Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat fijn dat Dafne zo goed geslapen heeft! Hopelijk houdt dit aan voor jullie, dan kunnen jullie ook eens op adem komen en komt die roze wolk toch nog opzetten ;)

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Leuk dat je ook mee komt kletsen Bizzy, dat tijdschema hou ik ook aan voor Florian zijn flesjes want hij vindt een schema volgens mij ook wel prettig.
    Vervelend dat je meisje een koemelkallergie heeft en reflux, misschien is ze daarom onrustig na de voeding van 03:00?
    Gelukkig gaan de nachten hier over het algemeen wel goed, overdag is het de laatste dagen minder maar dat komt omdat hij nu midden in het eerste sprongetje zit.
    Vandaag gaat het trouwens wel al wat beter want hij heeft bijna de hele ochtend geslapen in de box en dat was de laatste dagen wel anders ;)

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Welkom bizzy! Gezellig!
    Mamain iemand zei tegen mij dat je ze ook juist wakker kunt houden door te wiegen. En ik herken dat nu wel. Net lag ze na de voeding heerlijk op mij te slapen maar ze schrikt steeds wakker. Nu in bed gelegd. Ze is nu een beetje aan het pruttelen dus ik ben benieuwd. Zul je zien dat ze nu juist wakker word van alleen liggen. Ze heeft ook mee uitgeslapen dus ik dacht die heeft voorlopig geen slaap.

Drieka ml dacht er hetzelfde over als jou. Op eigen houdje heeft hij net weer 150ml gegeven. Mams moet gewoon een beetje aan de grote hoeveelheden wennen.

Liekje je klinkt al een stuk beter en positiever!! Wat een Super begin al!

Die gekke banners! Ik wil gewoon dat hij 6 weken aangeeft vandaag..!

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liekje, fijn dat het slapen beter gaat en dat jij een goede nacht hebt kunnen maken! Hopelijk komen jullie nu uit de negatieve spiraal en gaat zet dit zich gewoon voort, zodat jullie vaker lekker van elkaar kunnen genieten!

Spruitjes en Drieka, Benjamin heeft ook niet meer genoeg aan 120/4, ik moet nu ook elke keer 150/5 nu maken en dat drinkt hij om de 3,5 uur vaak bijna helemaal op. Klinkt zoveel voor een ukkie van morgen zes weekjes. Daarom een geruststelling dat die hoeveelheid bij jullie ook wordt gedronken.

Welkom Bizzy, regelmaat in drinken werkt vaak fijn ja.
    Maar wat naar jullie kleine meid na de fles van 3:00 zo onrustig is. Na andere voedingsmomenten niet? Hier heb ik ook enkele keren gehad dat Benjamin alle slaapjes rustig deed, alleen s nachts erg onrustig met slapen. Misschien verwerken van de dag?

Nacht, hier net als Drieka ook een klein lief draakje dat om 3:00 wilde drinken en gewoon nog nacht voeding wil/ nodig heeft. Benjamin dronk gisterenavond om 21:15 en vervolgens kwam hij pas weer om 3:00! Super knap dus! Daarna tot 6 uur geslapen en met twee keer speentje tot 7:00. Alleen zelf werd ik voor 3:00 enkele keren wakker, dat vaker wakker worden (gemaakt) zit nou eenmaal in mijn systeem.
    Ik hoop zo dat dit zich voort zet!

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ooiwh pukje maar dan heeft die van jou ook doorgeslapen!
    Hier komt draakje nu een dik uur te vroeg en is slapend de laatste 50 ml aan het drinken..het was echt een hongerig monster net!

Zeker fijn om te vergelijken!

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, wat k.. voor je! Hoop dat ze gewoon dr dagje niet heeft! Bij ons was dit al weken en lijkt me idd niet goed, zo weinig slaap.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier gaat het vandaag wel iets beter, na de fles van 11:00 heeft Florian geslapen tot 13:30 in de box en nog tot 15:30 op mijn borst en daarna direct de fles gegeven want er zat 5 uur tussen terwijl ik wel nog 140 cc gegeven had ;)
    Ik vind het ook veel Pukjepuk want voor zijn gewicht zou hij in principe minder moeten drinken maar goed, dan is hij hongerig en dat is ook niks.

Ik ben wel al gewend aan die gekke geluidjes die hij maakt tijdens het slapen dus wordt er niet meer wakker van, ik luister wel altijd goed of ik hem rustig hoor ademen voordat ik in slaap kan vallen, is gewoon geruststellend :)

Ik heb Florian net voor het eerst eens op zijn speelkleed gelegd, ik heb er een geleend van mijn schoonzus want zelf zo'n kleed kopen vind ik best wel duur en je gebruikt het maar een paar maanden, hun zoontje is toch al 3 jaar en de volgende zal nog wel eventjes duren dus ze hadden het toch opgeborgen liggen ;)
    In eerst instantie vond hij het wel interessant en sloeg zelfs tegen de speeltjes maar dat was van korte duur :D
    Zie hieronder, ik heb er nog een kleed onder gelegd want vond het maar dun en anders lag hij naar mijn idee zo hard.

Bekijk bijlage 453470

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heeft ze niet gewoon last van het 8 weken sprongetje momenteel? Dan kunnen ze ook zo rusteloos, hangerig en huilerig zijn.

9. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze is 7 weken en met 39 wkn geboren. Dus eigenlijk 6 weken. En zo is ze al sinds twee-drie weken!

Het breekt echt mijn hart als ik in de avonden steeds zie hoe moe ze is maar ze staat daarentegen juist zo strak van de energie, en weet van moeheid niet meer wat ze moet doen. Ze is oververmoeid.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Owh das echt heel sneu om te zien ja!

Dametje hier heeft sinds gister andere geluiden in haar assortiment toegevoegd! Niet perse een verbetering... Ze kan nou echt hartverscheurend huilen met een snikje en een gilletje erin.
    Is dat bij jullie kleintjes ook?

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #211 Liekje81, 19 apr 2015
    Laatst bewerkt: 19 apr 2015

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat kennen we hier ook! Klinkt soms zo eng vond ik.

13. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL

14. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou idd nog niet weggaan met dafne!

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, ze slaapt zonder speen in en zonder door nu. Is veel makkelijker voor ons en straks hoeft ze dat niet weer af te leren. Alleen 's nachts stop ik m er soms in, maar dan ligt ze naast me, dus snel gedaan en valt daarna weer binnen 10 minuten in slaap.

16. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    En hoe gAat t vandaag liekje?

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oooh echt wat geweldig om te horen liekje!!!

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tot nu toe gaat het prima! :) Het inslapen is geen probleem meer, alleen doorslapen soms nog. Dus we hoeven de wekker niet meer te zetten bij inslapen. Dat doen we nu bij het snel wakker worden. Doorslapen moet ze tenslotte ook leren.
    Wat een heerlijkheid weer eens een tijdschrift te kunnen lezen, een appeltje te kunnen schillen of lekker in de zon te gaan zitten. Ik ga vanmiddag lekker een stukje fietsen, even slagroomsoesjes halen bij Appie, mn vriend heeft zin in wat lekkers :D En dan kan ik weer eens wat aan mn conditie doen. Hardlopen wordt tot 12 weken afgeraden, dus kan ik vast beginnen met fietsen.

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja de kleinste dingen ga je dan weer waarderen he.
    Hoe ga je dat doorslapen dan aanpakken?

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hetzelfde als het inslapen, dus de wekker op een half uur. Hoewel ze net wel iets meer dan een half uur geprutteld heeft, maar dan halen we haar er natuurlijk niet uit. Je hoort snel het verschil tussen klagen en echt huilen. Ze is daarna weer in slaap gevallen, 1,5 uur geleden. Moet haar zo zelfs wakker maken voor een voeding. Dan zit er 4 uur tussen. Dit wakker maken overdag wordt aangeraden om te voorkomen dat ze anders 's nachts vaker komt.

Deel Deze Pagina