Ik weet niet of ze te zwaar is, ik denk dat dat wel meevalt. Morgen moet m'n man van mij naar het cb weeguurtje. Grapjas die man van mij... Schatje wil je me helpen ik heb me een uur verslapen.. Zegt hij om half 7. Terwijl ik in diepe coma lag en nog een uur kon slapen eigenlijk. Nou ik brood gesmeerd en honden vast eten. Komt hij a 3 minuten al terug van honden uitlaten! Hebben ze alleen maar kunnen plassen terwijl ze in de ochtend altijd moeten poepen. Ja het begon harder te regenen.. Ja en?? Nou heb ik een probleem want dl gaat na de fles (die ik nou ook maar een uur eerder heb gegeven) meteen weer naar bed. Om hopelijk verder te slapen tot volgende fles. Dan ff spelen en gaat ze weer naar bed. Op z'n vroegst kan ik ze om 16.00 uitlaten. Nou dat word dl straks eerder wakker maken.. Heel fijn. Ik zal nog eens zijn brood smeren. En dan mag ik hopen dat het straks droog is want gistermiddag heb ik ze ook in de regen uitgelaten met dl in de draagzak. Was noval onhandig met 2 flexkijnen en paraplu. Gistermiddag net beneden gestofzuigd en gedweild. Kom ik terug met natte honden die ik niet kan afdrogen ivm draagzak. Zo ff m'n hart luchten hoor. Het zijn geen wereldverschikkelijke dingen maar wel f*cking irritant!!
@Liekje81, ik weet dat het niet bewezen is dat kindjes langer slapen als je in de laatste fles rijstebloem geeft maar die uitwerking heeft het wel bij de MEESTE kindjes, dat schreef ik eerder ook, niet alle kindjes natuurlijk. Helaas zijn er ook kindjes die buikpijn krijgen van de rijstebloem maar ook dit is bij de meeste kindjes niet het geval gelukkig. Ik geef het Florian omdat die sowieso voor de nacht altijd wat meer voeding nodig heeft, dus dan hoef ik de voeding niet op te hogen maar doe er gewoon 3 eetlepels rijstebloem doorheen, voor Florian werkt dat perfect. @Spruitjes, dat is ook vreselijk irritant, wat boeit het dat het regent? Je weet met honden dat je vaker door de regen moet lopen maar ze moeten wel hun behoefte kunnen doen natuurlijk. Florian hoor ik nu wakker worden dus die ga ik eens uit bed plukken, hij slaapt weer langer door gelukkig. Is heel gewend aan zijn eigen kamertje, gisterenavond in bed gelegd en sliep al na 2 minuten, de hele nacht niet gehoord, nu begint hij pas te jammeren, logisch, hij heeft honger, dus nu snel flesje maken en hem uit bed plukken
Heerlijk drieka dat hij zo lekker heeft doorgetukt. Hier gister de laatste fles weer 210 geprobeerd en de fles ging om 8.15 schoon op en meneer ligt nog steeds in coma. Wij gaven benthe op den duur smorgens pap.. Tja dikmakers, ik geloof haast niet dat het echt voor dikke kindertjes zorgt hoor! @spruitjes mijn dochter was als baby ook niet echt dun, en ik nu is ze super slank en gespierd! Dus komt allemaal goed hoor! Ik ben benieuwd hoeveel onze reus gegroeid is en hoe zwaar hij ondertussen is!
Hihi spruitjes dat vetrolletje heeft t ook mijn man zei al "die gaat toch wel nog weg hè? " Beetje jammer van je man. Maar hier regent het niet meer dus straks lekker zelf de honden uitlaten? Rijstebloem wordt een dik maker genoemd omdat her wel calorieën zijn maar geen voedingsstoffen bevat die ze op kunnen nemen. Het is dus echt om de melk wat zwaarder te maken. Wat een heerlijke nachten Drieka ben ik wel een beetje jaloers op hoor. T had een enorme rommelnacht. Om 1 uur werd hij wakker half uurtje bij mij geslapen maar hij wilde echt drinken. Toen om half 7 weer. Mijn hele schema in de war we zullen zien of hij nog wat gaat schuiven of vandaag op 6 voedingen uit komt. Gerdia ook al zulke mooie nachten!
@Gerdia, gisteren heeft Florian de fles om 20:30 gehad en dus doorgeslapen tot 07:45 zoiets, vanavond gaan we de fles om 20:00 aanbieden, ik wil hem graag uiteindelijk om 19:00 geven, dan ligt hij om 20:00 in bed, dat vind ik een mooie bedtijd voor een baby Dan heeft Youri toch ook lekker doorgeslapen. @sanna1986, jouw mannetje is natuurlijk ook nog een stuk jonger. Maar Florian ging de nachten doorslapen toen hij precies 6 weken oud was en ging toen al over op 5 flessen, we zijn verleden week maandag pas op 4 flessen over gegaan en dat gaat prima, die krijgt hij om 08:00-12:00-16:00-20:00.
Ja t heeft normaal ook 5 voedingen... Hij heeft er nu al twee op dan zou hij straks nog krijgen met een beetje rekken dan om half 4/4 uur en om 8 uur. Dan heeft hij toch gewoon 5 voedingen. Ik vind 6 wat veel van het goede. Misschien geef ik hem dan vanavond iets meer... Doorslapen ja t slaapt in principe ook door tot 5 uur. Maarja dan ligt hij om 6 uur er weer in en dan is e om 6.30 wakker. Elke dag je dag om 5 uur beginnen is best vroeg. En dan vannacht om half 2 😪
Ooooh meiden wat een dag!! Dl vanmorgen naar bed gedaan omdat ze moe is, en ze is nog nauwelijks gestopt met huilen! Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet! Als ik bij haar kom lacht ze, maar ze is zo moe, ze moet wel slapen, maar doet t niet.. En dat al aan het begin van de dag! Hoe kom ik deze dag door?! Iemand enig idee? Laten huilen is uit den boze overal, maar ik weet t nu ook even niet meer!
En bij jou in slaap vallen verliefd? Of even met haar gaan wandelen? Of nog een beetje drinken aanbieden?
@Verliefd91, dan kunnen we elkaar de hand schudden, hier is het zo al sinds gisteren . Hij zit echt in het 4 maanden sprongetje en dat merk ik dus ook goed, steeds huilen en zodra ik hem pak is het lachen en goed allemaal. Jouw meisje zal ook wel last hebben van het 4 maanden sprongetje, dat schijnt een gemeen sprongetje te zijn wat helaas 5 weken kan aanhouden. Slechter slapen hoort er echt bij.
Ik vind t niet erg om haar te helpen met in slaap vallen, maar ze laat zich daar niet mee helpen.. Wiegen wandelen, niks helpt. Heb net inderdaad een flesje 150/5 gegeven, al 3 uur na de eerste fles, daarna is ze even 10 minuten bij mij in slaap gevallen.. Helaas schrok ze na die 10 minuten al weer wakker.. Heb haar nu weer in bed gelegd, met slabbetje er nog bij zodat ze een luchtje van mij en zichzelf ruikt, hopelijk helpt dat.. Drieka shit zeg dat jij er ook mee zit.. Ik twijfel of t wel echt sprongetje is.. T is bij haar vaak paar dagen gaat t voorbeeldig en dan zo weer paar dagen hommeles.. 😔 geen idee dus of t wel sprongetje is.. T is gelukkig niet weken achter elkaar.. (Totnudan) Ach ja, sprongetje, fase d'r zullen nog wel meer moeilijke periodes komen! Alleen zal zo blij zijn als ik me om t slapen noet meer zo druk hoef te maken.. Bij de leeftijd van 2 ofzo, dan kan je eens gaan denken, oké slaap je vandaag overdag niet, dan maar niet.. Op deze leeftijd is slaap helaas nog zooooo belangrijk..
Ooowj verliefd jij hebt zo'n typische dag vandaag! Gewoon maar aan toegeven en veel knuffelen dan maar. Dat hou je het voor jezelf het leukst. Heb je een draagzak? Of is er iets anders waarin ze altijd wel in slaap valt? Desnoods stukje auto rijden ofzo? Sterkte met de dag doorkomen. Ik heb ons prulleke om half 11 maar wakker gemaakt om de honden uit te gaan laten. Nog net tussen de buien door gelukkig. Mn haar wel naar de piep door het vochtige weer. Ze is nou een fles aan het drinken met 1 schep rijstebliem erin. Nou lekker dat ze het vind! De s speen was toch iets te klein haha maar met de m gaat het prima. Ze mag er ook wel wat moeite voor doen! Hij is in 20 min leeg. Anders nog sneller. Nou hoop ik wel op een poepbroek eigenlijk. Ben niet zo van het aanrommelen met olie. Heeft ze nooit nodig gehad en wil ik graag zo houden. Zo fles op en ziet er aardig verzadigd uit hihi
Haha ze is me toch schandalig aan het poepen! Ik ben bijna bang voor de ravage die ik zo aan ga treffen hihi
Herkenbaar hoor verliefd. T laat ook niet de typische sprongetjes zien maar wel zo nu en dan een rommeldagje. Laten huilen is niet goed maar ik ben soms nou eenmaal even met E bezig. Billen afvegen bijvoorbeeld tja dat kan ik niet a la minuut stoppen. Vaak loop ik steeds heen en weer. Speen er in dan huilt hij weer speen er in huilen speen er in. Je blijft wel bezig zo... En ja ze hebben hun slaap nodig. Maar hou voor ogen slaap en eten kan je stimuleren maar de kindjes bepalen. Nu nog onbewust en als ze straks peuters zijn gebruiken ze het expres om ergens over te bepalen.
@spruitjes fijn dat je meisje nu eindelijk weer gaat poepen! Hopelijk viel de ravage een beetje mee!! @verliefd vervelend dat je meisje zo slecht slaap overdag, hopelijk gaat ze snel even slapen..voor jou ook wel fijn! Tja fases..er volgen er nog heel veel! @drieka idd 20uur is prima bedtijd voor kleintjes. Hier wil ik graag naar t schema: 7.30 210+7 + rijstebloem (op werkdagen, anders zolang als hij slaapt) 10.00 fruithapje 12.00-12.30 fles 180+6 16.00 fles 180+6 17.30-18.00 groentehapje tijdens onze warme maaltijd 19.30-20.00 210+7 Ben benieuwd of Youri hier ook mee eens is..haha
@spruitjes: lekker begin van de dag ook, haha. Die mannen ook altijd! Lekker zitten poepen dus, mooi! Zou ook niet met olie in de weer gaan als ze last krijgt van de rijstebloem. Dan zou ik eerder geen rijstebloem meer geven @verliefd: wat een baaldag dan met het slapen! Ik weet nog heel goed hoe het was Hopelijk kan ze lekker veel bij je zijn vandaag, anders draagzak ofzo? Laten huilen ben ik niet per se een tegenstander van, maar dat weet je. Overigens huilt Dafne nooit meer bij het gaan slapen. @sanna: ik kwam laatst ook een keer op 6 voedingen uit, toen ze slecht dronk. Vond t wel prima voor een keer. En gisteren toevallig 4, en vandaag worden het er waarschijnlijk weer 5. Ben er niet zo heel strikt in, als ze maar genoeg binnen krijgt. @drieka: ik weet wel dat veel kindjes ervan doorslapen, maar voor mij is het geen reden om eerder te beginnen eigenlijk Ze wordt 's nachts niet wakker tenslotte en slaapt al door. Daarbij moet ik er als ik werk toch vroeg uit. Ik heb vannacht als een blok geslapen, werd gewoon wakker van de wekken en heb Dafne ook niet gehoord. Meestal hoor ik haar gepruttel wel. Maar misschien heeft ze niet geprutteld, dat kan ook, haha. Bedacht me gisteren ineens dat ik het mezelf op de vrijdagen makkelijker ga maken. Ik maak Dafne om 6.45 wakker en drop haar bij mn schoonmoeder om 7.10, dan kan zij de eerste fles wel geven. Dafne geeft nl helemaal nooit aan dat ze honger heeft 's ochtends, dus dan kan ze vast wel even 20 minuutjes zonder. Scheelt mij haasten en hoef ik de wekker pas om 6.00 te zetten, ipv 5.40. Is die 5 tenminste weg, haha. Straks even met kdv overleggen of dat daar ook zou kunnen. Maar ze krijgen tussen 7.00 en 8.00 natuurlijk veel kindjes tegelijk en wil ze niet een hoop werk bezorgen doordat ze Dafne de fles moeten geven. Nu aan het werk, het is echt heel druk en kan soms die patiënten wel achter het behang plakken. Iemand wilde afspraak maken voor haar dochter van 3, die AL een half uur oorpijn had. Ze had nog niet eens paracetamol gegeven. Ik heb dr niet meer gehoord, dus dat zal wel geholpen hebben.
Zoiets zou het bij ons ook wel worden uiteindelijk, geloof heel normaal schema toch? Alleen is de eerste fles bij ons eerder, waardoor nu nog 5 flessen. 20 uur bedtijd, nog laaaaaang niet, haha. Maar dat is toch ook helemaal niet zo normaal op deze leeftijd? Bij mij in de omgeving niet in elk geval.
Gerdia, dat een prachtig schema waar ik ook wel voor zou tekenen.. Liekje, je hebt groot gelijk, ik zou t ook doen, denk alleen niet dal dl t hier accepteert als we haar na t wakker maken niet snel een fles geven.. En ml vind dat we die thuis moeten geven, gelukkig geeft hij die altijd, ik moet al om 7 uur beginnen.. Draagzak heb ik niet.. Nooit aangeschaft, omdat ik me rug gebroken heb gehad.. Dus heb nogal een slechte rug.. Op dagen als dit heb ik spijt. Hoewel ik ondertussen toch wel weet van dl dat ze niet slaapt bij mij, ze vind dan alles veel te boeiend.. Ze heeft net iets van 40 minuten geslapen.. Das nog niet bepaald veel.. Ik vind mezelf zo'n slechte moeder op dit moment! Grrrr waarom kan ik er niet iets beter tegen als zij een baaldag heeft?! Ga nu maar even naar t dorp lopen met haar denk ik.. Slapen zal ze niet doen, maar huilen in de kinderwagen doet ze gelukkig ook niet!
Spruitjes, leuk dat dl de rijstebloem zo lekker vind.. Ik ga een pak in huis halen, maar wij gaan t inderdaad niet s avonds geven, ze slaapt immers al de hele nacht 13 uur dus die heeft ze dan niet nodig, wij gaan t meer als ontbijt geven..
Ligt ook een beetje aan t gewicht of ze zolang door mogen slapen liekje! Pff wat irritant al die irritante mensen op je werk! Soms zou je ze wat.... Zou wel ideaal zijn idd als je s morgens de fles niet meer zelf hoeft te geven.. T schema is idd wel standaard, zo deden we t bij benthe!
Oooh ben jij zo'n strenge liekje?? Haha grapje hoor! Ja er zitten gekke mensen bij... Voor mijn verlof had ik een ptn voor me die ter plekke in de andere persoon transformeerde. Eerst was ze heel boos over haar medicijnen, toen stond ze erbij als een zoutzak. En toen werd ze soort van wakker en wist ze niet wat ze bij ons deed.... Was heel maf! Gerdia klink goed jouw schema! Hopelijk vind youri dat ook haha Hier werdt het een badje... Tot op dr rug helaas. Maar ben blij dat het eruit is! Ik denk echt dat ze wat vezels nodig heeft voor mooie ontlasting. Voorlopig hou ik het op 1 schep rijstebloem per dag. Dit weekend verschuiven naar voor de nacht als het goed gaat. Ze ligt ook weer in bed. Dat gaat zo goed voortaan! Zo blij mee! Bijna zonder morren valt ze in slaap. Nou nog savonds beter in slaap vallen. Dat lukt nog niet helemaal. Maar ik ben al blij met de overdag slaapjes!