Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ben toch trots op Florian, na de 2de fles om 13:00 had ik zoiets van.... eens niet op mij of in de box slapen, ik leg je gewoon in bed, tenslotte slaapt hij daar de nachten nu ook. Nou hij heeft mooi 3 uurtjes geslapen, manlief heeft hem wakker moeten maken voor de 3de fles om 16:30 :D.
    Direct de eerste keer in de middag op zijn kamertje al 3 uurtjes slapen vind ik wel super knap, had ik totaal niet verwacht.
    Hij heeft niet gehuild niks, was wat aan het jammeren in het begin, heb ik een slaapliedje van de babyfoon aangezet en na 5 minuutjes was hij al vertrokken.

Hij is ook echt met zijn sprongetje bezig merk ik want ineens pakt hij speeltjes in de box, hij draait zich gewoon volledig, ineens ligt hij andersom (dus waar zijn hoofd lag liggen ineens zijn voeten) in de box en ligt hij te spelen, is toch geweldig.
    Hij kan ineens veel meer!

Wij vonden die 10 hapjes ook wel heel erg goed voor de eerste keer! Is alleen zonde van het potje want als hij in die 2 dagen 20 hapjes eet dan gooi je de rest dus gewoon weg :(.
    Ben blij dat we over de grens de voeding halen, is een stuk goedkoper.

2. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Eet je de rest zelf op Drieka 😉

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Idd Spruitjes! Ik klaag ook zeker niet over haar slapen. Das dan vroeg op morgen voor jullie!

@drieka: wat fijn dat ie meteen al zo goed heeft geslapen! Leuk he, die ontwikkelingen! Zonde idd van die potjes. 1 van de redenen waarom ik zelf maak ;)

Hier druk dagje geweest. Iedereen nu weg. Vooral als mn zus enzo er zijn kun je meteen weer stofzuigen en dweilen. Hoe ze het toch voor elkaar krijgen om er zo'n zooi van te maken. Pfff.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb geproefd maar het is niet te pruimen :).

5. sanna1986

Smerig hè 😂

Het Fruit hapje at ik wel altijd op.

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, wat goed van Florian!! ;) Knappe en stoere jongen is het toch!
    Niet proeven in het bijzijn van Florian, anders gaat hij het ook nog vies vinden! :);):p
    Super die ontwikkeling om te volgen, he! :D:cool:

Sanna, zeker lastig lijkt mij als ze je beiden hard nodig hebben! :(
    Lijkt mij vaak best pittig, twee kleine ukkies in huis!

Liekje, ook niet leuk om dan aan het einde van de dag nog te stofzuigen en dweilen. Laten ze echt zo'n zooi achter?:(

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, hier kan ik ook altijd poetsen als het bezoek weg is, ze maken er altijd een rommel van :(

Vanavond wilde ik Florian de laatste fles om 20:00 geven maar hij begon om 19:15 al te huilen van de honger dus om 19:30 de papfles gegeven die hij nu nog drinkt. Dan maar eerder, ben benieuwd tot hoe laat hij morgenvroeg dan slaapt nu de fles 1 uur vervroegd is.

8. sanna1986

Ja pukjepuk soms wil ik mij in tweeën splitsen. Ze hebben mij altijd tegelijkertijd nodig.
    T gaat zo naar bed en dan ga ik samen met E want ja hij is uitgekookt "mama ik ben ziek nu mag ik bij jou slapen he" :p

Gezellig liekje jammer hè dat opruimen... Maarja is het ook maar weer gedaan denk ik dan altijd.

Zo 19.30 is meteen een stuk vroeger hè Drieka. Maar wie weet! T krijgt om 20.00 zijn laatste fles maarja... dan komt hij dus wel weer om 4/5 uur...

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @drieka: hopelijk wordt ie dan niet al te vroeg wakker!

@sanna: lijkt me ook onhandige situatie. Wij willen maar 1 kind, komen we nooit voor die keus te staan. Vind het soms al moeilijk dat de kat even moet wachten voor hij aandacht kan krijgen. Wij noemen hem weleens grappend ons eerste kind haha.

@pukjepuk: mijn zus en co zijn niet zo netjes als wij. Daarbij hebben ze niet altijd respect voor onze spullen. Toen we hier net woonden kwamen ze voor het eerst, petekind was toen 1,5. Ik vind dat een kind van die leeftijd haar broodje chocopasta, of welk eten dan ook, in de kinderstoel moet eten. Nee, was niet nodig, ze eet heel netjes zei mn zus. Resultaat chocoladevlekken op onze nieuwe fauteuils. Ze vertikte het op een gegeven moment kinderstoel mee te nemen, toen heb ik zelf 1 van ikea gekocht. Ik vind gewoon dat een kind in een stoel moet eten en niet op de bank. En je bent in mijn huis, dus mag best respect hebben voor mijn spullen vind ik. Nu zit ze op een stoeltje aan onze salontafel, op zich prima, maar ze eet echt nog niet netjes, dus er valt vanalles op de grond. Ook met dr zweetvoeten vlekken op de hele vloer, mn pa kan ook niet fatsoenlijk eten zonder te knoeien lijkt het wel. Nou ja, jullie snappen mn irritatie, haha.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Sanna1986, gisteren kreeg Florian de papfles om 20:30 en hij werd vanochtend om 08:15 wakker dus dat is prima.
    Tja, hij had honger dus nu de papfles om 19:30, ik ga hem zo verschonen en in bed leggen, ben benieuwd of hij morgen dan om 07:15 wakker wordt of toch door slaapt, is spannend.

Dat lijkt me ook echt druk met 2 jonge kinderen en ja dat is zeker uitgekookt dat hij nu bij jou in bed wil slapen :D.
    Tja als je hem aangeleerd hebt dat als hij ziek is, hij bij jou in bed mag dan snap ik hem wel.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    7.15 is toch een heel schappelijke tijd? :) Als ie er al zo vroeg in ligt.

@sanna: ach, alleen bij ziek zijn bij je in bed zou ik ook doen denk ik. Ik lig er toch 5 nachten van de 7 alleen in :D

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Voor een eerste nacht na een vroege voeding zeker wel, hij zal vanzelf de nachten dan weer verlengen, dat heeft hij elke keer gedaan als ik de voeding deed vervroegen. Nu hou ik het enkele dagen zeker op 19:30 en als het goed gaat en hij blijft goed slapen dan eind van de week om 19:00 en dat is ook de tijd die ik wilde bereiken, gaat alleen nu wat sneller dan gedacht ;).
    Hij ligt nu lekker te slapen, is binnen 5 minuten in slaap gevallen.

13. sanna1986

E wil altijd bij ons slapen dus hij weet dat het alleen mag als h ij ziek is. En dan komt hij normaal nog 5 van de 7 nachten het snachts proberen.
    Ach ja ik vind het niet erg alleen mijn man ligt nu op de bank die vindt het war minder;)

Drieka jullie hebben echt geluk hoor met zo'n goed slapertje. De nachten die f maakt hebben wij nooit bereikt....

14. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Pfff meiden daar zit ik dan met mijn goede gedrag! Dl die nog heerlijk logt te pitten en ik die met luciferstokjes op de bank zit te wachten tot de tegelzetter komt.. Na twee late diensten is dit altijd even zuur.. Gelukkig hebben we een dochter die erg houd van lang slapen s nachts dus normaal kan ik ook nog wel even blijven liggen.. Maar vandaag dus niet helaas.. Daarbij kan ik vandaag in huis ook niet veel doen, omdat die man hier tegels gaat leggen dus zal er wel niet makkelijk doorheen komen.. Wordt dagje bank hangen denk ik.. Ach heb nog wat programma's opgenomen die ik kan kijken..
    Drieka hoe is je nacht gegaan, heeft je mannetje lekker doorgeslapen tot een schappelijke tijd? Vast wel?!

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goedemorgen dames, Florian heeft tot 07:30 geslapen dus dat is erg netjes! Deze week geef ik de fles gewoon om 19:30 zodat hij langzaam zijn nachten weer langer maakt en zondag ga ik 19:00 proberen.
    Ik ben zo trots op mijn kereltje!
    Hij slaapt sinds 1 week s'nachts op zijn eigen kamertje, zelfs al 1 middag geslapen op zijn kamertje, hij eet al prut en de fles is ineens 2 uur eerder dan 1,5 week geleden! Dat zijn veel veranderingen in 1,5 week maar Florian heeft er geen moeite mee.

@Sanna1986, ja wij zijn qua nachten wel verwend :D. Och dat ene nachtje op de bank overleefd je man wel haha.

@Verliefd91, balen dat je zo vroeg op moest voor de tegelzetter en nee, poetsen heeft nu echt geen zin. Hopelijk is het snel klaar.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Das dan idd een beetje balen Verliefd! Maar wel een goed excuus om vandaag weinig te doen ;)

Dafne lag er gisteren iets na 22.30 alweer in. Viel na de fles bij mij in slaap, dus na 20 minuutjes omhoog houden, lekker weer in dr bedje gelegd. Ze werd rond 6 uur wakker, maar viel toch nog even in slaap tot 7 uur. Netjes dus! Mn vriend ook blij dat ie niet al te vroeg op hoefde. :D
    Vanaf vandaag laatste fles om 21.45. Het gaat wel prima met 4 flessen, die drinkt ze tenminste leeg.

Nu weer lekker aan het werk, geen zin! Nog 2 weken waarneming. Vorige week was het echt retedruk, ook al is het vakantietijd. Hopelijk zijn er nu toch wel veel mensen weg.

17. sanna1986

Haha verliefd jij bent ook zo verwend met een langslapertje!!! Wel fijn als straks de tegels mooi liggen.

Drieka een nacht van 12 uur is toch al prachtig? Maakte f hiervoor langere nachten? 12 uur is bij oudere baby's/kindjes normaal veel langer wordt het meestal niet uitzonderingen daar gelaten.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Fijn Drieka!!

19. sanna1986

Werkse liekje!! Fijn dat Dafne nu de 4 flessen goed leeg drinkt.

Wij gaan vanmiddag naar het cb ben benieuwd hoeveel onze iniminie man gegroeid is.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Sanna1986, ja hij doet 12 uur op de fles inderdaad, 12 uurtjes slapen doet hij nog niet achter elkaar.
    Ik merk gewoon dat als ik de fles vervroeg hij logischerwijs wat eerder wakker wordt maar na een paar dagen maakt hij zelf de nachten weer langer, dan wordt hij elke dag weer iets later wakker.

@Liekje81, wat fijn dat Dafne die 4 flessen wel helemaal leeg drinkt. Dan zit er gewoon wat meer tijd tussen en dat vindt ze dus wel fijn.

Florian vandaag helemaal in het nieuw gestoken, de broekjes maat 62 zijn nog een beetje te groot maar hij past er wel al in :D.

Bekijk bijlage 465090 Bekijk bijlage 465091

Deel Deze Pagina