Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik eet zelf ook geen pompoen en toch geef ik het hem, het is goed om aan zoveel mogelijk smaken te wennen denk ik zo.
    We gaan morgen eerst eens met worteltjes beginnen, kijken wat hij daarvan vindt.

Pfff wat een drukke dag, schoonbroer was met zijn gezin hier om 15:30 en zijn om 21:00 naar huis gegaan, ik ben gesloopt!
    Ze hebben hier in het zwembad gedobberd en zich daarna goed laten bedienen, manlief was alleen maar bezig met de BBQ om iedereen van vlees te voorzien, ik zorgde dat iedereen te drinken had en was bezig met Florian.
    Jullie snappen dus dat wij het niet zo leuk hebben gehad :(, hun vonden het erg gezellig, ja zal best als je continu bediend wordt ;).

Florian ligt nu in elk geval lekker te slapen na zijn papfles en ik ga ook zo naar bed toe.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @pukjepuk: nog steeds niet zoals het zijn moet dus 😟 Snap dat je zo niet naar Roemenie wilt. Hier de laatste fles om 22 op. Vanaf maandag weer een kwartiertje eerder. Vandaag 7.45, 11.45, 17, 22. Alleen eerste fles maar 120, rest 180. Dus das prima.

@drieka: niet echt leuk voor jullie zo nee. Had als gast zelf toch aangeboden of ik wat kon doen. Voor mij vanzelfsprekend, anders voel ik me zo lullig.
    Eens met veel smaken laten proeven, en qua groente lust ik bijna alles. Maar zoiets als pompoen, wat we nooit eten, ga ik dan echt niet doen. Keus genoeg denk ik maar.

Veel plezier morgen met Florian zn eerste hapjes! Hopelijk gaat het er goed in!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ik vind ook dat je als gast best mag helpen, ik bied mijn hulp ook altijd aan, vind ik vanzelfsprekend, zit niet echt op mijn gemak als anderen zitten te rennen.
    Dafne heeft dan toch wel erg goed gedronken vandaag met 4 flessen!

@Pukjepuk, ik snap dat jullie Roemenië dit jaar overslaan met Benjamin maar je schoonouders zullen het wel jammer vinden? Gaan jullie anders eens keertje later dit jaar of kan het alleen in de zomer?

4. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Pompoen zit vaak in potjes misschien zacht van smaak?

Pukjepuk ja klopt je went aan een andere cultuur maar E kan er moeilijk aan wennen. Hij is erg gevoelig voor alles wat anders is dan de normale situatie.
    Fijn dat hij nu ook een paar flesjes rustig begint te drinken!
    Ik doe met je mee met de gebroken nachten hoor. T is ook aan het spoken. Vannacht was het om 2.00 en om 4.00 bij de laatste wilde hij de fles.
    Ik denk dat een reactie op een hapje eerder komt hoor..

Wat jammer Drieka dat je zwager zich zo liet bedienen. Je had natuurlijk ook kunnen zeggen "het het drinken staat in de koelkast" 😂 veel plezier met het eerste hapje! Wel een fotootje maken hè.

Wat heeft Dank goed gedronken liekje fijn!!

5. sanna1986

T laat zich tijdens een fles tegenwoordig vreselijk afleiden. Leuk met een drukke peuter hihi!
    Ik heb maatje 62 tevoorschijn gehaald. 56 past nog wel maar zit een beetje krapjes. Nu heb ik héél veel in 62 aangezien dat een populaire maat is voor de kraamvisite. En dan van twee jongens... alleen is het van E allemaal winterkleding tja... komt vandaag wel van pas.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goedemorgen dames, hier een goede nacht gehad. Florian dronk om 20:30 de papfles, lag om 21:45 in bed en werd om 08:15 wakker.
    Vanavond ga ik de papfles om 20:00 geven.

@Sanna1986, hier laat Florian zich ook gigantisch afleiden tijdens het drinken, ik ga ook altijd ergens zitten waar het rustig is maar dat kan jij niet met een peuter natuurlijk ;).
    Nou help..... Florian drinkt nu zijn fles en krijgt om 13:00 zijn volgende fles, meestal slaapt hij tussendoor, wanneer moet ik hem dan die bijvoeding geven? Moet ik hem daar echt voor wakker maken?

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat afgeleid zijn is hier ook al heel lang. Met de laatste fles zorg ik dat het zo donker en stil mogelijk is, overdag is dat natuurlijk niet altijd mogelijk. Maar dan helpt hier de fles lopend geven.

Geen idee of je m wakker moet maken, Drieka. Lijkt me nogal zonde. Het is 1 van de redenen waarom ik nog niet begin. Ze slaapt daarvoor nog teveel en no way dat ik dat ga verstoren. Over 3 weken is ze toch weer een maandje ouder en slaapt dan misschien minder.
    Misschien kun je het hapje na de fles geven? Dan is ie toch al wakker en het is toch nog heel weinig.

Dafne lag er iets voor 23 in en geslapen tot 6.50. Netjes! Ik heb dus ook weer eens 7 uurtjes geslapen, heerlijk!

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha drieka ja dat zei ik toch laatst. De ochtend en begin middag slaapt ze waardoor ik ze echt niet wakker ga maken voor een paar hapjes. Daarom wilde ik dat rond 18.00 doen.
    Hier is dl nog niet helemaal toe aan 4 flessen geloof ik. Vannacht was ze om 1 uur wakker en boos . Mw wilde eten. Na 120ml viel ze al in slaap. Vorige nacht sliep ze wel aan 1 stuk maar was ze om half 7 al wakker. Klokje rond red ze nog niet.
    Vandaag gaat ze voor het eerst naar de oppas. Een vriendin van ons met een kleine van 1,5. We gaan wat leuks doen met een stel buren. Ik heb er vertrouwen in maar vind het ook spannend hoor. Je geeft je kind wel aan een ander. Wie weet rent ze er vandoor en zien we haar nooit meer terug dacht ik gister. Onzin natuurlijk maar ergens wel zo.
    Typische prille moeder gedachte haha

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ga het nog eventjes bekijken, de laatste tijd is het wel zo dat Florian gemiddeld 1 uur voor de 2de fles wakker wordt en als dat zo is dan kunnen we wel die eerste hapjes geven maar hem echt wakker maken voor een paar hapjes vind ik toch wel doodzonde.
    Daarna is hij niet meer te genieten en daar bereiken we niks mee.

Ik snap je gedachte helemaal Spruitjes, ik zou het ook doodeng vinden om hem de eerste keer naar de oppas (hoogstwaarschijnlijk schoonmoeder) te brengen ook al weet ik dat hij dan in goede handen is.

Netjes van Dafne dan Liekje, ze maakt toch de nachten iets langer.

10. sanna1986

Niet wakker maken voor de hapjes. Ik gaf het altijd voor of na de fles net hoe hongerig e was. Bij grote honger eerst de fles dus....

11. sanna1986

Hahaha spruitjes je vriendin rent er heus niet vandoor! Geniet van je gezellige dagje!

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Florian was vanaf 11:00 wakker dus om 11:30 de wortelprut gegeven, hij heeft zoiets 10 hapjes gegeten en begon toen te huilen dus zijn we gestopt.
    Morgenvroeg weer wortelprut geven, gewoon rustig aan, zo'n potje is 24 uur houdbaar na opening, ik maak een half potje en geef hem totdat hij zelf aangeeft het niet meer te willen, vandaag dus ook gedaan.

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, wat goed! 10 hapjes is al heel goed! hier kom ik niet verder dan drie of vier kleine hapjes. Benjamin vindt het toch nog erg wennen.
    Goed gedaan doorgaan tot hij zelf niet meer willen, dan blijft het nog leuk.
    Niet leuk zo'n bezoek! Ze zijn ook heel lang gebleven, dan moeten zo op zijn minst aanbieden om bijvoorbeeld ergens mee te helpen of zichzelf bedienen. Vooral als je bij een gezin met een kleine baby bent.

Spruitjes, fijne dag! Zo snel zal ze niet schrikken! Ze is baby's gewend met een kleine van 1,5 jaar.
    Wakker maken voor oefenen met een hapje geen goed plan, ze moeten wel in goede stemming en uitgerust zijn.
    Wat betreft vierde of vijfde flesje, ze hangt er beetje tussenin denk ik.

Sanna, jij dus ook spookbaby! :( Hier vannacht drie keer wakker geworden.

Liekje, goede nacht gemaakt! Fijn dat ze wat later de dag ging beginnen! Hier nog altijd niet later dan 6:20, de laatste dagen echt al om 6:00. Inderdaad laat haar maar lekker slapen en niet wakker maken voor een hapje.

Hier, Benjamin zo druk en actief, dat zorgt er ook voor dat hij niet rustig kan blijven liggen voor een flesje. Vandaag twee flesjes van 160 cc op. Ik merk wel steeds dat hij eerder honger hebt, maar als je hem de fles dan eerder geeft, drinkt hij helemaal slecht en onrustig. Hij moet gewoon goed hongerig zijn, maar ook niet uitgehongerd (want dan gulzig en onrustig drinken). Blijft lastig om die middenweg te vinden.
    Hapjes, vrijdag leek hij het lekker en interessant te vinden, vandaag en gisteren vooral erg wennen aan de smaak. Drie kleine hazenhapjes geef ik. Ik ga nu potjes proberen die structuur toch fijner.

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, het is ook wennen voor die kleintjes ineens voeding naast de fles.
    Florian schudde zich na 1 hapje ook ontzettend alsof hij het heel erg vies vond :D.
    Doe jij dan ook 3 dagen op rij perenhapje geven of geef je al sneller iets anders?
    Wij geven ook gewoon potjes, zeker nu het allemaal nog maar proeven is vind ik dat wel prima.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Das dan een onrustig nachtje pukjepuk! Idd Dafne goed geslapen. Vanaf morgen laatste fles weer kwartiertje eerder. Er wordt zo vaak gevraagd: en, slaapt ze al door? Dan denk ik: waarom is dat zo belangrijk? Ik ben al blij dat ze slaapt zoals ze nu slaapt. Ik ken baby's genoeg die op deze leeftijd nog nachtvoedingen of een late fles hadden. :) En klokje rond gaat toch nooit, vanwege werk. Als ik haar ophaal, wil ik altijd wel nog een uurtje van haar kunnen genieten, dan leg ik haar niet meteen in bed natuurlijk.

@drieka: wat goed gedaan van Florian! Echt al een hoop hapjes op! Goed idd om te stoppen als ie aangeeft niet meer te willen.

Wij net nog een vriendin met man en kind op bezoek gehad. Uit Brabant, hadden ons huis ook nog nooit gezien. En we wonen er al 2 jaar. :D Maar is er gewoon nog nooit van gekomen. En vanmiddag komen mn zus, zwager, vader en nichtje deze kant uit. Vast voor mn verjaardag, want ben vrijdag jarig. :)

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hieperde piep!
    Maar dafne slaapt toch ook gewoon door? Ik vind dat ze goed slaapt dna hts hoor! De meeste van ons hebben hier gewoon geluk met goede nachtslapers.

Ik vind 10 hapjes ook veel joh! Zo voor de eerste keer. Goed gedaan!

Benjamin komt er ook wel. En ik snap het wel. Wie geeft er nou peer?? Ik vind peer vies haha! (grapje)

17. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wauw drieka! 10 hapjes al weggesmikkeld! Had ook niet anders verwacht van jullie kleine hongerwolfje.. ;):D
    Liekje, ik vind t ook al wel doorslapen hoor.. Jullie Dafne doet het toch super goed?!
    Pukjepuk, met de hapjes van Benjamin komt t vanzelf wel hoor.. Is ook gek ineens zo'n andere structuur in de mondjes van onze kleine..
    Spruitjes, peer is hardstikke lekker!! :D jammmieeee!

Hier gaat t gelukkig sinds gister weer iets beter met poppie.. Manlief is weer thuis he, dan gedraagd poppetje zich altijd voorbeeldig!
    Ml is nu even naar zijn opa en oma, opa is 89 geworden, maar we kregen vanmorgen zelf ook bezoek, zusje en haar nieuwe vlam kwamen, dus ik en dl thuis en hij even naar opa, ik moet zo namelijk alweer werken! Bah.. Gelukkig maar tot 22.00.. Is me laat zat..
    Morgen om 8 uur komt de tegelzetter onze bijkeuken en hal betegelen.. We hadden laminaat liggen, maar is een bijkeuken en hal vinden we tegels toch wel iets praktischer.. Morgen gaat t gebeuren.. Hebben we een dochter die uitslaapt komt de tegelzetter zo vroeg aanzetten.. ;)

Hier trouwens nog even niet beginnen aan hapjes, ik heb niet echt t idee dat dl er al echt behoefte aan heeft, dus we wachten t nog even af.. Ik wil pas beginnen als zij er aan toe is en niet als ik er aan toe ben..:D allemaal erg leuk maar gaan vast nog heeeeeeel veel hapjes in haar mondje stoppen.. Nu nog maar even lekker flesjes alleen.. We hebben wel rijstebloem gekocht voor de ochtenden in ons geval.. Ze maakt zulke lange nachten(makkelijk 14 uur tussen voedingen) dat we t dus niet voor de nacht nodig hebben.. We willen haar ook niet aanwennen altijd met een volle buik te gaan slapen.. Maar omdat ze na 14 uur zonder voeding wel wat extra mag van ons hebben we rijstebloem voor t ontbijt.. Papa met zijn 30 jaar ook elke ochtend pap als ontbijt.. Dus dl krijgt hier binnenkort ook een voorproefje van..

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Verliefd, ik heb pap als ontbijt ook altijd lekker gevonden, alleen dan met bambix ipv rijstebloem. Ik mocht altijd kiezen als kind pap of brood. ;)
    Bah, vervelend tot zo laat werken, je prinsesje zit wat dat betreft wel in een fijn ritme. ;) Maar ja, zo zie je maar er kan altijd iemand anders roet in het eten strooien.

Spruitjes, heb jij soms bij Benjamin in zijn oortjes gefluisterd dat peer toch echt vies is. ;):p Zoals jullie zeggen de andere smaak en andere structuur het is allemaal wennen.

Liekje, veel bezoekjes deze dag dus. :)
    Dafne slaapt al heel goed hoor, vijf uur achter elkaar slapen in de nacht is al doorslapen. Veel baby's gewoon nog een late avondfles tot ze echt goed vast voedsel eten, en veel baby's blijven daarna ook nog die late avondfles graag willen. En genoeg baby's willen s nachts nog een voeding.
    Klopt veel mensen vragen het, en dan zeg ik altijd dat hij het wel heeft gedaan, maar dat hij nu even niet kan. Mijn oudste zus lag met anderhalf jaar nog te spoken s nachts! Dus mijn ouders vinden Benjamin momenteel heel normaal. :);):p Maar tussen de 2 en 3 maanden sliep hij juist echt goed s nachts (5,5 achter elkaar en daarna even lachen en bewegen en weer een uurtje verder slapen tot de eerste fles). Als goede of normale slapers opeens gaan spoken en blijven spoken is er gewoon iets aan de hand, vind ik.

Drieka, ik doe elke keer drie dagen achter elkaar. Ik ga toch ook op potjes over, die structuur is toch ook wat fijne.
    Florian went wel snel als hij eerst het vies lijkt te vinden en daarna toch nog negen hapjes neemt. ;):D:cool:

19. sanna1986

Och jemig had ik net even een moeilijk moment.....

E is ziek diarree huilend op de wc... maar opeens begint t ook te krijsen. En ja en dan? Ik kon E niet loslaten :( nu slapen ze allebei gelukkig...

20. sanna1986

Een nacht of late avond voeding is heel normaal!!! Het is echt bijzonder dat hier al zoveel baby's doorslapen!

Deel Deze Pagina