spruitjes, blijft inderdaad weer steeds tobben en dit zorgt allemaal weer opnieuw voor nieuwe onrust (avond en nacht). Het is gewoon echt niet leuk! Zo zielig ook! Meer spugen na hapjes op zich normaal > hier ook meer gekokhals zeg maar. Toch een andere structuur > sneller spugen. Kwestie van wennen, maar hou het het in de gaten. Misschien kan ze er niet goed tegen nog. Liekje, wat zielig voor Dafne (onrustige avond) en voor jullie natuurlijk! Misschien was het toch ontlading van het uitstapje! Ontlading en toen te weinig geslapen en oververmoeid. Toch nog erg gevoelig, denk ik. Wat betreft die gevoeligheid dat hoort ook bij zelfregulatie (ze kan niet omgaan met te veel prikkels). Hier zei de kinderarts tegen ons dat de zelfregulatie bij baby's beter wordt na zes maanden. Drieka, wat heerlijk zo'n dagje uit! Wat goed van Florian dat hij het zo goed doet! Ook heel ver vooruit wat zelfregulatie en prikkelverwerking betreft! Knap hoor! Inderdaad schandalig die ouders die hun baby's niet tegen de zon beschermen! En maxi-cosi ook niet iets waar je baby die hele dag in mag, sowieso ook enorm warm zo;n maxi-cosi! erg eigenlijk! Mamabou, niet normaal dat ze je 7 dagen inplannen! Je hebt een gezin een kleine baby! :x Ik vind dat niet kunnen! Je hebt toch een vast aantal uren contract, dan mogen ze dit toch ook niet zo maar doen. Bij mij doen ze dat ook en mag je ook niet weigeren om meer te werken, alleen hebben ze bij ons de regel dat ze het minimaal 10 dagen van tevoren moeten aangeven, anders mag je wel weigeren. Zo moet ik woensdag op cursus, maar die staat al een maand vast. Verliefd, druk dagje zeg! Jij ook zo;n drukke werkweek gewoon dus 6 dagen achter elkaar met een dagje weekend en dan weer 5 dagen. Toch veel te veel! Zorg zeker niet leuk meer zo! Je hoort het van veel mensen. Eigenlijk de hele sociale sector (ook op mijn werk kinderopvang) gewoon niet leuk meer wat werkdruk en begrip/ respect voor personeel betreft! Gerdia, vandaar het advies. Als benjamin ook reflux patientje heftig reageert, dan begrijp het advies wat jij hebt gekregen! Weet jij welke fruitsoort het beste is om mee te beginnen bij reflux? De darmpjes zijn natuurlijk ook gevoelig en het maagzuur is geremd door medicatie en maagzuur wel nodig voor goede darmbalans om eten goed te verteren. Mogelijk dat hele plaatje wat bij ons nog voor onrustige nachten zorgt. Benjamin vandaag weer iets rustiger. hij slaapt vandaag (overdag) weer beter, alleen net na een uur een ontladingshuil, want hij sliep daarna direct verder.
@Pukjepuk, wat een gedoe weer, wat zielig voor Benjamin en voor jullie . Nu dit weer erbij, hopelijk is het dan snel over, volgens mij zijn er wel veel kleintjes verkouden momenteel, Florian snottert ook wat af helaas. Het is trouwens wel bekend dat als je met hapjes begint dat die kleintjes daar flinke krampjes van kunnen krijgen dus hoeft zeker geen allergie te zijn. Hou er rekening mee dat banaan stoppend werkt en daardoor kan hij slechter poepen en krijgt hij dus krampjes. Ik geef zo geen banaan, alleen als het in combinatie is met appel, dus een potje appel/ banaan. Tot op heden krijgt hij alleen maar appel combinaties, hij heeft appel/ banaan gehad, appel/ peer en appel/ perzik, daarvan eet hij 100 gram per dag. Vanavond krijgt hij een half potje Pastinaka (groente), schijnt ook net als Pompoen erg zacht te zijn, nou ben benieuwd
Pastinaka... Eet ik ook nooit! Grappig wat ze allemaal in die potjes stoppen. Pukje ze hoeft niet van het vaste eten te spugen. Het is gewoon van de fles. Ze eet het vaste eten ook niet echt geweldig dus heeft amper eten binnen gekregen nog. Morgen ga ik het met een klein beetje melk mengen. Dat ze de smaak een beetje herkend.
@Spruitjes, Pompoen en Pastinaka eten wij ook werkelijk nooit maar dat zijn zachte groenten en voor die kleintjes is het zo gemakkelijk om groenten te leren eten dus vandaar dat ik het wel geef af en toe. Pompoen was in elk geval een groot succes, hij heeft de afgelopen 2 dagen een half potje per keer gegeten dus dat vind ik toch wel erg knap. Ben benieuwd of hij die Pastinaka ook zo graag eet dadelijk
Nou die Pastinaka was ook geslaagd, hij had het halve potje binnen 15 minuten helemaal op . Morgen de andere helft en dinsdag ga ik bloemkool maken en dan ook wat voor Florian natuurlijk. Ik ben blij dat het zo'n goede eter is natuurlijk.
@pukjepuk: dat hoop ik dan maar dat het na 6 maanden beter wordt, zo is het ook niet leuk. Dan blijf ik net zo lief thuis. @spruitjes: gek dat ze ineens weer meer spuugt. Pastinaak, echt zo'n 'vergeten groente', haha. Hier nog nooit gezien in een potje. Dat soort dingen ga ik ook niet geven, eet ik zelf ook niet.
Weer gekrijs vanaf boven. Weer op dr rug gerold, arm tussen de spijlen. Zelfs met slaapzak aan. Teruggelegd na even knuffelen, binnen 5 minuten weer. Ze heeft weleens van rug naar buik gerold, maar dat doet ze nu niet meer. Hopelijk weer snel wel, want dit is ook irritant
liekje, inderdaad op die manier uitstapjes niet leuk! Maar gaat vast na zes maanden beter. En uiteindelijk slapen ze ook maar twee keer per dag en dan meer ruimte en dan makkelijker. Dat omrollen in bed is wel super irritant hoor! Benjamin doet dat ook, dan moet je hem komen helpen. En op mijn werk word ik er ook gek van. Ik hoop niet voor je dat ze dat s nachts ook gaat doen. Spruitjes, vreemd dat ze nu opeens weer veel meer spuugt. Is ze verkouden of ergens anders mogelijk onrustig door? Bij onrust ook meer spugen. Of is ze volop aan het rollen en draaien, Benjamin geeft nu bijvoorbeeld meer mondjes terug door het rollen. Misschien inderdaad een beetje melk erdoor en dat dan langzaam afbouwen, dan het wennen makkelijker. Drieka, die kleine Florian die lust ook (bijna) alles. Stoer hoor! Hopelijk blijft hij een bijna allesluster! grappig die 'rare' groentes! Ik heb nog nooit pastinaka gegeten. Kun je wat honger voor hapjes deze kant opsturen? Hier, de flesjes gaan steeds beter. Wel onrustig door een dicht neusje, maar door te zingen zet hij zich veel vaker over deze onrust heen en drinkt dan toch nog wat verder. Die neusverkoudheid hindert hem wel, want hij wordt er een beetje gefrustreerd van, want de honger heeft hij wel. Net met een heel kleine beetje banaan de korreltjes omeprazol gegeven. Hopelijk verdragen zijn darmpjes het. Het hapjes van gisteren toch meer gegeten dan vandaag, omdat hij het lekker vond. Wel ging het mondje echt enkele keren al netjes open toen het mondje open ging. Misschien gewoon wel eens een papje met rijstebloem aanbieden, zodat hij het lepelen erin houdt mocht hij geen enkele soort groente of fruit nog verdragen.
Pukjepuk wat sneu zeg voor Benjamin.. Wat hoop ik voor jullie op een snelle flinke vooruitgang.. Wat die prikkels verwerken betreft, ik hoop dat dl dat ook snel gaat kunnen.. Zo wij hebben ons dagje erop zitten.. Helaas was t weer een fiasco met slapen! T lijkt er op dat ze de drukte van een verjaardag niet handeld.. Opzich gaat ze wel ergens anders slapen, maar tot op heden met verjaardagen geen succes.. Ze is er nu thuis weer ingegaan en daar meteen weer stil.. En dan die veroordelende blikken van iedereen dat ons kindje aan t huilen is! Herken je wel hoor liekje, ik krijg ook steeds meer tegenzin om weg te gaan met haar.. En dan vooral door die blikken van anderen.. 😔 tja ik weet ook wel dat we vol moeten houden maar ik hoor me kindje nou eenmaal niet graag huilen en al helemaal niet ergens anders als thuis! Komt vanzelf een tijd dat ze minder hoeft te slapen..😉 Nou daar gaan we weer op naar een hele drukke werkweek.. 😢
@Liekje81, rolt Dafne dan alleen op de zij als ze ontevreden is? Hier draait Florian altijd op de zij, zo valt hij in slaap en heel soms draait hij zich op de buik maar meestal draait hij zich weer zelf terug op de rug vanuit de zij. @Pukjepuk, ik zou zo wat naar Benjamin willen toesturen zodat hij de hapjes beter zou willen eten. Ondertussen heeft Florian ook weer een papfles van 270 cc op (230 cc water, 7 schepjes voeding en 3,5 schepje rijstebloem), ons hongerlapje. Logisch dat Benjamin niet goed doet drinken met een verstopt neusje, dat is ook wel heel erg lastig. @Verliefd91, jammer dat het dagje niet zo goed is gegaan met jullie meisje. De drukte was misschien toch wel wat teveel. Je moet je echt niks van andere mensen aantrekken als jullie meisje huilt, het is een baby en baby's huilen nu eenmaal geregeld. Daar is niks aan te doen.
@drieka: ze slaapt op dr buik en rolt dan telkens op rug. Van rug naar buik lukt haar dan vaak niet omdat arm tussen de spijlen gaat dan. Op dr zij ligt ze nooit, maar ze kan wel allebei de kanten op vanuit zij. @verliefd: wat balen dat het niet ging! En schijt hebben aan anderen hoor. Maar wat bedoel je met volhouden? Wij hebben geaccepteerd dat dat soort dingen (nog) niet gaat en dan maar veel thuis. Ik ben het zelf niet eens met vooral blijven gaan, zodat ze eraan wennen. Hier went het dus nog niet, en ga haar dan niet die stress aan doen. @pukjepuk: die dichte neus is ook erg irritant met drinken. Wij zuigen m voor de fles vaak even uit, eventueel neusspraytje zout. Dat scheelt vaak een hoop.
Jeemig wat is ons meisje aan het brullen zeg!!! Helemaal hysterisch alleen dit keer niet geschrokken van de buurjongen. Kan me ook niet voorstellen dat ze krampjes heeft eigenlijk. Vanmiddag was er niks aan de hand. Pukje ik denk dat ze zelf wat onrustiger is met eten. Ze wil wat meer omhoog komen enzo. Naar voren komen eigenlijk meer. Veel met hoofd draaien. Qua ontwikkeling is ze blijven steken eigenlijk. Ze rolt helemaal niet meer om. Verliefd wat vervelend ook! Pfff nu ga ik m'n man boven even aflossen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze last heeft van dr poep die er vandaag niet uit is gekomen. Oh. Ze is inmiddels beneden.
Wat sneu spruitjes wat vervelend dat ze zo moet huilen en jullie weinig troost kunnen bieden.. Misschien dat ze juist nu midden in een sprong zit en zomaar uit t niets ineens veel meer kan! Hier juist ineens rollen van buik naar rug en andersom..hij gaat al de hele kamer door.. Liekje hopelijk snapt ze snel hoe ze weer terug moet rollen, zou fijn zijn! In draai Youri niet om als hij op z'n buikje zelf is gedraaid.. Pukjepuk mij adviseerden ze om hele zachte smaken eerst te geven. Dus peer en courgette met rijstebloem. Het oefenen met een lepeltje is inderdaad een goed idee!
spruitjes, wat vervelend en naar allemaal! Toch wel apart dat keiharde huilen! Ook niet snel te troosten? Misschien toch ergens pijn . Of gewoon een soort paniekerigheid of zo. En dan ook wat stagneren in een ontwikkeling. Kan ook een sprongetje zijn dan zijn ze ook paniekerig en lijken ze even te stagneren qua ontwikkeling. Maar hou het maar in de gaten, wie weet ergens pijn. Onrust betekent inderdaad meer kans op spugen. Snel afgeleid misschien? liekje, dat uitzuigen misschien een idee, want neusspray mag je natuurlijk niet te lang gebruiken en dit is de tweede week en ik vind het al niet voldoende helpen. Andere tip ? Verliefd, lastig dat uitstapjes/ bezoekjes niet goed gaan! Geeft zo wel veel stress. Misschien bij veel verjaardagen achter elkaar iemand op laten passen thuis. Maar inderdaad niet leuk. Want een stomme mensen als ze zo beoordelend kijken/reageren. Baby's huilen nou eenmaal. Niks van aantrekken hoor! Uitstapjes, hier doet Benjamin het heel goed met uitstapjes, hij slaapt hij dan maar heel erg kort en weinig, maar wordt er niet huilerig van, omdat alles dan te interessant is en dan vergeet hij of zo zijn vermoeidheid. Hij vindt kinderen en andere mensen en huisdieren allemaal geweldig! Hij lacht tegen iedereen en kijkt zijn oogjes uit naar al het nieuwe onbekende.
@gerdia: Dafne kan echt niet slapen op dr rug. Daarbij gaat ze dan zo hard krijsen en huilen. Dus dan leg ik haar liever terug @verliefd: succes!
Nou toch wel fijn dat ik moederinstinct heb! Het was dus toch die poep die in de weg zat. Ml nam haar naar beneden. Zet haar op schoot en ze begint meteen te poepen. Hopelijk gaat ze nu wel slapen. Courgette is ook een goede! Gewoon koken denk ik toch? Ik heb net sperciebonensmurrie gemaakt. Ging best goed. Wel wat water erbij. Drieka ik kwam erachter dat de moeder van hondje dribbel ook drieka heet! Haha!
@pukjepuk: meer tips helaas niet, haha. Maar als je eerst uitzuigt, kan de spray zn werk beter doen. Dafne vindt andere mensen en kinderen ook zo leuk en interessant. Lacht naar iedereen. Helaas heeft dat dan wel invloed op dr slapen thuis. Ach, komt vanzelf goed.
Uhm, ik bedoelde natuurlijk Spruitjes succes. Hopelijk was het de poep idd en gaat ze zo lekker slapen.
Pukjepuk, zolang we niet van dl vragen dat ze gaat slapende ze ook vrolijk.. Kijk d'r oogjes uit en vind alles prima.. Tot we van haar vragen om te gaan slapen! Haha.. Daarvoor heeft ze dan denk ik al teveel prikkels gehad.. Mensen zeggen maar wel blijven doen hoor anders wordt je wereld zo klein.. Dus zo nu en dan proberen we t weer een keer.. Lukt t niet dan niet, dan gaan we gewoon weer naar huis,, we doen t ook alleen eind van de middag zodat ze als ze niet lekker meer kan slapen, ze gewoon daarna thuis weer goed kan slapen.. T is alleen zo jammer dat iedereen vind dat een baby maar overal zou moeten kunnen slapen.. Toe die van ons kan dat niet.. Maar daar in tegen slaapt ze thuis nu weer de sterren van de hemel. Laatste twee dagen geen hazenslaapjes meer maar echt weer de goede slaapjes die we van haar gewend zijn..