja!

O man, ik ben echt moe! Kan mn ogen amper open houden. Zo nog maar even een bakkie koffie doen. Ik drink nooit zoveel koffie, dus dan heb ik er nog wat aan, haha. Ik kan vanavond niet op tijd naar bed omdat tuin nog gesproeid moet worden. Een regenbui zou fijn zijn! :p

Ik was vanmorgen ook wel stikchagrijnig van het elke keer weer haasten, en dan in die warmte. Had net gedoucht en dan met dat gesjees meteen weer zweten. Dat is echt het enige nadeel van 4 dagen werken. Dat haasten in de ochtend.

Zo, klaagmodus uit! :)

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

#2148 Drieka, 3 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2015
    @Gerdia, waar in Zuid-Limburg ga je op vakantie? Zal vast bij mij in de buurt zijn dan :D.
    Ik vind het ook belangrijk dat je je kinderen zo vroeg mogelijk leert om hun rommel op te ruimen, daar heb je zelf inderdaad altijd profijt van als je er niet altijd zelf achterheen hoeft te lopen opruimen.

Ondanks dat Florian rustig in bed blijft liggen en nog 15 cm over heeft wil ik hem toch op zijn eigen kamertje hebben, puur omdat hij steeds eerder naar bed toe gaat en we hem niet wakker willen maken als we dan naar bed toe gaan.

Gelukkig is manlief eens op tijd thuis vanavond dus kunnen we lekker in het zwembad dobberen vanavond.
    Oh trouwens, alweer 4 weken en 1 dag niet gerookt, zondag 1 maand joehoe :D

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Warmte/vocht/ plasluiers, Benjamin drinkt nu juist minder goed. Drie flesjes gingen behoorlijk onrustig. Eigenlijk ging alleen de derde fles fijn en rustig en op. Het is gewoon de warmte en hij is verkouden (neusje beetje verstopt, maar niet heel erg). De tweede fles dronk hij maar 100 cc, toen een uur later nog wat aangeboden.
    Plasuiers, wel wat minder snel vol. Hij zweet ook, hij is de hele dag in zijn luier. Slapen ging daardoor wat minder goed, zo zonder puckababy, tussen de slaapcyclusjes weet hij geen raad met zijn handjes. Eerste slaapje in puckababy ging wel goed.
    Naar het CB geweest, wel stijgende lijn qua gewicht, maar groei qua lengte afbuigende lijn (wel gegroeid, maar een licht stijgende lijn). Een dip zeg maar, 18 mei was de vorige keer bij het CB en in die twee weken die volgden ging hij natuurlijk echt slecht drinken en flesjes weigeren. Dat was dus ook de verklaring van CB arts. Hij zit tegen een bepaalde lijn aan, maar hij moet de volgende keer niet onder die lijn belanden. :( Ziekenhuis vindt groei is groei.

Gerdia, heerlijk zo'n vakantie! Lekker uitrusten, bijkomen en samen genieten van elkaar!

Drieka, wow super knap! Daar mag je zeker heel trots op zijn!
    Wel dobberplezier!;):cool: Heerlijk! Fijn dat hij een keer op tijd thuis is!

Verliefd, jouw meisje doet het ook echt goed! Misschien gewoon veel slaap nodig. Die fles van 22:45 zie ik liever ook graag een keer verdwijnen, want dan kun je heerlijk op tijd naar bed en langer achter elkaar doorslapen. Maar hier moet die fles nog maar even blijven.

Rommel, kinderen kunnen gewoon (leren) hun eigen rommel op te ruimen. Liekje, diezelfde ergenis heb ik ook met bepaalde ouders en hun kinderen op mijn werk. Worden de kinderen opgehaald, staan de ouders te kletsen met andere ouders en trekken hun kinderen een net opgeruimde speelgoedbak om. De ouders zeggen vaak genoeg niks, en dan moet ik het opruimen.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, het voornaamste is dat Benjamin gegroeid is, elk kindje volgt toch zijn eigen lijn, daar zou ik me niet druk om maken.
    Jammer dat hij verkouden is, geloof best dat hij moet wennen aan slapen zonder puckababy, het is daar ook echt te warm voor.
    Vannacht heeft Florian in alleen een rompertje met korte mouwen geslapen en dat gaat vannacht ook gebeuren, dus zonder slaapzak, is echt te warm.

De laatste nacht samen vannacht...... wat ga ik hem toch missen naast me maar het het is toch beter en hij kan moeilijk tot zijn 18de naast me blijven slapen :D.

Vanavond lekker in het zwembad gedobberd en Florian heeft er ook in gedobberd zoiets 20 minuten, het water is heerlijk opgewarmd dus gewoon lauw. Hij vond het heerlijk en was flink aan het trappelen met die beentjes.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @pukjepuk: het cb houdt nogal van gemiddelden. Gegroeid is gegroeid vind ik! Kan me voorstellen dat ie moet wennen aan zonder Puckababy slapen. Van mij mag deze warmte ook wel iets minder.

@drieka: lekker, zo'n zwembad. Denk niet dat we de onze nog gaan opzetten. Moeten gewoon werken en woensdag daalt de temperatuur flink. Om dat ding dan voor alleen dit weekend op te zetten.

12. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Heerlijk dat Florian het zwembadje ook fijn vind! Hier nu heerlijk aan het afkoelen, dus alle ramen enzo heerlijk open..lekker doorwaAien.

Hoe lang en zwaar is Benjamin ondertussen? En moet hij zoiezo niet zonder puckababy gaan slapen, omdat hij zich ook omdraait?

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ja woensdag zou een koelere dag zijn maar vanaf donderdag wordt het weer warmer dus dan kunnen we weer 'zwemmen'.

@Gerdia, de ramen staan hier momenteel ook tegen elkaar open, morgenvroeg sta ik weer om 05:15 op zodat ik de woonkamer goed kan luchten en het huishouden kan doen.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ow, dan kijk ik echt naar een heel ander weerbericht 😉 Weeronline zegt maar 20-22 graden en veel regen, haha.

Zo, ik lig in bed. Voor het eerst in 4 maanden zonder mn meisje bij me. Ze is niet gaan huilen, dus das mooi. Hopelijk slaapt ze door tot minstens haar normale tijd.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nu geeft weeronline ineens weer goed weer aan vanaf woensdag. Die weten ook niet wat ze willen, haha. Gelukkig niet zo warme voorspelling als deze week.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Hopelijk goed geslapen met deze zwoele nacht met nog steeds 25 graden :$?
    Hier wel en Florian heeft ook goed geslapen de laatste nacht naast mij, hij ligt momenteel nog te slapen.
    Ik heb snel het bed al verschoond (ja naast Florian maar die slaapt er gewoon doorheen :D) en ga zo beneden stofzuigen en dweilen.
    Als Florian uit bed en verzorgd is nog eventjes de bovenverdieping stofzuigen en dan kan het er weer eventjes tegen ;).

@Liekje81, hoe is de eerste nacht van Dafne op haar eigen kamertje gegaan? Ben erg benieuwd hoe het jullie bevallen is!
    Ja wij kijken het Limburgs weerbericht natuurlijk, woensdag zou het net onder de 25 graden worden en daarna weer warmer, er zou voorlopig geen regen komen.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Goeiemorgen! Hier was het gelukkig geen 25 graden meer, maar toch nog 20. Jullie zitten veel warmer daar! Nu alles open gegooid en vriend is de trappen aan het stofzuigen en James de robotstofzuiger doet zn ding. 😄 Handig hoor!
    Als Dafne rond 8 weer naar bed gaat, duikt mn vriend er ook in, die heeft pas 3 uurtjes geslapen. Maar dan hoeft ie niet straks in de warmte al zn klusjes te doen.

Het is prima gegaan vannacht! Helaas gewoon om 6.20 wakker, dus dat maakt verder geen verschil. Ik had haar deur dicht gedaan, en de onze open. Maar dan word ik dus nog wakker ;) Terwijl er nog een badkamer tussen zit. Dus onze deur doe ik voortaan ook maar dicht.

Vanmiddag krijgen we visite uit Tilburg, nog om Dafne te showen. Een goede vriendin van mn pa, vroeger van mn ouders. Haar man is ook overleden. Vroeger hebben we daar heel veel gelogeerd, erg leuk dat ik nu zelf een kleine heb. Zij hebben heel lang erover gedaan om zelf een kind te krijgen en wij waren een beetje leenkinderen zeg maar. :) Mn vader komt ook gezellig mee.

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ja dan is het hier een stuk warmer inderdaad maar goed, dat is meestal in het zuiden.
    Vandaag gaat het 39-40 graden worden hier pfff.

Wat goed dat Dafne goed geslapen heeft op haar eigen kamertje! Jammer dat jij er dan nog wakker van wordt, ik slaap zo licht niet gelukkig.
    Vanavond laten we wel gewoon alle deuren open en ik leg de babyfoon voor de zekerheid nog op mijn nachtkastje, ik zal het zo ook wel horen als hij huilt maar voor mijn eigen gevoel vind ik dat fijner.

Gezellig dat jullie visite krijgen en Dafne nog eens kunnen showen.

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Good morning!
    Hier ook de babyfoon op het nachtkastje hihi. En ze slaapt op de kamer ernaast met beide deuren Open hihi.

Fijn dat het bij dafne goed ging! Maar snurkt ze dan ofzo? Waar word jij wakker van?

Gisteravond hadden we eerst visite en daarna hebben we nog met onze hof buren en ook vrienden op het midden van ons hofje gezeten. Paar jaar geleden hadden we een picknick tafel gekocht. Bevalt goed! Bier etc erbij. Gaslampje. En heel erg... Een frietpan haha. Het lijkt dan net of we aso volk zijn maar dat is niet hoor! We zijn ook niet luidruchtig ofzo.

Nou vandaag weer dagje binnen hangen!

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Pfff, wat een hitte bij jullie! Ik heb geen idee hoe warm het hier gaat worden, maar te warm in elk geval, haha.
    De babyfoon gebruiken wij nooit binnen, alleen als we in de tuin zijn en zij op bed ligt. Ik hoor haar toch wel.

Deel Deze Pagina