Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, ik had me vergist in hoeveel ze aan moeten komen :D Gelukkig zit het daar wel goed mee.

Dat nog een keer aanbieden doen we al :) Ik zal dinsdag even met kdv overleggen over die tijd tussen flessen. Wie weet hebben zij nog tips.

2. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ok ik moet de stad in misschien is dat beter :p

Goed idee om te overleggen liekje zij zien zoveel baby'tjes!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Gerdia, ik ben ook met zo'n maandbox Pampers bezig, aangezien die groter vallen dan KV zitten die voor nu nog prima!
    Maar koop volgende week toch al 2 pakken KV maat 3 luiers, heb graag wat voorraad in huis en koop ook alleen in de aanbieding, scheelt gewoon een hoop geld!

@Pukjepuk, ja wij vonden het ook knap dat Florian direct de nacht goed doorgeslapen heeft op zijn eigen kamer in het groot ledikant, tenslotte slaapt hij daar overdag ook niet in dus is hij gewoon echt niet gewend.
    Dat hij om 06:00 al wakker werd snap ik wel, het was ook 29 graden op zijn kamertje en hij zag mij nergens.
    Wat knap dat Benjamin zich zo goed kan draaien! Florian draait zich wel op een zij maar dat is dan ook alles :D

@Liekje81, 3 uur tussen de flessen is ook kort, kan zijn dat ze dan gewoon nog geen honger heeft en daardoor slecht doet drinken.
    Je kan zeker eens met het KDV overleggen, misschien hebben ze goede tips.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik begin me steeds meer zorgen te maken. Pas 425 cc op vandaag. Bijna geen plasluiers. Elke keer dat ze wat langer slaapt dan normaal, ben ik bang dat er wat is. Heb zelfs de babyfoon aanstaan, zodat ik elk zuchtje hoor beneden, dan ben ik weer even gerustgesteld. Aan de ene kant wil ik de HAP bellen, maar ik weet dat zij ook niks kunnen doen, ze vertoont geen uitdrogingsverschijnselen. Maar ik weet vanuit mn werk dat uitdroging ineens snel kan gaan en dan weer angst voor vannacht. Voel me ff k.. nu. :(

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is wel heel erg balen Liekje81, misschien een idee om de wekker te zetten op 02:00 vannacht? Kan je toch eventjes bij haar kijken en misschien een flesje aanbieden? Alles wat ze drinkt is dan toch mooi meegenomen.

Je kan voor de zekerheid wel de HAP bellen en aangeven dat je je zorgen maakt om zo de nacht in te gaan, beter een keer te veel dan te weinig bellen, misschien hebben ze nog goede tips?

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Jee liekje wat naar!
    Lust ze wel water? Liever met melk natuurlijk maar ze moet wel wat meer vocht binnenkrijgen!
    Vannacht wekker zetten is wel een goed idee!

7. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Liekje, bah! Geen uitdrogings verschijnselen? Ik dacht dat een stuk minder plassen er al een is? Ik zou eerlijk gezegd wel gebeld hebben, in deze situatie.. En ik zou inderdaad ook een wekker zetten voor de nacht, snap dat je daar eigenlijk niet op zit te wachten als je morgen moet werken maar goed een uitgedroogd kind zit je helemaal niet op te wachten.. Nare situatie dit voor jullie!

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liekje! :$:( Dat is echt niet veel! :$ Inderdaad een goed idee om vannacht de wekker te zetten, gewoon om te kijken of ze goed alert reageert en wat een klein flesje aanbieden. Een koud flesje proberen.

Ze moet niet nog minder dan dit drinken. Bij Benjamin toen was 400 cc in 24 uur tijd de grens, hij mocht dan de volgende dag niet nog minder drinken anders moest hij aan een sonde. Dus hou het goed in de gaten, want ze zweten nu ook veel! en dit moet ook niet dagen blijven duren!
    Uitdrogingsgevaar is rond de 150 cc in 24 uur, maar ja met dit weer ligt die grens hoger. Anders toch even de HAP bellen, denk ik.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hopelijk drinkt ze de laatste fles goed en komen we op 600 uit. Zo niet, zet ik de wekker.
    Hap bellen; ik weet er teveel van om te weten dat ze daar nu toch niks doen. Ze is vrolijk, geen koorts, huilt nog met traantjes, is niet suf, mondje is nog vochtig en huidplooitje is prima. Ik ben niet eigenwijs om niet te bellen, ik weet gewoon wat ze gaan vragen.
    Ik laat mn werkgever desnoods een kinderarts bellen morgen om te overleggen of voor tips ofzo. Das dan handig van bij huisarts werken.

10. sanna1986

Je kan ook de hap vragen om advies liekje! Met kleine baby'tjes schepen ze je niet zomaar af hoor.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @sanna: ik ben zelf doktersassistente, ook weleens op hap. Ik weet dus hoe het werkt en waar op te letten. :)

12. sanna1986

Ah je werkt bij een huisarts dat is fijn!

Hier gelukkig een goede terugweg gehad net twee slapende kinderen. En ze liggen er allebei weer in. Helaas is de oudste op een leeftijd dat als hij overdag slaapt hij savonds dus niet moe is. Half 10 is dan nog vroeg... en T heb ik wakker gemaakt voor zijn fles voor hij de nachtslaap in gaat.

13. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Jeetje liekje wat naar zeg..gelukkig weet je er zelf ook veel van af en idd je baas morgen maar even laten bellen!
    Hopelijk drinkt ze zo haar flesje lekker leeg!

Hier vandaag weer 4 flesjes.. Ga zo maar 210+7 geven..krijgt hij wat extra vocht.

Vanmiddag bij familie op verjaardagsvisite geweest...daar was een jongetje die 5dagen ouder is als Youri een jongetje van 9week jonger.
    Zo grappig om de verschillen tussen al die kleintjes te zien!
    Maar schrok wel een beetje. Dat jochie die even oud als Youri is kreeg 4 flesje op een dag van 180+6 en daartussen door diksap en al een heel bakje fruit en groente! Maar liet gewoon meer dan de helft van de melk staan en toen ging er dus een fles diksap in..
    Nog geen 4maand oud...

14. sanna1986

Oh gerdia wat erg diksap geven aan een kind van 4 maanden!!! Dan gooi je echt de adviezen in de wind.

15. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat de reis goed ging en de kids weer lekker in bed liggen;)

Tja..en dat deed ze al een maand..hallo waar zit je verstand. Arme darmen

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ik hoop dat ze vanavond nog een goede fles wil drinken, misschien de melk wat kouder aanbieden? Hier drinkt Florian nu ook lauwe melk ipv warme melk en vindt het gelukkig lekker.

@Gerdia, wat een onverantwoorde moeder om zo jong groente, fruit en vooral diksap te geven! Diksap mag toch pas vanaf 6 maanden dacht ik zo? Melk is en blijft tot 6 maanden gewoon de hoofdvoeding.

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zo ons mannetje ligt weer in zijn eigen bedje, we hadden vanavond het raam open gehad en de temperatuur was gezakt naar 27 graden op zijn kamer, heb hem dus wel een zomerslaapzak aangedaan (heeft alleen een rompertje zonder mouwen aan) want hij voelde koud aan en zijn nekje was ook fris.
    Hij slaapt op een Aerosleep dus dat is ook al frisser dan een gewoon matras (is luchtcirculatie doorheen met die gaatjes).
    Voordat ik zelf naar bed ga voel ik nog in zijn nekje, als het te warm is doe ik zijn slaapzak weer uit maar zal wel los lopen.

Heb hem 10 minuutjes horen rommelen en volgens mij slaapt hij nu lekker.
    Als hij vannacht weer prima slaapt dan ga ik morgen beginnen met de avondfles om 21:00 geven, zou fijn zijn als dat lukt.

Slaap lekker allemaal!

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh dat is echt wel erg dom van ze gerdia!

Ik ken het liekje, zo weet ik net teveel over medicijnen (en daardoor ook wat gezondheidsdingen)
    Hopelijk heeft ze de laatste fles wel goed op?!

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @drieka: ik geef idd al iets minder warme melk. Dafne ligt ook op aerosleep, maar met de 27 graden op haar kamer zonder slaapzak. Ze is niet zo'n koukleum :D

@gerdia: wie geeft zo'n kleintje nou diksap en fruit :(

Hier gelukkig een flinke fles van 180 op. Dat brengt de teller op 605. Niet veel, maar nog wel acceptabel. Ik ga er vannacht niet uit, maar mn vriend staat wel vroeg op zodat ze om 6 uur al de fles krijgt.

Truste!

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, kan echt een nadeel zijn! Ik ben ook nog apothekersassistente, haha. Maar dat werk vond ik minder leuk, vandaar dit gaan doen.

Deel Deze Pagina