Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    >> dat is niet veel! :$ Gewoon de warmte, misschien afgekoelde thee proberen.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, dat is wel erg weinig inderdaad :$

Florian ligt nu een kwartiertje in bed, ik hoor hem rommelen, hoop dat hij snel lekker in slaap valt en ook doorslaapt tot morgenvroeg.
    Hij huilt/ jammert niet maar hij slaapt ook nog niet helaas :(.

Hoop wel dat hij zelfstandig kan slapen want ik wil dit wel doorzetten, hij kan niet veel langer in het ledikantje naast ons bed, daar groeit hij gewoon uit.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gelukkig net wel redelijk gedronken, 165 cc. Zal morgen eens kijken of ze thee wel lust. Toen ik dr net uit bed haalde was romper nattig van het zweet. Pff, ik durf dr bijna niet weer in bed te leggen uit angst dat er wat gebeurt. :(

@drieka: hopelijk valt ie snel in slaap! Het is voor hem ook wennen natuurlijk. Dafne slaapt ook niet altijd meteen, ligt dan beetje te murmelen en friemelen.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zo Florian slaapt, hij ligt wel dwars in bed voor het eerst :D.

Maar goed, dit ledikant is ook veel groter dan het ledikantje wat naast ons bed staat.
    Als hij vannacht goed slaapt dan ruimen we dat klein ledikantje morgen ook op, dat hoeft dan niet meer te blijven staan want ik wil dit wel doorzetten, is voor ons allemaal beter als hij op zijn eigen kamertje slaapt.
    Als het goed gaat ga ik vanaf maandag de avondfles om 21:00 geven.

5. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Succes drieka! Hopelijk slaapt hij prins heerlijk in z'n ledikant! Hier lag Youri net ook helemaal dwars en half op z'n zij toen ik even ging spieken😜
    Jeetje wat naar van die hond..grr kan ik echt mega kwaad om worden!

Pukjepuk nouja zolang hij niet afgevallen is en wel blijft groeien dan gaat het goed toch? Hopelijk ook snel wat rustiger nachten bij jullie! Wel fijn dat hij goed op die cd reageerd! Je bent echt een topper!

Liekje wat verdelend dat ze zo slecht blijft drinken...

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Zo de eerste nacht alleen is een feit, Florian heeft prima geslapen, om 06:00 hoorde ik dat hij wakker was, hij was geluidjes aan het maken en om 06:20 was hij weer stil.
    Ik ben om 06:30 opgestaan, even alle ramen en deuren beneden open, wat frisse lucht naar binnen en ga Florian nu eens uit bed halen en de fles geven.

Vandaag ruimt manlief het kleine ledikantje op en gaat het naar zolder.
    Nu in de vakantie eens de zolder een beetje opruimen en een hoek creëren waar we alle babyspullen neerzetten die we nu niet meer nodig hebben maar natuurlijk wel bewaren voor een eventueel 2de kindje.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Fijn dat het goed is gegaan Drieka!

Dafne is net pas wakker. Heeft mn vriend ff mazzel, want die geeft de eerste fles. Ik ga nog even een uurtje liggen :)

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ben ook erg blij dat het goed is gegaan!

Bij jou is Dafne altijd vroeg wakker en als je vriend aan de beurt is slaapt ze lekker uit haha, dat is ook wat dan ;)

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Super gedaan Florian!

Ik hoop dat dafne de schade een beetje in wil halen vandaag!

10. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ohjee wat is er veel geschreven!

Liekje zolang ze nu niet uitdroogt niet te veel zorgen maken. Als het wat minder warm wordt drinkt ze vast weer meer maar als je je zorgen blijft maken over hoeveel ze drinkt mag je best contact opnemen met de huisarts!
    Ik zou haar niet zo snel thee geven. Daar groeit ze niet van maar vult haar buikje wel. Wel een goede tip bij iets oudere baby's.

Wat goed van florian Drieka!

Pukjepuk wat grappig dat b als eerste van rug naar buik draait van buik naar rug is namelijk motorisch makkelijker.
    Ik zou mij geen zorgen nog maken om die groei. Misschien gaat hij nu het gemiddelde lijntje volgen. E was ook altijd heel groot +2.5 lijn en qua lengte staat hij op de +1 lijn en gewicht 0 lijn. Zolang ze maar niet afvallen of maanden stil staan in groei.

Wij zijn aan het logeren bij mijn ouders. Heb twee nachten met twee kinderen in bed geslapen. Ging prima! Fijn dat dat ook lukt. Vandaag weer naar huis even kijken wanneer het handig is ivm de tour de france.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

#2191 Drieka, 5 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2015
    @Sanna1986, ja hier bij de Maart mamma's wordt altijd veel geschreven :D, als je er 2 dagen niet bent geweest dan heb je erg veel gemist.

Volgens mij slapen nu alle baby's op hun eigen kamertje behalve Benjamin maar goed, dat is ook logisch, die heeft het nog moeilijk en meer steun van mama nodig.

Dat moet dan toch een groot bed zijn als je er met 2 kinderen in gelegen hebt? Paste je vriend/ man er niet meer bij?

PS>>> voor de dames die ook luiers en billendoekjes van het KV gebruiken, vanaf dinsdag 07-07 t/m zondag 19-07 zijn de KV luiers maat 3 in de aanbieding, 2 mega-pakken (volgens mij 86 luiers per pak) voor 25 Euro en een doos met 12 pakken billendoekjes voor 11,98 Euro (kost normaal het dubbele) !
    Dus ik ga die wel inslaan, dat scheelt toch een hoop, Florian draagt nu nog maat 2 luiers maar als die op zijn zal hij wel maat 3 dragen, heb ik ze al in huis.
    Heb verleden week van het kraambezoek een KV-cadeaukaart van 40 Euro gekregen dus die kan ik daar mooi voor gebruiken :D

12. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik heb net 2 grote pakken luiers maat 3 in huis.. Ben ook de 2 aan het opmaken. Maar jij hebt het over de new born denk ik drieka?

Wat grappig! (bijna) alle baby's snachts in hun eigen bed! (ons benjaminneke is ff de uitzondering he) weer een fase meegemaakt met zijn allen!

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee maat 3 is geen new born meer natuurlijk, maat 0, 1 en 2 zijn new born.
    Je hebt in maat 3 verschillende verpakkingen, de gewone met 56 luiers erin en de super pakken met ik geloof 86 luiers erin.
    Ik heb al 3 pakken gewone van 56 stuks maar ik koop dan nog 2 grote pakken erbij.

Hij heeft nu nog ruim 200 luiers in maat 2 maar die zitten hem ook nog echt heel erg goed. Ik heb nog van Pampers en Kaufland merk, die van KV in maat 2 zijn al op maar die waren ook iets te klein nu, die vallen een stuk kleiner uit.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat komt mooi uit, heb weer nodig. :) Dafne zit nog in maat 2 van kv. Ik weet niet hoe lang nog, dus koop ook maar vast maatje 3.

Net nog hardgelopen, poeh warm! Maar had al 2 weken niet gelopen. Vorige week voelde ik me niet lekker, afgelopen woensdag pas om 11 uur terug van boodschappen doen en toen was het al te warm. Nu wilde ik echt weer lopen. Viel gelukkig qua snelheid en afstand niet tegen!

15. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Knap liekje! Bij mij is het sporten een beetje...eeehhh... Gestagneerd..

Weet je, dl slaapt nu al enkele weekjes zo goed overdag, dat ik dat eigenlijk niet wil verstoren. Na de eerste fles gaat ze er meteen in en na de tweede is het een half uurtje tot uurtje uitbuiken en spelen en dan gaat ze weer naar bed. Na de fles van 3 uur slaapt ze niet dus kan ik wel maar eerder we weg zijn gaat het richting 4 uur en dan zijn hier die kv leeggeroofd...

16. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Goede tip drieka! Youri heeft nog een paar luiers maat 2 pampers van zo'n maandbox..dus gaan ook hierna over op maat 3 van kV. Die heeft gij trouwens s nachts ook altijd al aan!

Fijn dat hij zo goed in Z'n. Grote bed heeft geslapen. De wiegbekledimg enzo haal ik komende week ervan, in de wasmachine en dan gaat hij ook op zolder..
    weer een periode afgesloten.

Gister maar op 4flessen uitgekomen, van de laatste dronk hij hooguit 10-20ml.
    Dus vandaag maar een keer zonder late fles proberen. Ineens laat hij overdag er ook weer langer tussen..vreemd!

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo die flinke regenbui was maar van korte duur! :( Helaas wat het heeft niet echt verkoeling gegeven. Al heeft Benjamin wel weer veel meer energie. Constant aan het rollen en draaien. Ook in bed helaas :);), ik moet steeds hem weer terug draaien. Hij slaapt nu met één armpje uit de puckababy, en super knap hij kan nu als hij op zijn buikje gedraaid is, ook weer terug draaien naar zijn rug (met dat ene armpje). Hij viel alleen op zijn buikje in slaapje (hoofdje aan de zijkant), maar ik heb hem toch maar terug gedraaid. Op zijn zij vindt hij ook erg fijn slapen, maar ja toch een beetje eng.

Drieka, heel handig zo'n praktisch cadeau (kv-bon)! handig dit tip, want wij hebben snel weer luiers nodig. Ik stuur woensdag mijn man (dan vrij) maar fijn naar de kruidvat toe. :)
    Wat super knap van Florian, gelijk zo'n goede eerste nacht in zijn eigen kamertje en in een ander groter ledikantje! Flink ook hoor! Geeft jou ook fijn gerust gevoel!

Gerdia, ik denk dat de behoefte voor de vijfde fles langzaam verdwijnt. Hier wordt die fles ook altijd het slechts gedronken. Of misschien was het gewoon de warmte, te moe en minder trek. Er wordt hier nu de laatste twee dagen duidelijk slechter (minder) gedronken.

Sanna, gezellig met je twee kids in bed. :) Wat knap dat ze trouwens zo goed kunnen logeren! Je hebt gelijk als ze maar niet helemaal stoppen met groeien.
    Thee geef ik tussendoor maar zeker niet teveel, omdat ik bang ben dat de voedzame flesjes dan slecht worden gedronken. Zo'n 20 cc per keer.

Liekje, zeker warm om hard te lopen met de weer!
    Jouw vriend heeft zeker mazzel met dat uitslapen. Ik hoop dat Dafne vandaag weer wat beter gaat drinken. Benjamin nu ook bij de eerste 2 flesjes 60 cc laten staan, dus 140 cc gedronken.

Spruitjes, wel fijn dat de overdag slaapjes nu zo goed gaan! Misschien dan boodschappen zowel mogelijk s middags plannen, maar wie weet wordt ze ook flexibeler met in de wagen slapen.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @pukjepuk: vandaag 130 en 95, dus niet geweldig. Net met haar op weegschaal gestaan en is de laatste 2,5 week hooguit 400 gram aangekomen. Maar goed, in elk geval aangekomen.
    Soms denk ik, zou ik naar 4 flessen moeten gaan? Misschien drinkt ze die dan beter. Door onze regelmaat nog steeds bij uit bed komen, is een fles. Maar daar zit soms dan maar 3 uur tussen, kan me voorstellen dat ze dan gewoon nog geen trek heeft. Maar ik heb geen idee hoe ik dat dan moet doen met slapen en ritme enzo. Voorbeeld van doordeweek: fles rond 6.15. Gaat op kdv rond 8 naar bed en slaapt daar kort tot half 10. Dan maar 3 uur tussen flessen. Maar als je dan gaat wachten, is het tegen de tijd dat ze fles krijgt, zowat weer bedtijd. Of ze drinkt m uit vermoeidheid misschien slecht, of ze is te moe, moet naar bed, dus weer juist teveel tijd tussen de flessen. En als ik hhaar ophaal van kdv is ze moe. Dan is het meteen de fles en om 19 uur naar bed. Ik kan het dan echt niet rekken tot de laatste fles die dan rond 19.30 is ofzo. En ik weet niet eens of ze wel zo lang zal slapen tot volgende ochtend. Pff, ik weet het gewoon niet...
    Hier nog geen regen gehad helaas, mag van mij wel!
    Wat goed dat Benjamin zo goed rolt! Dafne heeft paar keer gedaan van buik naar rug paar weken geleden, maar daarna niet meer. Rug naar buik redt ze bijna, ze heeft nog net het laatste zetje van mij nodig.

@spruitjes: kan je luiers niet online bestellen bij kv?

19. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Maar liekje 400 gram is toch prima voor 2.5 week? T wil na het slapen ook niet altijd meteen een fles. Soms doet hij zelfs twee kleine slaapjes tussen twee flessen.

Hier heeft het ook geregend maar gelijk weer warm!

Pukjepuk zodra ze goed kunnen draaien heen en weer hoef je je eigenlijk geen zorgen meer te maken om de slaaphouding. Die kunnen ze dan prima zelf bepalen.

Mijn man is er niet bij hij werkt in her weekend. Lag dus alleen met de twee kindjes ik in het midden naar T toe gedraaid en E aan de andere kant. Ze hebben heerlijk geslapen van 9 tot 8 T nog een flesje om 4 uur dan...
    vanmiddag weer naar huis hopelijk valt de tour de france drukte mee.

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liekje, lastig met die flesjes! Misschien de flesjes toch allemaal om de vier uur doen, misschien na drie uur later gewoon niet genoeg honger.
    Misschien bij een slechte flesje, na een 30-60 minuten nog eens 50 cc aanbieden of zo. Dat deed ik toen Benjamin heel slecht dronk.
    En aan het einde van de dag (tussen fles 3 en 4) 3-3,5 uur er tussen te laten ivm vermoeidheid. Benjamin is vaak voor fles vijf vaak te moe om goed te drinken, drinkt dan tussen 90 -140 cc. 400 gram in 2,5 week nog goed hoor, 150 cc per week bijvoorbeeld prima.
    Ze zijn op deze leeftijd ook heel nieuwsgierig, ik moet tegenwoordig de hond veruit zicht sturen bij de flesjes.
    Maar ik begrijp je zorgen, ik maak mij ook nog steeds zorgen om 'slecht gedronken' flesjes.
    Dat eerste slaapje op de opvang van Dafne lijkt op die van Benjamin, hij maakt een soortgelijk slaapje, alleen hij slaapt dan meestal 15 minuten korter. Ze slapen toch korter op de opvang.

Sanna, je hebt gelijk, dan kunnen ze natuurlijk als het nodig is zelf weer omdraaien.
    Tour de france drukt, ik denk best druk. Ik hoorde net van iemand die bijna de stad niet uit kwam.

Deel Deze Pagina