Ik ken dat.. Dl krijgt al tijdje geen fles meer om 23.00 en toch lig ik er elke avond laat in.. De avonden zijn ook altijd zo om.. Succes met de kamer leeg maken!
@Liekje81, lekker dat Dafne ook heeft uitgeslapen. Misschien gaat ze eindelijk langere nachten maken. @Mamabou, dat is ook wel een akelige droom , gelukkig droom ik zelden tot nooit. @Verliefd91, fijn dat je een leuke avond hebt gehad en lekker dat je bijna 'weekend' hebt.
Zo. Ik was nog ff lekker terug naar bed gegaan. Zal er zo eens uit gaan. Ik ook net nog ff gedroomd.. Maar dan over flinke heftige sex haha.
@Spruitjes, *proest*, daar heb ik nou nooit over gedroomd, nou ja, alleen in het eerste trimester van de zwangerschap, verder nooit. Florian rolde zich net voor het eerst op zijn buik in de box . Wat gaat het snel .
Wauw wat goed van Florian! Hier een betere dag lijkt het wel. Dametje slaapt nog terwijl ze gister al 3 kwartier wakker was op dit tijdstip. Ik zit ook te denken over de rijstebloem. Alle redenen die ervoor gegeven worden zijn niet bewezen maar het lijkt mij ergens wel een goede voorbereiding op de hapjes. Het is dan toch anders dan melk. Als tussenstap ofzo. Weet het nog niet. Ja die sex haha. Ik heb ook altijd meer zin als ik ongesteld ben hihi. Arme man. Ga ik allemaal plagen en kan het niet.
Whahaha, die Spruitjes! @drieka: is toch leuk dat ie weer wat kan? Ik vind het niet erg dat het zo snel gaat, haha. Dafne heb ik om 8 uur maar wakker gemaakt. Langer doorslapen 's ochtends heeft weinig zin 4x per week. Moet dan toch vroeg op voor werk. Hopelijk lukt het om in elk geval een stuk eerder naar bed te kunnen. In mijn omgeving is het ook meer uitzondering dat kindjes met 4 maanden al zo lang slapen en mag ik al niet klagen, haha. Zo, mn rondje hollen achter de rug. Poeh, mn benen wilden niet zeg. Maar wel volgehouden. Boodschappen ook al gedaan. Mn vriend had gisteren de strijk al gedaan, rest van de dag niks meer. Fijn!
Spruitjes, ha ha, wat een dromen! Die dromen heb ik soms ook. Volgens mij is rijstebloem of liga in de fruithap geprakt ook een stap/ tussenstap naar vast voedsel. Fijn dat ze nu vandaag beter slaapt! Drieka, wat een grote flinkerd is Florian toch! Weer zo goed gedaan! Ook goed dat hij na een lange nacht dan even gaat babbelen en weer terug in slaap valt. Grote slaapkampioen is het toch! Heerlijk lijkt mij dat. Wat goed dat hij op zijn buikje is gerolt! De ontwikkeling gaat op deze leeftijd zo snel, soms gewoon te snel! Voor je het weet, kruipen ze het huis rond. Naar van je pols! Vervelend dat het zo slecht gehecht is! Zo blijf er mee tobben. Verliefd, lekker zo'n dagje tiki-bad! Daar wil ik ook altijd nog met mijn man naar toe. Wij zijn ook dol op water en hij daar nog nooit geweest! In het weekend werken lijkt mij ook helemaal niks! :x Bah, dan wil je gezellig samen met je man van je dochter genieten! Mamabou, bah wat een akelige droom! Je wordt dan ook niet fijn wakker na zo'n droom! Inderdaad, met een avondfles ga je toch vaak na de fles pas naar bed en dat gewoon te laat vooral in combinatie met werken. En als er dan geen avondfles meer is, blijft het een gewoonte en wil je samen nog wat van de koele avond genieten, denk ik. Liekje, fijn dat je nog wat hebt kunnen uitslapen! Jij werkt ook vier dagen, ik ben blij dat ik dat niet meer werk dan drie dagen. Hoe drinkt Dafne vandaag? Misschien drinkt ze ook weer beter als het een beetje goed afkoelt en de warmte uit huis verdwijnt. Jengelen tijdens het slapen, en dat je dan denkt dat de dag gaat beginnen en honger, en vervolgens verder slapen, hier ook. Hier omdat mijn man vrij, heb ik lekker nog kunnen uitslapen. benjamin om 6:15 klaar om de dag te beginnen. Vannacht na de laatste fles al snel in slaap 23:15 en geslapen tot 4:00. Rond 4:00 druk bewegen en gejammerd, even geaaid en weer verder gaan slapen tot 5:00. Vanaf 5:00 tot 6:30 heel onrustig slapen, elke 30 minuten jammeren, en speentje verloor hij steeds. Maar hij is dan nog wel moe. als hij de dag wil beginnen, doet hij zijn oogjes wijd open en kijkt hij vrolijk. De slaapjes overdag gaan steeds beter, alleen net bij zijn tweede slaapje na 1,5 uur gemekker en gepiep, toen geaaid en weer verder gaan slapen. Maar de laatste dagen overdag veel minder gehuil tussendoor.
Pukjepuk, wat goed.. T lijkt echt steeds beter te gaan met jullie knappe Benjamin! Ik heb vanmorgen alvast de eerste hapjes wortel gemaakt voor poppetje! We wachten misschien nog wel even maar had zin ze te gaan maken! dus nu een ijsblokjes bakje met wortel prakje in de vriezer staan!
@verliefd: ga ik vrijdagavond ook vast doen, hoor. Broccoli uit eigen tuin, lekker! Heb speciaal extra ijsblokbakjes in huis gehaald. @pukjepuk: heel langzaam gaat het dus iets beter, fijn om te horen! Lekker dat je uit hebt kunnen slapen! Dafne om 13 uur maar wakker gemaakt voor de fles. Ze was rond 11 uur al ff wakker, maar lag er toen nog geen 1,5 uur in. Mn vriend heeft dr neusje even uitgezogen en neusspraytje gegeven. Ze is al weken verkouden, maar zit gelukkig niet potdicht. Daarna is ze weer verder gaan slapen. En mevrouwtje rolt vandaag bij mn vriend telkens van buik naar rug, en bij mij vertikt ze het Net met zn allen onder de douche geweest, en nu ligt ze er weer in, hopelijk tot 17 uur. Ik kom op 4 flessen vandaag. Tot nu toe 2x 140 op, hopelijk de volgende 2 meer, anders is het weer niet zoveel. Als ik moet werken is het door de 1e fles om 6.15 beetje moeilijker om maar op 4 uit te komen. Ik zit nu lekker met mn beentjes omhoog en een latte macchiato op de bank. Heerlijk, zo'n vrije dag en 's ochtends alles al gedaan.
Oh leuk al aan het koken geslagen! Moet ik misschien ook eens gaan doen. Hoe heb je dat gedaan? Gewoon verse wortels gekookt en met staafmixer erdoor. En dan dan in de vriezer. Of heb je er nog wat door gedaan? Ik lees weleens melk?? Ik ga er hier ook maar 1 wakker maken! Sinds kwart voor 1 ligt ze al op bed! 2,5 uur dus! Knappert van me!
spruitjes, wat goed van je dochter van dat slapen!! Knap! Hapjes, waarschijnlijk ook snel aan beginnen. Kinderarts vindt het een goede idee, nu nog kijken wat de logopediste zegt. Fles blijft nog steeds soms of minder vaak een issue, een soort noodzakelijk kwaad voor Benjamin. Het slapen zit inderdaad in de lift. Alleen sinds het warme weer wat vaker een moeizaam flesje. Vandaag al twee moeizame flesjes, 1e en 3de flesje wilde hij maximaal 100 cc drinken. Het kan zijn dat hij zich niet zo lekker voelt, maar het kan volgens zijn arts ook zijn dat het drinkprobleem nooit volledig opgelost kan worden. Maar ja, Dafne drinkt momenteel ook niet goed, wie weet ook de leeftijd. Als het slechter gaat en hij dit bij meerdere flesjes gaat doen, dan moet hij uiteindelijk meer gaan lepelen of anders tijdelijk aan een sonde.
Zelf prakjes maken daar begin ik voorlopig nog niet mee, hier gewoon potjes, zondag gaan we het eens proberen, dan is hij precies 4 maanden. Vanmiddag eventjes een andere speen gehaald voor de papfles van de avond. De speen die gisteren gebruikt werd was te klein, manlief met een mesje iets groter gemaakt en toen ging hij veel te snel (30 cc in 30 seconde ). Dus heb de 1-2-3 speen van Difrax gehaald, heb sowieso nog een difrax s-fles staan dus die gebruiken we dan maar voor de avondfles. Vanavond ga ik de avondfles om 20:00 geven, dan ligt hij om 21:00 in bed, hij sliep vannacht ook prima en ik moest hem om 07:30 echt wakker maken. Sowieso is hij vandaag veel wakker geweest en huilerig want hij zit in het 4 maanden sprongetje. Wat fijn dat het beter met Benjamin gaat Pukjepuk!
O, dat ging dan wel heel snel met die fles ja, haha! Behalve het weinige drinken (140-140-160, en ze krijgt nog maar 1 fles vandaag) niks te merken van het sprongetje. Slaapt vandaag ook weer supergoed, moet haar telkens wakker maken. Hebben jullie beetje fijne vakantie tot nu toe? @verliefd: kookvocht kan ook ja natuurlijk, maar is ook maar gewoon water, haha. Ik heb er helemaal zin in om te gaan maken! @pukjepuk: gelukkig hoeft B niet de rest van zn leven een fles. Hopelijk kan ie snel met de pot mee eten. De paar flessen die hij dan nog moet krijgen gaan dan misschien weer makkelijker. In elk geval minder vaak per dag die strijd om het erin te krijgen. Hij is vandaag 4 maanden toch? Moeten jullie binnenkort naar logopedist? Gats, zo'n sonde lijkt me ook niks.
Dat ging wel heel erg snel idd Drieka! Hopelijk bevalt jullie de 123speen van Difrax wel..bij ons veel gekloot en nu daar maar los de maat m en maat l speen gehaald. Heerlijk dat hij zolang slaapt. Is al gewoon klokje rond dan. Hier lag Youri gister om 21.00 uur in bed en werd vanochtend om 8.30 wakker, wel was hij om 1.00 beetje verdrietig..maar speentje bood troost en hij is verder gaan slapen! Heerlijk om zo bezig te zijn met de hapjes he dames! Hier zitten in de vriezer ook al een aantal aventpotjes met hapjes.. We koken zoutloos, dus als we eens wat sperzieboontjes of wortels overhielden dan gingen die na het eten even door de staafmixer en zo hopla de vriezer in. Wij gaan als we thuis zijn beginnen met de hapjes (dus volgende week zaterdag). Morgen nog even naar het cb voor prikjes enzo en dan vrijdagochtend op naar het zuiden! Pukjepuk wat lastig dat hij nog steeds zo weinig drinkt, hopelijk hoeft hij niet aan de zonde en gaat hij snel weer meer drinken. Hier werd ivm de reflux ook geadviseerd met 4mnd te starten met bijvoeding (Benjamin is natuurlijk wel een uitzondering) omdat de maag inhoud dan wat meer indikt!
Over sprongetjes gesproken de logopediste had het er net over. Ze kwam vanavond langs en ze zag bij Benjamin duidelijk dat hij in een ontwikkellingsprongetje zat, hij was met van alles bezig en minder met drinken. Veel baby's worden hangerig en huilerig, en sommigen gaan slecht drinken. Drieka, Dus Florian ook duidelijk sprongetjesgedrag. Alleen die houdt teveel van flesjes, , dus daar zal het niet tot uiting komen. Drieka, jullie doen de laatste fles dus een papfles. Een 1-2-3 speen inderdaad dan goed. die gebruik ik ook op mijn werk. Je hebt ook speen L difrax ook speciaal voor papflesjes. Maar Florian heeft een enorme zuigkracht dus dan misschien speen L te snel, en dan 1-2-3 beter want dan kun je het een beetje zelf regelen. Liekje, ik denk dat het slechte drinken bij Dafne ook gewoon haar ontwikkelingssprong is. Geen geduld voor en niet genoeg rust voor. Hapjes, Benjamin mag er ook aan beginnen. Logopediste zegt dat hij er kwam techniek aan toe is, getest met een lepeltje melk en water. Hij wilde alleen zelf het lepeltje zelf pakken. Wat vocht betreft, kookvocht kan bij groentehap. Bij fruit deed ik erop mijn werk wel iets wat flesvoeding doorheen (30 cc), dit bij kindjes die slecht hun flesjes dronken. Beetje foppen. Wie bijt de spits af met hapjes? Ik ga vrijdag wat lepeltjes perenhap proberen. Hier vandaag drinken nog wat minder, eerste fles 100 cc, en derde fles 100cc. En nu gelukkig 150cc op om 18:30, maar toen ging hij na 100cc ook al moeilijk doen. Logopediste zei dat hij duidelijk een terugval heeft, de warmte (ongemak) kan een aanleiding zijn. Hij blijft gevoelig wat flesjes betreft. De terugvallen zullen volgens haar steeds minder vaak voorkomen. Bij teveel gulzigheid gaat het ook mis, drinkt hij alle flesjes redelijk tot goed, dan ook minder gulzig en verslikken.
@pukjepuk: zal dus nog wel een beetje op en af gaan dan. Hopelijk wel met een stijgende lijn. Geen idee wie er het eerst is, ik zal de laatste wel zijn over 3,5 week Kan ik wel mooi bij jullie afkijken en tips opdoen. Qua mondmotoriek is ze er al wel klaar voor in elk geval. Als dat alles is met sprongetje vind ik het prima Ik heb me er maar bij neer gelegd. Ze is verder gewoon vrolijk, slaapt goed. Lekker vooruitzicht, Gerdia. Hopelijk zit het weer jullie mee!
Pukjepuk dan denk ik dat je de eerste gaat zijn met vrijdag beginnen.. Ik weet nog niet zo goed wanneer we gaan beginnen.. Ik heb niet echt t idee dat ze er echt al behoefte aan heeft.. Ze is heerlijk tevreden nu met alleen haar melk.. Ach we zien wel, voor 6 maanden zijn we iig wel begonnen! T lijkt me wel super leuk hoor! 😊